Miten minä luulen että kannattaa jättää kokeilematta... nääs jos on jäätä taikka kovaa polannetta alla voipi jarrutus olla erittäin mielenkiintoinen kokemus. Ainakin jos on tarvetta pysähtymiseen.
Ohjaus toki voipi toimia kuten moottorikelkoissa kovametallikiskon kanssa.
Eppäilee ,hh.
Haku löysi 833 tulosta
- 27.11.2023 16:30
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Talviajo. Fillarin ketju etupörässä nastojen sijaan.
- Vastaukset: 5
- Luettu: 1178
- 27.11.2023 11:28
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Itäpyörien mallit ja valmistusvuodet.
- Vastaukset: 14
- Luettu: 3494
Re: Itäpyörien mallit ja valmistusvuodet.
Katoppas tuolta cvkustoms.com sieltä löytyy paaaljon juttuja ja aika moni pitää paikkansakin...
T.hh
T.hh
- 18.11.2023 10:05
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Kadonneiden puristuspaineiden metsästystä
- Vastaukset: 62
- Luettu: 9953
Re: Kadonneiden puristuspaineiden metsästystä
Tuollainen tehokas laturi vaatii joustokytkimen jottei jakopää hakkaannu rikki. 12 volttisen 500 wattisen ruskilaturin yleisnimi maailmalla on "venäläinen käsikranaatti" ,kosahtaa , mut ei tiedä milloin...
150 wattiset toimii taasen käyttölaitteen puolesta hyvin.
Nippondensot tai vastaavat ...
150 wattiset toimii taasen käyttölaitteen puolesta hyvin.
Nippondensot tai vastaavat ...
- 16.10.2023 17:54
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Päivän salto III
- Vastaukset: 1044
- Luettu: 361384
Re: Päivän salto III
Näillä on joku vetovoima , vai onko koneillakii ikävä toisen luo ???
Onneva uuteen kotiin, t.hh.
Onneva uuteen kotiin, t.hh.
- 20.08.2023 19:37
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
- Vastaukset: 12
- Luettu: 2191
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Kumikärki vai tommonen rinkula ???
Tuo näyttäis olevan ural.fi verkkokaupassa.
T.hh
Tuo näyttäis olevan ural.fi verkkokaupassa.
T.hh
- 17.08.2023 09:25
- Keskustelualue: Entisöinti
- Aihe: Musta ryssä.
- Vastaukset: 52
- Luettu: 51096
Re: Musta ryssä.
Heidenaulla ajaa joskus yli kymppitonnin , I-40:llä kolmetonnia. Matka x hinta = jotain , jos työlle ei laske arvoa erikseen.
Museopyörään toki oiva valinta , eipähän niihin usein kilometrejä paljon vuodessa kerry.
Näinköhän noita on muuten vapaan maailman puolella missään kaupan ??
Ihmetteleepi, hh.
Museopyörään toki oiva valinta , eipähän niihin usein kilometrejä paljon vuodessa kerry.
Näinköhän noita on muuten vapaan maailman puolella missään kaupan ??
Ihmetteleepi, hh.
- 16.08.2023 20:49
- Keskustelualue: Entisöinti
- Aihe: Musta ryssä.
- Vastaukset: 52
- Luettu: 51096
Re: Musta ryssä.
I 40 ,aito ja alkuperäinen. Tuolla saa huonollakin vanteella pyöreen lopputuloksen ,laittaa vaan renkaan paksuimman kohdan vanteen matalimpaan kohtaan.
T.hh
T.hh
- 13.08.2023 10:18
- Keskustelualue: Entisöinti
- Aihe: Renkaat
- Vastaukset: 3
- Luettu: 3138
Re: Renkaat
Mikäli museotarkastaja nipottaa renkaista , voi hälle todeta renkaiden olevan merkittävä turvatekijä. Liikenneturvallisuuteen vaikuttavia asioita voi toki nykyaikaistaa , ei ole pakko hommata 30 vuotta vanhoja pykineitä ruskinappulagummeja.
T.hh
T.hh
- 10.08.2023 16:26
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
- Vastaukset: 12
- Luettu: 2191
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Mikäli neulaventtiili on mallia o-rengas tai muu irtorinkula, niin luultavasti ko. osa on hukassa.
Jos kumikärkineula , niin voipi olla kovettunut tai välissä on roska.
Neulaventtiili voi myös ohjautua huonosti pesäänsä.
Itte muovinen koho voi olla imaissut bensaa sisäänsä ja olla halki ja voi ...
Jos kumikärkineula , niin voipi olla kovettunut tai välissä on roska.
Neulaventtiili voi myös ohjautua huonosti pesäänsä.
Itte muovinen koho voi olla imaissut bensaa sisäänsä ja olla halki ja voi ...
- 08.08.2023 15:39
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Uudet tulokkaat
- Vastaukset: 63
- Luettu: 8489
Re: Uudet tulokkaat
Uralin takavalo on kylläkin orikinaali ccccp valo jota on yleensä käytetty 70luvun urreissa ja neppareissa , elä Karppi sekota... Kyllä noista vielä erilaisten mixausten ja fixausten jälkeenkin on mahollista sekoitella mieleinen soppa.
Mites vaunu ??
Kyselee,hh.
Mites vaunu ??
Kyselee,hh.
- 07.08.2023 21:31
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Uudet tulokkaat
- Vastaukset: 63
- Luettu: 8489
Re: Uudet tulokkaat
Näyttäs urressa olevan milliisiuralin kone ja laatikko ,maustettuna kranulaturilla. Siihen on istutettu dneprin mittaripohja ja koon tankki. Runko ns.8 urali tod näk 80 lukunen , onko sekii miliisi , ei ihan saa kuvasta selvää. Eroahan ei paljon ole, millarista puuttuu akkuteline rungolta ...
- 05.08.2023 22:29
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Mikähän moottori on kyseessä
- Vastaukset: 4
- Luettu: 1314
Re: Mikähän moottori on kyseessä
Siis K750 moottorilta ja vähän aikaisemmalta laatikolta näyttäs. Ei siis pakkia hänessä.
T.hh
T.hh
Re: Laturi
Siintä toisesta kuvasta kun katto säätimen, niin zaparouskin 12 v systeemi olis tuohon soviteltuna ainakin säätimen osalta.
T.hh
T.hh
- 05.08.2023 18:22
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Mikähän moottori on kyseessä
- Vastaukset: 4
- Luettu: 1314
Re: Mikähän moottori on kyseessä
Ei siitä koneesta enempää kuvia olis ?? Helpottaa kummasti tunnistamista...
T.hh
T.hh
- 01.08.2023 21:31
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Sekalaista ongelmaa...
- Vastaukset: 1389
- Luettu: 921258
Re: Sekalaista ongelmaa...
Kakspulttisen urren perässä monasti ne pultit joissa pikku laippa perän sisässä , ei jää sillon jengan varaan alumiiniin.
Vaatii toki perän aukasun jotta saa paikoilleen, ei siis pikakonsti.
T.hh
Vaatii toki perän aukasun jotta saa paikoilleen, ei siis pikakonsti.
T.hh
- 27.07.2023 17:49
- Keskustelualue: Sähköt
- Aihe: Ilman akkua
- Vastaukset: 40
- Luettu: 14800
Re: Ilman akkua
Jospa ne osais joskus tehdä sen kumikytkimen vaimennuselimeksi väliin ,sillonhan oltasiin jo järkevän jäljillä.
T.hh
T.hh
- 24.07.2023 18:21
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Matkamotoristin sadeasu???
- Vastaukset: 17
- Luettu: 7134
Re: Matkamotoristin sadeasu???
Työvaatteita myyvistä liikkeistä voi kysellä esim.teollisuuspesumiesten käyttämiä varusteita. Etra noin äkkipäätä tulee mieleen. Purjehtijan merivarusteet voipi olla myös hyviä.
Hinta voipi molemmissa kyllä mietityttää...
T.hh
Hinta voipi molemmissa kyllä mietityttää...
T.hh
- 06.07.2023 21:24
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Sekalaista ongelmaa...
- Vastaukset: 1389
- Luettu: 921258
Re: Sekalaista ongelmaa...
Muuta ennemmin syttyä vähän myöhäsemmälle ennenkun purat , jos ääni vähenee niin hyvä.
Hetkellinen nakutus eli detonaatio ei välttämättä jätä jälkiä mihinkään , jos taas jatkuvasti nakuttaa niin mäntäpistiäiselle rakentaa pesää......
T.hh
Hetkellinen nakutus eli detonaatio ei välttämättä jätä jälkiä mihinkään , jos taas jatkuvasti nakuttaa niin mäntäpistiäiselle rakentaa pesää......
T.hh
- 26.06.2023 20:59
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Sekalaista ongelmaa...
- Vastaukset: 1389
- Luettu: 921258
Re: Sekalaista ongelmaa...
Voihan sitä kengän tasasta päätä korottaa hitsaamalla sopivan paksuisen fyllipalan , mutta onko kitkapinnan säde sama kuin rummussa. Sitä voi testata miten kenkä keikkuu rummussa ja karkeella viilalla sovitella , tosin kitkamateriaalin paksuuden kustannuksella.
T.hh
T.hh
- 24.06.2023 20:11
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Sekalaista ongelmaa...
- Vastaukset: 1389
- Luettu: 921258
Re: Sekalaista ongelmaa...
Näyttää kuvassa ainakin nuo hitsit aika vaatimattomilta , mite sitten hihnan laatu ja liimaus??
Ihmetteleepi , hh.
Ihmetteleepi , hh.
- 24.06.2023 12:23
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Jussia
- Vastaukset: 4
- Luettu: 753
Re: Jussia
Juhla ja juhannusilta..Perinteitä noudattaen veneilevät mökkiläiset saavat pukeutua vain verkkareihin , niin ei jää tilastoihin vetskari auki.
T.hh
T.hh
- 24.03.2023 18:29
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Aina sujuu, mutta joskus huonosti
- Vastaukset: 14
- Luettu: 2665
Re: Aina sujuu, mutta joskus huonosti
Oon aikasemmin todennu ettei itäpyörä osaa olla yksin.
Tää on sitten toteutunu näissä boksereissa n.kolmeen laitteeseen. Iiceepuolellakin levykeula poti kaverin puutetta , toivottavasti nyt kuitenkii alkas jo riittää... T.hh
Tää on sitten toteutunu näissä boksereissa n.kolmeen laitteeseen. Iiceepuolellakin levykeula poti kaverin puutetta , toivottavasti nyt kuitenkii alkas jo riittää... T.hh
- 24.03.2023 18:18
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Keinoäly juttutuokio Uralista
- Vastaukset: 83
- Luettu: 27151
Re: Keinoäly juttutuokio Uralista
On tuo keinoäly aika pätevä, jos noin hyvin suomeakin vääntää...eikä tarinoissa tosiaan ihan mahottomia virheitäkään ollu.
Kaikenlaista ihmettä, t.hh.
Kaikenlaista ihmettä, t.hh.
- 22.03.2023 18:25
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Bongaa kivaa kalustoa
- Vastaukset: 1216
- Luettu: 480032
Re: Bongaa kivaa kalustoa
Silloin ei vielä olis ollut ees korkeen teknolookian vientikieltoakaan...
T.hh
T.hh
- 01.03.2023 20:49
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Tuplarumpujarru edessä...
- Vastaukset: 4
- Luettu: 874
Re: Tuplarumpujarru edessä...
Ei tuo rumpu , mutta tiiätkö Matti minkä napa ja levy on tuossa kuvan keskimmäisessä pyörässä? Onko ihan urren omaa tavaraa? Tekis nääs mieli uusia soolon etulevy , siinä kun on semmonen ruski sovitekappale ja senkkiruuveilla umpilevy kiinni , ruostuukin vielä.
T.hh
T.hh
- 07.01.2023 19:15
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Dnepr moottori
- Vastaukset: 18
- Luettu: 4226
Re: Dnepr moottori
Jos vaihdat sen öljynpaineanturin , niin yks vikakohde on vähemmän. Painemittari kertois tietysti enemmän totuutta. Tuo ajolämpötilan ero tekee sen ettei talvella öljy lämpene niin paljon, eli pysyy voide paksumpana eikä näinollen vuoda niin helposti esim.etupesän läpiviennistä. Tuo läpivienti on ...
- 01.01.2023 13:04
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Hyvää Uutta Vuotta 2023
- Vastaukset: 2
- Luettu: 659
Re: Hyvää Uutta Vuotta 2023
Hyvät uudet vuodet kaikille, keksitäänkö uusia kujeita ??
T.hh
T.hh
- 24.12.2022 11:39
- Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
- Aihe: Joulun toivotukset
- Vastaukset: 4
- Luettu: 944
Re: Joulun toivotukset
Toivotellaan kaikille hyvää ja rauhallista joulua.
T.hh
T.hh
- 08.11.2022 15:45
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Dnepr moottori
- Vastaukset: 18
- Luettu: 4226
Re: Dnepr moottori
Ei ne kulu. Ideanahan on että ne saakin hangata sylinteriin jos niistä siltä tuntuu. Silti valmistaessa mitoitus männäntapin sisämitan mukaan. Toimii kuin kuuluisa junan vessa ennen septitankkiaikaa.
T.hh
T.hh
- 07.11.2022 17:16
- Keskustelualue: Moottori
- Aihe: Dnepr moottori
- Vastaukset: 18
- Luettu: 4226
Re: Dnepr moottori
Teflontangosta sorvaten vähän herkkusienen näkösiä. Mitoitus männäntapin mukaan , asennetaan männäntapin päihin lukkorikkojen sijasta.
Sillon ei käy niikuin tolle toiselle männälle on käynyt...
Jos männäntapin linja ei ole 100% suora ,niin pykii nuo lukkorikat pärisemään ja syömään männän ja pytyn ...
Sillon ei käy niikuin tolle toiselle männälle on käynyt...
Jos männäntapin linja ei ole 100% suora ,niin pykii nuo lukkorikat pärisemään ja syömään männän ja pytyn ...