Lapio

kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Re: Lapio

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

...kaivelis sitte siellä saarella aikansakuluksi. Ite rouvan ottasin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Nikuzai
1750
1750

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Kyllähän se kunnon työkalu ennen rouvaa, rouvalla kun on vaikea apinaa puusta sopaksi keihästää, saati vessaa kaivella ja puita taloon kaadella.

Kysely mitä tekisitte jos joutuisitte trooppiselle autiolle saarelle missä olisi "kaikkea" ruokaa, eläimiä, raikasta vettä ja muut normaalit mitä saarissa yleensä on.

Itte tekisin; suojan, perus elin tarpeet eli keihäs, jonkinlainen ase millä metsästää sitten jos mahdollista sen kalojen laskuvesi pyydystys padon.
Seuraavaksi olisi talo. Kun se olisi valmis aloittaisin laivan tekemisen eli ei mitää lauttaa mitä elokuvissa yleensä näkee vaan ihan kunnon 30m tai pidempi laiva/alus. Aikaahan siihen menisi, mutta mitä muuta autiolla saarella on?
Laivassa pitäisi olla kunnon rahtiruuma minne saisi makeaa vettä kuukausiksi mukaan ja tarpeeksi säilyviä raaka-aineita jos muu ei auttaisi niin maata ruumaan ja syötävää kasvamaan niitä varten kannelle luukut jotta valoa saavat.
Kaikki mikä liikkuu on syötävää pois lukien ötökät.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Wecu
300
300

Viesti Kirjoittaja Wecu »

Eikös se Suomalainen anakin kakkosviheessa rakenna saunan. ;-)
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6

Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
separaattori
2000
2000

Viesti Kirjoittaja separaattori »

Jos ottas mukaan emännän niin se vois rakentaa noi muut ja ite vois keskittyä siihe saunaa:)
Rust in piece
aki
500
500

Viesti Kirjoittaja aki »

separaattori kirjoitti:Jos ottas mukaan emännän niin se vois rakentaa noi muut ja ite vois keskittyä siihe saunaa:)
Ens töikseen emäntä sais hankkia jostain kaljaa.. :mrgreen:
->K750, MT10<-
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Suomessa autiolla saarella on kiviä. Saattaa löytyä luntaki ja jos löytyy niin jäätä pitkin pääsee pois. Mikäli saarella on resusseja tarjolla siellä on jo ihmisiä ja kesämökkejä. Joten se siitä. Mutta hauskaahan toi on poikaseikkaulukirjahengessä autiosta saaresta haaveilla. Tähän on helppo keino...

http://www.minecraft.net/ <- tosta lasten kans koitaan miten autiossa maailmassa selvitään. Aloitat tyhjin käsin ilman mitään työkaluja. Joudut metsästää tai viljellä ruokas ja saat rakentaa mitä haluat. On hauska ja tervehenkinen peli lasten kanssa pelata yhdessä, kokemusta on.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Leko
400
400

Viesti Kirjoittaja Leko »

Panin viestiä Nivalaan. Lapiosta siis, en Rouvasta, enkä saaresta.

Katotaa, kuinka asia etenee.
autimies

Viesti Kirjoittaja autimies »

No... Meillä ainakin naapurirouva on kiva ja mukava saunakaveri :think: Ei ole vielä tarvinnut lapioo hänen kanssaan :lol:

Niin ..savemaalta , pitäiskö tilata jotain ?
Leko
400
400

No jos tuota lapiota meinaat, niin ei niillä sitä ainakaan vielä ole. Yritän vain houkutella niitä ajattelemaan, että jos vaikka innostuisivat ottamaan myyntiinsä.
autimies

No... arvasin sen tai ajatuksesi...

Fiskarsin luvatussa maassa myytäis kiinan kopioita tms.. :think:

Odotellaan.... tilaillaan sieltä sitten jos he kiinnostuvat?
Leko
400
400

Pillnääsin kirveet ja vorssan vvtut..
maaliman parraat

Ei ole Fiskarsin pienen retkikirveen varren päässä vielä puukkoa näkynyt, vaikka ontto varsi onkin, ja suorastaan huutaa sinne sitä. Että siihen Fiskarsiinkaan ei ole niin paljon luottamista.

Sitä paitsi, viime aikoina sts. vuosina, olen joutunut Fiskarsin kirveitä ostelemaan. Useita. Ja joka kerta on ottanut ns. koppaan se niiden varren muotoilun kökköys. Kahdessakin mielessä.

yks) sivulta päin katsellen, perinteinen muoto EI ole syntynyt sattumalta. Mutta nämä ovat lykänneet minkä vain suoran sojon siihen. Että kirjoituspöydän takaa AutoCAD viisautta. On helppo muodontaa.

kaks) Varren poikkileikkaus. Ovat ovaalin panneet. Olisivat käyneet vaikka Lapissa katsomassa, miten poron luiden muoto on kehittynyt. Sama asia olisi tullut mieleen, jos olisivat edes statiikan alkeita vilkaisseet. Tai vaikka yksinkertaisen palkin momenttipinnan muotoa. Tai Koon kiertokangen poikkileikkausta edes. Että missä se vetopuolen pintahitausmomentin painopisteen pitäisikään sijaita. Kirvesvarressa. Ja sen lisäksi tavallisen miehen nyrkin sisään jäävää muotoa kirvesvarren mitassa.

Teoria ja käytäntö senkun erkanevat. Tässä ajassa..... Empä jatka, ettei joku pahastu.

En tässä kiinalaisia mainosta. Sanon vain, että olisi sitä vielä tässäkin maassa tekemistä. Tämän kokoisissa asioissa. Ei se mitää. Pärjätkööt. Minä tässä vuolen omat kirvesvarteni edelleen.
Nikuzai
1750
1750

Viskarssin muovi kirves muuten iskee kouraan ilkeästi kun oksan kohtaa.
Sama pää missä oli puusta vuoltu varsi ja 5 senttiä muovivartta jäljellä jossa puuvarsi oli kiinni, niin olihan muuten eri kirves käyttää.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Arska
200
200

Viesti Kirjoittaja Arska »

sropov kirjoitti:Minä oon kiinalaisen horroskoopin mielestä lohikäärme.
Ainakin sun pitäis tänä vuonna suosia punaista vaatetusta.
Erityisesti kaikissa juhlallisemmissa tilaisuuksissa, esimerkiksi roikkarallissa.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Jospa hyppäisi nykyaikaan ja siirtyisi virkamieheksi otaisi salkun mukaan...

Kuva

:drool:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
aki
500
500

Viesti Kirjoittaja aki »

On se kova.. Tosi äijä kantais tuollaista aina mukana.. Joku kysyis sarkastisesti että "eihän sulle sahaa tullu mukaan?" tai "taas olis kirveellä töitä..", ojentelis niitä vaan kylmänvileesti sitä mukaa kun tulee puheeks.. Lapion vois kaivaa esiin abcn noutopöydässä, kysyy samalla kassaneidiltä että voiko täältä viedä kotiokin..
->K750, MT10<-
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Gerber on Fiskarsin virma.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Nikuzai
1750
1750

Toi lapio on ihan pätevä laite, mutta ei puun kaatoon on liian kevyt teräinen ja lyö käsille.
Kuokka ominaisuus on hyvä kun terä on takaviistossa eikä 90asteen kulmassa.
autimies

Nikuzai kirjoitti:Toi lapio on ihan pätevä laite, mutta ei puun kaatoon on liian kevyt teräinen ja lyö käsille.
Kuokka ominaisuus on hyvä kun terä on takaviistossa eikä 90asteen kulmassa.
Meillä täällä kaadetaan puut husqarvanalla , ei jaksa noita koivuja hakata kirveellä... :whistle:

Hieman se täristää sormille, mutta jo kuudennen oluen jälkeen, ei ku... puun jälkeen siihen tottuu. :shifty:
Nikuzai
1750
1750

Kelkkaillessa pikku männyn nurin laitoin, mutta kirves kelkan penkin alle mukaan seuraavalle reissulle tuli.
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Arska kirjoitti:
sropov kirjoitti:Minä oon kiinalaisen horroskoopin mielestä lohikäärme.
Ainakin sun pitäis tänä vuonna suosia punaista vaatetusta.
Erityisesti kaikissa juhlallisemmissa tilaisuuksissa, esimerkiksi roikkarallissa.
Läheltä liippaa. Aamukuuesta iltayheksään asti oli porkkananväriset huomijovaatteet päällä. Olin jeesaamasa yhtä tinosaurusta tai lohikäärmettä (hitatsius cuusacoskius). Seki oli oranssin värinen. Ei syössyt tulta mutta sitäki siinä työmaalla oli riittävästi nuinniinku muutevvaa.

Uskilan genuinennahkasen salakun sisuksista löytys melekosen sopivan kokonen iltamakirves.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Nikuzai
1750
1750

Kattelin tota kuvaa ja tuli mieleen et miks toi taittosaha ei mee tonne varren sisään ja sen kahvassa ole ledi lamppu mikä lataantuu terää aukomalla? Ja voishan ton sahan selkä puoli olla vesuri tai veitsi?
Ja suorakulma tohon kirveen terään ja naulan vedin kahvan käsipäähän

Olen muuten ajatellut risteyttää vasaran ja sorkka raudan mutta kun ei viitti ehjiä lähteä leikkomaan jos tuleekin sormet tummuttava potkija.
kotamasa
800
800

Viesti Kirjoittaja kotamasa »

Tsekatkaa Varusteleka, siellä on myös taittuvaa kenttälapiota tarjolla...
Fenno-uralium
Nikuzai
1750
1750

Noita kenttä lapiotahan saa melkein joka marketista, mutta tota kiinalaista selviytymis mallia ei.
kotamasa
800
800

Viesti Kirjoittaja kotamasa »

No joo, tossahan on lapio, kuokka, vasara, sorkkarauta, mela, ankkuri, purkin- ja pullonavaaja, saha, kirves, kokkiveitsi,... eikös tota vois käyttää paistinpannunakin, jos ei olis maalattu...
Fenno-uralium
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Paistettu maksalaatikko CCCP kenttälapiossa on nami namia...

Röyh...
Liitteet
CCCP-kenttälapio.jpg
CCCP-kenttälapio.jpg (90.67 KiB) Katsottu 6048 kertaa
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Nikuzai
1750
1750

kotamasa kirjoitti:No joo, tossahan on lapio, kuokka, vasara, sorkkarauta, mela, ankkuri, purkin- ja pullonavaaja, saha, kirves, kokkiveitsi,... eikös tota vois käyttää paistinpannunakin, jos ei olis maalattu...

Itte asiassa jossain olen nähnyt hauskoissa kuvissa kun kiinalaiset paistaa munia tollasen maalatun lapion päällä.
trauma
400
400

Viesti Kirjoittaja trauma »

Ei munanpaistoa, mutta monenlaista lapiotekniikkaa kiinasta.

TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
aki
500
500

Viesti Kirjoittaja aki »

Ei hitto, tuo se vasta kova onki!! :clap:

Hmm, ainoa vaan että miten musta tuntuu että jos mä ostan kiinalaisen lapion niin se katkeaa jostain kohtaa jo ennenkun se on osunu turpeeseen? :think:
->K750, MT10<-
Wecu
300
300

Viesti Kirjoittaja Wecu »

Onkohan mitään muuta moottoripyöräkerhoa jotka saavat aikaiseksi 57 viestiä aiheesta Lapio? :clap:
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6

Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
tuplavee
200
200

Viesti Kirjoittaja tuplavee »

Wecu kirjoitti:Onkohan mitään muuta moottoripyöräkerhoa jotka saavat aikaiseksi 57 viestiä aiheesta Lapio? :clap:
Oon tässä miettinyt samaa, mutten ääneen kehdannut lausua :-P
Vastaa Viestiin