Öljyropun tiiviste

Vastaa Viestiin
Lasse
600
600
Viestit: 698
Liittynyt: 23.08.2004 14:30
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Öljyropun tiiviste

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Sitä vaan, että kannattaa MUISTAA laittaa tiiviste prikka öljyroppuun. Meinaan, kun unohtui ja nyt sitten tiputtaa tasaisesti lootasta öljyä pihaan. Kai sen nopeilla sormilla ja kylmällä koneella sais aika vähin tappioin sinne laitettuakin. Sormi vaan reiälle, ja wau. Kai tänkin muistaa seuraavalla kerralla.
Alfa Romussa joskus jäi öljyfiltterin tiiviste lohkoon kiinni. Ei pitänyt paremmin vaikka oli 2 tiivistettä. Onneksi käynnistin konepelti auki ja onneksi se vielä avautuu niinku Ladassakin. Näki sen hianon öljylähteen! Ainakin sen jälkeen olen tuon muistanut.
M1800R
Avatar
Julma Juha
300
300
Viestit: 323
Liittynyt: 25.11.2004 19:44
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

Oletkos HULLU ei tyhmä menny hommaan Alpha Roomeon :twisted:
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Lasse
600
600
Viestit: 698
Liittynyt: 23.08.2004 14:30
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Joskus hurjassa nuoruudessa semmonen oli, kun siinäkin oli bokserikone ja se oli musta. Oon sen jo myyny 4 vuotta sitten pois, huh.


Kuva
M1800R
Avatar
Julma Juha
300
300
Viestit: 323
Liittynyt: 25.11.2004 19:44
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

No olisit laittannu koneen kookoseen ja loput paaliin :roll:
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Kertopa joku joskus Alfasta tarinaa....

Toisen puolen parkkivalot eivät olleet pelanneet. Sulakkeet olivat olleet ehjät, sekä vasemman, että oikian puolen sulakkeet. Vikkaa oli hajeskeltu ja lopulta vika oli korijaantunu sillä, että vasemman ja oikian puolen sulakkeet OLI VAIHETTU KESKENÄÄN! Ja taas oli molemmilla puoin parkkivalot toimineet. Selevittäkääpä tämä hyvät veljet uralistit. Kakaja ropliema?

(vastaus: Vasemman puolen sulake oli tasavirtasulake ja sille puolen oli huoltamolla vaihettu vaihtovirta parkin lamput) . Rasti ruutuun jos oli oikein. Rasti ruutuun jos oli kumminki väärin. Ei vaikuta lopputulokseen.

Oli mullaki satakaksseiska ekana autona, Epsanjan lisenssiaatti. Italialaisesta vielä jonku verran kehenommasti tehty. Manjaana malli. Sen ku sain hävitettyä ja alon kulukia liftaamalla taas, olin liki onnellinen nuorimies.

Oikosulukuasentajan pätevyyellä...
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Lasse
600
600
Viestit: 698
Liittynyt: 23.08.2004 14:30
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Joo, mulla oli eka auto pykälää isompi, eli 128..
Alfan kanssa tuli kaikki oudot sähköongelmat kyllä tutuiksi. Valot paloivat aina kun huvitti ja just toisella puolella paloi tai toisella ei.. Sammuili mystisesti ja lähti yhtä mystisesti käyntiin. Lämmityslaite kuulemma oli, ei huomannu. Kone kesti melkein 70000 km, sitte meni laakerit. Loota kirskui ja räpisi vaihtaessa. Kytkinlevyt samoin uusiksi 70000 km. Etujarrulevyt oli kuitenkin oikeassa paikassa. Vanhemmissa malleissa oli laatikon kyljessä. Helppo vaihtaa, jos loota on pöydällä, muuten mahdoton. Osat oli aikalailla kalliita. Termostaatti maksoi varmaan 500 mk, vanhaa korjasin koivuklapilla. Kun lujaa löi kylkeen se aukesi. Samoin kaikki muut oli Alfa hinnoissa. Pitää lopettaa, pulssi kiihtyy, otan vaikka kylmän Karhun!
M1800R
Vieras

aalfaaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joo on se alfa sit p**** toista noi uralit, kestää maailman tappiin, jos vain ei ole kaukana.................kumminkin ajan molemmilla että silleen...
OLLI
10
10
Viestit: 12
Liittynyt: 01.09.2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja OLLI »

Italian "herkuista" ei oo kovasti kokemuksia, mutta omat
mokat ne kasvattaa, esim. itte laittelin Mac Gaiver K.ni
turhuuksien öölin lämpömittaria, sellasta mekaanista ja
reikää isoon pohjaan, jossa seinämä on n.3mm ja
läpivienti-kpl:eehen jää vain muutama kierre tiivisteiden
kanssa ja vielä harvaa 3/4" putkikierre ja tietty lauantai ip.

No koko huussolli läpikäyden ainoo sopiva tiiviste kumi-O,
eihän siellä painetta oo, eikä paljon lämpöö.
eikun paikalleen ja pohja tiiviseen naputtelun jälkeen
paikalleen ja toimi kaks viikkoo ja ku oli seissy käyttämät-
ömänä ainaski kolme päivää kumit petti lirautti kallit 20-50w
Shellin öölit lattialle (n. 20,-). parinsadan kilsan jälkeen.

Isontalon meinikii, Biliteemasta 20,- bensan kestävää kumitiiviste
sarjaa, ainaski riittää perikunnalle ja sit vielä autotarvike-liikkeestä
mallin mukaan CU-tiivisteet ja taas ö-pohja auki, nyt öölit talteen
mitä jäi ja CU-tivarit paikalleen, tiukalle ja taas uus tivari naputeltu.

Seuraavana aamuna oli TAAS kirkasta öljyä lattialla, eli läpiviennin
harva putkikierre kahdella kuparitiivisteellä ei pärjää valupohjan
skrubuihin.
Mopo kyljelleen ja hylsy KÄTEEN, nyt joko läpivinti-kpl katkee tai
rupee pitämään ja kai se hiero alu-pohjaa ja CU-tiivisteet sopiviksi
ja pitää.

Opetus: Vaikka kuinka muut kertois, niin pitää kovapäisen itte kokeilla.
Vastaa Viestiin