IC 350 moottorin paino.
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
IC 350 moottorin paino.
Siinähän se kyssäri olikin otsikossa. Oisko kellään käryä tai mahdollisuutta punnata pannua? tarttis istuttaa vähä jouheempi kone tohon rungonreuhuun ni ois osviittaa kuinka pitkälle voi venyttää katsastusmiehen hermoa.. itsellä kun ei ole verrokkia kun on vain runko.
Re: IC 350 moottorin paino.
Mihis sää sitä moottorin painoa tarvit muutoskatsastuksessa. Lisäksi nykyään ei saa kW tehot nousta korkeammiksi kun mitä on mallisarjan tehokkaimassa tai sitten pitää laittaa tehokkaammat jarrut
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
Re: IC 350 moottorin paino.
käsittääkseni painokaan ei saa nousta. ja millonkahan on muuttunut ettei saa enää kasvaa tehot? onko snäkäriltä kuultua vai viittikkö repästä pykälän?
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
Re: IC 350 moottorin paino.
ja taas tutkiminen ja soitto katsurille tuotti vastauksen tehot saapi tuplata kunhan ei nouse tehopainosuhde tolkuttomaksi... että näin... jos nyt vain saisi sen koneen painon joltain ystävälliseltä iiseen omistajalta niin voidaan jättään se muulla paskalla päteminen vaikka muitten topikkeihin.
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
Re: IC 350 moottorin paino.
jahans. nyt on tarvittavat tarpeettomat tiedot. saapi poistaa kun en itte ossoo...
Re: IC 350 moottorin paino.
Säähän ne tehot tuplata ja painokin saa nousta kunhan jarrut on saman tehoisesta vehkeestä. Tosin riippuu katsastusmiehestä ja ihan trafi
Re: IC 350 moottorin paino.
Paljos vaaka heilahti moottorilla? Ei kai näit poistaa kantsi. Jos vaik joku muuki joskus funtsii niin löytyis palstalta tietoo..
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: IC 350 moottorin paino.
Niin no täällä foorumilla ruukataan aiheista ystävälliseen sävyyn keskustella. harvemmin ruukataan ystävällisiä neuvoja paskaksi haukkumaan. Voi joutua sen jälkeen ehtimään tiedon muualtamoparisti1983 kirjoitti: ↑23.10.2018 19:26 ja taas tutkiminen ja soitto katsurille tuotti vastauksen tehot saapi tuplata kunhan ei nouse tehopainosuhde tolkuttomaksi... että näin... jos nyt vain saisi sen koneen painon joltain ystävälliseltä iiseen omistajalta niin voidaan jättään se muulla paskalla päteminen vaikka muitten topikkeihin.
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
Re: IC 350 moottorin paino.
niinhän täälä ruukataan ja siksi ihmettelin miksi saan vastaukseksi ensinnäkin väärää tietoa tehoista ja viestin sävy kuulosti korvaani muutenkin huonosävyiseltä naljailulta. En ymmärrä moista jis tänne viksusti tulee asioista kysymään, siksi vastaus muusta paskasta. Ja en myöskään ymmärrä jos kuittiin vastataan kuitilla niin alkaa uhkailu palstoilta poistolla. Aloitetaanko puhtaalta pöydältä vai miten on?
Re: IC 350 moottorin paino.
Mulla on itäpyörässä ollut "rajana" kastsastuksessa se 0.3kw/kg ..eli jos itämopo vaunuineen painaisi vaikka 260 kg niin tehoa saisi olla ,max. 78 kw..
no siihen ei ihan ole tarvinnut mennä..muuten jarrut ja hallintalaitteen wanhassa mopossa kuten ne on silloin tehtaalta tullessa olleet tai jos haluu parantaa niin yleensä se käy...mutta siinäkin on ollut ongelmia ymmärtää hyvä tarkoitus, jos katsastustoimistossa on joku asenneongelmainen nuljake.
no siihen ei ihan ole tarvinnut mennä..muuten jarrut ja hallintalaitteen wanhassa mopossa kuten ne on silloin tehtaalta tullessa olleet tai jos haluu parantaa niin yleensä se käy...mutta siinäkin on ollut ongelmia ymmärtää hyvä tarkoitus, jos katsastustoimistossa on joku asenneongelmainen nuljake.
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
Re: IC 350 moottorin paino.
Eijjoo tiatoo motin painoista mutta tuossa meni trafin ohjesääntöjen kanssa useampi tunti enkä löytänyt moottorin painosta moottoripyörien kohdalta minkään sortin rajoituksia. tehot sai tuplata kunhan tehopaino suhteet pysyy sielä 0,3kw päär kilo. eli eipä tarvi huolehtia tuon kanssa meneekö yli
Re: IC 350 moottorin paino.
Moro.
Onkohan tästä mitään apuja.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topi ... 18#msg4218
Katsastajat käsikirja.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf
Onkohan tästä mitään apuja.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topi ... 18#msg4218
Katsastajat käsikirja.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf
Ural M-61 , Ural M-63
Re: IC 350 moottorin paino.
Tuolta löytyy ohje jos haluaa moottori tehoja nostaa enemmän kun mallisarjan suurimmassa. Sivu 6/7 muistaakseni eli joutuu todistamaan että jarrut ovat riittävät ja en paskaa puhu kun ihte edellisessä pyörässä jouduin tuon eteen kolmessa eri konttorissa.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... 0387636559
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... 0387636559
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
Re: IC 350 moottorin paino.
no minä nyt en jaksa vängätä kun en ole täällä tehorajoista tai jarruista alunperinkään kysellyt. katso mitä kirjoitit eka ja mitä kirjoitit nyt. tuo jälkimmäinen on se järkevämpi versio, nimenomaan todistaa että ne jarrut on riittävät. Se on kovin kovin valitettavaa jos katsurit ovat sielläpäin niin vajaita etteivät osaa soveltaa järkeä kyseisen asian kanssa mutta tääläpäin se toimii toistaiseksi. Eli aletaanko nyt puhtaalta pöydältä?
Re: IC 350 moottorin paino.
Tällästäkö meinasit ??
Re: IC 350 moottorin paino.
Palataan siis alkuperäiseen kysymykseesi IC moottorin painosta. Punnitsin tänään koneen josta puuttui kaasari ja mangneetto.
Painoa oli hulppeat 39,7 kg. Lujaa tekoa siis.
Kannattaa katsoa minne vie pyörän katsastukseen, sillä erittäin suuria eroja on asemilla ja ennenkaikkea katsastajissa miten noudatetaan lakeja ja ohjeita. Omaehtoista kokemusta on. Eräs katsuri löi käteeni kaksi 15 sivun ohjetta joka olisi pitänyt kaikilta osiltaan olla toteutettuna. Lisäksi hän sanoi, että hän suorittaa katasastuksen yhteydessä 80% huippunopeudesta väistökokeen! Sivuvaunupyörällä!! Sanoin jos sinulla ei ole kokemusta siuvaunulla ajamisesta ja ajat 80 km nopeudessa väistökokeen, niin olet sen jälkeen taivaassa. Ei sanonut sitten enää mitään.
Vein toiseen paikkaan ja kaikki meni kuten pitikin ilman kommerverkkejä.
Painoa oli hulppeat 39,7 kg. Lujaa tekoa siis.
Kannattaa katsoa minne vie pyörän katsastukseen, sillä erittäin suuria eroja on asemilla ja ennenkaikkea katsastajissa miten noudatetaan lakeja ja ohjeita. Omaehtoista kokemusta on. Eräs katsuri löi käteeni kaksi 15 sivun ohjetta joka olisi pitänyt kaikilta osiltaan olla toteutettuna. Lisäksi hän sanoi, että hän suorittaa katasastuksen yhteydessä 80% huippunopeudesta väistökokeen! Sivuvaunupyörällä!! Sanoin jos sinulla ei ole kokemusta siuvaunulla ajamisesta ja ajat 80 km nopeudessa väistökokeen, niin olet sen jälkeen taivaassa. Ei sanonut sitten enää mitään.
Vein toiseen paikkaan ja kaikki meni kuten pitikin ilman kommerverkkejä.
Re: IC 350 moottorin paino.
Eikös tämä eka ollut se paikka jossa rumpujarrun tilalle ei saanut laittaa levyjarruu eikä KMZ -pyörän merkkiä voinut korjata (oikeaksi) Dnepr merkiksi ..NeuVöru kirjoitti: ↑25.10.2018 10:27 Palataan siis alkuperäiseen kysymykseesi IC moottorin painosta. Punnitsin tänään koneen josta puuttui kaasari ja mangneetto.
Painoa oli hulppeat 39,7 kg. Lujaa tekoa siis.
Kannattaa katsoa minne vie pyörän katsastukseen, sillä erittäin suuria eroja on asemilla ja ennenkaikkea katsastajissa miten noudatetaan lakeja ja ohjeita. Omaehtoista kokemusta on. Eräs katsuri löi käteeni kaksi 15 sivun ohjetta joka olisi pitänyt kaikilta osiltaan olla toteutettuna. Lisäksi hän sanoi, että hän suorittaa katasastuksen yhteydessä 80% huippunopeudesta väistökokeen! Sivuvaunupyörällä!! Sanoin jos sinulla ei ole kokemusta siuvaunulla ajamisesta ja ajat 80 km nopeudessa väistökokeen, niin olet sen jälkeen taivaassa. Ei sanonut sitten enää mitään.
Vein toiseen paikkaan ja kaikki meni kuten pitikin ilman kommerverkkejä.
Re: IC 350 moottorin paino.
Täysin järjettömältä kuulostaa tuollainen. Muutamia pyöriä olen rekisteröintikatsastanut ja aina on ollut
asiallinen meininki. Kerran katsuri lähti portista ulos Jawalla lippalakki väärinpäin päässä. Mä huusin perään,
että tankissa on tosi vähän bensaa. Koko IC painaa muistaakseni 150 kg.
-eeko
asiallinen meininki. Kerran katsuri lähti portista ulos Jawalla lippalakki väärinpäin päässä. Mä huusin perään,
että tankissa on tosi vähän bensaa. Koko IC painaa muistaakseni 150 kg.
-eeko
Re: IC 350 moottorin paino.
Eikös tämä eka ollut se paikka jossa rumpujarrun tilalle ei saanut laittaa levyjarruu eikä KMZ -pyörän merkkiä voinut korjata (oikeaksi) Dnepr merkiksi .. ,
Kyllä tämä oli se hieno henkilö/paikka. Jossa katsuri oli myös kyykyttänyt WV:n omistajaa, joka oli kunnostanut vanhan vehkeen ja laittanut siihen tehtaan levyjarrupaketin takapäähän. Katsuri ei hyväksynyt muutosta, kun ei tiennyt oliko levyjarrut tehokkaammat kuin rupujarrut ja siitä ei ollut dumenttejä niiden tehoeroista. Pitkään oli asiakas taistellut, mutta lopulta oli muuttanut rupujarrut takaisin katsatuksen ajaksi, niin oli mennyt läpi.
Kyllä tämä oli se hieno henkilö/paikka. Jossa katsuri oli myös kyykyttänyt WV:n omistajaa, joka oli kunnostanut vanhan vehkeen ja laittanut siihen tehtaan levyjarrupaketin takapäähän. Katsuri ei hyväksynyt muutosta, kun ei tiennyt oliko levyjarrut tehokkaammat kuin rupujarrut ja siitä ei ollut dumenttejä niiden tehoeroista. Pitkään oli asiakas taistellut, mutta lopulta oli muuttanut rupujarrut takaisin katsatuksen ajaksi, niin oli mennyt läpi.
-
- 25
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16.08.2015 09:33
Re: IC 350 moottorin paino.
kiitoksia painoindeksistä! muistelin että joskus kantelin pelkkää alakertaa hiki hatussa ja mietin että miten helvetissä voi köykämiini painaa niin pirusti... onse painava ankkuri