Ajamaton vai ei?

lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja lca »

Tollainen sattui silmään...
http://www.tpm.fi/index.php?productID=699
Periaatteessa ajamattoman näköinen mut sit toisaalta ei. Onko jossain ollut kromivanteita alunperin?
Takaiskareissaki kromia.
Siisti peli silti mut hintaki kohallaan...
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8039
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Export malli...

Kuva

Ps Lahest löytyy tollanen ajossa

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

Lyhyt kuvaus:
Uusi ajamatom URAL Sivuvaunulla, täydellinen, saa kilpiin verot maksettu, valmistettu 70 luvulla,
:mrgreen: Moro.
Kopioitu toi ilmoituksen teksti. Valmistus vuosi ei pidä paikkaansa , paljon nuorempi versio.
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3640
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Mun silmään tää on pitkään seissy uus pyörä ja olisin kans valmis uskomaan että kampe tehty iha 70-80 vaihteeseen. K30x, neliövilkku, erilliset katkaisijat, vintakekuaffakumit ja banaanipenkki katos 80-luvulla. Exportit oli kromi kehillä. Kromi iskari oli mulle uus juttu.

Tarkka valmistusvuosi kyllä kiinnostas.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja lca »

Onks muoviputsari tullut export malliin jo ennemmin koska mulla 86ssa on peltivati? Mulla kyllä siinä banaanipenkki kans. Lie kans ollu joku vientimalli koska oli kromi lamppu ja englanniksi katkaisijat ne isomman malliset. Vilkut pyöreät.
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Näissä herää aina kysymys onko ollut rekisterissä? Jos ei ole ollut rekisterissä missään maassa niin ei saa rekisteriin vaikka on tullattu.
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja lca »

Eiks uusimmassa roikkalehessä ollu juttu jossa samanlainen case ja meni rekisteriin. Tää helpompi ko ei tartte päästöjen kans selvitellä?
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Pitää hakea poikkeus päätös Trafilta että saa rekisteriin ja se ei aina ole kovin helppoa. Toihan on hinnoteltu niin että on täysin kunnossa ja rekisterissä.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

On tuo mopo nyt sitten mikä hyvänsä , tarkaan katsoen hieman epäilyttäviä kohtia.."uudeksi mopoksi" ,,niin hintahan on kumminkin ihan utopiaa. Jotta tuosta tulisi hyvä ja varmatoiminen mopo ,niin siihen menee se sama 1000 eur. mikä menee halvempiin rekisteröityihin listamopoihin mitä kyllä löytyy tonnin molemmin puolin..eli ainoa mielenkiintoinen asia tuossa on tuon historia..että mistä tullut ja kuka tuon on ajanut tuohon kuntoon...tämä mun mielipide vaan.
viilari
500
500
Viestit: 542
Liittynyt: 28.05.2013 11:12

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja viilari »

Oliko se niin, että Konela vaihtoi tuon pitkän satulan maahantuomiinsa?
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2484
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Eikös ne vaihtanut niitä kaalimatoja että nuoriso tykkäis :mrgreen: timos taitaa muistaa :think:
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja lca »

Puolaan ne kantsis ajaa pyörät...melko järkyttävä hinta... new like lommokin vaunun keulassa :lol:

http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=5621
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Tässä näkyy 70 luvun Ural (ylikuva) ja joi "ajamaton" malli.
Aikalailla eroavuuksia runko,ym...
006.319_1_XL.JPG
006.319_1_XL.JPG (336.46 KiB) Katsottu 10774 kertaa
URAL-913_enl.jpg
URAL-913_enl.jpg (82.62 KiB) Katsottu 10774 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2484
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Milloon näihin tuli nuot 12v laturit? Kyllä tuo vanhempi runkoinen on paljon hienomman näköinen
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Tässä vielä yks -71v .Tällä ajellaan vielä monta km.
IMG-20160924-WA0000.jpg
IMG-20160924-WA0000.jpg (88.04 KiB) Katsottu 10754 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1266
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Tuo on mallia M 67-36. Eka 12 volttinen, jostain syystä laturi vaan maalattu mustaksi. Ilman putsari voi olla myös pellistä tehty. Tanko on matala eli ei vielä kainalonkuivatusmallinen . Irtokatkaisimet joista toinen ei oo originaali.
Ihan oikea ja tehtaan mukainen muuten . Voi olla 80 luvun alustakin koska on tuo pitkä satula.

T.hh
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja lca »

74 alkaen lie ollu jo 12v osassa. Eiks samalla tullu dnepriin kans MT-10 ja ae eka 12v?
Näkyy M-67.36 76-83 vuosina tehyn tolla rungolla siis
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Ruotsalaisen kerhon mukaan. 1973 kommer modell M67 vilken har 12 voltselektronik samt mycket bättre bakfjädring, man uppgraderar även förgasarna till den mer tillförligtliga modellen K302. 1976 ökar antalet hästkrafter ifrån 32 till 36 och modellen får namnet M67-36.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3640
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kampe on Bensowin konsernin jäämistöä. Meinasivat aloittaa Uralin maahantuonnin 70-luvulla (kun Konelalta loppu usko). Jäi vaiheeseen.

Eli iha ~40V Suomi pyörä kyseessä. On myynnissa rahaa vastaan.

PS soittamalla selviää.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1805
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja timo999 »

kalkkuna kirjoitti:Kampe on Bensowin konsernin jäämistöä. Meinasivat aloittaa Uralin maahantuonnin 70-luvulla (kun Konelalta loppu usko). Jäi vaiheeseen.
Eli iha ~40V Suomi pyörä kyseessä. On myynnissa rahaa vastaan.
PS soittamalla selviää.
Nämä ovat kovin "mysteerisiä" juttuja ja uskon tuohon Kalkkunan kommenttiin.
Konelan maahantuomat Uralit olivat M63 mallisia, ensimmäiset hyttysverkko öljynputsarilla ja viimeiset ihan oikealla öljynputsarilla.
Tuo kuvan pyörä taitaa olla M67 mallia (runko suora kuskin alapuolella ja erillinen nopeusmittari, ei upotettu ajovalon sisään.)
Konela vaihtoi osiin tuomistaan pyöristä pitkän penkin, mutta M67 tehtiin ilmeisesti alunperin pitkällä penkillä.
Urali lienee tehnyt ns. "Export" malleja, esim Konelan Uraleissa oli kromatut vannekehät ja kromatut takaiskareiden "alakupit". Iskareiden yläkupit olivat samanvärisiä kuin pyörätkin.
Oheisessa kuvassa Konelan jälkiasentama penkki.
Ural Konela 1983 Korjattu.jpg
Ural Konela 1983 Korjattu.jpg (648.1 KiB) Katsottu 10713 kertaa
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3640
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

timo999 kirjoitti:uskon tuohon Kalkkunan kommenttiin
En minäkään tienny, mutta uteliaana soitin ja juttelin myyjän kanssa, jolloin selvis mistä kyse.

Bensow kokos Tomos moottorilla Soliferia niin ne oli tuntosarvet pitkällä itäänkipäin. Ymmärsivät kuitenki olla alottamatta Uralin kanssa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja lca »

Kyllähän toi ois hieno olla historian puolesta museokilpisenä liikkeellä suomessa. Satuikko kysyyn onko niillä mitään paprua millä tuon vois kilpiin yrittää vääntää?
viilari
500
500
Viestit: 542
Liittynyt: 28.05.2013 11:12

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja viilari »

Pirkule! Lahen Veijon kanssa sais hyvät sodat kun tuon ajais viereen, ja alkais kertomaan pyörän historiaa :-P
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3640
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Iha saa alottaa ensirekisteröinnillä. Myyjä kertoo lisää. Olisha se hauskaa ku kampe ensirekiseröitäis museoon.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
jasu
400
400
Viestit: 420
Liittynyt: 21.09.2004 12:20
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja jasu »

kalkkuna kirjoitti:Iha saa alottaa ensirekisteröinnillä. Myyjä kertoo lisää. Olisha se hauskaa ku kampe ensirekiseröitäis museoon.
Sitten siitä tulee vm. 2017. Kivat nämä kotomaiset pykälät. Jos ei ole missään ikinä aiemmin rekisteröity, niin silloin sen pitää täyttää ensirekisteröintiajankohdan määräykset...

Museorekisteriin periaatteessa pitäisi onnistua, siinä kun "riittää" että pystyy vakuuttavasti osoittamaan että valmistusajankohdasta on kulunut 30 vuotta, sen osoittaminen tämän kohdalla pitäisi olla enemmän kuin helppoa. Siinäkin mielessä huvittaisi, jos näin tekisi/onnistuisi, niin varmaan olisi eka joka ensirekisteröidään museokilpiin, ilman aiempaa historiaa...

Se tuossa on kyllä hauskaa että ensirekisteröinnissä ja museorekisteröinnissä puhutaan aivan eri asiasta ajoneuvon iän määräytymisen suhteen, autojen kohdalla tuo ei enää jaksa yllättää kun itsellänikin on omistuksessa kolme autoa missä valmistumisen ja ensirekisteröinnin välissä on pari vuotta...
IC on itäpyöristä paras...
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3640
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Olikoha pari viikkoa sitte kun ensirekisteriin livahti +25 vuotta vanha Suomessa jumissa ollu kampe. Vaatimustaso oli otettu valmistusajankohdan mukaan. Kuvissa IC pönötti kilvet paikollaan :-)

Ei, en tiedä miten taikatemppu tehtiin. Mutta rahapaali ja lehmän hermot saattaa auttaa. Luulisin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
jasu
400
400
Viestit: 420
Liittynyt: 21.09.2004 12:20
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja jasu »

^Eikös se ollut ollut muualla rekisterissä aiemmin..? Jotenkin jäi mielikuva sellaisesta...
IC on itäpyöristä paras...
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Samaa muistelin. Uusissa määräyksissä on säilynyt vaatimus että pitää todistaa että on ollut aiemmin käytössä että saa rekisteröityä. Jos ei pysty todistamaan käyttöä niin täytyy hakea poikkeuslupaa mitä ei automaattisesti hyväksytä.
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja lca »

Pisti silmään ny ko katoin et takajarru polttamu rummun ja ruostuttanut rummun et ei toi ihan ajamaton ole...? Oisko kuiteski käyny kilvissä joskus?
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3072
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Ajamaton vai ei?

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Kyllä Bensowilla on keltaiset laput ollut!
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Vastaa Viestiin