Uralin uudet männät 2018
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 776
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Uralin uudet männät 2018
Moskovassa oli myynnissä jo Uralin uudet pytyt ja männät. Kokemuksia siitä miten toimivat ei ole vielä kertynyt mutta kuvat tähän kuitenkin nyt alkuun.
Re: Uralin uudet männät 2018
Oliskohan Nicasil pinnoitteet pikkuhiljaa tulossa itäkoneisiinkin..??
Re: Uralin uudet männät 2018
taitaa nikasil (mahle tm) olla tätä nykyä enemmän 2-tahti -puolen hommia. ja muutenkii nikasil-pinnoitus tehdään sylinterinseinämään. oisko tuo silti joku samantyyppinen pinnoitus ettei niin rajusti hitsaa kii jos mäntä sattuu vähän mukinsyrjää nyrhäisemään?
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Uralin uudet männät 2018
Terve
näitä männän pinnoituksia on ollut jo aika pitkään..ja mm. vw epäonnistui tuossa hommassa aluksi liki täysin..2000 -luvun alussa vw pinnoitti männät hyvällä liukukerroksella joka ei sitten kestänytkään ja pikkuiset 1.4 bensakoneen alkoi jo alle 100tkm naputtaa kun diiselit, aluksi kylmänä ja lopulta myös kuumana, kun tuo pinnoitus kului liian nopeasti pois.... tässä myös asiasta...
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... avulla.htm
näitä männän pinnoituksia on ollut jo aika pitkään..ja mm. vw epäonnistui tuossa hommassa aluksi liki täysin..2000 -luvun alussa vw pinnoitti männät hyvällä liukukerroksella joka ei sitten kestänytkään ja pikkuiset 1.4 bensakoneen alkoi jo alle 100tkm naputtaa kun diiselit, aluksi kylmänä ja lopulta myös kuumana, kun tuo pinnoitus kului liian nopeasti pois.... tässä myös asiasta...
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... avulla.htm
Re: Uralin uudet männät 2018
Uusi mäntä tuli käyttöön 2017-2018 kaikessa hiljaisuudessa. Mäntien kanssa alkoi olla EFI koneissa liikaa ongelmia ja muutos oli pakollinen. Vuosi sitten EU kokouksessa Germaanit opetti Jenkkejä yleisön edessä miten BMW tän hoitaa ja tilanne oli jo vähän kiree. Nyt näistä uusista männistä on kertynyt kokemuksia ja ongelmat poistuivat monilta osin.
Nämä on avaruusteknologiaa ja 2019 uutuutena nyt tehdas ne esittelee. NASA388 (aluminum/silica alloy) ja 14% on käytännössä lasia. Helmapalat teflon pinnoitteella. Anodisoitu pinnoitus männän laessa ja puristusrekaiden välissä lämpöä vastaan. Ylempi painerengas Molybdeni plasma käsitelty. Tappikin meni samalla uusiksi.
Kuvassa vanha sylinteri tummalla ja uus ääriviivoilla. Syliterin rivat kasvoivat 20% ja samalla tönärien öljyputkien halkaisijaa kasvatettiin. Eron huomaa kun vertaa rinnan uutta ja vanhaa. Poraus 78.00 on sama. Uudet sylinterit tulevat erilliseltä alihankkijalta. Poraukseen ja hoonaukseen hankittiin vimpan päälle tarkat työkalut. Nyt jokainen sylinteri on just saman kokoinen ja hoonaus vimpan päälle. A,B ja C vakio koot, mitä tehdas ennen tuotti, ovat mennyttä aikaa.
Tarkuudesta hyödytään myös männänrenkaiden katkosraon suhteen. Se on nyt jotain olematonta. Eivät sanoneet paljonko, mutta vähän.
Mäntä ja sylinterit sopii ristiin vanhempiin 750 koneisiin.
Nämä on avaruusteknologiaa ja 2019 uutuutena nyt tehdas ne esittelee. NASA388 (aluminum/silica alloy) ja 14% on käytännössä lasia. Helmapalat teflon pinnoitteella. Anodisoitu pinnoitus männän laessa ja puristusrekaiden välissä lämpöä vastaan. Ylempi painerengas Molybdeni plasma käsitelty. Tappikin meni samalla uusiksi.
Kuvassa vanha sylinteri tummalla ja uus ääriviivoilla. Syliterin rivat kasvoivat 20% ja samalla tönärien öljyputkien halkaisijaa kasvatettiin. Eron huomaa kun vertaa rinnan uutta ja vanhaa. Poraus 78.00 on sama. Uudet sylinterit tulevat erilliseltä alihankkijalta. Poraukseen ja hoonaukseen hankittiin vimpan päälle tarkat työkalut. Nyt jokainen sylinteri on just saman kokoinen ja hoonaus vimpan päälle. A,B ja C vakio koot, mitä tehdas ennen tuotti, ovat mennyttä aikaa.
Tarkuudesta hyödytään myös männänrenkaiden katkosraon suhteen. Se on nyt jotain olematonta. Eivät sanoneet paljonko, mutta vähän.
Mäntä ja sylinterit sopii ristiin vanhempiin 750 koneisiin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Uralin uudet männät 2018
Saapuvat myyntiin vuodenvaihteessa virallisesti. Hinta vielä auki.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Uralin uudet männät 2018
On ne hyvää tavaraa, kyllä!
13.7.2017 IFD 17-21 Nachman pistons Europe 2 - eli EUn kolmas toimituserä -17 on jo näillä uusilla männillä.
13.7.2017 IFD 17-21 Nachman pistons Europe 2 - eli EUn kolmas toimituserä -17 on jo näillä uusilla männillä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Uralin uudet männät 2018
Terve
Kivat tuliaiset...
Kivat tuliaiset...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video