'68 K-650 moottoriremppa edessä
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nyt on sitten ohjurit vaihdettu pronssisiin, vielä pitäisi kalvauttaa kun krymppäsivät sen verran ettei venttiili mene läpi.
Uskomattoman sohloiksi oli edelliset ohjurit menneet niin pienellä käytöllä...
Loma alkaa huomenna, joskos ensi viikon aikana saisi pyörän kasaan ja pääsisi pitkästä aikaa baanalle
Tämä alkaa tulla tavaksi, juhannuksena ostin veneen ja se leikkasi saman tien kiinni
Uskomattoman sohloiksi oli edelliset ohjurit menneet niin pienellä käytöllä...
Loma alkaa huomenna, joskos ensi viikon aikana saisi pyörän kasaan ja pääsisi pitkästä aikaa baanalle
Tämä alkaa tulla tavaksi, juhannuksena ostin veneen ja se leikkasi saman tien kiinni
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Hitaasti, mutta varmasti. Vein tänään kannet pajalle yhden seetin uusintaan ja venttiilien sovitukseen ohjurien vaihdon jälkeen. Josko sitten ensi viikolla sais savut...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Mulla saattais olla vielä jemmassa jotain Ndeprin ventiilejä,täytyis kaivaa noita romulaatikoita.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Kyllä mulla venttiilit on, ei noilla ole kuin alle 100km ajettu vasta mutta ohjurit oli kuraa ja meni vaihtoon.
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Eilen tuli pajalta soitto, ohjurit vinossa tms ja yhden seetin potero menee kannen tiivistepinnan alle. Muutenkin seetit pitää hioa vinoon. Yhdessä on kuulemma riskinä, että venttiili ottaa kiinni mäntään, pitänee siis sovitella ja ottaa männästä vähän pois tarvittaessa.
On tää nyt tahmeaa, mutta en ajatellut luovuttaa. Lähinnä mielessä pyörii ajatus, että riittääkö yksi vai tarvitaanko vielä enemmän lisäpyöriä että harrastus voisi sisältää enemmän itse ajamista pian vuosi sitten ostin toimivan nepparin ja sen kanssa on nyt kaksi kolmen viikon ajojaksoa takana...
Ihan tosissaan, kun saisi ton harrasteauton tilaa viemästä niin voisi vaikka jonkun lättäpään hommata toiseksi...
On tää nyt tahmeaa, mutta en ajatellut luovuttaa. Lähinnä mielessä pyörii ajatus, että riittääkö yksi vai tarvitaanko vielä enemmän lisäpyöriä että harrastus voisi sisältää enemmän itse ajamista pian vuosi sitten ostin toimivan nepparin ja sen kanssa on nyt kaksi kolmen viikon ajojaksoa takana...
Ihan tosissaan, kun saisi ton harrasteauton tilaa viemästä niin voisi vaikka jonkun lättäpään hommata toiseksi...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Hommaa lättäpään moottori,minkä laitat siksaikaa kiinni kun rassaat kansvenakonetta.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nyt on kannet kasassa, pitäis aloittaa kasaamaan tänään...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Noniin, kannet on paikoillaan. Vielä huomenna sopiva momenttiavain että saa ne momenttiin, öljyt koneeseen, pakarit kiinni ja polkemaan käyntiin
Yhdestä keinusta piti ottaa pois että uusi isompi lukitusmutteri mahtuu pyörimään...
Venekin on enää uutta bensapumppua vaille, sellaisen jos huomenna vielä löytäis sais molemmat tulille
Yhdestä keinusta piti ottaa pois että uusi isompi lukitusmutteri mahtuu pyörimään...
Venekin on enää uutta bensapumppua vaille, sellaisen jos huomenna vielä löytäis sais molemmat tulille
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nyt se käy. Ei kuitenkaan kierrä täysiä...
Tossa on 28 dellortot, niillehän suositus suuttimeksi on 120?
Oli 112 kun ostin ja vasta 98 sain toimimaan kunnolla. Nyt ei tunnu tuo 112:kaan riittävän...
Tossa on 28 dellortot, niillehän suositus suuttimeksi on 120?
Oli 112 kun ostin ja vasta 98 sain toimimaan kunnolla. Nyt ei tunnu tuo 112:kaan riittävän...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nyt sitten venttiili mutkalla ja männässä jälki. Saas nähdä kun ton ohjurinjämän saa loihdittua pois että miten uuden enää saa sopimaan...
Mäntä lienee pelastettavissa.
Tänään jo mietin että jokos pian vois lopetella tähän "remppa edessä" - ketjuun kirjoittelun, mutta taitaa olla turha toivo...
Mäntä lienee pelastettavissa.
Tänään jo mietin että jokos pian vois lopetella tähän "remppa edessä" - ketjuun kirjoittelun, mutta taitaa olla turha toivo...
- Liitteet
-
- IMG_20210806_200906.jpg (756.11 KiB) Katsottu 2592 kertaa
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nii siis tuo ei kestäny kun koeajon??
Onko venttiilijouset miten löysät , vai oliko tuo vena kannessa noin vinossa ettei osunu mäntään koneistettuun poteroon?
Ihmettä minusta,t.hh.
Onko venttiilijouset miten löysät , vai oliko tuo vena kannessa noin vinossa ettei osunu mäntään koneistettuun poteroon?
Ihmettä minusta,t.hh.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
No huhuh. Katoppa pampiakseli
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Luulen, että kiilat siinä on pettänyt. Saman puolen pakovenan takia tuo viimeksi jäi ajosta, silloin huomasin ennen kuin irtosi. Jouset laitettiin silloin uudet.
Oli koneistajan mukaan vinossa mutta olis pitänyt ottaa asennussuunnassa poteron alareunaan kiinni. Luulen, että on pudonnut pyttyyn ja siksi ottanut tohon kohtaan kiinni.
Sopiskohan noihin jotkut paremmat kiilat ja lautaset? Ainakin viimeksi tilaamani kiilat oli tosi krouvia tekoa ja materiaali näytti pikemminkin joltain grafiitilta. Kiilaparit valitsin sen mukaan etteivät ainakaan toisiinsa kantaisi...
Kone taisi tulla ainakin tiiviimmäksi kun nyt kaipaa paljon suurempia suuttimia kuin ennen...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Eihän olleet venttiilin ohjurit liian tiukat? Ja siksi jäänyt venttiili auki eli odottamaan männänpään hellää kosketusta..?
Tämmöistä jälkeä tuli vuosi takaperin, kun lukot aukesi, venttiilinjousen katkettua. Yksi katkeama ei tuntunut/kuulunut missään, toinen katkeama jätti sen verran ventiiliä auki ettei enää hellällä kosketuksella selvitty, lukt auki ja venttiili männän päälle. Venttiili löytyi öljypohjasta, nuo loput palaset on mäntä... Oli vaan vähän Dnepriä kalliimpi osuma, mutta jälki aika vastaavaa venttiilinvarren osalta, koneessa kierroksia reipas viistonnia ja varoittamatta pöllähti kiehutusnesteet konepellin rakosista ja pakoputkesta ulos...
H-D Servicar:in koneessa oli tuommoista oiretta kanssa alkuun, oli muutaman satkun liian tiukka ohjuri. Siitä selvittiin koneistamokierroksen kautta, sivuvenakoneessa ei ollut muuta haittaa kuin puuttuvat puristukset ongelmapytyssä. Näissä "hemikoneissa" ei paljoa venttiilin tarvitse auki jäädä kun osumia tulee...
Dneprin koneen kanssa tuli aikanaan koettua vähän kaikkea. Ja hämmästyttyä miten paljon alumiinisilppua voi koneesta löytyä kun männänpäähän paloi alta kymmenmillinen reikä. Ja siitä miten paljon voi metallisilppua olla kierrossa kun nokan rattaan leveydestä kaksi kolmannesta menee sileäksi, oman virheellisen laturin hammaspyörän asennuksen jälkeen... Ja sitä ettei nuo muruset loppuneet koneesta vaikka pestiin kaikki osat pesukoneessa, puhalleltiin kanavatkin paineilmalla läpi, lopulta sai ylimääräiset metallit kierrosta kun muutti öljynkiertoa siten että kaikki öljy kävi kiertämässä auton paperisen suodattimen läpi...
Tämmöistä jälkeä tuli vuosi takaperin, kun lukot aukesi, venttiilinjousen katkettua. Yksi katkeama ei tuntunut/kuulunut missään, toinen katkeama jätti sen verran ventiiliä auki ettei enää hellällä kosketuksella selvitty, lukt auki ja venttiili männän päälle. Venttiili löytyi öljypohjasta, nuo loput palaset on mäntä... Oli vaan vähän Dnepriä kalliimpi osuma, mutta jälki aika vastaavaa venttiilinvarren osalta, koneessa kierroksia reipas viistonnia ja varoittamatta pöllähti kiehutusnesteet konepellin rakosista ja pakoputkesta ulos...
H-D Servicar:in koneessa oli tuommoista oiretta kanssa alkuun, oli muutaman satkun liian tiukka ohjuri. Siitä selvittiin koneistamokierroksen kautta, sivuvenakoneessa ei ollut muuta haittaa kuin puuttuvat puristukset ongelmapytyssä. Näissä "hemikoneissa" ei paljoa venttiilin tarvitse auki jäädä kun osumia tulee...
Dneprin koneen kanssa tuli aikanaan koettua vähän kaikkea. Ja hämmästyttyä miten paljon alumiinisilppua voi koneesta löytyä kun männänpäähän paloi alta kymmenmillinen reikä. Ja siitä miten paljon voi metallisilppua olla kierrossa kun nokan rattaan leveydestä kaksi kolmannesta menee sileäksi, oman virheellisen laturin hammaspyörän asennuksen jälkeen... Ja sitä ettei nuo muruset loppuneet koneesta vaikka pestiin kaikki osat pesukoneessa, puhalleltiin kanavatkin paineilmalla läpi, lopulta sai ylimääräiset metallit kierrosta kun muutti öljynkiertoa siten että kaikki öljy kävi kiertämässä auton paperisen suodattimen läpi...
IC on itäpyöristä paras...
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Eilen kiikutin taas kerran kannen pajalle ohjurin vaihtoon ja venttiilin sovitukseen.
Koneistajan kanssa tätä pähkäiltiin kun venoja on nyt irronnut kiiloistaan ja lash cappeja on mennyt useita palasiksi.
Viimeisimmän venttiilin lautasessa on selkeät jäljet ja seppä epäili, että lash cap olis ottanut helmastaan kiinni lautaseen ja löysännyt venttiilin. Jos tuota vaivaa on muutenkin, niin selittäishän se ne cappien hajoilut kun pohjaakin helmastaan. Meinasi, että vois ottaa vähän helmasta pois...
Spekuloitiin myös esim. kuplan kiilojen ja lautasten sovittelulla dneprin venttiileihin...
Koneistajan kanssa tätä pähkäiltiin kun venoja on nyt irronnut kiiloistaan ja lash cappeja on mennyt useita palasiksi.
Viimeisimmän venttiilin lautasessa on selkeät jäljet ja seppä epäili, että lash cap olis ottanut helmastaan kiinni lautaseen ja löysännyt venttiilin. Jos tuota vaivaa on muutenkin, niin selittäishän se ne cappien hajoilut kun pohjaakin helmastaan. Meinasi, että vois ottaa vähän helmasta pois...
Spekuloitiin myös esim. kuplan kiilojen ja lautasten sovittelulla dneprin venttiileihin...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
On kyllä nyt pakko heittää iso kunnioitus teuskille..
Ei vaan teuski alistu ja nitisty nepukkansa alle..
HYVÄ TEUSKI...
Ei vaan teuski alistu ja nitisty nepukkansa alle..
HYVÄ TEUSKI...
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Kiitos ja kumarrus.
Hidastahan tämä on, mutta oppia ikä kaikki...
Ensin talvella en pitänyt kiirettä kun kuvittelin, että ajan kuitenkin vasta kesällä. Sitten maaliskuun liukkailla ajellessa tajusin, että näillähän ajetaan ne kolme vuodenaikaa, jotka jää tavallisella prätkällä väliin. Kesällä ei sitten ollutkaan taas kiire, mutta nyt alkaa taas kuume nousemaan kun kelit pahenee.
Meidän perheelle kohokohtia nepparilla on ollut metsäretkireissut. Kamat kyytiin ja nepparilla mettään. Ai että kun olis hienoa lähteä sillä nyt sieneen
Kun sais nyt kuntoon ja vähän luottoa peliin että uskaltais ostaa kunnolliset renkaat
Olen kyllä miettinyt että omaan ajoon vois ihan hyvin riittää ne moposportin durot, mutta jotenkin se halpuus hirvittää...
Hidastahan tämä on, mutta oppia ikä kaikki...
Ensin talvella en pitänyt kiirettä kun kuvittelin, että ajan kuitenkin vasta kesällä. Sitten maaliskuun liukkailla ajellessa tajusin, että näillähän ajetaan ne kolme vuodenaikaa, jotka jää tavallisella prätkällä väliin. Kesällä ei sitten ollutkaan taas kiire, mutta nyt alkaa taas kuume nousemaan kun kelit pahenee.
Meidän perheelle kohokohtia nepparilla on ollut metsäretkireissut. Kamat kyytiin ja nepparilla mettään. Ai että kun olis hienoa lähteä sillä nyt sieneen
Kun sais nyt kuntoon ja vähän luottoa peliin että uskaltais ostaa kunnolliset renkaat
Olen kyllä miettinyt että omaan ajoon vois ihan hyvin riittää ne moposportin durot, mutta jotenkin se halpuus hirvittää...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Noniin, saan kannen alkuviikosta kotiin. Ehjä jousilautanen vielä murjoutuneen tilalle ja matalammat kuplan lash capit.
Vähän sattumalta talliin tuli myös 1500 kawasaki nypittäväksi. Tekemistä riittää...
Vähän sattumalta talliin tuli myös 1500 kawasaki nypittäväksi. Tekemistä riittää...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nyt rokkaa ja ajeltukin on
Isommat suuttimet vielä. Vasemmalta kuuluu outoa kilinää...
Kuminen imukurkku oli haljennut, korjasin paremman puutteessa kuumaliimalla. Mistäköhän löytäis uuden, kahdella pultilla kiinnitysväli 60mm ja kaasarin puolen sisämitta 36mm.
Isommat suuttimet vielä. Vasemmalta kuuluu outoa kilinää...
Kuminen imukurkku oli haljennut, korjasin paremman puutteessa kuumaliimalla. Mistäköhän löytäis uuden, kahdella pultilla kiinnitysväli 60mm ja kaasarin puolen sisämitta 36mm.
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Venäjän kuormassa tulossa IMZ/KMZ 650 koneen kumikurkkuja mitä Jikov sekä Kiinan kaasarit käyttää... Viikko tms kun eivät vielä tullissa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Mulla on Dellorto PHBH 28:t, kannessa alumiinilaippa jossa reiät kurkun kiinnityksille. Sopiskohan noilla lortto ilman laippaa?
Mites muuten, kuinka kovaa tavaraa noi venttiilit mahtaa olla? Meniskö ilman hattuja? Nyt on säätövarat yhdestä ihan minimissä, pitänee ohentaa lukitusmutteria tai siirtää se ulkopuolelle. Siellä työntötangon puolellahan niiden kuuluu olla? On kyllä niin pirullista nysväämistä säätäminen, tarvis olla se venakopan kannen kiinnitystappi pois tieltä...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
KMZ 650 sylintereitä on ainaki kolmea eri mittaa ja työntötankoja on kans kai eri mittoja tästä johtuen. Suomessa pakki ilosesti sekaste kun kasaillaan koneita irto-osista. Sillä voi tulla säätöjen kans joskus ongelmia? On jotku joutunu ajeleen ilman hattuja mittaongelmien takia.
Uralissa ei käytetä hattuja ollenkaan. Joten kyllä se toimii? Säätää sitte löysää pois kun rallattaa.
Uralissa ei käytetä hattuja ollenkaan. Joten kyllä se toimii? Säätää sitte löysää pois kun rallattaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Hmm, pitääkin vertailla tankoja, ja voihan sitä tankoakin lyhentää kevyesti... Tai sitten ajella ilman hattuja...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Tuli ajeltu parikymmentä kilsaa äsken ja kilometri ennen kotia alkoi taas vuorostaan vasen pytty kilistä. No venttiilihän se siellä taas oli mutkalla, yllätys yllätys. Ohjuri tohjona ja jousilautasessa lash capin kuva... Tästä kun noustaan niin hatut jää pois!
Mikäköhän tässä on se perussyy, ei kai mulla oo liian jäykät jouset?
Kalkkunaaa, koska tulee ohjureita varastoon?
Mikäköhän tässä on se perussyy, ei kai mulla oo liian jäykät jouset?
Kalkkunaaa, koska tulee ohjureita varastoon?
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Eeei jumalauta...
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Tämä oli nyt kolmas kerta mun karvan yli vuoden mittaisen nepparointiuran aikana. Venttiili irtoaa kiiloistaan ja osuu mäntään. Ainakin kahdella viime kerralla jousilautasessa on osumajälkiä jotka sopii lash cappiin.
Eihän sen pitäisi helmastaan lautaseen osua ellei venttiili muuten mene sisäänpäin. Mulla on tossa osakasassa jokunen pakovena ja niissä toi kiilauran yläpuolinen osa on paljon lyhyempi kuin paikallaan olevissa, niillä voiskin ajatella käyvän noin...
Mutta tosiaan seuraavaksi vedetään ilman lash cappeja, sinänsä mitään muuta suurta vikaa tossa ei olekaan ilmennyt joten odotan innolla mikä menestystarina tästä vielä kehkeytyy...
Mutta AI ETTÄ tuntui hyvältä ajella poitsun kanssa pitkin peltoteitä näin hienona syysiltana. Kyllä tää on hieno harrastus, ongelmatkin vaan naurattaa. Normal katastrof ja kohta taas mennään, maine sen kun ymmärtämättömien kaverien keskuudessa kasvaa. Mainittakoon että kertaakaan en ole tielle jäänyt, kotiin on aina tultu ajamalla!
Vaikeuksien kautta voittoon!
Eihän sen pitäisi helmastaan lautaseen osua ellei venttiili muuten mene sisäänpäin. Mulla on tossa osakasassa jokunen pakovena ja niissä toi kiilauran yläpuolinen osa on paljon lyhyempi kuin paikallaan olevissa, niillä voiskin ajatella käyvän noin...
Mutta tosiaan seuraavaksi vedetään ilman lash cappeja, sinänsä mitään muuta suurta vikaa tossa ei olekaan ilmennyt joten odotan innolla mikä menestystarina tästä vielä kehkeytyy...
Mutta AI ETTÄ tuntui hyvältä ajella poitsun kanssa pitkin peltoteitä näin hienona syysiltana. Kyllä tää on hieno harrastus, ongelmatkin vaan naurattaa. Normal katastrof ja kohta taas mennään, maine sen kun ymmärtämättömien kaverien keskuudessa kasvaa. Mainittakoon että kertaakaan en ole tielle jäänyt, kotiin on aina tultu ajamalla!
Vaikeuksien kautta voittoon!
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Kyllä minullakin oli monenlaista ongelmaa itäpyöräharrastuksen alkuvuosina. Monesti ne oli eri juttuja tai epäkuranttijen osien ja Viron poikain viritysten aiheuttamia. Mutta kyllä itsekkin töppäilin kun en tiennyt ja ottanut selvää. Elä lannistu. Koittaa se voitonåäivä sinullekkin.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Tosiaan vinkkejä on tullut saatua ja nyt epäilys on, että ohjurit olisi liian tiukalla välyksellä. Mulla on nyt uudet ohjuri ja venttiili tuohon vasemmalle, josko ne sitten jätettäisiin vähän väljemmiksi. Pitäis vaan viedä kansi pajalle...
Mutta löysin myös toisen kansiparin, jotka olisi puhdistusta vaille valmiit paikalleen. Ehkäpä jo tänään taas ajetaan...
Mutta löysin myös toisen kansiparin, jotka olisi puhdistusta vaille valmiit paikalleen. Ehkäpä jo tänään taas ajetaan...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Ja taas mennään
"uuden" kannen pakoventtiilin pinta oli kumman rupinen, mutta liekö tuo mitään haittaa?
Kun vertaan noihin '68 kansiin niin näissä on 8mm säätöruuvit ja keinujen pultit ohuemmat ja keinu holkilla.
Ei vielä kierrä kunnolla kovaa, kaasarien säätöä siis ohjelmassa...
Mulla on tossa ilmanputsarina se pitkuliainen muovipönttö, jossa pyöreä suodatin. Uralin pakkilaatikko ja siitä ajettu putsarin jalka pois. Päällilätkää ei ole, virittelin siihen jostain vanhasta kaiutinritilästä verkon...
"uuden" kannen pakoventtiilin pinta oli kumman rupinen, mutta liekö tuo mitään haittaa?
Kun vertaan noihin '68 kansiin niin näissä on 8mm säätöruuvit ja keinujen pultit ohuemmat ja keinu holkilla.
Ei vielä kierrä kunnolla kovaa, kaasarien säätöä siis ohjelmassa...
Mulla on tossa ilmanputsarina se pitkuliainen muovipönttö, jossa pyöreä suodatin. Uralin pakkilaatikko ja siitä ajettu putsarin jalka pois. Päällilätkää ei ole, virittelin siihen jostain vanhasta kaiutinritilästä verkon...
-=Dnepr K-650 '68=-