Chang 750:n maahantuonti?
-
mandariini
Chang 750:n maahantuonti?
Hei,
olen päätynyt Kiinaan työn merkeissä, ja täällä näyttäisi olevan runsas tarjonta Chang-pyöristä - ja niiden ilmeisen tarpeellisista varaosista.
Mitenkähän moisen maahantuonti onnistuu Suomeen, ei taida täyttää nykyisiä EU-vaatimuksia? Pitääkö pyörän olla jotain tiettyä vuosimallia vanhempi? Vaiko saako ihan vm 2004 pyörän jollain konstilla tullista ja rekisteröinnistä läpi?
T Mandariini
olen päätynyt Kiinaan työn merkeissä, ja täällä näyttäisi olevan runsas tarjonta Chang-pyöristä - ja niiden ilmeisen tarpeellisista varaosista.
Mitenkähän moisen maahantuonti onnistuu Suomeen, ei taida täyttää nykyisiä EU-vaatimuksia? Pitääkö pyörän olla jotain tiettyä vuosimallia vanhempi? Vaiko saako ihan vm 2004 pyörän jollain konstilla tullista ja rekisteröinnistä läpi?
T Mandariini
-
Vmkv
Re: Chang 750:n maahantuonti?
mandariini kirjoitti:Hei,
olen päätynyt Kiinaan työn merkeissä, ja täällä näyttäisi olevan runsas tarjonta Chang-pyöristä - ja niiden ilmeisen tarpeellisista varaosista.
Mitenkähän moisen maahantuonti onnistuu Suomeen, ei taida täyttää nykyisiä EU-vaatimuksia? Pitääkö pyörän olla jotain tiettyä vuosimallia vanhempi? Vaiko saako ihan vm 2004 pyörän jollain konstilla tullista ja rekisteröinnistä läpi?
T Mandariini
:evil: Vaikka asummekin EU-Suomessa, niin täällä vallitsevat edelleen "viidakon lait", missä "järjenkäyttö" on "virkamieskoneistolta" ehottomasti KIELLETTY :!:
P.S. Useissa EU-maissa UUSI 2004 ChangJiang on tietääkseni rekisteröitävissä :shock:
Chang 750:n maahantuonti?
Näissä uudemmissa voi käyttää Harrikkamiesten kikkaa.
Jos et saa mistään EU hyväksyntä papereita niin jos rekisteröi pelin esim. Saksassa tai Jossain muussa EU maassa niin Suomen lakien mukaan se on hyväksyttävä myös Suomessa.
Jos et saa mistään EU hyväksyntä papereita niin jos rekisteröi pelin esim. Saksassa tai Jossain muussa EU maassa niin Suomen lakien mukaan se on hyväksyttävä myös Suomessa.
-
jouni
vanhassa vara parempi
Jos katsot tuolla kuvissa olevia chang jiang pyöriä, niin ne ovat kaikki 70-lukulaisia. Kuten edellä kirjoittaneetkin ovat sanoneet, niin kannattaa tuoda hieman vanhempi pyörä, niin ei tule ongelmia jarrujen ja päästöjen suhteen. Itselläni on JS-127, joka on Chang Hong vuodelta 1971. Tuotu Kiinasta vuonna 1999.
Tervetuloa yhä laajenevaan kiinapyöräilijöiden joukkoon.
Tervetuloa yhä laajenevaan kiinapyöräilijöiden joukkoon.
-
Vmkv
Re: vanhassa vara parempi
jouni kirjoitti:Jos katsot tuolla kuvissa olevia chang jiang pyöriä, niin ne ovat kaikki 70-lukulaisia. Kuten edellä kirjoittaneetkin ovat sanoneet, niin kannattaa tuoda hieman vanhempi pyörä, niin ei tule ongelmia jarrujen ja päästöjen suhteen. Itselläni on JS-127, joka on Chang Hong vuodelta 1971. Tuotu Kiinasta vuonna 1999.
Tervetuloa yhä laajenevaan kiinapyöräilijöiden joukkoon.
Chang 750:n maahantuonti?
Näitä vois joku tuoda enemmänkin maahan niin saatas tänne eteläänkin muutama kunnon paukutin. :D :D :D
-
mikkis
Chang 750:n maahantuonti?
Jottei menis liian helpoksi niin jos peli on aiemmin ollut rekisterissä asia käsitellää pyörän vuosimallin mukaan ja sen pitää olla kyseisen vuoden EU normien mukainen. Siis valot, jarrut , päästöt ym.
Katsastuskonttorilta saat paremmat tiedot.
Mutta jos ei ole ollut rekisterissä niin peli rekisteröidään uutena.
Tästä johtuen moni on luopunut ajatuksesta.
Katsastuskonttorilta saat paremmat tiedot.
Mutta jos ei ole ollut rekisterissä niin peli rekisteröidään uutena.
Tästä johtuen moni on luopunut ajatuksesta.
-
Jouni Pekonen
Mistä kotoisin?
Anteeksi, että vastaus kesti, mutta olin tuossa lomareissulla eikä siellä toiminut netti.
Siis kysyttiin mistä päin olen kotoisin - no Lahdesta kotoisin, mutta asustelen nykyään Vihdissä. Tää on tossa Helsingin kupeessa oleva pitäjä.
Pitää varmaan pistää pyörä huilaamaan tältä vuodelta. Valuttaa öljyä niin perskuleesti tuolta vaidelaatikon ja moottorin välistä. Pitäis talven mittaan varmaan avata ja katsoa mistä se öljy on kotisin.
Siis kysyttiin mistä päin olen kotoisin - no Lahdesta kotoisin, mutta asustelen nykyään Vihdissä. Tää on tossa Helsingin kupeessa oleva pitäjä.
Pitää varmaan pistää pyörä huilaamaan tältä vuodelta. Valuttaa öljyä niin perskuleesti tuolta vaidelaatikon ja moottorin välistä. Pitäis talven mittaan varmaan avata ja katsoa mistä se öljy on kotisin.
-
Vmkv
-
O
Kampiakselin stefa
Niin muuten Jouni jos alat sitä stefaa vaihtamaan niin varmista se koko. Se nimittäin päinvastaisesta "tietämisestä" huolimatta ei ole sama kuin M-72 koneessa....
Omassa CJ:ssä jostain syystä Kurikan jälkeen ( taisi olla puhettakin Veteraanirallissa ) oli sen stefan "kauluksen" kiinnityspultti katkennut ja kanta eksynyt sinne stefan ja vauhtipyörän väliin tehden tuhojaan. Ja takaisinhan se vanha stefa piti laittaa kun uusi oli väärän kokoinen ja aika loppui kesken.... ja vuotaa edelleen
Olisi mielenkiintoista tietää mikä näitä ruuveja katkoo. Ei nimittäin ole edes ensimmäinen kerta
Omassa CJ:ssä jostain syystä Kurikan jälkeen ( taisi olla puhettakin Veteraanirallissa ) oli sen stefan "kauluksen" kiinnityspultti katkennut ja kanta eksynyt sinne stefan ja vauhtipyörän väliin tehden tuhojaan. Ja takaisinhan se vanha stefa piti laittaa kun uusi oli väärän kokoinen ja aika loppui kesken.... ja vuotaa edelleen
Olisi mielenkiintoista tietää mikä näitä ruuveja katkoo. Ei nimittäin ole edes ensimmäinen kerta
-
Jouni Pekonen
Kiitos vinkeistä. Kiinalaiset ovat kovia poikia kop... eikun "kehittelemään" tuotteitaan. Pitää alkaa purkuhommat tossa ensi vuoden puolella, kun töitäkin pitää ehtiä tekemään. Kun saan koneen auki, niin pitää tilata tarpeelliset osat Kiinasta. Osat eivät ole kovin kalliita, mutta lähetyskulut ja tulli nostavat osien hinnat 3 kertaisiksi.
