Sekalaista ongelmaa...
Re: Sekalaista ongelmaa...
https://www.ebay.com/itm/CJ750-Advanced ... 363170136c
Tosta setti niin pääsee keskittymään muihin ongelmiin,siinä on kaikki paitti vaijerit,vanhat varpit sopii.
Jotenkin jääny maku jotta vanhemmat peezetat toimi paremmin,tuo Uskilan sarja on uusinta uutta,vaalea valu.
Tosta setti niin pääsee keskittymään muihin ongelmiin,siinä on kaikki paitti vaijerit,vanhat varpit sopii.
Jotenkin jääny maku jotta vanhemmat peezetat toimi paremmin,tuo Uskilan sarja on uusinta uutta,vaalea valu.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Luisteissa on uurteet kummallakin sivulla, jotenka ne pystyy vaihtamaan keskenään ja laittamaan oikein päin. Olen tarkistanut, että se kaaren muotoinen viiste on aina imupuolelle päin.piippu kirjoitti: ↑10.05.2019 00:59 Eikös nuo pz-28 ole aina vasen ja oikea menetelmällä, ja pyöreät luistit, niin eihän niitä voi ristiin vaihtaa ainakaan että toimisivat, kun luistin kohdassa rungossa on se tappi joka pitää luistin kohdallaan....eli vain vasen toimii vasemmalla (ja toinen toisaalla) luistin imuviisteiden vuoksi. Ja jos ristissä, niin varmasti kierrokset leijaa...
nimim. sain ekalla kertaa jopa k68:ssa luistit väärinpäin ja ihmettelin runsasta ryntäilyä kaasuun koskematta
Edit. ai niin, ne oli siis ensin toiminut ja seuraavalla käynnistyksellä mihinkään koskematta kierrokset temppuilee...niin ääni kaasuvaijereille, jos kerran kohotkaan ei jumi, eikä neulat hypi pois paikoiltaan
Nyt kun on yön miettinyt asiaa, niin tuntuu melkein kuin ne luistit nousisivat itsestään pelkän moottorin imun voimasta. Mutta eihän se oikein ole mahdollista. Jouset on kyllä kunnossa ja ne painavat luisteja alas. Sitten siinä on sekin outo piirre, että tosiaan pienen pieni liikahdus luistissa saa kierrokset pompaamaan aivan mahdottomiin lukemiin, niin kuin olisi turboahdin tuossa pyörässä. Kokeilin ajaakin pihamaalla. Kulkee kuin raketti, mutta pytyt kuumuu aivan tolkuttomasti.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Siis viiste taaksepäin
Re: Sekalaista ongelmaa...
Mutta kuulostaa kyllä joltain imuvuodolta
Re: Sekalaista ongelmaa...
Itellä meni K68 luistit väärinpäin ja meno ku huonossa diiselissä...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Kaasarin rungot oli aika huonoa valua voi olla että, niissä on sisäistä vuotoa huokosten kautta...
Ps kaikkea kannattaa epäillä kun on näistä tuotteista kysymys
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
Moro.
Kerran yks kaveri pyysi jeesaa kaasari hommissansa ja oli laittanut noi luistit väärin päin ja väärissä kaasareissa ristiin menneet, sanoin meehän pistään kahvit alulle ja vaihdoin salaa luistit oikeisiin paikkoihinsa ihmetteli kuinka lähti heti käyntiin ja kulkiku ihmisen mieli .
Sit ku kerroin vian ei meinannut uskoa millään...
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Sekalaista ongelmaa...
Kylläpä tässä taas tuntee itsensä hölmöläiseksi... Eli luistit oli kyllä ihan oikein päin (tarkoitin aiemmin, että se viiste tulisi ilmanputsaria kohti). Mutta huomasin, että toisessa kaasarissa olikin jonkun puoli senttiä lyhyempi jousi. Vaihdoin pitemmän ja nythän tuo sitten taas toimi normaalisti. Eli se luisti on kaiketi päässyt siellä väpättämään imun tahtiin. Mysteeriksi kai sitten jää, että miksi se toimi sillä lyhyellä jousella niin hyvin silloin aluksi.
Noh, eipä tuohon taas mennytkään kuin kolmen työpäivän tunnit, että tuokin homma (toivottavasti) selvisi. Nyt kun sitten pääseepi jatkamaan kohti seuraavaa vastoinkäymistä.
Sitten vielä tällainen kysymys kaasareiden säädöstä... Ohje on, että tyhjäkäyntiseos säädetään erikeen vain yhtä pyttyä kerrallaan käyttäen. Näin siis tein. Mutta sitten kokeilin saamaa siten, että molemmat pytyt kävivät. Eli kummankin puolen ruuvista etsin korkeimmat tyhjäkäyntikierrokset, samalla tiputtaen luisteja alemmaksi. Tällä systeemillä haluaa laihemman tyhjäkäyntiseoksen. Onko jotakin tiettyä syytä, että näin ei kannata säädellä?
Kiitos kaikille vastanneille.
Noh, eipä tuohon taas mennytkään kuin kolmen työpäivän tunnit, että tuokin homma (toivottavasti) selvisi. Nyt kun sitten pääseepi jatkamaan kohti seuraavaa vastoinkäymistä.
Sitten vielä tällainen kysymys kaasareiden säädöstä... Ohje on, että tyhjäkäyntiseos säädetään erikeen vain yhtä pyttyä kerrallaan käyttäen. Näin siis tein. Mutta sitten kokeilin saamaa siten, että molemmat pytyt kävivät. Eli kummankin puolen ruuvista etsin korkeimmat tyhjäkäyntikierrokset, samalla tiputtaen luisteja alemmaksi. Tällä systeemillä haluaa laihemman tyhjäkäyntiseoksen. Onko jotakin tiettyä syytä, että näin ei kannata säädellä?
Kiitos kaikille vastanneille.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Tuo tyhjäkäyntiseoksen säätö menee juuri noin. Ensin säädettään molemmin puolin paras käynti ,jolloin nähdään että ko. kaasutin/sylinteri oikeasti tuntee säädön , eli kaasari ja sylinteri on ok. Kun molemmat kytketään käymään normaalisti yhdessä joudutaan tyhjäkäyntiläpän ilmaväliä pienentää (molemmista esim 1/4 r tyhjäkäyntiruuvia auki, huom perussäädöstä saman verran molempi) jolloin seos on liian rikas pienemmälle virtaukselle ja usein seosruuvia säätämällä saadaan vielä käyntiä nopeammaksi jne. Eli kun perussäätö pytyille on tehty omillaan , niin korjaus hienosäätö sitten yhdessä.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Hyvä, kiitokset!MATTI kirjoitti: ↑10.05.2019 18:36 Tuo tyhjäkäyntiseoksen säätö menee juuri noin. Ensin säädettään molemmin puolin paras käynti ,jolloin nähdään että ko. kaasutin/sylinteri oikeasti tuntee säädön , eli kaasari ja sylinteri on ok. Kun molemmat kytketään käymään normaalisti yhdessä joudutaan tyhjäkäyntiläpän ilmaväliä pienentää (molemmista esim 1/4 r tyhjäkäyntiruuvia auki, huom perussäädöstä saman verran molempi) jolloin seos on liian rikas pienemmälle virtaukselle ja usein seosruuvia säätämällä saadaan vielä käyntiä nopeammaksi jne. Eli kun perussäätö pytyille on tehty omillaan , niin korjaus hienosäätö sitten yhdessä.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Nyt olen päässyt perehtymään PZ-28 kaasareiden toimintaan lähemmin. Mikäli jotakuta sattuu kiinnostamaan, niin tässä muutamia huomioita. Yhteevetona sanoisin, että niiden säätäminen viimeisen päälle kohdilleen on kutakuinkin toivoton tehtävä.
- Tyhjäkäyntiä ei millään logiikalla saa täysin tasaiseksi. Siitä tulee sellaista laukkaamista ja ryntäilyä.
- Kun tyhjäkäynnin seosruuvin säätää koneelle otollisimmaksi, eli siihen missä kierrokset ovat korkeimmillaan, niin sen jälkeen kone tahtoo tukahtua, kun kaasua vääntää nopeasti. Myös liikkeelle lähtö on nihkeää ja kylmäkäynnistys heikompaa. Seokset on vaan jätettävä rikkaammalle.
- Millä tahansa asetuksilla on kylmällä koneella tahmeaa. Käyntiin kyllä saa, mutta alle 100 asteisella koneella pysyy käynnissä vain kierroksia nostamalla. Pitää pitää ilmaläppää lähes kiinni asennossa.
- Kone ei kuumu ajaessa juuri lainkaan. Tämän perusteella ei pitäisi olla liian laihalla...?
- Neula on toiseksi ylimmässä asennossa. Kone vetää varsin mukavasti. Jos neulaa laskee, niin alkaa veto hyytyä.
Voisi tässä kohtaa kysäistä Uskilalta, että oliko sinulla yhtään samansuuntaisia kokemuksia näistä kaasareista?
Ja taas kysymys tietäjille... Tyhjäkäynnillä tulpat nokeentuvat, kuten odotettua. Mutta pitemmän ajon jälkeen ne alkavat itsestään ”puhdistua”, eli se noki häviää ja tulee tulpan alkuperäinen materiaali näkyville. Onko niin, että tämä ei ole hyvä homma. Onko kuitenkin laihalla tai jotain?
- Tyhjäkäyntiä ei millään logiikalla saa täysin tasaiseksi. Siitä tulee sellaista laukkaamista ja ryntäilyä.
- Kun tyhjäkäynnin seosruuvin säätää koneelle otollisimmaksi, eli siihen missä kierrokset ovat korkeimmillaan, niin sen jälkeen kone tahtoo tukahtua, kun kaasua vääntää nopeasti. Myös liikkeelle lähtö on nihkeää ja kylmäkäynnistys heikompaa. Seokset on vaan jätettävä rikkaammalle.
- Millä tahansa asetuksilla on kylmällä koneella tahmeaa. Käyntiin kyllä saa, mutta alle 100 asteisella koneella pysyy käynnissä vain kierroksia nostamalla. Pitää pitää ilmaläppää lähes kiinni asennossa.
- Kone ei kuumu ajaessa juuri lainkaan. Tämän perusteella ei pitäisi olla liian laihalla...?
- Neula on toiseksi ylimmässä asennossa. Kone vetää varsin mukavasti. Jos neulaa laskee, niin alkaa veto hyytyä.
Voisi tässä kohtaa kysäistä Uskilalta, että oliko sinulla yhtään samansuuntaisia kokemuksia näistä kaasareista?
Ja taas kysymys tietäjille... Tyhjäkäynnillä tulpat nokeentuvat, kuten odotettua. Mutta pitemmän ajon jälkeen ne alkavat itsestään ”puhdistua”, eli se noki häviää ja tulee tulpan alkuperäinen materiaali näkyville. Onko niin, että tämä ei ole hyvä homma. Onko kuitenkin laihalla tai jotain?
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Mulla ei ole ollut omia PZ-28 kaasareita, mutta toverin härpäkkeitä ei saatu toimimaan...
Itellä on tuossa ämmässä K-37 jotka toimii joten kuten, mutta tänään päätin nousta seuraavalle tasolle ja sovittelin Keihineitä M-72:seen.
Ps huomenna vaijerit ja bensaletkut, niin ollaan sitten taas tuokin testattu
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
Muuttuvakurkkunen Keihin saattaa olla melkosen makee kaasari SV koneessa, ku se hengittää kansivenaa vaikeemmin.
Nyt kiinnostaa miten käy!
Nyt kiinnostaa miten käy!
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Toimivilla kaasareilla on kiva ajaa...
Ps plussaa kärjetön sytkä ja teho 6 voltin puola
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
On varmasti.
Ei taida pööööata vaan menee ku ajatus?
Ei taida pööööata vaan menee ku ajatus?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Kieltämättä pitää tunnustaa että on käytössä on pientä eroa, kun käyttää louskuja K-37 kaasareita…
1. ei tarvi tulvittaa eikä bensa lainehdi lattialla
2. lähtee käyntiin kylmänä, väli lämpöisenä ja kuumana
3. käy tasaseen tyhjäkäyntiä liikennevaloissa ( kaasun renkutusta ei tarvita )
4. vetää tasaseen koko kierroslukualueen
5. ei röpötä
6. tulpat ei nokeudu tyhjäkäynnillä
7. ym. ym.
Keihinin vanhempi sarja tuntu paremmalta L22A ASFH kuin AS2A DDB
Suuttimet nyt: tyhjäkäynti 45 ja pääsuutin 120
Ps eihän ne nyt ihan museot ole mutta kuitenkin ruski standard
Kieltämättä pitää tunnustaa että on käytössä on pientä eroa, kun käyttää louskuja K-37 kaasareita…
1. ei tarvi tulvittaa eikä bensa lainehdi lattialla
2. lähtee käyntiin kylmänä, väli lämpöisenä ja kuumana
3. käy tasaseen tyhjäkäyntiä liikennevaloissa ( kaasun renkutusta ei tarvita )
4. vetää tasaseen koko kierroslukualueen
5. ei röpötä
6. tulpat ei nokeudu tyhjäkäynnillä
7. ym. ym.
Keihinin vanhempi sarja tuntu paremmalta L22A ASFH kuin AS2A DDB
Suuttimet nyt: tyhjäkäynti 45 ja pääsuutin 120
Ps eihän ne nyt ihan museot ole mutta kuitenkin ruski standard
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
Poikkeavista mielipiteistä huolimatta Jikovit toimivat hyvin ainakin kuuspätkässä. Tätä brittituskaa kun on takana vuosikymmeniä, siis lähinnä autojen merkeissä, niin tuo Exportetd to U.K. kuullostaa kotoisalta. Jikovit oli laitettu Irbitissä kiinni ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmaa kertaakaan. Jawashopista löytyy osiakin ja tietysti aitoja kopioita Taiwanista.
Tämä siis oma kokemukseni kaasareista.
P.S: kurjuuden maksimoinnissa eli tuossa brittipyörässäni ei oo kaasaraita vaan ruisku ja vain 3 sylinteriä, sama lukema kuin Warressakin oli
Tämä siis oma kokemukseni kaasareista.
P.S: kurjuuden maksimoinnissa eli tuossa brittipyörässäni ei oo kaasaraita vaan ruisku ja vain 3 sylinteriä, sama lukema kuin Warressakin oli
Урал - Maailma tarvitsee esikuvia...
Brittiauto tuo lännen vastine Ladalle...
Brittiauto tuo lännen vastine Ladalle...
Re: Sekalaista ongelmaa...
Täytyy jatkaa juttua kaasareista.. Säätö on näköjään jatkuva prosessi, eikä valmista tule koskaan.
PZ-28:t edelleen käytössä. Pääsuutin on ollut 0.95mm-1.00mm, neula toiseksi ylimmässä asennossa ja seosruuvi 1.75 kierrosta auki. Näillä asetuksilla pyörä käy, tulpat ihan ok väriset kovan ajon jälken ja kestää särkymättä... mutta veto on heikkoa. Pienikin nousu tiessä alkaa hyydyttää ja pakko vääntää kahvasta. Ajaminen on yhtä kaasukahvan remppausta.
Kun laitan isommat pääsuuttimet, eli 1.10mm niin veto paranee huomattavasti, eikä ylämäkeen tarvitse paljoa ruuvailla kaasukahvaa... mutta nyt sitten tulpat hajoaa alta aikayksikön.
Eli tässä on nyt sellainen dilemma, että voin valita joko tulppien kestävyyden tai koneen väännön väliltä, mutta näköjään en molempia.
Onko tässä jokin itäpyörälogiikka takana? Että kun laitat seokset kohdilleen, niin veto on heikompi. Pitääkö tämän siis mennä juuri näin ja homma sillä taputeltu?
PZ-28:t edelleen käytössä. Pääsuutin on ollut 0.95mm-1.00mm, neula toiseksi ylimmässä asennossa ja seosruuvi 1.75 kierrosta auki. Näillä asetuksilla pyörä käy, tulpat ihan ok väriset kovan ajon jälken ja kestää särkymättä... mutta veto on heikkoa. Pienikin nousu tiessä alkaa hyydyttää ja pakko vääntää kahvasta. Ajaminen on yhtä kaasukahvan remppausta.
Kun laitan isommat pääsuuttimet, eli 1.10mm niin veto paranee huomattavasti, eikä ylämäkeen tarvitse paljoa ruuvailla kaasukahvaa... mutta nyt sitten tulpat hajoaa alta aikayksikön.
Eli tässä on nyt sellainen dilemma, että voin valita joko tulppien kestävyyden tai koneen väännön väliltä, mutta näköjään en molempia.
Onko tässä jokin itäpyörälogiikka takana? Että kun laitat seokset kohdilleen, niin veto on heikompi. Pitääkö tämän siis mennä juuri näin ja homma sillä taputeltu?
Re: Sekalaista ongelmaa...
Laita bossin nelikärkitulpat http://www.aircooled.fi/tuote/4747/syty ... erre-bosch
Re: Sekalaista ongelmaa...
Aika hyvä saavutus sinäänsä jos PZ28 kaasarit saa edes jotenkin toimimaan...en nyt kyllä muista vuosiin että joku olisi saanut niitä edes jotenkin itämopossa pelaamaan....voihan noilla eksoottisilla pensaletkunpullistumilla jumpata, mutta jos mopolla oikeesti haluu onnistuneesti ajaa, niin pitää hankkia oikeat kaasuttimet.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Kyllä ne pelaa jotenkin... Lähtee kylmänä useimmiten ensimmäisellä polkaisulla käyntiin. Jos totta puhutaan, niin tykkään näistä enemmän kuin K-65. Ne ei pitäneet asetuksiansa ja kääntölaipatkin tuntuu vähän tympeiltä virityksiltä. Toki, ei nämä PZ:t mitään laatuvehkeitä ole. Oikeasti hyviä ja laadukkaita kaasuttimia en ole vielä edes nähnyt. Ne on pro-miesten juttuja.
Noita nelikärkitulppia olen joskus etsinyt. Ei tunnu saavan mistään.
Noita nelikärkitulppia olen joskus etsinyt. Ei tunnu saavan mistään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Nollaa näyttää varastot, paitsi tuolla tallinnassa vielä 5kpl. Suomesta näitä ei saa.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Olen noita ostanut vw koneeseen Hämeen autosähköstä ja Motonetistä...saataa löytyä ihan perinteisestä autotarvikeliikkeestä , mielellään vanhemmasta jolla on varastoo... Tuo Bosch WR78G on hyvä tulppa myös vw kuplan koneisiin , eli siksi kumminkin sille on menekkiä. Tulppia ei kyllä ole itäpyöriin tarvinnut vaihtaa kun aina jonkun vuoden välein ihan huvikseen....muuten ne (on mitä merkkiä vaan, paitsi venäläisiä) tuntuu kestävän ikuisesti. Liika rikas seos yleensä sen tulpan rikkoo, eipä juuri muu.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Venäläiset tulpat oli minulla, kun hajosivat tuohon isompaan pääsuuttimeen. Luulin, että kestävät uittamista paremmin kuin länsitulpat.
Eivät hajoa kerrasta, vaan silleen vähitellen. Ensin alkaa tyhjäkäynti tippua liian matalaksi ja sen jälkeen rupeaa pätkimään ja röpeltämään. Jos en tietäisi niin voisi luulla, että kaasuttimissa on suuttimet tukossa tai jotain. Mutta ei, tulpat ne on.
Yleismittarilla voi mitata koko tulpan hajoamisprosessin. Keskuselektrodin vastus kärjestä kärkeen alkaa kasvamaan, kunnes lopulta katkeaa kokonaan. Silloin se ei enää toimi ollenkaan.
Nyt laitoin astetta pienemmät suuttimet 1.05mm ja boschin perustulpat. Saa nähdä montako päivää kestävät. Huomaa jo tuolla pienemmällä suuttimella, että veto ei ole ihan niin hyvä. Se 1.10mm olisi ollut paras.
Eivät hajoa kerrasta, vaan silleen vähitellen. Ensin alkaa tyhjäkäynti tippua liian matalaksi ja sen jälkeen rupeaa pätkimään ja röpeltämään. Jos en tietäisi niin voisi luulla, että kaasuttimissa on suuttimet tukossa tai jotain. Mutta ei, tulpat ne on.
Yleismittarilla voi mitata koko tulpan hajoamisprosessin. Keskuselektrodin vastus kärjestä kärkeen alkaa kasvamaan, kunnes lopulta katkeaa kokonaan. Silloin se ei enää toimi ollenkaan.
Nyt laitoin astetta pienemmät suuttimet 1.05mm ja boschin perustulpat. Saa nähdä montako päivää kestävät. Huomaa jo tuolla pienemmällä suuttimella, että veto ei ole ihan niin hyvä. Se 1.10mm olisi ollut paras.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Nakkaa tulpat hiillokseen ja mittaa vastus ku oot putsannu. Kiinnostaa tietää
Pahin herkkänokka itellä oli Bilteman ekokemi tms joka kesti pensaa apaut minuutin jonka jälkeen röpötys ei enää loppunu.
Pahin herkkänokka itellä oli Bilteman ekokemi tms joka kesti pensaa apaut minuutin jonka jälkeen röpötys ei enää loppunu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
tässä meidän "naapurissa" olevassa wanhassa tarvikeliikkeessä on noita lyhytkierteisiä Bosch wr 78G tulppia vielä 8 kpl ja pitkiä wr 78 X tulppia 4 kpl...kun kävin hakee juuri 8 kpl.... .
tässä meidän "naapurissa" olevassa wanhassa tarvikeliikkeessä on noita lyhytkierteisiä Bosch wr 78G tulppia vielä 8 kpl ja pitkiä wr 78 X tulppia 4 kpl...kun kävin hakee juuri 8 kpl.... .