Kaasari
Kaasari
Ajattelin laittaa Minin kaasarin Dniepriin.Jäisi pois toi kaasareiden säätö mutta miten tehot? Bensakulutuksesta viis.Onko kellään kokemusta?
Meilläpäin ei nyt oikeastaan kehta menna kokeilemaan baanalle,on pirun liukasta ja v..n kylmä.
Meilläpäin ei nyt oikeastaan kehta menna kokeilemaan baanalle,on pirun liukasta ja v..n kylmä.
moorits
kolome vuotta o urressa auton kaasarit ollu...penkissä sääjetty pikkasen rikkaalle ...
lussat: joka pensatippa mennee mihin pittääkin..kulutus 5 l ..peräkärrin kanssa mamma kyyvissä viepi kaheksaaki litraa.pintakaasulla mennee sen mitä kulukee..tottelee kaasua het eikä nikottele.ei o tarvinnu sääellä eikä putsailla..sähäköryyppy heittää huikan ...lähtee heleposti tulille
miinusta: pitkät imukaulat huurtuu kylymällä ... tarttis imuiliman esilämmityksen..
lussat: joka pensatippa mennee mihin pittääkin..kulutus 5 l ..peräkärrin kanssa mamma kyyvissä viepi kaheksaaki litraa.pintakaasulla mennee sen mitä kulukee..tottelee kaasua het eikä nikottele.ei o tarvinnu sääellä eikä putsailla..sähäköryyppy heittää huikan ...lähtee heleposti tulille
miinusta: pitkät imukaulat huurtuu kylymällä ... tarttis imuiliman esilämmityksen..
Minä olen aina ihaillut vilpittömiä kannanottoja asioista, niinkun tämäkin eli SU kaasari on huono ja epäluotettava eli sitä ei kannata laittaa itäpyörään.Ripa kirjoitti:Ei kannata vaihtaa. Tehot nousee, kulutus laskee eikä tarvitse säätää seoksia kun kerran. SU kaasari on erittäin epäluotettava koska itselläni oli sellainen ja jo 6 vuoden käytön jälkeen joutui taas säätämään seoksia.
Hei moorits kun sulla on nyt joutilaana SU kaasari niin sehän joutaa myyntiin? Laitappa yv niin hierotaan kauppoja. Niin kirjahyllyyn koristeeksi vain laittasin
Dnepr Sidecar Diesel Power
Niitä teidän...... puheita ! Huumorin miehiä!!
Ai että ei kelpaa mihinkään ...ja että voin pelastaa sinut -ostan itelle.
Kyllä mun hyllyssäkin on sen verran tila.Kaiken tämän jälkeen teke ihan mieli laittaa ja kokeila että onko tosissan niin huono kun mainostetaan.
Koneta vaan on hiukan viilattu ja laitettu ja nyt pitäis saada enemmän mehua kurkkuun! Kirjojen mukaan siitä pitäis tulla noin 50 heppa ulos.
On ihan oikeat tehtaan viritysohjeet mitä tehä ja viilatta ja säädä.
Ai että ei kelpaa mihinkään ...ja että voin pelastaa sinut -ostan itelle.
Kyllä mun hyllyssäkin on sen verran tila.Kaiken tämän jälkeen teke ihan mieli laittaa ja kokeila että onko tosissan niin huono kun mainostetaan.
Koneta vaan on hiukan viilattu ja laitettu ja nyt pitäis saada enemmän mehua kurkkuun! Kirjojen mukaan siitä pitäis tulla noin 50 heppa ulos.
moorits
moorits kirjoitti:... Koneta vaan on hiukan viilattu ja laitettu ja nyt pitäis saada enemmän mehua kurkkuun! Kirjojen mukaan siitä pitäis tulla noin 50 heppa ulos.
Lupailivatko vielä kestävyyttä noilla ohjeilla :shock:
olisko sulla tallessa vielä ne ...
Kyllä toi sen pikkuviilauksen kestää jos et aja koko ajan kaasu pohjassa.Urren konesta saapi enemmänkin,Dnieprin kone ei kestaa enemmän.Kyllä Urren konesta on 70-luvulla 75 heppa ulos saatu mutta vaan kisakäyttöön , katuajoon ei kelpaa.ei oo tyhjäkäyntiä.Silloin olit ainoat hyvät kaasarit 500-sen Zetan.Mul oo 20-vuoden katkos prätkähommista. Länsiosilla laittoo on mul uuta ,mutta sitä miten venäläisestä konesta saapi tehot ulos ei oo unohtanut.On kirjoja ja ryssillä on hyvät sivut Opozit,siellä on mitä vaan.
Ps.Oon Virosta kotoisin,nyt jo yli 10 v. Lieksalainen..
Ps.Oon Virosta kotoisin,nyt jo yli 10 v. Lieksalainen..
moorits
HEP

Kevennys väliin Tšekin pojat näyttää miten sivuvaunu Urali kulkee.
Kuva soppatykistä, sopii tähän kaasari aiheeseen.

Lisää tietoa

Kevennys väliin Tšekin pojat näyttää miten sivuvaunu Urali kulkee.
Kuva soppatykistä, sopii tähän kaasari aiheeseen.

Lisää tietoa
ennen tuli varaosapuute vastaan ,mutta kovimmat kaverit vetivat sinne 170-200 km /h ,.Kone kesti 2-3 kisa ,jos ei pamahtanut niin sisuskalut vaihtoon.Jos oli monta lähtöa kerkis viellä vaihtamaan konen.
mä olin sillon krossimiehiä,kun oli jo silloinkin sitä elopainoa ja pituuta.Ja raha ei riittänyt radalle.Krossi oli halvempi.Sivariluokka oli rankka puuha,mutta kiva-illalla kaiki ajajat paskaiset mutta onnelliset :D :D :D
Ja rehelisesti sanoen olin vielä liian kloppi.Siitä piti 4-5 vuotta sahata krossia ja näyttä,ennen kun päästivat radalle.
Muuten tuossa kuvassa näyttä silta että olisko siellä isommat pytyt,kun työntötankon putket on juotettu-jatkettu.
Olen itekin etsimassa isompia pyttyjä.Jos ottaa k-750 pitkä kiertokanki ja vw tai jonkun muun pytyt ,niin sais dnieprista 1000 sen.
mä olin sillon krossimiehiä,kun oli jo silloinkin sitä elopainoa ja pituuta.Ja raha ei riittänyt radalle.Krossi oli halvempi.Sivariluokka oli rankka puuha,mutta kiva-illalla kaiki ajajat paskaiset mutta onnelliset :D :D :D
Ja rehelisesti sanoen olin vielä liian kloppi.Siitä piti 4-5 vuotta sahata krossia ja näyttä,ennen kun päästivat radalle.
Muuten tuossa kuvassa näyttä silta että olisko siellä isommat pytyt,kun työntötankon putket on juotettu-jatkettu.
Olen itekin etsimassa isompia pyttyjä.Jos ottaa k-750 pitkä kiertokanki ja vw tai jonkun muun pytyt ,niin sais dnieprista 1000 sen.
moorits
Viron puolella näyttää hinnat nousevaan yli suomalaisen tason.Sielläkin on ne tullut muotiin.
Jos haluat tehä semmosen koneen niin voin laittaa tarkat ohjeet.
Pitä vaan olla ylimääräinen nokka(viilatavaksi)ja jäykemmät venajouset.Muuten on ventilit männässä kiinni! Isommat kaasarit,ja magneto-sytytys(tai elektroninen) jos suinkan mahdollista.Loput on sorvamista ,viilamista ja pe....sti hihomista.
Paras kone siihen on Ural mutta saapi Dniepristakin .Saapi lättäpäästakin jonkun lisahepan irti.Katukäyttöön saapi pienellä työllä +10 heppa,ekä oo vaaralista konelle.
Jos haluat tehä semmosen koneen niin voin laittaa tarkat ohjeet.
Pitä vaan olla ylimääräinen nokka(viilatavaksi)ja jäykemmät venajouset.Muuten on ventilit männässä kiinni! Isommat kaasarit,ja magneto-sytytys(tai elektroninen) jos suinkan mahdollista.Loput on sorvamista ,viilamista ja pe....sti hihomista.
Paras kone siihen on Ural mutta saapi Dniepristakin .Saapi lättäpäästakin jonkun lisahepan irti.Katukäyttöön saapi pienellä työllä +10 heppa,ekä oo vaaralista konelle.
moorits
Kiinnostas tuo lättäpään viilaaminen. Onko sinulla moorits siihen suomenkielisiä ohjeita?moorits kirjoitti:Paras kone siihen on Ural mutta saapi Dniepristakin .Saapi lättäpäästakin jonkun lisahepan irti.Katukäyttöön saapi pienellä työllä +10 heppa,ekä oo vaaralista konelle.
Dnepr Sidecar Diesel Power