Haku löysi 833 tulosta

Kirjoittaja hyvonenh
27.11.2023 16:30
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Talviajo. Fillarin ketju etupörässä nastojen sijaan.
Vastaukset: 5
Luettu: 1178

Re: Talviajo. Fillarin ketju etupörässä nastojen sijaan.

Miten minä luulen että kannattaa jättää kokeilematta... nääs jos on jäätä taikka kovaa polannetta alla voipi jarrutus olla erittäin mielenkiintoinen kokemus. Ainakin jos on tarvetta pysähtymiseen.
Ohjaus toki voipi toimia kuten moottorikelkoissa kovametallikiskon kanssa.

Eppäilee ,hh.
Kirjoittaja hyvonenh
27.11.2023 11:28
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Itäpyörien mallit ja valmistusvuodet.
Vastaukset: 14
Luettu: 3494

Re: Itäpyörien mallit ja valmistusvuodet.

Katoppas tuolta cvkustoms.com sieltä löytyy paaaljon juttuja ja aika moni pitää paikkansakin...
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
18.11.2023 10:05
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Kadonneiden puristuspaineiden metsästystä
Vastaukset: 62
Luettu: 9953

Re: Kadonneiden puristuspaineiden metsästystä

Tuollainen tehokas laturi vaatii joustokytkimen jottei jakopää hakkaannu rikki. 12 volttisen 500 wattisen ruskilaturin yleisnimi maailmalla on "venäläinen käsikranaatti" ,kosahtaa , mut ei tiedä milloin...
150 wattiset toimii taasen käyttölaitteen puolesta hyvin.
Nippondensot tai vastaavat ...
Kirjoittaja hyvonenh
16.10.2023 17:54
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Päivän salto III
Vastaukset: 1044
Luettu: 361384

Re: Päivän salto III

Näillä on joku vetovoima , vai onko koneillakii ikävä toisen luo ???
Onneva uuteen kotiin, t.hh.
Kirjoittaja hyvonenh
20.08.2023 19:37
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Vastaukset: 12
Luettu: 2191

Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula

Kumikärki vai tommonen rinkula ???
2525600-d8c27f34_480_480.jpg
2525600-d8c27f34_480_480.jpg (13.87 KiB) Katsottu 1964 kertaa
Tuo näyttäis olevan ural.fi verkkokaupassa.

T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
17.08.2023 09:25
Keskustelualue: Entisöinti
Aihe: Musta ryssä.
Vastaukset: 52
Luettu: 51096

Re: Musta ryssä.

Heidenaulla ajaa joskus yli kymppitonnin , I-40:llä kolmetonnia. Matka x hinta = jotain , jos työlle ei laske arvoa erikseen.
Museopyörään toki oiva valinta , eipähän niihin usein kilometrejä paljon vuodessa kerry.
Näinköhän noita on muuten vapaan maailman puolella missään kaupan ??
Ihmetteleepi, hh.
Kirjoittaja hyvonenh
16.08.2023 20:49
Keskustelualue: Entisöinti
Aihe: Musta ryssä.
Vastaukset: 52
Luettu: 51096

Re: Musta ryssä.

I 40 ,aito ja alkuperäinen. Tuolla saa huonollakin vanteella pyöreen lopputuloksen ,laittaa vaan renkaan paksuimman kohdan vanteen matalimpaan kohtaan.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
13.08.2023 10:18
Keskustelualue: Entisöinti
Aihe: Renkaat
Vastaukset: 3
Luettu: 3138

Re: Renkaat

Mikäli museotarkastaja nipottaa renkaista , voi hälle todeta renkaiden olevan merkittävä turvatekijä. Liikenneturvallisuuteen vaikuttavia asioita voi toki nykyaikaistaa , ei ole pakko hommata 30 vuotta vanhoja pykineitä ruskinappulagummeja.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
10.08.2023 16:26
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Vastaukset: 12
Luettu: 2191

Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula

Mikäli neulaventtiili on mallia o-rengas tai muu irtorinkula, niin luultavasti ko. osa on hukassa.
Jos kumikärkineula , niin voipi olla kovettunut tai välissä on roska.
Neulaventtiili voi myös ohjautua huonosti pesäänsä.
Itte muovinen koho voi olla imaissut bensaa sisäänsä ja olla halki ja voi ...
Kirjoittaja hyvonenh
08.08.2023 15:39
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Uudet tulokkaat
Vastaukset: 63
Luettu: 8489

Re: Uudet tulokkaat

Uralin takavalo on kylläkin orikinaali ccccp valo jota on yleensä käytetty 70luvun urreissa ja neppareissa , elä Karppi sekota... Kyllä noista vielä erilaisten mixausten ja fixausten jälkeenkin on mahollista sekoitella mieleinen soppa.
Mites vaunu ??
Kyselee,hh.
Kirjoittaja hyvonenh
07.08.2023 21:31
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Uudet tulokkaat
Vastaukset: 63
Luettu: 8489

Re: Uudet tulokkaat

Näyttäs urressa olevan milliisiuralin kone ja laatikko ,maustettuna kranulaturilla. Siihen on istutettu dneprin mittaripohja ja koon tankki. Runko ns.8 urali tod näk 80 lukunen , onko sekii miliisi , ei ihan saa kuvasta selvää. Eroahan ei paljon ole, millarista puuttuu akkuteline rungolta ...
Kirjoittaja hyvonenh
05.08.2023 22:29
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Mikähän moottori on kyseessä
Vastaukset: 4
Luettu: 1314

Re: Mikähän moottori on kyseessä

Siis K750 moottorilta ja vähän aikaisemmalta laatikolta näyttäs. Ei siis pakkia hänessä.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
05.08.2023 22:26
Keskustelualue: Sähköt
Aihe: Laturi
Vastaukset: 1
Luettu: 2280

Re: Laturi

Siintä toisesta kuvasta kun katto säätimen, niin zaparouskin 12 v systeemi olis tuohon soviteltuna ainakin säätimen osalta.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
05.08.2023 18:22
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Mikähän moottori on kyseessä
Vastaukset: 4
Luettu: 1314

Re: Mikähän moottori on kyseessä

Ei siitä koneesta enempää kuvia olis ?? Helpottaa kummasti tunnistamista...
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
01.08.2023 21:31
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Sekalaista ongelmaa...
Vastaukset: 1389
Luettu: 921258

Re: Sekalaista ongelmaa...

Kakspulttisen urren perässä monasti ne pultit joissa pikku laippa perän sisässä , ei jää sillon jengan varaan alumiiniin.
Vaatii toki perän aukasun jotta saa paikoilleen, ei siis pikakonsti.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
27.07.2023 17:49
Keskustelualue: Sähköt
Aihe: Ilman akkua
Vastaukset: 40
Luettu: 14800

Re: Ilman akkua

Jospa ne osais joskus tehdä sen kumikytkimen vaimennuselimeksi väliin ,sillonhan oltasiin jo järkevän jäljillä.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
24.07.2023 18:21
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Matkamotoristin sadeasu???
Vastaukset: 17
Luettu: 7134

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Työvaatteita myyvistä liikkeistä voi kysellä esim.teollisuuspesumiesten käyttämiä varusteita. Etra noin äkkipäätä tulee mieleen. Purjehtijan merivarusteet voipi olla myös hyviä.
Hinta voipi molemmissa kyllä mietityttää...
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
06.07.2023 21:24
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Sekalaista ongelmaa...
Vastaukset: 1389
Luettu: 921258

Re: Sekalaista ongelmaa...

Muuta ennemmin syttyä vähän myöhäsemmälle ennenkun purat , jos ääni vähenee niin hyvä.
Hetkellinen nakutus eli detonaatio ei välttämättä jätä jälkiä mihinkään , jos taas jatkuvasti nakuttaa niin mäntäpistiäiselle rakentaa pesää......
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
26.06.2023 20:59
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Sekalaista ongelmaa...
Vastaukset: 1389
Luettu: 921258

Re: Sekalaista ongelmaa...

Voihan sitä kengän tasasta päätä korottaa hitsaamalla sopivan paksuisen fyllipalan , mutta onko kitkapinnan säde sama kuin rummussa. Sitä voi testata miten kenkä keikkuu rummussa ja karkeella viilalla sovitella , tosin kitkamateriaalin paksuuden kustannuksella.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
24.06.2023 20:11
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Sekalaista ongelmaa...
Vastaukset: 1389
Luettu: 921258

Re: Sekalaista ongelmaa...

Näyttää kuvassa ainakin nuo hitsit aika vaatimattomilta , mite sitten hihnan laatu ja liimaus??
Ihmetteleepi , hh.
Kirjoittaja hyvonenh
24.06.2023 12:23
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Jussia
Vastaukset: 4
Luettu: 753

Re: Jussia

Juhla ja juhannusilta..Perinteitä noudattaen veneilevät mökkiläiset saavat pukeutua vain verkkareihin , niin ei jää tilastoihin vetskari auki.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
24.03.2023 18:29
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Aina sujuu, mutta joskus huonosti
Vastaukset: 14
Luettu: 2665

Re: Aina sujuu, mutta joskus huonosti

Oon aikasemmin todennu ettei itäpyörä osaa olla yksin.
Tää on sitten toteutunu näissä boksereissa n.kolmeen laitteeseen. Iiceepuolellakin levykeula poti kaverin puutetta , toivottavasti nyt kuitenkii alkas jo riittää...
20220930_194824.jpg
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
24.03.2023 18:18
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Keinoäly juttutuokio Uralista
Vastaukset: 83
Luettu: 27151

Re: Keinoäly juttutuokio Uralista

On tuo keinoäly aika pätevä, jos noin hyvin suomeakin vääntää...eikä tarinoissa tosiaan ihan mahottomia virheitäkään ollu.
Kaikenlaista ihmettä, t.hh.
Kirjoittaja hyvonenh
22.03.2023 18:25
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Bongaa kivaa kalustoa
Vastaukset: 1216
Luettu: 480032

Re: Bongaa kivaa kalustoa

Silloin ei vielä olis ollut ees korkeen teknolookian vientikieltoakaan...
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
01.03.2023 20:49
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Tuplarumpujarru edessä...
Vastaukset: 4
Luettu: 874

Re: Tuplarumpujarru edessä...

Ei tuo rumpu , mutta tiiätkö Matti minkä napa ja levy on tuossa kuvan keskimmäisessä pyörässä? Onko ihan urren omaa tavaraa? Tekis nääs mieli uusia soolon etulevy , siinä kun on semmonen ruski sovitekappale ja senkkiruuveilla umpilevy kiinni , ruostuukin vielä.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
07.01.2023 19:15
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Dnepr moottori
Vastaukset: 18
Luettu: 4226

Re: Dnepr moottori

Jos vaihdat sen öljynpaineanturin , niin yks vikakohde on vähemmän. Painemittari kertois tietysti enemmän totuutta. Tuo ajolämpötilan ero tekee sen ettei talvella öljy lämpene niin paljon, eli pysyy voide paksumpana eikä näinollen vuoda niin helposti esim.etupesän läpiviennistä. Tuo läpivienti on ...
Kirjoittaja hyvonenh
01.01.2023 13:04
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Hyvää Uutta Vuotta 2023
Vastaukset: 2
Luettu: 659

Re: Hyvää Uutta Vuotta 2023

Hyvät uudet vuodet kaikille, keksitäänkö uusia kujeita ??
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
24.12.2022 11:39
Keskustelualue: Ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä
Aihe: Joulun toivotukset
Vastaukset: 4
Luettu: 944

Re: Joulun toivotukset

Toivotellaan kaikille hyvää ja rauhallista joulua.
T.hh
20221224_111759.jpg
Kirjoittaja hyvonenh
08.11.2022 15:45
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Dnepr moottori
Vastaukset: 18
Luettu: 4226

Re: Dnepr moottori

Ei ne kulu. Ideanahan on että ne saakin hangata sylinteriin jos niistä siltä tuntuu. Silti valmistaessa mitoitus männäntapin sisämitan mukaan. Toimii kuin kuuluisa junan vessa ennen septitankkiaikaa.
T.hh
Kirjoittaja hyvonenh
07.11.2022 17:16
Keskustelualue: Moottori
Aihe: Dnepr moottori
Vastaukset: 18
Luettu: 4226

Re: Dnepr moottori

Teflontangosta sorvaten vähän herkkusienen näkösiä. Mitoitus männäntapin mukaan , asennetaan männäntapin päihin lukkorikkojen sijasta.
Sillon ei käy niikuin tolle toiselle männälle on käynyt...
Jos männäntapin linja ei ole 100% suora ,niin pykii nuo lukkorikat pärisemään ja syömään männän ja pytyn ...