Käytättekö lukitetta?

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Terope
50
50

Käytättekö lukitetta?

Viesti Kirjoittaja Terope »

Hei,
Kohta kevätremonttia ajattelin tehdä oikean puolen pytylle.
Viime kesän viimeisellä pitkällä ajolla sylinteri yhtäkkiä päätti ruveta löysäämään lohkosta. Onneksi huomasin sen nopeaa ja vauriota ei ehtinyt sattua.

Yleensä tarkistan sylinterimuttereiden kireyden kun säädän venttiilit, mutta tällä reissulla sylinterimutterit tai pultit lohkosta päättivät löystyä kummasti.

Miten olette yleensä vetänyt nuo kiinni?
Riittääkö ilman lukitetta vai kannattaisiko käyttää?
TimoS
800
800

Re: Käytättekö lukitetta?

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Nordlock lukkoprikat mulla muttereiden alla.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Onkohan kyseessä 650 Ural?? Ko, kulkineessa olen lukinnut sylinterin lohkoon tulevat pinnapultit vähintäänkin Hydraulilukitteella lohkoon , voi myös hyvinkin käyttää keskikovaa ruuvilukitetta. Siellä mutterin ja sylinterin välissä ei aluslevyä alkujaan ole (näin muistaisin) eikä sitä tarvikkaan, mutta sylinterin alatiiviste pitää olla ohuesta paperista tehty, kuten alkujaan on. Paksu tiiviste tahtoo haljeta ja laskee öljyt kadulle ja samoin laskeutuu niin että mutterit saattaa aueta.
Terope
50
50

Viesti Kirjoittaja Terope »

Hei juurikin ural 650. Alatiivisteenä olen aina laittanut noiden ural tiivistepakettien lärpäkkeitä. Ehkäpä sitä lukitetta vois laittaa varsinki ku on vaunupuoli. Hankalampi korjata tien päällä. Kiitoksia vastauksista!
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terope kirjoitti: 11.02.2020 08:11 Hei juurikin ural 650. Alatiivisteenä olen aina laittanut noiden ural tiivistepakettien lärpäkkeitä. Ehkäpä sitä lukitetta vois laittaa varsinki ku on vaunupuoli. Hankalampi korjata tien päällä. Kiitoksia vastauksista!
Terve
Joissain noissa tarvike tiivistepakeissa on liian paksu tiiviste,alkuperäinen on hyvin ohut , tomera poika tekee ohuesta paperista paremman. sinne alatiivisteeseen ei pidä laittaa mitään siliconi liimaa , se toimii lähinnä vain liukasteena. Tiivisteen voi laittaa sellaisenaan vaikka öljyyn kastettuna tai liimata sylinteriin vaikka permateksin tiukan nahkealla liimalla tai sinisellä hylomarilla,lohkoon ei kannata liimata .
liima.jpg
liima.jpg (7.97 KiB) Katsottu 786 kertaa
Vastaa Viestiin