Öljyropun tiiviste
Öljyropun tiiviste
Sitä vaan, että kannattaa MUISTAA laittaa tiiviste prikka öljyroppuun. Meinaan, kun unohtui ja nyt sitten tiputtaa tasaisesti lootasta öljyä pihaan. Kai sen nopeilla sormilla ja kylmällä koneella sais aika vähin tappioin sinne laitettuakin. Sormi vaan reiälle, ja wau. Kai tänkin muistaa seuraavalla kerralla.
Alfa Romussa joskus jäi öljyfiltterin tiiviste lohkoon kiinni. Ei pitänyt paremmin vaikka oli 2 tiivistettä. Onneksi käynnistin konepelti auki ja onneksi se vielä avautuu niinku Ladassakin. Näki sen hianon öljylähteen! Ainakin sen jälkeen olen tuon muistanut.
Alfa Romussa joskus jäi öljyfiltterin tiiviste lohkoon kiinni. Ei pitänyt paremmin vaikka oli 2 tiivistettä. Onneksi käynnistin konepelti auki ja onneksi se vielä avautuu niinku Ladassakin. Näki sen hianon öljylähteen! Ainakin sen jälkeen olen tuon muistanut.
M1800R
- Julma Juha
- 300
- Viestit: 323
- Liittynyt: 25.11.2004 19:44
- Paikkakunta: Kausala
- Julma Juha
- 300
- Viestit: 323
- Liittynyt: 25.11.2004 19:44
- Paikkakunta: Kausala
Kertopa joku joskus Alfasta tarinaa....
Toisen puolen parkkivalot eivät olleet pelanneet. Sulakkeet olivat olleet ehjät, sekä vasemman, että oikian puolen sulakkeet. Vikkaa oli hajeskeltu ja lopulta vika oli korijaantunu sillä, että vasemman ja oikian puolen sulakkeet OLI VAIHETTU KESKENÄÄN! Ja taas oli molemmilla puoin parkkivalot toimineet. Selevittäkääpä tämä hyvät veljet uralistit. Kakaja ropliema?
(vastaus: Vasemman puolen sulake oli tasavirtasulake ja sille puolen oli huoltamolla vaihettu vaihtovirta parkin lamput) . Rasti ruutuun jos oli oikein. Rasti ruutuun jos oli kumminki väärin. Ei vaikuta lopputulokseen.
Oli mullaki satakaksseiska ekana autona, Epsanjan lisenssiaatti. Italialaisesta vielä jonku verran kehenommasti tehty. Manjaana malli. Sen ku sain hävitettyä ja alon kulukia liftaamalla taas, olin liki onnellinen nuorimies.
Oikosulukuasentajan pätevyyellä...
Toisen puolen parkkivalot eivät olleet pelanneet. Sulakkeet olivat olleet ehjät, sekä vasemman, että oikian puolen sulakkeet. Vikkaa oli hajeskeltu ja lopulta vika oli korijaantunu sillä, että vasemman ja oikian puolen sulakkeet OLI VAIHETTU KESKENÄÄN! Ja taas oli molemmilla puoin parkkivalot toimineet. Selevittäkääpä tämä hyvät veljet uralistit. Kakaja ropliema?
(vastaus: Vasemman puolen sulake oli tasavirtasulake ja sille puolen oli huoltamolla vaihettu vaihtovirta parkin lamput) . Rasti ruutuun jos oli oikein. Rasti ruutuun jos oli kumminki väärin. Ei vaikuta lopputulokseen.
Oli mullaki satakaksseiska ekana autona, Epsanjan lisenssiaatti. Italialaisesta vielä jonku verran kehenommasti tehty. Manjaana malli. Sen ku sain hävitettyä ja alon kulukia liftaamalla taas, olin liki onnellinen nuorimies.
Oikosulukuasentajan pätevyyellä...
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Joo, mulla oli eka auto pykälää isompi, eli 128..
Alfan kanssa tuli kaikki oudot sähköongelmat kyllä tutuiksi. Valot paloivat aina kun huvitti ja just toisella puolella paloi tai toisella ei.. Sammuili mystisesti ja lähti yhtä mystisesti käyntiin. Lämmityslaite kuulemma oli, ei huomannu. Kone kesti melkein 70000 km, sitte meni laakerit. Loota kirskui ja räpisi vaihtaessa. Kytkinlevyt samoin uusiksi 70000 km. Etujarrulevyt oli kuitenkin oikeassa paikassa. Vanhemmissa malleissa oli laatikon kyljessä. Helppo vaihtaa, jos loota on pöydällä, muuten mahdoton. Osat oli aikalailla kalliita. Termostaatti maksoi varmaan 500 mk, vanhaa korjasin koivuklapilla. Kun lujaa löi kylkeen se aukesi. Samoin kaikki muut oli Alfa hinnoissa. Pitää lopettaa, pulssi kiihtyy, otan vaikka kylmän Karhun!
Alfan kanssa tuli kaikki oudot sähköongelmat kyllä tutuiksi. Valot paloivat aina kun huvitti ja just toisella puolella paloi tai toisella ei.. Sammuili mystisesti ja lähti yhtä mystisesti käyntiin. Lämmityslaite kuulemma oli, ei huomannu. Kone kesti melkein 70000 km, sitte meni laakerit. Loota kirskui ja räpisi vaihtaessa. Kytkinlevyt samoin uusiksi 70000 km. Etujarrulevyt oli kuitenkin oikeassa paikassa. Vanhemmissa malleissa oli laatikon kyljessä. Helppo vaihtaa, jos loota on pöydällä, muuten mahdoton. Osat oli aikalailla kalliita. Termostaatti maksoi varmaan 500 mk, vanhaa korjasin koivuklapilla. Kun lujaa löi kylkeen se aukesi. Samoin kaikki muut oli Alfa hinnoissa. Pitää lopettaa, pulssi kiihtyy, otan vaikka kylmän Karhun!
M1800R
Italian "herkuista" ei oo kovasti kokemuksia, mutta omat
mokat ne kasvattaa, esim. itte laittelin Mac Gaiver K.ni
turhuuksien öölin lämpömittaria, sellasta mekaanista ja
reikää isoon pohjaan, jossa seinämä on n.3mm ja
läpivienti-kpl:eehen jää vain muutama kierre tiivisteiden
kanssa ja vielä harvaa 3/4" putkikierre ja tietty lauantai ip.
No koko huussolli läpikäyden ainoo sopiva tiiviste kumi-O,
eihän siellä painetta oo, eikä paljon lämpöö.
eikun paikalleen ja pohja tiiviseen naputtelun jälkeen
paikalleen ja toimi kaks viikkoo ja ku oli seissy käyttämät-
ömänä ainaski kolme päivää kumit petti lirautti kallit 20-50w
Shellin öölit lattialle (n. 20,-). parinsadan kilsan jälkeen.
Isontalon meinikii, Biliteemasta 20,- bensan kestävää kumitiiviste
sarjaa, ainaski riittää perikunnalle ja sit vielä autotarvike-liikkeestä
mallin mukaan CU-tiivisteet ja taas ö-pohja auki, nyt öölit talteen
mitä jäi ja CU-tivarit paikalleen, tiukalle ja taas uus tivari naputeltu.
Seuraavana aamuna oli TAAS kirkasta öljyä lattialla, eli läpiviennin
harva putkikierre kahdella kuparitiivisteellä ei pärjää valupohjan
skrubuihin.
Mopo kyljelleen ja hylsy KÄTEEN, nyt joko läpivinti-kpl katkee tai
rupee pitämään ja kai se hiero alu-pohjaa ja CU-tiivisteet sopiviksi
ja pitää.
Opetus: Vaikka kuinka muut kertois, niin pitää kovapäisen itte kokeilla.
mokat ne kasvattaa, esim. itte laittelin Mac Gaiver K.ni
turhuuksien öölin lämpömittaria, sellasta mekaanista ja
reikää isoon pohjaan, jossa seinämä on n.3mm ja
läpivienti-kpl:eehen jää vain muutama kierre tiivisteiden
kanssa ja vielä harvaa 3/4" putkikierre ja tietty lauantai ip.
No koko huussolli läpikäyden ainoo sopiva tiiviste kumi-O,
eihän siellä painetta oo, eikä paljon lämpöö.
eikun paikalleen ja pohja tiiviseen naputtelun jälkeen
paikalleen ja toimi kaks viikkoo ja ku oli seissy käyttämät-
ömänä ainaski kolme päivää kumit petti lirautti kallit 20-50w
Shellin öölit lattialle (n. 20,-). parinsadan kilsan jälkeen.
Isontalon meinikii, Biliteemasta 20,- bensan kestävää kumitiiviste
sarjaa, ainaski riittää perikunnalle ja sit vielä autotarvike-liikkeestä
mallin mukaan CU-tiivisteet ja taas ö-pohja auki, nyt öölit talteen
mitä jäi ja CU-tivarit paikalleen, tiukalle ja taas uus tivari naputeltu.
Seuraavana aamuna oli TAAS kirkasta öljyä lattialla, eli läpiviennin
harva putkikierre kahdella kuparitiivisteellä ei pärjää valupohjan
skrubuihin.
Mopo kyljelleen ja hylsy KÄTEEN, nyt joko läpivinti-kpl katkee tai
rupee pitämään ja kai se hiero alu-pohjaa ja CU-tiivisteet sopiviksi
ja pitää.
Opetus: Vaikka kuinka muut kertois, niin pitää kovapäisen itte kokeilla.