K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Tuo urreprojekti kun alkaa olla loppusuoralla, niin pitää miettiä uusia. Illalla kun järjestelin pajaa, niin pysähdyin sen K:n lohkon viereen ( sama johon joskus tein suodatuksen ). Sekin pitäisi joskus kasata, vaihtoehtoja kaksi. 1 kasaan vanholla kalikoilla 2 istutan siihen nykykampuran. Oisko siinä sitte järkee? Juttuja kun kuuntelee ja lueskelee niin tehtaan rasvoissa olevia uusia kampuroita löytyy rompetoreilta ja muualta hamaan loppuun asti ( ja vitut ). Seinäjoelle on maksettu kampurarempasta ilomielin 400e ja saatu vielä jonkun tuhannen km:n takuu ( iha pöljää hommaa). Tai sitten kampura korjataan mitä lie osilla ja ainahan voi kiinalaisen laittaa. Se Anssin joulukuulle lupaama kommentti K:n kampuraremontista ja kustannuksista kiinnostaa.
Omaa tilannetta kun miettii niin se vanha kampura riittäisi miulle ihan hyvin. Mopossa on kiinni semmone Virosta hommattu (Marko) kone, jotai vanhaa varmuusvarastoa. Näin ollen ei oo kauheesti järkee pistää rahaa siihen toiseen koneeseen. Ainuita vaihtoehtoja on saada jostain kohtuuhintaan käytetty toimiva kampura tai tingittävä Osatuonnilta tai lähdettävä venäjälle.
K:hon se kampuran laitto ois helppotöisempi (kenties?). Sais melkein "ikuisen kampuran" melko kohtuukustannuksin.
No mitä sillä sitte tekee? Useimmilla kun se ajo on aika vähäistä, postilaatikot ja huoltoasemat ja kuinka ollakkaan Roikkarallireissulla se pata sitten pamahtaa, että pitipäs sattua.
No, pitää tuumailla.......
Omaa tilannetta kun miettii niin se vanha kampura riittäisi miulle ihan hyvin. Mopossa on kiinni semmone Virosta hommattu (Marko) kone, jotai vanhaa varmuusvarastoa. Näin ollen ei oo kauheesti järkee pistää rahaa siihen toiseen koneeseen. Ainuita vaihtoehtoja on saada jostain kohtuuhintaan käytetty toimiva kampura tai tingittävä Osatuonnilta tai lähdettävä venäjälle.
K:hon se kampuran laitto ois helppotöisempi (kenties?). Sais melkein "ikuisen kampuran" melko kohtuukustannuksin.
No mitä sillä sitte tekee? Useimmilla kun se ajo on aika vähäistä, postilaatikot ja huoltoasemat ja kuinka ollakkaan Roikkarallireissulla se pata sitten pamahtaa, että pitipäs sattua.
No, pitää tuumailla.......
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Muutin vähän tuota otsikkoa kun tarkoitus on nimenomaan tuumailla asiaa kannattavuuden kannalta.
Eli näemmä ei kannata, ajot on varmaan niin vähäisiä että riittävilläkin kampuroilla (noin 200e) pärjää. Tuolla aiemmin liioittelin, että ajellaan postilaatikoilla ja jopa huoltoasemilla. Jätetään siihen enää vaan nuo postilaatikot...... niin ja jutut onkin sitten oma lukunsa.
Homma tuntus vaan kiikastavan muutamasta vaivaisesta satkusta. Siitä 400 euron rempasta kun ei enää olisi kuin parin sadan hyppy (arvio) uuteen kampuraan. Kalkkunahan vois ystävällisesti päivittää tänne 750 kampuran ja takamaljan hinnan.
Jos itellä olis akuutti tarve K:n kampurasta, niin en mitään muuta vaihtoehtoa edes miettiskään, uusi 750 kampura.
750 kampura ja suodatus koneessa, joskua sen kenties toteutan.
Eli näemmä ei kannata, ajot on varmaan niin vähäisiä että riittävilläkin kampuroilla (noin 200e) pärjää. Tuolla aiemmin liioittelin, että ajellaan postilaatikoilla ja jopa huoltoasemilla. Jätetään siihen enää vaan nuo postilaatikot...... niin ja jutut onkin sitten oma lukunsa.
Homma tuntus vaan kiikastavan muutamasta vaivaisesta satkusta. Siitä 400 euron rempasta kun ei enää olisi kuin parin sadan hyppy (arvio) uuteen kampuraan. Kalkkunahan vois ystävällisesti päivittää tänne 750 kampuran ja takamaljan hinnan.
Jos itellä olis akuutti tarve K:n kampurasta, niin en mitään muuta vaihtoehtoa edes miettiskään, uusi 750 kampura.
750 kampura ja suodatus koneessa, joskua sen kenties toteutan.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Ei ole halpaa hupaa EU osilla kasata.
750cc IMZ-8.106-01026 Crankshaft assembly with oil catcher, conrods and piston pins 479,88€ sis alv 24%
750cc IMZ-8.106-01141 Bearing housing w/o bearing 94,24€ sis alv 24%
Ponuksen päälle mätkähtää ostoon 750 kartiolla oleva vauhtipyörä (sekä kytkinpaketti). 750cc IMZ-8.128-01223 Flywheel from 2012 (2011 vanhemmat vauhtipyörät loppu) 223,20€ + uuden mallin hammasvälilevyt, kytkinlevyt ja pultti. Sekä laakerit.
Lähemmäs tonni nurin verollisena
Iha muutenvaan tiedoksi. IMZ orkkis 650cc veivejäkin saa _vielä_ ja hintaa 533,20€ verollisena. Eli ei kannata hukata niitä maapallon viimesiä. 750 kampea tehdään joka päivä lisää. 650 IMZ veivien päivät on luetut.
Venjällä näyttää uusi 2016 mallin neuloilla oleva 750cc kampura maksavan ~20K ruplaa. Eli jotain 300€ + rahti + tulli + Alvi ~ 430€ eli säästöä apaut 50€. Kanget on tuotineula&häkeillä kasattavia ja eivät saa osia enää varastetua linjalta. Niimpä ne maksaa rahaa sielläkin. Mutta kun käy Roikan reissulla viikonloppuna Moskovassa kampuran hakemassa niin hyötyy rahdit, tullin ja alvin. Näin jää sitä rahaa muuhun matkakassaan...
Uralin maahantuojana OYn myymät osat saapuu EU kolhoosista tehtaan virallisten jakelukanavien kautta. Mutta tää siis vinkiksi Venäjän reissaajille
750cc IMZ-8.106-01026 Crankshaft assembly with oil catcher, conrods and piston pins 479,88€ sis alv 24%
750cc IMZ-8.106-01141 Bearing housing w/o bearing 94,24€ sis alv 24%
Ponuksen päälle mätkähtää ostoon 750 kartiolla oleva vauhtipyörä (sekä kytkinpaketti). 750cc IMZ-8.128-01223 Flywheel from 2012 (2011 vanhemmat vauhtipyörät loppu) 223,20€ + uuden mallin hammasvälilevyt, kytkinlevyt ja pultti. Sekä laakerit.
Lähemmäs tonni nurin verollisena
Iha muutenvaan tiedoksi. IMZ orkkis 650cc veivejäkin saa _vielä_ ja hintaa 533,20€ verollisena. Eli ei kannata hukata niitä maapallon viimesiä. 750 kampea tehdään joka päivä lisää. 650 IMZ veivien päivät on luetut.
Venjällä näyttää uusi 2016 mallin neuloilla oleva 750cc kampura maksavan ~20K ruplaa. Eli jotain 300€ + rahti + tulli + Alvi ~ 430€ eli säästöä apaut 50€. Kanget on tuotineula&häkeillä kasattavia ja eivät saa osia enää varastetua linjalta. Niimpä ne maksaa rahaa sielläkin. Mutta kun käy Roikan reissulla viikonloppuna Moskovassa kampuran hakemassa niin hyötyy rahdit, tullin ja alvin. Näin jää sitä rahaa muuhun matkakassaan...
Uralin maahantuojana OYn myymät osat saapuu EU kolhoosista tehtaan virallisten jakelukanavien kautta. Mutta tää siis vinkiksi Venäjän reissaajille
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
OHO. Kampuran hinta noussu noin 50e siitä kun viimeeksi tutkailin hinnastoa, takamaljan hinta onkin sitten 2-3 kertaa sen mitä se oli ennen näitä dealer-hommia. Vauhtipyörää ja kytkinosia ei tässä ajatusmallissa ois tarkoitus uusia. Vauhtipyörään vaan sorvataan uusi kartio+ kiilauran teko. Jos vauhtipyörässä ei tavara oikein riitä ( en oo mittaillu) niin voi käyttää nepparin vauhtipyörää (stefa 60mm )
Eli länsiosilla se tekis noin 570e+ tarvittavat koneistustyöt, etupään sorvaus +vauhtipyörä ( kuka kertoo mitä ne vois maksaa ? )
No se Venäjän kampura maksaa tällä hetkellä juttujen mukaan 230-300e? Kait sen maljan sieltä sais 50 eurolla? Näiltä meidän kulmilta kyllä noita muuleja löytyy, ni ei tarttis välttämättä edes ite lähteä.
Eli itäosilla hintahaitari olis jotain 280-350e+ koneistustyöt. Edellyttää että joku roudaa ne kamat Venäjältä Suomeen. Ei muuta kuin katse itään
Laakereita ja tilkkeitä ei ole laskettu, vaihtamaanhan ne joutuu teki sen rempan millä osilla hyvänsä.
Eli länsiosilla se tekis noin 570e+ tarvittavat koneistustyöt, etupään sorvaus +vauhtipyörä ( kuka kertoo mitä ne vois maksaa ? )
No se Venäjän kampura maksaa tällä hetkellä juttujen mukaan 230-300e? Kait sen maljan sieltä sais 50 eurolla? Näiltä meidän kulmilta kyllä noita muuleja löytyy, ni ei tarttis välttämättä edes ite lähteä.
Eli itäosilla hintahaitari olis jotain 280-350e+ koneistustyöt. Edellyttää että joku roudaa ne kamat Venäjältä Suomeen. Ei muuta kuin katse itään
Laakereita ja tilkkeitä ei ole laskettu, vaihtamaanhan ne joutuu teki sen rempan millä osilla hyvänsä.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Ne Venäjällä 230€ maksavat 750cc kampurat kannattaa heti kerätä talteen
750cc kampuraan vaihdettiin 2016 uudet neulalaakerit ja laatua on koetettu parantaa entisestään. Kovinta hinnannousua tapahtuu kuitenki viimeislle aidoille 650cc kampuroille - nyt 530€.
Hinnat nousee Uralilla sen mukaan miten konserni osat hinnoittelee. EU alueella myytävät osat varastoidaan Itävaltaan ja myydään edustajien kautta. Päämaja on USAssa ja niitä ei Jenkeissä huoleta onko Suomessa varaa ostaa varaosia kymmeniä vuosia sitte tehtyihin kamppeisiin. Ural keskittyy uusien moottoripyörien valmistamiseen ja myymään niitä asiakkalle. Tehdas elää ja kuolee uusien pyörien myynnin kautta. Suomessa myydän yksi pyörä vuodessa ja Jenkeissä 1300.
Nykyään pyörät kootaan OEM valmistajien toimittamista osista jotka tehdas ostaa dollareilla. Rungot, peltiosat ja alumiinivalut tapahtuu paikanpäällä. Muuten ollaan lännestä saapuvien tuontiosien varassa ja niitä ei enää pystytä myymään ruplissa halvalla.
Onneksi Kiinankamaa piisaa vielä pitkään ja hinnat ei päätä huimaa
750cc kampuraan vaihdettiin 2016 uudet neulalaakerit ja laatua on koetettu parantaa entisestään. Kovinta hinnannousua tapahtuu kuitenki viimeislle aidoille 650cc kampuroille - nyt 530€.
Hinnat nousee Uralilla sen mukaan miten konserni osat hinnoittelee. EU alueella myytävät osat varastoidaan Itävaltaan ja myydään edustajien kautta. Päämaja on USAssa ja niitä ei Jenkeissä huoleta onko Suomessa varaa ostaa varaosia kymmeniä vuosia sitte tehtyihin kamppeisiin. Ural keskittyy uusien moottoripyörien valmistamiseen ja myymään niitä asiakkalle. Tehdas elää ja kuolee uusien pyörien myynnin kautta. Suomessa myydän yksi pyörä vuodessa ja Jenkeissä 1300.
Nykyään pyörät kootaan OEM valmistajien toimittamista osista jotka tehdas ostaa dollareilla. Rungot, peltiosat ja alumiinivalut tapahtuu paikanpäällä. Muuten ollaan lännestä saapuvien tuontiosien varassa ja niitä ei enää pystytä myymään ruplissa halvalla.
Onneksi Kiinankamaa piisaa vielä pitkään ja hinnat ei päätä huimaa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Moro.
Olipa Onni että vuosien saatossa olen hommannut 650 Uralin kempuroita tallin hyllylle.
Käytetyt kempurat täytyy sitten korjailla jossainvaiheessa .
Olipa Onni että vuosien saatossa olen hommannut 650 Uralin kempuroita tallin hyllylle.
Käytetyt kempurat täytyy sitten korjailla jossainvaiheessa .
Ural M-61 , Ural M-63
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Kunnostettavaan kampiakseliin tarvitaan akseli >> ehyt kartio, kiilaurat, laakerisovitukset ja linkopellit.metsuri Torkkelista kirjoitti:Tuo urreprojekti kun alkaa olla loppusuoralla, niin pitää miettiä uusia. Illalla kun järjestelin pajaa, niin pysähdyin sen K:n lohkon viereen ( sama johon joskus tein suodatuksen ). Sekin pitäisi joskus kasata, vaihtoehtoja kaksi. 1 kasaan vanholla kalikoilla 2 istutan siihen nykykampuran. Oisko siinä sitte järkee? Juttuja kun kuuntelee ja lueskelee niin tehtaan rasvoissa olevia uusia kampuroita löytyy rompetoreilta ja muualta hamaan loppuun asti ( ja vitut ). Seinäjoelle on maksettu kampurarempasta ilomielin 400e ja saatu vielä jonkun tuhannen km:n takuu ( iha pöljää hommaa). Tai sitten kampura korjataan mitä lie osilla ja ainahan voi kiinalaisen laittaa. Se Anssin joulukuulle lupaama kommentti K:n kampuraremontista ja kustannuksista kiinnostaa.
Omaa tilannetta kun miettii niin se vanha kampura riittäisi miulle ihan hyvin. Mopossa on kiinni semmone Virosta hommattu (Marko) kone, jotai vanhaa varmuusvarastoa. Näin ollen ei oo kauheesti järkee pistää rahaa siihen toiseen koneeseen. Ainuita vaihtoehtoja on saada jostain kohtuuhintaan käytetty toimiva kampura tai tingittävä Osatuonnilta tai lähdettävä venäjälle.
K:hon se kampuran laitto ois helppotöisempi (kenties?). Sais melkein "ikuisen kampuran" melko kohtuukustannuksin.
No mitä sillä sitte tekee? Useimmilla kun se ajo on aika vähäistä, postilaatikot ja huoltoasemat ja kuinka ollakkaan Roikkarallireissulla se pata sitten pamahtaa, että pitipäs sattua.
No, pitää tuumailla.......
Varaosia myynnissä tämän päivän hinnoilla KOO,n akseliin esim.Virossa:
Kiertokanki 49,20 €/kpl.
Tappi 16,8 €/kpl.
Neula 1,45 €/kpl.
Kiertokangen pusla (jos ei ole paikoillaan) 3 -5 €/kpl.
Jos kaikki osat uusitaan niin hintaa tulee akselille 166,80 - 175€ + rahdit päälle + työt päälle.
Anssi
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Tai sitten vanhoja kampiakseleita purkamalla, josta hyvät kiertokanget ja tapit tai jopa neulatkin.
Uudet tai vanhat neulat paikoilleen... joilla välykset kohdilleen... 20000 - 50000 km ajaa helposti.
Neuloja hyvä olla esim. 7,00mm, 7,01mm ja 7,02mm niin saa välyksen kohdilleen.
Tai sitten sorvataan kiertokangen silmukka, hiotaan ja asennetaan erillinen laakerikooli.
Irtokoolien asennus maksaa koneistamolla 120€/pari + laakerikoolit n.20€ = 145€ + kuljetukset edes/takas koneistamolle.
Hyvät kiertokanget ja tapit kannattaa säilyttää
Uudet tai vanhat neulat paikoilleen... joilla välykset kohdilleen... 20000 - 50000 km ajaa helposti.
Neuloja hyvä olla esim. 7,00mm, 7,01mm ja 7,02mm niin saa välyksen kohdilleen.
Tai sitten sorvataan kiertokangen silmukka, hiotaan ja asennetaan erillinen laakerikooli.
Irtokoolien asennus maksaa koneistamolla 120€/pari + laakerikoolit n.20€ = 145€ + kuljetukset edes/takas koneistamolle.
Hyvät kiertokanget ja tapit kannattaa säilyttää
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Varmaan menis rahteineen ja töineen jonkinverran yli kahden sadan. Onko ne Viron varaosat hyvälaatuisia? Jos sitten sattuisi kampuralle täystuho, eli limputkin sököt, niin tulis varmaan hintoihin. Joskus kattelin, niin virosta löytyi silloin jompaa kumpaa limppua. Löytyyhän niitä hyviä purettuja limppuja Suomestakin.kmz.k750 kirjoitti: Jos kaikki osat uusitaan niin hintaa tulee akselille 166,80 - 175€ + rahdit päälle + työt päälle.
Anssi
No tää kannattavuus riippuu aika paljon katsojan kukkarosta. Mutta itse olen tullut siihen tulokseen, että heitän verkot tuonne Laatokan puolelle ja jään oottelemaan, 300e ja jotai ois aika passeli. Toisaalta ei kirpasis yhtään maksaa 500e Osatuonnille siitä kampurasta, mutta se alumiinivati menee kyllä vähä yli. Ite kun näpräilee, niin työt ei maksa mitään
Sillä uudella 750 kampuralla on jokatapauksessa paljon pitempi käyttöikä. Sitte ku tulee myös se suodatus, niin ei tartte linkolevyjä turhaan rassailla. 50 tonnissa siellä on vaan vähän jäykempää räkää pohjalla .... ja ajo vaan jatkuu.
Vittuako mie tässä höpettelen ajamisesta ja kilometreistä, miulle niitä tuskin paljon K:lla kertyy, mutta teoriassa asia menisi näin. Oisko sata tonnia mitään, kampurahan kyllä kestää.
Ois vaa ihan mielenkiintoista paiskata uusi kampura K:hon. Näitten kahden harjoitusmoottorin jälkeen se ois aika lälly homma.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Virossa pääsääntöisesti osat = NOS on New Old Stock - vanha tuotanto uusi, yleensä parasta laatua.
Muutamia vuosia sitten oli tarjolla vielä kiertokanki paketteja, jotka sis.kiertokanget/tapit/häkit/neulat, hinta 50 - 70 euroa.
Kurtnan torilla myyvät valaanrasvassa akseleita 130 - 200 euroon ja Markolla näkyy olevan n. 300 euroa.
Muutamia vuosia sitten oli tarjolla vielä kiertokanki paketteja, jotka sis.kiertokanget/tapit/häkit/neulat, hinta 50 - 70 euroa.
Kurtnan torilla myyvät valaanrasvassa akseleita 130 - 200 euroon ja Markolla näkyy olevan n. 300 euroa.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Jooo..... Mitä enempi näihin kampura-asioihin perehtyy, niin ajatukset kääntyy vaan enempi tuohon tehdaskampuraan. Syystä että A)viritelmät ja laadukkaat remontit tulee varmaan pirun kalliiksi B)loput tekohengitykset menee luokkaan postilaatikkokampurat tai kynttilänjalkakampurat. Niin varmaan menee myös osa A-vaihtoehdon kampuroista. Ja sitten kun ne karjut on helvetin harvassa jotka voisivat todella sanoa, että tällä on nyt ajettu esim 70 000km. Se Hedelmanin 10 000km ei kerro vielä mitään, postilaatikkokampurallakin ajaa saman ihan heittämällä.
Oisko Ural-organisaatiolle ihan mahdoton ajatus tehdä sarja siinä seiskäpätkäkampuroiden sivussa M:ään ja K:hon sopivia kampuroita. Eihän ne muutokset mahottomia ois. Eihän se mikään mahdoton pusines olisi...Mutta kun kun nekin tuppaa hehkuttamaan perinteistä, niin tämmönenhän ois metsurin mielestä parasta perinteiden vaalimista. Ja kuka helvetti ne uudet Kalkkunan esittämät 650-kampurat sitten tekee jos ei Ural-organisaatio?
Joku guruhan tuolla joskus epäili, ettei ei tommosella tuunatulla seiskäpätkäkampuralla uskaltas Eurooppaan lähteä, pikkuse perusteluja!!!!!! Omalla paskallani olisin jo komeesti ajellu Itävaltaan ja pikkuse matkaa takaisinpäin.
M:ään ja K:hon tehddaskampurat ja suodattimet, niin niillähän voisi jo ajellakin vähän huolettomammin, ei tarvis ihan koristeena pidellä.
Nää on taas vaan metsurin ajatuksia
Oisko Ural-organisaatiolle ihan mahdoton ajatus tehdä sarja siinä seiskäpätkäkampuroiden sivussa M:ään ja K:hon sopivia kampuroita. Eihän ne muutokset mahottomia ois. Eihän se mikään mahdoton pusines olisi...Mutta kun kun nekin tuppaa hehkuttamaan perinteistä, niin tämmönenhän ois metsurin mielestä parasta perinteiden vaalimista. Ja kuka helvetti ne uudet Kalkkunan esittämät 650-kampurat sitten tekee jos ei Ural-organisaatio?
Joku guruhan tuolla joskus epäili, ettei ei tommosella tuunatulla seiskäpätkäkampuralla uskaltas Eurooppaan lähteä, pikkuse perusteluja!!!!!! Omalla paskallani olisin jo komeesti ajellu Itävaltaan ja pikkuse matkaa takaisinpäin.
M:ään ja K:hon tehddaskampurat ja suodattimet, niin niillähän voisi jo ajellakin vähän huolettomammin, ei tarvis ihan koristeena pidellä.
Nää on taas vaan metsurin ajatuksia
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Kalkkuna on useaan otteeseen kertonut että orkkis osien hinnat nousee ja valikoima pienenee. Alkuperäiset osat vanhoihin pyöriin ovat loppumassa ja IMZ ei ala tekemään myynnistä poistuneihin malleihin varaosia.metsuri Torkkelista kirjoitti: ↑12.12.2018 08:37Ja kuka helvetti ne uudet Kalkkunan esittämät 650-kampurat sitten tekee jos ei Ural-organisaatio?
Olen tästä puhunut muutamaan kertaan tehtaan porukan kanssa ja jako on iha selvä. Tehdas katsoo tulevaisuuteen ja keskittyy valmistamaan uusia moottoripyöriä. 650cc ja sitä vanhempi aika on mennyttä. Uuden ajan 750cc moottorien varaosien saanti turvataan. Muuta ei ole luvattu.
Mertseedes ja Volvo ovat perinteisiä laatumerkkejä eikä nekään tee osia 25 vuotta vanhoihin malleihin. Vaikka nekin mielellään omaa pitkää historiaa markkinoivat. Näin se menee Uralinkin osalta.
Eli kuka helvetti ne uudet tekee - no Kiina Eikun ostamaan Kiinalaista kampuraa Venäjältä. Sieltä näitä ny saa ja ~300€ hintaan kotona veroineen.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Ehkä kallistuisin ite keljun myydään osastolla tarjouksessa olevaan
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Ja vielä kerran se uuden aidon 650cc hinta (Huomaa - kinukilla syntyy selvää säästöä )
650 1257 6601026 Crankshaft assembly with oil catcher, conrods and piston pins 447,00€ + alv = 554,28€
Tää hinta on siis nyt ja Tammikuussa taas enemmän ku hinnat nousee. Jonain päivänä varaston hylly on tyhjä. Esim EU alueen viimeiset irralliset 750cc kiertokanget lähti eilen eteenpäin.
Ainoo mitä saa varmuudella tulevaisuudessaki on uuden mallin 750cc kokonainen kampura. Ovat pitäneet sen samana mitotukseltaan kohta 20 vuotta ja eivät aio vaihtaa - ellei oo iha pakko.
650 1257 6601026 Crankshaft assembly with oil catcher, conrods and piston pins 447,00€ + alv = 554,28€
Tää hinta on siis nyt ja Tammikuussa taas enemmän ku hinnat nousee. Jonain päivänä varaston hylly on tyhjä. Esim EU alueen viimeiset irralliset 750cc kiertokanget lähti eilen eteenpäin.
Ainoo mitä saa varmuudella tulevaisuudessaki on uuden mallin 750cc kokonainen kampura. Ovat pitäneet sen samana mitotukseltaan kohta 20 vuotta ja eivät aio vaihtaa - ellei oo iha pakko.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Moro.
Mertseedes ja Volvo ovat perinteisiä laatumerkkejä eikä nekään tee osia 25 vuotta vanhoihin malleihin. Vaikka nekin mielellään omaa pitkää historiaa markkinoivat. Näin se menee Uralinkin osalta..
Kyllä Mersu nykyään tekee nykyään vanhoihin MB 123 malleihin uutta osaa niin pelti kuin muutakin tekniikka ja moottorin osaa. Toivottavasti myös Ural herää ja alkavat tekemään vanhempiin osia kun ei näköjään uudetkaan näytä kovin kestävilltä koneeltaan .
Mertseedes ja Volvo ovat perinteisiä laatumerkkejä eikä nekään tee osia 25 vuotta vanhoihin malleihin. Vaikka nekin mielellään omaa pitkää historiaa markkinoivat. Näin se menee Uralinkin osalta..
Kyllä Mersu nykyään tekee nykyään vanhoihin MB 123 malleihin uutta osaa niin pelti kuin muutakin tekniikka ja moottorin osaa. Toivottavasti myös Ural herää ja alkavat tekemään vanhempiin osia kun ei näköjään uudetkaan näytä kovin kestävilltä koneeltaan .
Ural M-61 , Ural M-63
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Ihmiset haluaa halpoja varaosia (neukkulan varastotyhjennystyyliin) ja Kiinalaiset vastaa kutsuun.
Vai ei näköjään uudetkaan näytä kovin kestävilltä koneeltaan
Uusien Uralien moottoreista on olemassa tarkka vikatilasto (ja kaikista muistakin osista). Muutos 10 vuoden taakse on valtava ja viimeiset 5 vuotta on menty länsimaisen laatujärjestelmän avulla kohti uutta aikaa.
Myönnän että tekis mieli hankkia 2019 ajopyöräksi. Mutta se raha.
Vai ei näköjään uudetkaan näytä kovin kestävilltä koneeltaan
Uusien Uralien moottoreista on olemassa tarkka vikatilasto (ja kaikista muistakin osista). Muutos 10 vuoden taakse on valtava ja viimeiset 5 vuotta on menty länsimaisen laatujärjestelmän avulla kohti uutta aikaa.
Myönnän että tekis mieli hankkia 2019 ajopyöräksi. Mutta se raha.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
kalkkuna kirjoitti: ↑12.12.2018 16:02 Ihmiset haluaa halpoja varaosia (neukkulan varastotyhjennystyyliin) ja Kiinalaiset vastaa kutsuun.
Vai ei näköjään uudetkaan näytä kovin kestävilltä koneeltaan
Uusien Uralien moottoreista on olemassa tarkka vikatilasto (ja kaikista muistakin osista). Muutos 10 vuoden taakse on valtava ja viimeiset 5 vuotta on menty länsimaisen laatujärjestelmän avulla kohti uutta aikaa.
Moro.
Kohti uutta aikaa ja uutta kallista hinta politiikkaa, ja eiköhän niitä vikojakin löydy yhtälailla ku entistä malleista , niinhän se volkkarikin kehu omiaan Kuhan selkis totuus .
Eikös näihinkin uusiin tehdä osaa Taiwanissa kiinahan sekin ? Joten sama tyyli niinkuin muillakin valmistajilla siellä teetetään mistä halvimmalla saadaan vaikka pahimmalta kilpailijalla ja laatu kärsii ..
Ural M-61 , Ural M-63
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Tehdas tekee moottoripyöriä niille joilla on halu ostaa niitä.
Sitte alkaa tulla kysymyksiä...
Mihin perustat väitteen vikoihin? Wolkkariin? Siihen ku enneki oli? Siihen koska nyt vaan niin luulen?
Voin kertoa että muilla teettämällä laatu ei ole kärsinyt, tästä on tietoa. Tehdas keskittyy nykyään kokoonpanoon. 75% pyörästä tehdään muualla kuin tehtaalla ja tähän on perustellut syyt.
Mihin perustat tän halvimmalla teettämisen? Miten Keihin voi olla halvin vaihtoehto tai Brembo? Tai osatoimittaja Italiassa, Sveitsissä, Saksassa? Ja mikä ovelinta - ne osat mitkä tulee Taiwanista, ovat osoittautuneet Made in Japan tason huippuosiksi. ROC on laatua ja Kiina on Kiina.
Väitän että Stromissa mutu on nyt asialla.
Sitte alkaa tulla kysymyksiä...
Mihin perustat väitteen vikoihin? Wolkkariin? Siihen ku enneki oli? Siihen koska nyt vaan niin luulen?
Voin kertoa että muilla teettämällä laatu ei ole kärsinyt, tästä on tietoa. Tehdas keskittyy nykyään kokoonpanoon. 75% pyörästä tehdään muualla kuin tehtaalla ja tähän on perustellut syyt.
Mihin perustat tän halvimmalla teettämisen? Miten Keihin voi olla halvin vaihtoehto tai Brembo? Tai osatoimittaja Italiassa, Sveitsissä, Saksassa? Ja mikä ovelinta - ne osat mitkä tulee Taiwanista, ovat osoittautuneet Made in Japan tason huippuosiksi. ROC on laatua ja Kiina on Kiina.
Väitän että Stromissa mutu on nyt asialla.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Tuota nuin, mietiskelin tässä, että onko kukaan tehnyt tai edes harkinnut koko kampiakselin tekemistä itse?
Vaativin ja kallein homma tuossa lienee ohjelman teko, sittenhän CNC-kone paukuttaa niitä tuosta vaan? Vai?
Enhän minä mistään mitään tiedä, mutta tuli vaan mieleen...
Vaativin ja kallein homma tuossa lienee ohjelman teko, sittenhän CNC-kone paukuttaa niitä tuosta vaan? Vai?
Enhän minä mistään mitään tiedä, mutta tuli vaan mieleen...
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Terve
Kyllä taiwaninpekan tuotteet on laadultaan ja kestävyydeltään aivan toiselta planeetalta kuin china skeidan nysvääjät...
Ps ei keskeydy matka noiden takia
Kyllä taiwaninpekan tuotteet on laadultaan ja kestävyydeltään aivan toiselta planeetalta kuin china skeidan nysvääjät...
Ps ei keskeydy matka noiden takia
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Kyllä. Kiinalaiset teki juuri näin. Ne tekee tän iha ite ja se on ny ongelmana.Vilijami kirjoitti: ↑12.12.2018 17:09 Tuota nuin, mietiskelin tässä, että onko kukaan tehnyt tai edes harkinnut koko kampiakselin tekemistä itse?
Vaativin ja kallein homma tuossa lienee ohjelman teko, sittenhän CNC-kone paukuttaa niitä tuosta vaan? Vai?
Enhän minä mistään mitään tiedä, mutta tuli vaan mieleen...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
TerveVilijami kirjoitti: ↑12.12.2018 17:09 Tuota nuin, mietiskelin tässä, että onko kukaan tehnyt tai edes harkinnut koko kampiakselin tekemistä itse?
Vaativin ja kallein homma tuossa lienee ohjelman teko, sittenhän CNC-kone paukuttaa niitä tuosta vaan? Vai?
Enhän minä mistään mitään tiedä, mutta tuli vaan mieleen...
Siinäpä kysymys aloittaako umpiaineesta vai takeista...
Ps nuo oli rekvisiittana Ural Europe miitissä pöydällä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Jenkkien vauhtiputkat on jo vuosikymmeniä tehneet Hi-Po osaa kaikkiin kasi- ym. koneisiin
Ja tilauksesta saa kiukaaseen teetettyä ihan minkälaisen takokampura-veivi yhdistelmän tahansa
ja nokka-akseliin speciaali nenänmuotoa myös.
Siellä kyllä hallitaan se homma.
Niin luulisi että bokseriinkin saisi teetettyä laatu takokammen ja veivit kohtuu hinnalla
....jos vaan joku tekee piirustukset ja tilaa enemmän kuin yhden
Työstökeskushan ne tekee nykyään, joten työvoimakustannukset ym. ei ole niin iso asia kuin ennen
ja täten ei pitäisi syntyä enää niitä neukkulan maanantaikappaleita tai vodkaleimattuja.
ps.
Tuollanen punanen laserleimattu Kalakkuna olisi melko söpö kampien kyljessä tai limpussa!
pekka
Ja tilauksesta saa kiukaaseen teetettyä ihan minkälaisen takokampura-veivi yhdistelmän tahansa
ja nokka-akseliin speciaali nenänmuotoa myös.
Siellä kyllä hallitaan se homma.
Niin luulisi että bokseriinkin saisi teetettyä laatu takokammen ja veivit kohtuu hinnalla
....jos vaan joku tekee piirustukset ja tilaa enemmän kuin yhden
Työstökeskushan ne tekee nykyään, joten työvoimakustannukset ym. ei ole niin iso asia kuin ennen
ja täten ei pitäisi syntyä enää niitä neukkulan maanantaikappaleita tai vodkaleimattuja.
ps.
Tuollanen punanen laserleimattu Kalakkuna olisi melko söpö kampien kyljessä tai limpussa!
pekka
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Kelju ymmärtäny asiat ihan väärin. Kyseessähän yksi maailman kestävimmistä koneista, karjut vaan ihan HUVIKSEEN vaihtelee niihin laakereita ym, jotkut jopa ihan sarjatyönä. No, Suomihan on vapaa maa, täällä voi lain puitteissa tehä huvikseen ihan mitä hyvänsä mistä vaan kiksejä saa. En osaa ees kuvitella sitä äärimmäistä eufoorista tunnetta mitä tommosesta rassaamisesta saa
Taitaa jotenkin olla vähän arka paikka 750-pekoille edes kirjoitella asiasta. Niihin Uralin uusien pyörien tilastoihin metsuri suhtautuu pienellä varauksella. Ei oo ennenkuulomatonta, että valmistaja vähän kaunistelisi niitä markkinoinnin parantamiseksi. Tilastothan vaan todistaa, että vanhemmat 750 koneet ovat "ihan paskoja" , perustelua tuossa Kalkkunan tekstissä
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Jotakuinkin Kelju ymmärtäny asiat ihan väärin kuvaa tilannetta.
Koitetaas...
750 moottoreissa on useita vaiheita.
1999-2003 koneet oli 650 moottorien tasolla.
2003-2007 toinen aikakausi
2007-2013 kolmas aikakausi
2014 -2018 tapahtui isoin kehitys laadun osalta
2019 kone on tehty uusiksi
Tilastothan vaan todistaa, että vanhemmat 750 koneet ovat "ihan paskoja" - vai niin
Iha paska on suhteellista, mutta karvas tosiasia on että laadussa tapahtui huomattava kehitys. IMZ toimi kädestä suuhun 2000 luvun alun ajat ja vanhat synnit seurasivat pitkään. Römpiön selvitys oli pitkä prosessi. Viimeisen 5 vuoden aikana tapahtui radikaali muutos tuotannossa ja laatupuolella. Tämä kehitys ei koske vain moottoria, vaan kaikkia pyörän osia. Ilman tätä tehdas olis kuollu.
Kun puhutaan uudesta, se ei ole 15, 10 tai 5 vuotta vanha. Tän asian selvittäminen tulee olemaan työlästä, meillä kun harrastus painottuu menneisyyteen, mutta aion koittaa.
Koitetaas...
750 moottoreissa on useita vaiheita.
1999-2003 koneet oli 650 moottorien tasolla.
2003-2007 toinen aikakausi
2007-2013 kolmas aikakausi
2014 -2018 tapahtui isoin kehitys laadun osalta
2019 kone on tehty uusiksi
Tilastothan vaan todistaa, että vanhemmat 750 koneet ovat "ihan paskoja" - vai niin
Iha paska on suhteellista, mutta karvas tosiasia on että laadussa tapahtui huomattava kehitys. IMZ toimi kädestä suuhun 2000 luvun alun ajat ja vanhat synnit seurasivat pitkään. Römpiön selvitys oli pitkä prosessi. Viimeisen 5 vuoden aikana tapahtui radikaali muutos tuotannossa ja laatupuolella. Tämä kehitys ei koske vain moottoria, vaan kaikkia pyörän osia. Ilman tätä tehdas olis kuollu.
Kun puhutaan uudesta, se ei ole 15, 10 tai 5 vuotta vanha. Tän asian selvittäminen tulee olemaan työlästä, meillä kun harrastus painottuu menneisyyteen, mutta aion koittaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Oon eri mieltä tosta 99-03 koneiden verraten 650 koneisiin. Kyllä 750 on tuon ikäisenäkin on parempi versio lämpötasapainoltaan etenkin. Teho ei ole se ratkaiseva tekijä mutta vääntö on parempi. Mutta ruskilaakereiden ja tiivisteiden kanssa voi olla enempi toimenpiteitä tarpeen. Moottorin valmistuksen huolellisuus ja puhtaus on kanssa tekijöitä joita on varmasti parannettu aina vuosien saatossa lisää.
Mielipiteilee, hh.
Mielipiteilee, hh.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Ilman muuta 750 on 650 konetta parempi toiminnallisuudeltaan. Alkupään laatu oli vaan suoraa jatkumoa 650 ajalle. Omena tippu saman puun juureen.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Terve
Vaikka meillä on nuo alkutuotannon täysin paskat seiskapätkät, niin tuolla Bulgarian Alexandriassa hotellin parkkipaikalla tuli juttusille saksalaiset Helvetin Enkelit ja kun äkkäsivät kalustomme laadun ja niissä olevat maakoodi tarrat missä maissa on tullut vierailtua, niin ottivat lakin pois päästä ja tekivät syvän kumarruksen...
Ps tällä reissulla vajaassa kuukaudessa 8000 km x 5 pärrää = 40.000 kilometriä eli maapallon ympäri
Vaikka meillä on nuo alkutuotannon täysin paskat seiskapätkät, niin tuolla Bulgarian Alexandriassa hotellin parkkipaikalla tuli juttusille saksalaiset Helvetin Enkelit ja kun äkkäsivät kalustomme laadun ja niissä olevat maakoodi tarrat missä maissa on tullut vierailtua, niin ottivat lakin pois päästä ja tekivät syvän kumarruksen...
Ps tällä reissulla vajaassa kuukaudessa 8000 km x 5 pärrää = 40.000 kilometriä eli maapallon ympäri
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K:hon ja M:ään nykykampura, kannattaako??
Terve
Niin ja jos saman lenkin heittää lättäpäällä, niin täytyy varata aikaa kaksi kuukautta, kun tehoa on vaan puolet käytettävissä... >>>>>> kampura myynnissä:
Ps 22 horsepower kampura
Niin ja jos saman lenkin heittää lättäpäällä, niin täytyy varata aikaa kaksi kuukautta, kun tehoa on vaan puolet käytettävissä... >>>>>> kampura myynnissä:
Ps 22 horsepower kampura
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video