Dnepr mt 10-36

Vastaa Viestiin
MarkoS
10
10
Viestit: 24
Liittynyt: 21.09.2017 07:37

Dnepr mt 10-36

Viesti Kirjoittaja MarkoS »

Morjesta pöytään. Kesä tuli ajeltua vm. 75 olevalla rutkulla minkä kunto on sanotaanko kohtalainen, mutta vikojakin on. Tarkoitus olisi purkaa pyörä ja vaunu atomeiksi ja käydä koko mööpeli läpi. Tällähetkellä ei vaan ole laitteesta paljonkaan tietoa, kuten miten itse runko kannattaa maalata hiekkapuhalluksen jälkeen, jauhe vai ihan ruiskumaalaus. Vanteet ja pinnat on kateltava uudet ja pyöreät, samoin renkaat. Kone ja laatikko kappaleiksi. Mitä niistä kannattaa ottaa huomioon. Laakerit kyllä vaihdan vähintään. Sähköt kaikki uusiksi, johdot niin huonossa kunnossa. Kertokaa jotain jotka tän saman savotan on käyny läpi.

Marko
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Dnepr mt 10-36

Viesti Kirjoittaja MATTI »

No mitä tuohon voisi kertoa, kun kaiken teet...ehkä parempi kun kysyt sitä mukaan kun hommassa etenet, niin pysyy jutut jotenkin tolkussa. Ja muista että jotkut osat on kumminkin paremmat siinä alkuperäisessä kun mitä saat uutena hankittua..eli wanhan korjaus on usein parempi vaihtoehto kuin uuden varaosan hankinta...niin pölhöltä kun se kuulostaakin.. kyllä se kunnostus siitä onnistuu kun maltilla etenee.
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1266
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Dnepr mt 10-36

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Aika monta laitetta muuttuu kestoprojektiksi kun kerralla purkaa atomeiksi.....
T.nimim."kokemusta omaava"
Avatar
pru426
100
100
Viestit: 126
Liittynyt: 09.07.2018 22:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dnepr mt 10-36

Viesti Kirjoittaja pru426 »

Terve

hyvonenh:
Aika monta laitetta muuttuu kestoprojektiksi kun kerralla purkaa atomeiksi.....
T.nimim."kokemusta omaava"


..outsch ! ja kun minä luulin, että olen ainoa!!

Suunnitteluvaiheeseen:
Koskaan et ota atomitason purkamisesta liikaa kuvia...vaikka olisi miten simppeli homma kyseessä.
Niin, sillä hetkellä muistaa, mutta 3 kk päästä ei, mihin se tää p*** pultti kuului. Etenkin jos tallissa on muutakin kuin satunnaisia pölyhiukkasia.
Alkuperäiset (elä hävitä niitä) neukkupultit on söpömpiä, kuin vinkuintian markettibulkki halppikset.

Jos ei valmista johtosarjaa, niin erivärisiä sähköjohtoja metritavarana Auprotec saksasta, tulloo muutamassa päivässä pihhaan
..löytynee kai Suomestakin jos jaksaa etsiä mutta 2.5 mm²:siä väreissä oli vaikeeta löytää siihen hätään täältä.
Tein koko 6V:n johdotuksen 2.5 mm² :stä hätävarjelun liiotteluna.

Sitruunahapolla / vastaavilla tai melassilla tai elektrolyysillä voi puhdistaa kotikonstein ruosteen pois osista "kätevästi", jos ei ole puhallusvehkeitä.
Keinoja on monia puhdistukseen ja hifistelyyn.
Kokeneemmat mopokonkarit osanneevat kertoa mitä tehdä ja missä järjestyksessä.

pekka
Avatar
TimoS
900
900
Viestit: 923
Liittynyt: 10.02.2009 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dnepr mt 10-36

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Useampaan kertaan kun tekee, nii kyllä sitä oppii vähitellen. Jos entisöidä meinaat, niin pulveri ei varmaan oo ihan oikee ratkaisu. Sähköt oon ite tehnyt 3 kertaan uusiksi, vaikka kokemusta on sähköhommista, johtuu varmaan ettei kiinnosta entisöidä, vaan tehdä itseä miellyttävä kokonaisuus. Ja jolla pääsee sinne postilaatikolle, miten täällä välillä luokitellaan harrastelijoita 😁. Posti vaan tippuu luukusta, ettei pääse ajelemaan edes postilaatikolle. Niin samaa mieltä, että dokumentointi kameralla kannattaa.
Vastaa Viestiin