eloonjäämispakki
eloonjäämispakki
woisiko arwon antaumukselliset itäpyöräilijät aukaista sanaista arkkuaan sen suhteen ,että mitkä on ne eteenpäin auttavat tarwekalut mitä muassansa pitää ehdottomasti kujettaa saawuttaakseen aikomansa päämäärän omin awuin?
Teippejä tuluppia nipusitteitä rautalankoja ruuveja muttereita prikkoja tiivisteitä ruuvareita jakari isovasara tuurna meisseleitä laastaria rengaspaikkoja kopukynnää offia buranaa nippeleitä vaijeria kirves puukko tulitikkuja .....
Joskus ihimisiltä kysytään, että "minkä esineen ottaisit mukaan autiolle saarelle." Minä vastaisin, että Koo-pyörän. ( Nuo varusteet tulis tietenki mukana.)
Joskus ihimisiltä kysytään, että "minkä esineen ottaisit mukaan autiolle saarelle." Minä vastaisin, että Koo-pyörän. ( Nuo varusteet tulis tietenki mukana.)
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
.
komeet on työvälineet noi alkuperäiset ja jotain vastaavaa pitää pakin täytteeksi laittaa.
sropovin laastareista tuli mieeleen,että minulla tuli pyörän mukana alkuperäinen ensiapulaukku. sisältö on täysi arvoitus,siellä on kaikenmaailman ampulleja ja jauheputkiloita,venäjää taitamattomana en ymmärrä sisällysluetteloa mutta peräti mielenkiintoista ea-tarviketta laukussa on.
varmaankin Ykä osaisi selvittää/tietäisi mikä minkäkinlaiseen vaivaan tepsisi.
sropovin laastareista tuli mieeleen,että minulla tuli pyörän mukana alkuperäinen ensiapulaukku. sisältö on täysi arvoitus,siellä on kaikenmaailman ampulleja ja jauheputkiloita,venäjää taitamattomana en ymmärrä sisällysluetteloa mutta peräti mielenkiintoista ea-tarviketta laukussa on.
varmaankin Ykä osaisi selvittää/tietäisi mikä minkäkinlaiseen vaivaan tepsisi.
uskon että kännykästä on apua kun soittaa apua mutta visakortilla ei saa kyllä mistään osia urreen,vai saako??

Mulla on korjamolla mahdollisuus hakea apua tien päältä soittamalla,mutta jos ei oo käteistä ja ei oo sattumalla urren kanssa aseveli hädässä niin muut kortin-vigutajat jää hätään.
Eli elämä on ...
Mulla on korjamolla mahdollisuus hakea apua tien päältä soittamalla,mutta jos ei oo käteistä ja ei oo sattumalla urren kanssa aseveli hädässä niin muut kortin-vigutajat jää hätään.
Eli elämä on ...
moorits
-
romukouran akka
- 100

Olimme tossa aikoinaan käymässä vehmaalla hehkun järjestämässä rallissa ja paluumatkalla pysähdyimme huolto asemalle ja kattelimme rengasta ja totesimme että kyllä tuolla vielä matkaa jatkaa. Jatkoimme matkaa hyvin tyytyväisinä kun mäen nyppylällä puhkesi rengas. Siinä vauhissa pomppasin takaritsiltä sivuvaunun kyytin enkä ole ikinä nähnyt vanhoilta immeisiltä niin vauhikasta lähtöä kun silloin näin. No niinku tilanteeseen kuuluu oli tunkki rikki ja siinä sitten tien poskessa romukouran kanssa hetken toisiamme kattelimme ja rupesimme renkaan vaihtoon. Olihan se aika hikistä puuhaa ilman tunkkia ja minun huonoilla voimilla.
Joten mitä tästä opimme ota aina mukaan kaikki mahdollinen ja kyytiin mahtuva niin ei tarvi sitten tien päälllä ihmetellä.
Joten mitä tästä opimme ota aina mukaan kaikki mahdollinen ja kyytiin mahtuva niin ei tarvi sitten tien päälllä ihmetellä.
- separaattori
- 2000

..vaijerit ja ne nippelit niihin päihin on ainakin itelle tullut muutaman kerran hyvään tarpeeseen. vielä kun tuo kytkkin on joteski jäykkä..
pajavasarallekin on ollut käyttöä kun halikon liikenneympyrässä lähti perä alta (ei siis johtunut näistää kaameista voimista joita näissä koneissa jyllää, vaan tipahti toisesta takajousesta se tappi sieltä sisältä.
tulppia ehkä myös kannattaa säilytellä.
oon mä sitäkin miettynyt et laittas siihe tankin päällä olevaan metalli boksiin kaalilaatikon =) ..vois siitä sitte liikennevaloissa lusikoida!
mut on sitä purkkaakin tarvittu kun sytytyksen pyörijää kiinnipitävästä ruuvista meni jenkat! purukumin avulla sit tallille. (ihanan Mc Gyveriä)
pajavasarallekin on ollut käyttöä kun halikon liikenneympyrässä lähti perä alta (ei siis johtunut näistää kaameista voimista joita näissä koneissa jyllää, vaan tipahti toisesta takajousesta se tappi sieltä sisältä.
tulppia ehkä myös kannattaa säilytellä.
oon mä sitäkin miettynyt et laittas siihe tankin päällä olevaan metalli boksiin kaalilaatikon =) ..vois siitä sitte liikennevaloissa lusikoida!
mut on sitä purkkaakin tarvittu kun sytytyksen pyörijää kiinnipitävästä ruuvista meni jenkat! purukumin avulla sit tallille. (ihanan Mc Gyveriä)
Mihin sinä sitä tunkkia olisit tarvinnut?romukouran akka kirjoitti: No niinku tilanteeseen kuuluu oli tunkki rikki ja siinä sitten tien poskessa romukouran kanssa hetken toisiamme kattelimme ja rupesimme renkaan vaihtoon. Olihan se aika hikistä puuhaa ilman tunkkia ja minun huonoilla voimilla.
(takapyörä ylös= keskituki, etupyörä= apumies takapenkille, sivari nousee käsivoimin, jos ei siellä ole älyttömästi tavaraa...)
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Kaks kertaa on tullut vika joita ei ole saanut korjattua tienpäällä.
Ensimmäisellä kerralla hajos puola mutta kun oli lyhyt matka kotiin niin selvittiin työntämällä.
Toisella kerralla laukes moottori ja tarvittiin peräkärryä avuksi.
Pitäishän sitä kaikkeen kyllä varautua mutta jotenkin tuntuu hankalalta kuljettaa varamoottoria tarakalla jos se nyt sattuu hajoomaan. :D
Ensimmäisellä kerralla hajos puola mutta kun oli lyhyt matka kotiin niin selvittiin työntämällä.
Toisella kerralla laukes moottori ja tarvittiin peräkärryä avuksi.
Pitäishän sitä kaikkeen kyllä varautua mutta jotenkin tuntuu hankalalta kuljettaa varamoottoria tarakalla jos se nyt sattuu hajoomaan. :D
Teippiä, tulppia, nippusiteitä, rautalankaa, ruuveja, muttereita, prikkoja, tiivisteitä, ruuvareita, kiintoavaimia, tulppa-avain, kopukynä, särkylääkettä, nippeleitä, vaijerit (kaasu ja kytkin), leatherman, taskulamppu, varakärjet ja puola, pikkuinen käsipumppu, köydenpätkä (ihan vaan pyörää, —ei itteä varten), johtoa, sokeripalaa eli kytkentärimaa, abikoja, riepua, moottoriöljyä 0,5 litraa, tulitikkuja...
Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen, voi siellä olla muutakin tähellistä. Ai niin, opposition lippu. Vanha peltipaita varavaatteeksi jos vilu iskee.
Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen, voi siellä olla muutakin tähellistä. Ai niin, opposition lippu. Vanha peltipaita varavaatteeksi jos vilu iskee.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
- separaattori
- 2000

Ja sekin on vuosikertaöljyä.. ollut siellä sivarin takahutlarissa jo puolenkymmentä vuotta. Olisko sulla männänrenkaat kulahtaneet? Öljyhän tarkastetaan kotona ajoon lähtiessä ja lisätään. Tuo on varalle. Näköjään ihan turhaan.timo999 kirjoitti::shock:Uralrane kirjoitti: moottoriöljyä 0,5 litraa, .
Nyt taisi tulla pilkkuvirhe!
Tuolla määrällä en uskalla lähikauppaa kauemmaksi.
En ole polttanut yli kahteenkymmeneen vuoteen. Palovakuutusta ei ole, mutta nuotionkin sillä saa aikaiseksi. Ja tulpan voi kuivata.. kutistesukan kutistaa, tarjota neidille tulta.. noin muutamia mainitakseni.separaattori kirjoitti:, tulitikkuja...
..varmaa tupakkaa kanssa!? ..vai onko nuo tikut sitä varten et voi sitten nuotion tehä ja paistella makkaraa hinausautoo ootellessa....vai sitä varten et voi tuikata koko komeuden liekkeihin ja kävellä lähimpään vaakuutusyhtiöön :-D
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
:P :PUralrane kirjoitti:Ja sekin on vuosikertaöljyä.. ollut siellä sivarin takahutlarissa jo puolenkymmentä vuotta. Olisko sulla männänrenkaat kulahtaneet? Öljyhän tarkastetaan kotona ajoon lähtiessä ja lisätään. Tuo on varalle. Näköjään ihan turhaan.timo999 kirjoitti::shock:Uralrane kirjoitti: moottoriöljyä 0,5 litraa, .
Nyt taisi tulla pilkkuvirhe!
Tuolla määrällä en uskalla lähikauppaa kauemmaksi.
Männärenkaat on kulahtaneet, ohjurit on kulahtaneet, stefat on kulahtaneet ja pientä hikoilua joka raosta kuumana kesäpäivänä.
Öljythän tarkastetaan ja lisätään ajoon lähtiessä!!! Kotona ja muuallakin.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Hyvinkää