Chang Jiang (galleria)

Tässä pikkuisen tietoa kuvien Kiinan pyöristä.
JK-396 Omaa sukua Chang Hong, joka on jokseenkin sama asia kuin Chang Jiang mutta jostain syystä myyty eri nimellä joskus? vm -70, ostettu tehdaskunnostettuna -97 Pekingistä työmatkalla, kuten oikeastaan nämä kaikki on. Varustettuna pakillisella laatikolla ja valtavan voimakkaalla 32 hv. kansiventtiilikoneella jossa hienoutena vaihtovirtalaturi ja sähköstartti!! Nyttemmin maustettu Uralin miliisiperällä joka kävi ns. heittämällä?
JS-127 oli muistaakseni -73 mallinen Chang Hong jotakuinkin samoilla varusteilla/ historialla, mitä nyt tuulisuojat on vissiinkin alkuperäiset ja nopeampi perä kotoisin Kiinasta
SY-246 on näistä tuorein tapaus Suomen kilvissä, elikkä katsastettu samana Perjantai-aamuna jolloin ajettu Jyväskylästä Jämsään…. Varusteet jokseenkin samat kun muissa. Uralin perä. Vm-?
MZ-175 on ihan ”aito” Chang Jiang… jokseenkin samalainen mutta jostain syystä tässä ei ole pakkia ja vähemmän ”kromia”. Lyhyellä perällä ja vuosimalli hämärän peitossa.
Jing A 00179 oli ainakin vielä Roikan aikaan Kiinan kilvissä ja saapunut maahan Singaporen kautta edellisellä viikolla. Porukan toistaiseksi ainoa vannoutunut sivuventtiilikoneen kannattaja…. 24 hv lyhyellä perällä takaa että matkanopeuksia tarkkaillaan enempi kalenterilla kuin kellolla…. vaihtovirtalaturi ja startti silti?!?. Niin ja pakki.
Viimeinen mohikaani sivuventtiilikoneella ja Pekingin kilvissä… Huomaa Moto Guzzin tankin korkki. Kaveri kuulemma kyllästyi uittamaan perhekalleuksiaan bensassa joka tankkauksen jälkeen…
Mitähän tähän nyt vielä muuta…? Öljynlämpö- ja jännitemittarit ovat osoittautuneet tarpeellisiksi näittenkin kanssa ja viime kesänä ainakin omani sain männän helmasta leikkaamaan kiinni lyhyen perän kanssa. Ensi kesäksi olisikin tarkoitus vielä laittaa ne kuuluisat nelosen pitkät rattaat, iso öljypumppu ja syvempi -pohja. Eli aika pitkälle samat murheet näittenkin kanssa….
Jos haluat lisää tietoa Kiinan pyöristä, niin kyselehän täältä Orvo.Valila@nokia.com