Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Terve
Tuossa taitaa olla nyt K-63 tai 65 kaasarin ryyppy kiinni? tuohan oli kai sellaista mallia että se lukittu auki käääntämällä nostotappia 90 astetta tms. onkohan luistin liike/kara sama kun k 68 kaasarin ryypyssä? että varmasti sulkee kanavan??
Tuossa taitaa olla nyt K-63 tai 65 kaasarin ryyppy kiinni? tuohan oli kai sellaista mallia että se lukittu auki käääntämällä nostotappia 90 astetta tms. onkohan luistin liike/kara sama kun k 68 kaasarin ryypyssä? että varmasti sulkee kanavan??
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Kävin Oulussa pällistelemässä erään hepun uralia,silmään pisti 'turpoletku* tai sen puute,letku oli vaihdettu putkeen.Oli vaan lyhyet kumitumpit n 2cm johon putki oli liitetty.Ideana on se että imuvaiheen aikana putki ei mene kasaan jolloin *turpo* menettää ..öhh,tehonsa.Kyseinen urre muuten kävi todella hyvin.
Pukkaa, pukkaa, kyllä se syttyy???
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Kannattaa mitata puristus paineet pytyistä ja tarkistaa rotoskoopilla tuleeko kipinä tasasena virtana molempiin tulppiin.
Myös sytys ennakko kannattaa tarkistaa, kun nämä on kunnossa.
Siten vasta alkaa säätää kaasareita.
Onko kaikki kaasarin kanavat auki , jääkö ryyppy päälle.
Jos neulat ja seos putket kuluneet voi säätäminen olla toivotonta.
Onko kaasarin rungossa kaikki messinki tulpat paikoillaan.
Uudet pekkarit maksaa 140e kannattaa harkita.
Myös sytys ennakko kannattaa tarkistaa, kun nämä on kunnossa.
Siten vasta alkaa säätää kaasareita.
Onko kaikki kaasarin kanavat auki , jääkö ryyppy päälle.
Jos neulat ja seos putket kuluneet voi säätäminen olla toivotonta.
Onko kaasarin rungossa kaikki messinki tulpat paikoillaan.
Uudet pekkarit maksaa 140e kannattaa harkita.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Alkuperäinen osa petti taas.
Alin lopulta tutkia kipinää. Päätön vaihtaa tulpanjohdot ja tarkistaa puolan. Puolan vastus oli 1,2 ohm niin kuin kahdessa muussakin puolassa.
Asensin uutta pakettia paikoilleen ja toista ohjausjohtoa ei saanut kiinni ahtaassa tilassa. No ei saanut muutoinkaan. Abikoliitin oli aivan horo. Tarviketta tilalle ja koe: kipinä oli silminnähden erilainen - voimakas.
No, nyt käy eri malliin.
Tuskin tässä vielä kaikki.
Tuo idea ostaa uudet Pelatut kuulostaa liian järkevältä.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Heitin 150 km lenkin tänään.
9 l/100 km, 75 km pikitietä.
Käynti on aaltoileva, nykimistä, välillä kulkee...
Oikea pytty kävi kuumempana 20C, 130/110 C.
Ennen eilistä johtojumppa toisinpäin.
Panin eilen toiset tulpanjohdot ja uusin abikot. Kipinä selvästi parani samoin käynti.
Huonokäyntisyys siirtyi oikealta vasemmalle. Tyhjäkäynti niin ja näin. Tulppa alkoi nokeentua.
Sähkövikoja etsin ensimmäiseksi koeajon perusteella.
Kosketus tuppaan oli huono. Vaihdan takaisin bakeliittiset, 10 ohm CCCP-leimaset.
Nykiminen oli kuin ei saisi tasaiseen kipinää.
Nelosella veti vain harvoin hyvin, ei ollut voimaa. Kolmosella yleensä rallatti terhakkaasti niin, ettei kaasua arvannut puolen yli vääntää - liikaa kierroksia. Tosi mäessä vääntö loppui kolmosella heti.
Ykkönen, kakkonen käynti vaihtelevaa, välillä niin kuin tukehtuisi.?
Eli sähköt ensin.
Sytytyksen johdon voisi eroittaa virtalukolta oman katkaisijan taakse, niin jää mutkat ja liitokset vähiin?
9 l/100 km, 75 km pikitietä.
Käynti on aaltoileva, nykimistä, välillä kulkee...
Oikea pytty kävi kuumempana 20C, 130/110 C.
Ennen eilistä johtojumppa toisinpäin.
Panin eilen toiset tulpanjohdot ja uusin abikot. Kipinä selvästi parani samoin käynti.
Huonokäyntisyys siirtyi oikealta vasemmalle. Tyhjäkäynti niin ja näin. Tulppa alkoi nokeentua.
Sähkövikoja etsin ensimmäiseksi koeajon perusteella.
Kosketus tuppaan oli huono. Vaihdan takaisin bakeliittiset, 10 ohm CCCP-leimaset.
Nykiminen oli kuin ei saisi tasaiseen kipinää.
Nelosella veti vain harvoin hyvin, ei ollut voimaa. Kolmosella yleensä rallatti terhakkaasti niin, ettei kaasua arvannut puolen yli vääntää - liikaa kierroksia. Tosi mäessä vääntö loppui kolmosella heti.
Ykkönen, kakkonen käynti vaihtelevaa, välillä niin kuin tukehtuisi.?
Eli sähköt ensin.
Sytytyksen johdon voisi eroittaa virtalukolta oman katkaisijan taakse, niin jää mutkat ja liitokset vähiin?
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Joo kannattaa kokeilla suoralla + syötöllä puolaan,. Mikäs sytytyslaite/puola siellä nyt on ? ja mikä on ennakko?
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Kannattaa myös tarkistaa ettei kipinä hyppää puolasta etukanteen.
Ottaa etukannen pois ja kokeilee onko vaikutusta.
Tämäkin on mahdollista jos puolan johtojen ruuvit on vaihdettu pidempiin.
Ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy.
Ottaa etukannen pois ja kokeilee onko vaikutusta.
Tämäkin on mahdollista jos puolan johtojen ruuvit on vaihdettu pidempiin.
Ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Kärjetön järjestelmä ja sen mukana tullut puola. Ennakkoa on, merkit näkyy huonosti.
Käynnistyy tosi hyvin.
Käynnistyy tosi hyvin.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Lyhensin sytyksen arvoketjun.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Heipä taas!
Heitin 500 km koelenkin Riihimäelle.
Palatessa 130 km, keskikulutus alle 9. Tulpat väriltään hyvät, lämmöt 130/130. Vauhtia piti paremmin hommata, ettei puolikaasulla karannut yli 80 (gps).Sitten taas aaltoilevaa käyntiä. Oliko niin, että soppaa ei saa riittävästi tai riittävän tasaisesti?
Vasen pytty käy tyhjäkäyntiä hienosti. Oikea ei. Oikean pytyn seosruuvin kääntely ei auta säätämisessä.
Sytykselle olen tehnyt kaiken ymmärrettävän. Johdot uusittu, liitokset tarkastettu, puola vaihdettu, sytytys säädetty, tulppia kierrätetty..
Kaasuttimia en ole vielä vaihtanut ristiin, koska olen pyrkinyt rajaamaan ongelman tarkasti.
Vikakohteet lie kansi tai kaasutin. Vielä säädän venttiili vaikka sen aluksi teinkin..
Kaasutin puhdas pitäisi olla. Tarkastan.
Jos pensan pinta on liian alhaalla, vaikuttaako sen ensimmäisenä tyhjäkäynnin toimintaan? Pohdin tuota, kun katsoin rakennekuvaa. Tyhjäkäynnin imu ei jaksa ottaa ainetta, jos pinta on alhaalla.??
Kaasuttimen ristiinasennus on tietty hyvä myös kokeilla.
Heitin 500 km koelenkin Riihimäelle.
Palatessa 130 km, keskikulutus alle 9. Tulpat väriltään hyvät, lämmöt 130/130. Vauhtia piti paremmin hommata, ettei puolikaasulla karannut yli 80 (gps).Sitten taas aaltoilevaa käyntiä. Oliko niin, että soppaa ei saa riittävästi tai riittävän tasaisesti?
Vasen pytty käy tyhjäkäyntiä hienosti. Oikea ei. Oikean pytyn seosruuvin kääntely ei auta säätämisessä.
Sytykselle olen tehnyt kaiken ymmärrettävän. Johdot uusittu, liitokset tarkastettu, puola vaihdettu, sytytys säädetty, tulppia kierrätetty..
Kaasuttimia en ole vielä vaihtanut ristiin, koska olen pyrkinyt rajaamaan ongelman tarkasti.
Vikakohteet lie kansi tai kaasutin. Vielä säädän venttiili vaikka sen aluksi teinkin..
Kaasutin puhdas pitäisi olla. Tarkastan.
Jos pensan pinta on liian alhaalla, vaikuttaako sen ensimmäisenä tyhjäkäynnin toimintaan? Pohdin tuota, kun katsoin rakennekuvaa. Tyhjäkäynnin imu ei jaksa ottaa ainetta, jos pinta on alhaalla.??
Kaasuttimen ristiinasennus on tietty hyvä myös kokeilla.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Aika lähellä?
Lämmötkin hyvin tasan; +-5C
Nyt neulan nostolla on merkitystä. Keskilovessa säädöllä tipat olivat aivan valkoiset.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Niin ne alkaa säädöt luistaa kun hetken jaksaa uurastaa...sitten ei kohta malta lopettaa, vaan hieroo silmät kiiluen kohti täydellisyyttä ja sen yli....
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Niin neulan noston voinee herkistää simmiprikalla vielä 1/2 loveen.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Vielä, kun hiukan kuristaa imuilman suodattimen kannesta, ei meinaa liemi piisata hutussa, neulat alhaalla.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Yritin synkata kaasareita. Ei tuu mitään hemmetti.
Saas nähdä, kuinka tuon palautus vaikuttaa lopulliseen seoksen säätöön!
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!