Uralin kannatinpultin öljyvuodon korjaaminen

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Uralin kannatinpultin öljyvuodon korjaaminen

Viesti Kirjoittaja lca »

Jossain täällä joskus oli ohjetta miten uralin lohkon etummaisen kiinnityspultin putken öljyvuodon saa kuriin. Eli siellä olevan ohuen putken päistä tulee ulos öljyä. Pitääkö koneistaa ja putkittaa paremmin vai mikä paras ratkaisu?
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2484
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Uralin kannatinpultin öljyvuodon korjaaminen

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Meinaatko tota?
Screenshot_20190415-152247__01__01.jpg
Screenshot_20190415-152247__01__01.jpg (162.83 KiB) Katsottu 1481 kertaa
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Uralin kannatinpultin öljyvuodon korjaaminen

Viesti Kirjoittaja lca »

Jep, näkyy olevan muuten Sasulla 2019 varaosakuvastossakin ihan myynnissä putki ja tiivisteitä mut saakohan lie noita sit oikeesti.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7059
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Uralin kannatinpultin öljyvuodon korjaaminen

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
saisko tuosta vauhtia hommoon....
viewtopic.php?f=8&t=10436&p=95088&hilit ... A4n#p95088
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Uralin kannatinpultin öljyvuodon korjaaminen

Viesti Kirjoittaja lca »

Tuota juuri muistelin. Alkuperäinen putki on aika ohut. Meneekö sinne paikalleen 16mm putki ilman että poraa reiän isommaksi?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7059
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Uralin kannatinpultin öljyvuodon korjaaminen

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Kyllä minä painoin sinne ihan kauppalaadun alumiiniputken johon toiseen päähän jo valmiiksi pieni kartiolevitys +o-rengas. Putkeen vielä hyvää tiivistemassa "liukasteeksi" painetaan (kierretangolla vedetään tms) paikoilleen ja sitten o-renkaat+tiivistemassa ja päädyn muokaaminen tiiviiksi (kartio) ja liikkumattomaksi lohkoon.
Vastaa Viestiin