Haku löysi 2266 tulosta

Kirjoittaja cedricfan
11.06.2026 21:29
Keskustelualue: Runko
Aihe: Sivuvaunun istuin...
Vastaukset: 9
Luettu: 4201

Re: Sivuvaunun istuin...

Osta kirpputorilta pari vanhaa nahkatakkia, saat sopivan patinan, kun niistä leikkaat pinnat
Kirjoittaja cedricfan
24.05.2026 10:37
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: mootoripyörien vuosikatsastus tulossa ???
Vastaukset: 22
Luettu: 4431

Re: mootoripyörien vuosikatsastus tulossa ???



Siihen loppui uralismi, yksikään ei pääse päästö, iskari tai jarrumittauksista läpi, menee kävelyhommiksi.

Ei se kilpikatsastusta kummempi ole. Uudet rajat on uusiin kamppeisiin. Vanhat menee vuosikymmenien takaisilla säännöillä. Niin se on autoissakin.

Pikkasen silti saavutaan oudon äärelle ...
Kirjoittaja cedricfan
06.05.2026 19:36
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Vakuutus
Vastaukset: 50
Luettu: 15778

Re: Vakuutus

Oon aina päässyt lähinurkilta omalle tallille tai kotipihaan. Ja sillä perusteella, että kerropas mullekin se lähempänä oleva korjaamo...
Kirjoittaja cedricfan
05.05.2026 17:58
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Vakuutus
Vastaukset: 50
Luettu: 15778

Re: Vakuutus

Toi mun Suzuki (kevyempi ja tehokkaampi) maksaa IF'issä ympärivuotisena 172,40 kun vaihdoin talvella POPista, joka oli pari kymppiä kalliimpi,
Kirjoittaja cedricfan
01.02.2026 17:22
Keskustelualue: Ilmoittele erilaisista tapahtumista
Aihe: MP-messut 31.1.-2.2.2025
Vastaukset: 6
Luettu: 10796

Re: MP-messut 31.1.-2.2.2025

K-175

IMG_20260201_113023.jpg
IMG_20260201_113023.jpg (189.34 KiB) Katsottu 9433 kertaa
Kirjoittaja cedricfan
24.12.2025 10:49
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta 2026
Vastaukset: 3
Luettu: 1114

Re: Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta 2026

Xmas25.jpg
Xmas25.jpg (171.54 KiB) Katsottu 1087 kertaa
Kirjoittaja cedricfan
24.08.2025 19:41
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Bongaa kivaa kalustoa
Vastaukset: 1216
Luettu: 479032

Re: Bongaa kivaa kalustoa

IMG-20250824-WA0001.jpg
IMG-20250824-WA0001.jpg (111.63 KiB) Katsottu 3163 kertaa
IMG-20250824-WA0002.jpg
IMG-20250824-WA0002.jpg (146.14 KiB) Katsottu 3163 kertaa
img-20250824-wa0003.jpg
img-20250824-wa0003.jpg (125.16 KiB) Katsottu 3163 kertaa
Kaverilta tuli Kreikasta kuvat, kun oli bongannut tuollaisen Urren siellä. Oli kuulemma pariskunta plus lapsi kyydissä.
Kirjoittaja cedricfan
15.08.2025 07:32
Keskustelualue: Sähköt
Aihe: Akku AGM vai perinteinen?
Vastaukset: 45
Luettu: 19750

Re: Akku AGM vai perinteinen?


:mrgreen: Terve

Iso varasto on huono täyttää kehnolla laturilla...

Kiksi start 6 volltia >>>>> 2 --- 4 ämpäri tuntia
Kiksi start 12 volltia >>>> 4 ---- 6 ämpäri tuntia
Nappi kone 12 volttia >> 14 ---- 62 ämpäri tuntia

Ps kanattaa katsoa paljoko se aggregaatti tuottaa


Kyllä, mutta sen isomman ...
Kirjoittaja cedricfan
14.08.2025 21:50
Keskustelualue: Sähköt
Aihe: Akku AGM vai perinteinen?
Vastaukset: 45
Luettu: 19750

Re: Akku AGM vai perinteinen?

Niin iso kuin telineeseen mahtuu. Varakapasiteetti ei ole huono asia, ja joku 6 Ah on vielä todella vähän reserviä: 6Ax6V= 36 W eli ei tarvi kasuaa polttaa ajovaloa, ja akku on tyhjä... Etenkin 6V olisi hyvä olla isompi Ah, koska jännite on matala.
Kirjoittaja cedricfan
05.08.2025 08:35
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Kuka urhoollinen?
Vastaukset: 253
Luettu: 133253

Re: Kuka urhoollinen?

https://www.cedricfan.sivut.ws/website/ ... 10104.html
Varmaan tuo, koska siinä oli patonkitarra.
Kirjoittaja cedricfan
04.08.2025 14:04
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Kuka urhoollinen?
Vastaukset: 253
Luettu: 133253

Re: Kuka urhoollinen?

Kaivelin arkistojani, ja löysin 2VC, Geesu, ZAZ-Jalta ja VW koneellisia
Kirjoittaja cedricfan
03.08.2025 10:03
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Kuka urhoollinen?
Vastaukset: 253
Luettu: 133253

Re: Kuka urhoollinen?

Eilen Lomaan Rompetorilla, onkos tuo Hiivatin 903cc woimanlähde?
IMG_20250802_120200.jpg
IMG_20250802_120200.jpg (181.14 KiB) Katsottu 3171 kertaa
IMG_20250802_120140.jpg
IMG_20250802_120140.jpg (125.43 KiB) Katsottu 3171 kertaa
IMG_20250802_120104.jpg
IMG_20250802_120104.jpg (98.34 KiB) Katsottu 3171 kertaa
IMG_20250802_120122.jpg
IMG_20250802_120122.jpg (133 KiB) Katsottu 3171 kertaa
Kirjoittaja cedricfan
28.07.2025 09:49
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Voyage ketju
Vastaukset: 29
Luettu: 21645

Re: Voyage ketju

Minua on aina ihmetyttänyt nämä hyvin vähän käytetyt NL-/FSU-latteet.
Tuolla kamerapuolella on ihan samaa, vastaan tulee laitteita, joita on hädin tuskin otettu montaa kertaa ulos laatikosta. Voi olla jopa ikivanha filmirulla sisällä. Kokonaan käyttämättömätkin ymmärtäisin paremmin. Tai rikkinäiset ...
Kirjoittaja cedricfan
24.06.2025 07:40
Keskustelualue: Osamyyjät ja palveluntarjoajat
Aihe: Ural Uutiset 2025
Vastaukset: 17
Luettu: 17408

Re: Ural Uutiset 2025

Inhimillisten uhrien lisäksi on tuo hullu pikkuhitleri saanut aikaan paljon muutakin pahaa. Meitä täällä koskettaa luonollisesti karvaasti Uralin kohtalo, mutta vaikeuksiin joutuneiden yritysten määrä on valtava. Puhumattakaan seurannaisvaikutuksista, eli kaikki ne, joiden leipä loppuu, kuten ...
Kirjoittaja cedricfan
30.04.2025 19:20
Keskustelualue: Runko
Aihe: Rengaskaupoilla
Vastaukset: 612
Luettu: 256033

Re: Rengaskaupoilla

Jep, ja sama koskee hirmuista määrää autonvaraosakauppoja. Noi eestiläiset on siitä itselle tuttuja, että nähnyt millaisia nakkikioskeja ne käytännössä on, ei ne ole kuin pakettien edelleenlähetyksen paikkoja. Että kyllä Kalkkuna on ihan asiassa.
Kirjoittaja cedricfan
28.02.2025 13:17
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Projektit paaliin?
Vastaukset: 22
Luettu: 7514

Re: Projektit paaliin?

Mikä instanssi se "herrat" on?
Kannattaa tutustua EU-päätöksentekoon, ja Finlexiin ensin.
Kirjoittaja cedricfan
27.02.2025 18:42
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Projektit paaliin?
Vastaukset: 22
Luettu: 7514

Re: Projektit paaliin?

Ensinnäkin Suomessa on vahva omaisuuden suoja.

Toiseksi FIVA on herännyt vahvasti ko. aiheeseeen, ja Suomessa FIVAan kuuluu SAHKin kautta jo Suomen Mercedes-Benz Klubi ry, Autohistoriallinen Seura ry, Naisten Automobiiliklubi ry sekä Suomen Studebaker Klubi ry. Yhteensä yli 14.000 henkilöiäsentä ...
Kirjoittaja cedricfan
20.02.2025 16:16
Keskustelualue: Sähköt
Aihe: Kärjet
Vastaukset: 20
Luettu: 9945

Re: Kärjet

En nyt sitten sano varmaksi, onko itäpyörien kärjissä pinnoite, mutta länsimaisissa on. Ja kunnon hionnalla saa vain pinnoitteen pois, jolloin kärjet kuluu ja palaa nopeammin. Eli hyvin kevyesti saharan kartalla jos siltä näyttää, muuten karkealla trasulla ja alkoholilla putsaus. Tai siis aina ...
Kirjoittaja cedricfan
01.02.2025 09:35
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Ovatko kaikki moottoriöljyt samoja? Otetaan selvää!
Vastaukset: 7
Luettu: 2348

Re: Ovatko kaikki moottoriöljyt samoja? Otetaan selvää!

Ja kun mainitsit valaanrasvan, niin sehän muuten kuuluu voiteluaineaiheeseen. Oli aikoinaan tärkeä ainesosa ATF'ssä!
Kirjoittaja cedricfan
30.01.2025 13:43
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Ovatko kaikki moottoriöljyt samoja? Otetaan selvää!
Vastaukset: 7
Luettu: 2348

Re: Ovatko kaikki moottoriöljyt samoja? Otetaan selvää!

Nämä verstas"testit" saa mulla aina niskakarvat pystyyn. Okei, näiden ajoviimajäähdytteisten kanssa voi noissa olla edes jotain jujua joistain kriteereistä, mutta siihen se jääkin. Mutta niissäkin olisi monta asiaa, jota ei niin vaan testatakaan verstaan pöydällä viikonlopussa. Yksi tärkeä on se ...
Kirjoittaja cedricfan
27.01.2025 14:14
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Jäsenyysmaksut 2025
Vastaukset: 5
Luettu: 1320

Re: Jäsenyysmaksut 2025

Ei ollut mulla, siis Vanessalta postia. Oli ihan vaan Roikan lasku, sekin saapuneissa. Tylsää :think:
Kirjoittaja cedricfan
16.10.2024 12:26
Keskustelualue: Sähköt
Aihe: Ainakin paremmat valot
Vastaukset: 34
Luettu: 23114

Re: Ajovaloumpio

viewtopic.php?t=11641

Ja yhdistän seuraavaksi tuohon ketjuun tämänkin.
Kirjoittaja cedricfan
29.08.2024 18:20
Keskustelualue: Moottori
Aihe: öljyt?
Vastaukset: 696
Luettu: 382311

Re: öljyt?

Hypoidi (yleisin perärakenne) vaatii öljyltä suurempaa pintapaineen kestoa, kuin mitä vaihteistoöljyllä. Tuo saatiin klassiesti aikaan lisäämällä vaihteistoöljyyn mm. rikkipitoisia aineita, siitä siis peräöljyn haju. Mutta nuo lisäaineet tekee hallaa punametalleille (messinki, pronssi, kupari jne ...
Kirjoittaja cedricfan
12.08.2024 14:35
Keskustelualue: Moottori
Aihe: öljyt?
Vastaukset: 696
Luettu: 382311

Re: öljyt?


Täten olisiko tuo Comma Classic 20w50 huonoa öljyä siksi koska se mustuu selvästi hitaammin, kuin muut mineraaliöljyt?

Motonetin Motox 20w50 "halpis" öljy meni Uralissa mustaksi, kun pihalla vähän aikaa käytteli. Siinä toki oli justiinsa männänrenkaat vaihdettu ja hoonattu, että olisiko jotain ...
Kirjoittaja cedricfan
12.08.2024 09:49
Keskustelualue: Moottori
Aihe: öljyt?
Vastaukset: 696
Luettu: 382311

Re: öljyt?

Palaan vielä hieman "öljyteknologiaan"...

20W50 ei ole yhtään lirumpaa kuin "suora 50" kuumana. Mutta 20W50 ei ole niin puuroa kylmänä, saattaa jopa roiskiutua öljypohjasta. Eli "suora 50" on ihan turha valinta.

Öljyjen "puhdistavuus". Kaikki öljyt ovat puhdistavia. Mineraaliset vähiten, diesel ...
Kirjoittaja cedricfan
02.08.2024 09:39
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Somen tuhoisa vaikutus
Vastaukset: 6
Luettu: 1530

Re: Somen tuhoisa vaikutus

Kyllä, osin totta. Toisaalta on näitä jäärien palstoja, kuten tämä, ja sitten esim kameralaukku, jossa oma kapean yleisön porukka on aktiivinen. Ja huimat kehut roikan käyttäjille käytöksestä, moderoinnin tarve on laskenut paljon.
Kirjoittaja cedricfan
02.07.2024 06:15
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Toimiva ihmekitti vuodonkorjaukseen
Vastaukset: 3
Luettu: 1195

Re: Toimiva ihmekitti vuodonkorjaukseen

Mulla 2K mömmöllä paikattu tankin sauma kesti kanssa. En enää muista mitä merkkiä, mutta lupasi olevan bensaa kestäväö
Kirjoittaja cedricfan
14.05.2024 19:20
Keskustelualue: Moottori
Aihe: öljyt?
Vastaukset: 696
Luettu: 382311

Re: öljyt?

Siellä taitaa olla hullu alan harrastaja hinnan päättäjä :mrgreen:
Ja totta, kun katsotte raakaöljyn hintaa viime vuosina, niin selviää miksi nuokin nousee. Lisäksi mineraaliset on nousseet synteesiä enemmän :oops:
Kirjoittaja cedricfan
05.05.2024 20:05
Keskustelualue: Aluekerhot tiedottavat
Aihe: Lahen itäpaukuttin pärinät 2020---
Vastaukset: 154
Luettu: 115645

Re: Lahen itäpaukuttin pärinät 2020---

DSC_2263.JPG
DSC_2263.JPG (62.01 KiB) Katsottu 5872 kertaa
Juu, Uskila unohti Pannonian vaunu, tossa!
Kirjoittaja cedricfan
03.04.2024 18:06
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Vastaukset: 17
Luettu: 3806

Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta

Mitä sillä Green cardilla enää oikeasti tekee? Kun mulle tuli kolari Norjassa, niin ihan itse sen joutui selvittelemään syyllisen kanssa, kukaan ei tullut paikan päälle vaikka pyysi. Eikä ollut vastapuolellakaan,