Sekalaista ongelmaa...
Re: Sekalaista ongelmaa...
Tilanne on nyt tällainen, että kun laittaa kannen ja sylinterin kiinni ilman tiivistettä, niin 0.1mm liuskaa saa kuljetella saumasta sisään ilman minkäänlaista vastusta. Vähän matkaa saa 0.15mm liuskaakin tungettua sisään. Pytyt tuulettuu hyvin!
Kaipa tämä on tällainen ollut sitten alusta alkaen... kun ei kai nämä romut itsestään mene mutkalle tällaisilla normi momenteilla.
Jotain tälle nyt tarviis tehdä..
Kaipa tämä on tällainen ollut sitten alusta alkaen... kun ei kai nämä romut itsestään mene mutkalle tällaisilla normi momenteilla.
Jotain tälle nyt tarviis tehdä..
Re: Sekalaista ongelmaa...
Onhan noissa sitten enemmän toleransseissa heittoa, kun laki sallii. Heitto on todennäköisesti kannessa ja sen oikaisussa lättäpäässä onkin haastetta
kerrakseen, ei sitä pulteilla vedättämällä pois saa. Koneistaminenkin tuottaa vaikeuksia. Uudet kannet taitaa olla ainut vaihto ehto. Kansia on kyllä useammalla Koo-miehellä kyllä varastoissa ja varmaan joku on aina valmis niistä luopumaan kun, kun laitat osto ilmoituksen foorumille.
Talvi on suht pitkä ja luulisi ehjiä kansia sen aikana löytyvän.
Vaikeuksien kautta voittoon on kerhon motto, mutta ei niitä vaikeuksia kukaan välttämättä kaipaa silti.
Hyvää talven odotusta ja pitkäjänteisyyttä remontointiin.
kerrakseen, ei sitä pulteilla vedättämällä pois saa. Koneistaminenkin tuottaa vaikeuksia. Uudet kannet taitaa olla ainut vaihto ehto. Kansia on kyllä useammalla Koo-miehellä kyllä varastoissa ja varmaan joku on aina valmis niistä luopumaan kun, kun laitat osto ilmoituksen foorumille.
Talvi on suht pitkä ja luulisi ehjiä kansia sen aikana löytyvän.
Vaikeuksien kautta voittoon on kerhon motto, mutta ei niitä vaikeuksia kukaan välttämättä kaipaa silti.
Hyvää talven odotusta ja pitkäjänteisyyttä remontointiin.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Sekalaista ongelmaa...
Minusta tuntuu, että kansissa ei ole ihan niin suuria heittoja. Ei ne viivasuorat tietenkään ole, mutta esim 0.05mm liuska ei mene viivottimen ja kannen väliin.Raikku kirjoitti: ↑24.09.2021 18:25 Onhan noissa sitten enemmän toleransseissa heittoa, kun laki sallii. Heitto on todennäköisesti kannessa ja sen oikaisussa lättäpäässä onkin haastetta
kerrakseen, ei sitä pulteilla vedättämällä pois saa. Koneistaminenkin tuottaa vaikeuksia. Uudet kannet taitaa olla ainut vaihto ehto. Kansia on kyllä useammalla Koo-miehellä kyllä varastoissa ja varmaan joku on aina valmis niistä luopumaan kun, kun laitat osto ilmoituksen foorumille.
Talvi on suht pitkä ja luulisi ehjiä kansia sen aikana löytyvän.
Vaikeuksien kautta voittoon on kerhon motto, mutta ei niitä vaikeuksia kukaan välttämättä kaipaa silti.
Hyvää talven odotusta ja pitkäjänteisyyttä remontointiin.
Minulla oli kyllä vähän sellainen toive, että olisin vienyt nämä sellaisen sepän tykö jolla olisi sopiva jyrsinkone tms. Onkos minkälaista haastetta luvassa, jos kansia yrittäisi koneistaa?
Re: Sekalaista ongelmaa...
Eipä kai mitään ongelmaa, mikäli on on osaava koneistaja ja sellainen kone jolla onnistuu oikaisu, niin mikäs siinä alumiiniahan ne vaan ovat.
Paljoa niistä ei voi ajaa alle millin lastulla nuo oikenee.
Paljoa niistä ei voi ajaa alle millin lastulla nuo oikenee.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Sekalaista ongelmaa...
Pakko taas kysyä, kun ei ymmärrä.
Mikähän mahtaisi tuolla tavalla "kiillottaa" sylinterin pintaa?
Ennen kuvassa näkyvän jäljen syntymistä tapahtui seuraavaa:
Pyyhkäisin kevyesti karhunkielellä sylinterin pintaa. Putsasin ja rasvasin sylinterin ja laitoin kannen paikoilleen. Sitten kävin ajamassa pari kilometriä. Koska kannentiivisteet vuosivat, niin kansi taas auki ja tällainen näky siellä odotteli.
Alun alkaenkin tässä pytyssä oli naarmuja, minkä alkuperä on vähintäänkin hämärän peitossa. Siksi kokeilin karhunkielellä putsata pinnan ja katsoa tuleeko jäljet uudestaan takaisin. Näköjään tulee.
Ei ole ikinä leikannut kiinni vaikka kovaa on ajettu.
Mikähän mahtaisi tuolla tavalla "kiillottaa" sylinterin pintaa?
Ennen kuvassa näkyvän jäljen syntymistä tapahtui seuraavaa:
Pyyhkäisin kevyesti karhunkielellä sylinterin pintaa. Putsasin ja rasvasin sylinterin ja laitoin kannen paikoilleen. Sitten kävin ajamassa pari kilometriä. Koska kannentiivisteet vuosivat, niin kansi taas auki ja tällainen näky siellä odotteli.
Alun alkaenkin tässä pytyssä oli naarmuja, minkä alkuperä on vähintäänkin hämärän peitossa. Siksi kokeilin karhunkielellä putsata pinnan ja katsoa tuleeko jäljet uudestaan takaisin. Näköjään tulee.
Ei ole ikinä leikannut kiinni vaikka kovaa on ajettu.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Mites männänrenkaan katkosrako , sattuuko tuolle kohdalle??
Tuntuuko jälki sormella/kynnellä kokeillessa?
T.hh
Tuntuuko jälki sormella/kynnellä kokeillessa?
T.hh
Re: Sekalaista ongelmaa...
Ei pitäisi katkosten sattua tuohon kohtaan, paitsi jos on renkaat pyörineet itsestään.
Joku naarmu tuntuu rakotulkin liuskalla raaputtamalla, mutta juuri nuo kuvassa näkyvät jäljet eivät erityisemmin tunnu missään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Käytin kannet paikallisella ammattimiehellä oikaistavana. Ei voi kun todeta, että todella laadukasta jälkeä tuli. Olihan nuo lopulta kierot vähän joka suuntaan.
Vasemman sylinterin tiivistepinta on montuilla, mutta nyt kun kannet on suorat niin voi ainakin kokeilla, joko alkaa pitämään.
Vasemman sylinterin tiivistepinta on montuilla, mutta nyt kun kannet on suorat niin voi ainakin kokeilla, joko alkaa pitämään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Nyt pitäis kansien pitää paineet sisällään, kunnes pakovena aukeaa. Hienon näköistä työnjälkeä.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Sekalaista ongelmaa...
Jos nyt ei ala kulkea savut pakoputken kautta, niin en enää ymmärrä tätä maailmaa.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Siitä vaan teipit pois venttiileistä ja kansi tiivisteen kanssa paikoilleen, tarkistus, että tiiviste on kohdistunet oikein ja muttereiden kiristys, niin luulis näin äkkiä, että pakokaasut suuntaa reittinsä pakoaukon kautta ulkoilemaan.
Vaikeuksien kautta olet voittoa lähellä tästä remontista.
Terveisin: Raikku
Vaikeuksien kautta olet voittoa lähellä tästä remontista.
Terveisin: Raikku
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Toverit odottelevat varikolle pääsyä, kannen ja pytyn oikaisuun...
PS Uralismi, kestävä tie – vaikeuksien kautta voittoon
Toverit odottelevat varikolle pääsyä, kannen ja pytyn oikaisuun...
PS Uralismi, kestävä tie – vaikeuksien kautta voittoon
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
Laittelin ämmän kasaan. Tässä on nyt menossa jonkinlainen tieteellinen koe, että miten naarmuisella sylinterillä ihminen voi ajaa.
En ole ihan varma, että korjaantuiko kansien vuoto... Jotain kuplimista saumassa näkyi. Mutta toisaalta jos se enemmälti vuotaisi, niin ei varmaan antaisi tällaisia puristuksia.
Alkaa jo hätyytellä kahdeksaa Ihmettelinkin, kun tuntui melko terhakkaalta, kun pihalla kokeilin. Toinen puoli antoi "vain" 7.5 tuliterillä sisäänajamattomilla männänrenkailla. Voisi kuvitella, että se tulee vielä nousemaan.
Varmaan pitäisi nyt ruveta kuulostelemaan detonaation oireita... Ei tuossa pikaisella koeajolla ainakaan kuulunut.
En ole ihan varma, että korjaantuiko kansien vuoto... Jotain kuplimista saumassa näkyi. Mutta toisaalta jos se enemmälti vuotaisi, niin ei varmaan antaisi tällaisia puristuksia.
Alkaa jo hätyytellä kahdeksaa Ihmettelinkin, kun tuntui melko terhakkaalta, kun pihalla kokeilin. Toinen puoli antoi "vain" 7.5 tuliterillä sisäänajamattomilla männänrenkailla. Voisi kuvitella, että se tulee vielä nousemaan.
Varmaan pitäisi nyt ruveta kuulostelemaan detonaation oireita... Ei tuossa pikaisella koeajolla ainakaan kuulunut.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Eipä mennyt kadehtimatta tämäkään päivä, mulla on puristukset 6,5 ja olen tyytyväinen siihen...
Ps ei muuta kuin iloisia kilometrejä ja odottelemaan mitä seuraavaksi tulee eteen
Eipä mennyt kadehtimatta tämäkään päivä, mulla on puristukset 6,5 ja olen tyytyväinen siihen...
Ps ei muuta kuin iloisia kilometrejä ja odottelemaan mitä seuraavaksi tulee eteen
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
Toivotaan parasta, että huolettomia kilometreja tulisi... mutta kyllä tämä ämmä on jo luontonsa osoittanut, että ei kannata liikoja toivoa. Kohta se on taas auki. Enpä sinänsä ole mitään himo puristuksia yrittänyt tähän saada, mutta nämä K:n kannet on ilmeisesti aika timmit. Nythän tämä motti olisi valmis ottamaan vastaan hengittävämmän sporttinokan... niin pääsis sitten aukomaaan konetta vielä tiheämpään.
[video avautuu klikkaamalla]
[video avautuu klikkaamalla]
Re: Sekalaista ongelmaa...
Minulla on ollut kansiventtiili uralissa pieni kytkin "ongelma". Se toimii kyllä hyvin, irroittaa kokonaan eikä luista.
Mutta sellainen hankaluus on, että se on äärimmäisen äkkijyrkkä. Ensimmäinen muutaman millin liike kytkinkahvaa painamalla avaa kytkimen jo kokonaan. On siis vaikea lähteä liikkeelle, kun joutuu hivuttamaan kytkintä millin kerrallaan, että ei riuhtaise liian äkisti.
Kytkinvaijerissa voisi olla tyhjää vaikka sentin ja silti vielä irroittaa hyvin.
Nyt on kone pöydällä ja olin varma, että syy tähän käytökseen löytyy, kun puran kytkimen. Veikkailin, että on laitettu vain yksi kitkalevy.
No, eipä syytä löytynyt. Kaikki oli juuri niin kuin pitääkin olla. Kaksi ohutta kitkalevyä ja paksu välilevy. Vauhtipyörän tapit eivät olleet kuluneet lovelle ja osat näytti muutenkin ok kuntoisilta pientä pintaruostetta lukuunottamatta.
Kytkinkahva on ihan alkuperäis M-63 versio.
Olisiko ideoita, että mikähän voisi olla syynä että kytkin ei toimi pehmeästi? Periaatteessa nykyiset osat olisi käyttökelpoisia laittaa takaisin paikalleen, mutta pelkään, että sama tilanne sitten jatkuu.
Mutta sellainen hankaluus on, että se on äärimmäisen äkkijyrkkä. Ensimmäinen muutaman millin liike kytkinkahvaa painamalla avaa kytkimen jo kokonaan. On siis vaikea lähteä liikkeelle, kun joutuu hivuttamaan kytkintä millin kerrallaan, että ei riuhtaise liian äkisti.
Kytkinvaijerissa voisi olla tyhjää vaikka sentin ja silti vielä irroittaa hyvin.
Nyt on kone pöydällä ja olin varma, että syy tähän käytökseen löytyy, kun puran kytkimen. Veikkailin, että on laitettu vain yksi kitkalevy.
No, eipä syytä löytynyt. Kaikki oli juuri niin kuin pitääkin olla. Kaksi ohutta kitkalevyä ja paksu välilevy. Vauhtipyörän tapit eivät olleet kuluneet lovelle ja osat näytti muutenkin ok kuntoisilta pientä pintaruostetta lukuunottamatta.
Kytkinkahva on ihan alkuperäis M-63 versio.
Olisiko ideoita, että mikähän voisi olla syynä että kytkin ei toimi pehmeästi? Periaatteessa nykyiset osat olisi käyttökelpoisia laittaa takaisin paikalleen, mutta pelkään, että sama tilanne sitten jatkuu.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Noh, miltäs kytkinlevyt näyttivät noin silmämääräiseti katsottuna?
Ps kuvan levyistä voi sanoa ohuet käyttämättömät Uralin ensiasennuslevyt 2000 luvun alusta
Noh, miltäs kytkinlevyt näyttivät noin silmämääräiseti katsottuna?
Ps kuvan levyistä voi sanoa ohuet käyttämättömät Uralin ensiasennuslevyt 2000 luvun alusta
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
En ole ennen nähnyt tällaista sylinterin kiinnitystä. Pytyn ja lohkon välissä ei ollut tiivistettä ollenkaan. Öljyura ja kanava oli tukittu silikonilla. Ei vuotanut öljyä... jos sitä on edes kiertänytkään.
Männällä näyttää olleen syyhy. Lieneekö öljyn puute vaivannut. Tuosta vähän pyyhkäisee tasaisemmaksi ja takaisin ajoon, ellei nyt satu kupumäntiä jostain saamaan.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Tällaisilla venttiileillä ajettiin koko kesä. Liemi menee miettimättä läpi. On nämä ihme vehkeitä, kun ei toiminnassa huomannut mitään ongelmaa.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Tässä taas tämöistä ihmettelyä...
Olen jo kotvan pohtinut, että miksi tässä M-63 Uralissa on tuo sivuvaunu noin paljon kallellaan.
(kuvan huomautus: Pyörä ei ole keskiseisontatuella, vaikka näyttääkin siltä)
Tälle kun ei oikein pysty mitään tekemään eikä säätämään. Sellaista tässä myös mietin, että joskohan on laitettu väärän vehkeen vaunu? Tämä on näitä kirottuja vääntötanko jousitettuja. Melko samanlainen kuin M-72:ssa, mutta ihan pieniä erojakin löytyy. Tässä uralissa on maavara vähän korkeampi kuin ämmässä, joten se voisi selittää vaunun kaltevuuden, kun jos vaunu on matalammalle vehkeelle suuniteltu.
Sellaistakin olen kyllä lueskellut, että varhaisissa M-63 vaunuissa olisi ollut tällainen vääntötankojousitus. Tuntuu vaan kummalliselta, jos ovat tämmöisiä tehtaan ovesta ulos ajaneet...
Eipähän tämä sinällään ajamiseen vaikuta, kun vaunu on säädetty kohdilleen. Mutta kun olen vähän tämmöinen esteetikko, niin häiritseehän tuo ihan pirusti...
Olen jo kotvan pohtinut, että miksi tässä M-63 Uralissa on tuo sivuvaunu noin paljon kallellaan.
(kuvan huomautus: Pyörä ei ole keskiseisontatuella, vaikka näyttääkin siltä)
Tälle kun ei oikein pysty mitään tekemään eikä säätämään. Sellaista tässä myös mietin, että joskohan on laitettu väärän vehkeen vaunu? Tämä on näitä kirottuja vääntötanko jousitettuja. Melko samanlainen kuin M-72:ssa, mutta ihan pieniä erojakin löytyy. Tässä uralissa on maavara vähän korkeampi kuin ämmässä, joten se voisi selittää vaunun kaltevuuden, kun jos vaunu on matalammalle vehkeelle suuniteltu.
Sellaistakin olen kyllä lueskellut, että varhaisissa M-63 vaunuissa olisi ollut tällainen vääntötankojousitus. Tuntuu vaan kummalliselta, jos ovat tämmöisiä tehtaan ovesta ulos ajaneet...
Eipähän tämä sinällään ajamiseen vaikuta, kun vaunu on säädetty kohdilleen. Mutta kun olen vähän tämmöinen esteetikko, niin häiritseehän tuo ihan pirusti...
Re: Sekalaista ongelmaa...
Missäs kohtaa elintilaansa se sivuvaunun"swingi" noin niiku lepotilassaan on...?
Senhän olis paikallaan ollessaan "levättävä" siinä alastopparin päällä.
Senhän olis paikallaan ollessaan "levättävä" siinä alastopparin päällä.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Ikäänkuin niin kuin noin...
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve,
Kun rengas on ilmassa, niin siinä se alastopparin päällä lötköttää. Vastusta alkaa tuntumaan vasta ylä- ja alastopparin puolivälissä. Tää onkin tällainen rempula. Purettua tätä ei saa muutoin kuin vetämällä koko hässäkkä vääntötankoineen ulos. Swingi on näköjään vedetty rautanauloilla vääntötangon päähän kiinni. Siinä sitten on ja pysyy.
Sen takia olen pistänyt kumifyllinkiä siihen swingin ja ylästopparin väliin, että swingi ikäänkuin "lukittuu" siihen liikeradan puoleen väliin. Jousitusta on sitten sen verran minkä kumityyny antaa myöten. Tämmöisiä paskoja nämä on.
Jos laittaisi enemmän kumia väliin, että swingi pysyisi koko ajan alastopparissa kiinni, niin ehkä tuo vaunun vinous pikkuisen tasottuisi.
Sinulla on tuossa kuvassa mielenkiintoinen rakennelma swingin päässä... Onko kyseessä paranneltu jousitus?
Kun rengas on ilmassa, niin siinä se alastopparin päällä lötköttää. Vastusta alkaa tuntumaan vasta ylä- ja alastopparin puolivälissä. Tää onkin tällainen rempula. Purettua tätä ei saa muutoin kuin vetämällä koko hässäkkä vääntötankoineen ulos. Swingi on näköjään vedetty rautanauloilla vääntötangon päähän kiinni. Siinä sitten on ja pysyy.
Sen takia olen pistänyt kumifyllinkiä siihen swingin ja ylästopparin väliin, että swingi ikäänkuin "lukittuu" siihen liikeradan puoleen väliin. Jousitusta on sitten sen verran minkä kumityyny antaa myöten. Tämmöisiä paskoja nämä on.
Jos laittaisi enemmän kumia väliin, että swingi pysyisi koko ajan alastopparissa kiinni, niin ehkä tuo vaunun vinous pikkuisen tasottuisi.
Sinulla on tuossa kuvassa mielenkiintoinen rakennelma swingin päässä... Onko kyseessä paranneltu jousitus?
Re: Sekalaista ongelmaa...
Säätöhän jousisauvan tiukkuuteen on tuolla kiinnityspäässä. Se kyllä osaa olla tiukassa ja vaatia purkautuakseen runsaasti lekaa , pillejä ja laikkaa sekä lukuisia ääneen lausuttuja karvaisen kutsuhuutoja , semmoisia mitkä alkaa peellä ,veellä ja ässällä...
T.nimimerkki " kerran rempannu"
T.nimimerkki " kerran rempannu"
Re: Sekalaista ongelmaa...
[quote=Justeeri
Sinulla on tuossa kuvassa mielenkiintoinen rakennelma swingin päässä... Onko kyseessä paranneltu jousitus?
[/quote]
Jees...on lisätty swingiin iskari...on ihan helevetin hyvä.
PS...ei oo miun tekemä...en pysty noin pedanttiin työn jälkeen...olen sötösukko.
Sinulla on tuossa kuvassa mielenkiintoinen rakennelma swingin päässä... Onko kyseessä paranneltu jousitus?
[/quote]
Jees...on lisätty swingiin iskari...on ihan helevetin hyvä.
PS...ei oo miun tekemä...en pysty noin pedanttiin työn jälkeen...olen sötösukko.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Harrin toteamus on aivan käytäntöön pohjautuva nimimerkillä taisin olla mukanahyvonenh kirjoitti: ↑22.02.2022 20:28 Säätöhän jousisauvan tiukkuuteen on tuolla kiinnityspäässä. Se kyllä osaa olla tiukassa ja vaatia purkautuakseen runsaasti lekaa , pillejä ja laikkaa sekä lukuisia ääneen lausuttuja karvaisen kutsuhuutoja , semmoisia mitkä alkaa peellä ,veellä ja ässällä...
T.nimimerkki " kerran rempannu"
T: Kimmo H
CJ750 M1M Sidecar & CJUral750 Sidecar & CJ750 M1M Solo
Slowly but surely - Like the Long River
Slowly but surely - Like the Long River
Re: Sekalaista ongelmaa...
Eihän asia tietysti minulle mitään kuulu..mutta..Justeeri kirjoitti: ↑22.02.2022 16:47 Terve,
Kun rengas on ilmassa, niin siinä se alastopparin päällä lötköttää. Vastusta alkaa tuntumaan vasta ylä- ja alastopparin puolivälissä. Tää onkin tällainen rempula. Purettua tätä ei saa muutoin kuin vetämällä koko hässäkkä vääntötankoineen ulos. Swingi on näköjään vedetty rautanauloilla vääntötangon päähän kiinni. Siinä sitten on ja pysyy.
Sen takia olen pistänyt kumifyllinkiä siihen swingin ja ylästopparin väliin, että swingi ikäänkuin "lukittuu" siihen liikeradan puoleen väliin. Jousitusta on sitten sen verran minkä kumityyny antaa myöten.
Minkä ihmeen takia sie et korjaa tuota vikaa.??
Tuo on hyvä jämäkkä vaunu ajella...oon jonkun verran tuommosella ajellu.
Jotenkii tässä on deja vu tunne,että tätä on aiemminkii täällä spekuloitu.
Korjaa tuo kunnolla...unoha purukumit ja papernarut..
Mut varaudu siihen,että jouvut sadantuhannen kilsan jälkeen tekemään siihe taas huollon..
Re: Sekalaista ongelmaa...
Korjaaminen edellyttää uusien osien tilaamista. Uusi vääntötanko, ja ne tötteröt molempiin päihin. Osat maksaa esim. oldtimergaragesta tilaamalla 200 - 250€. Nämä nykyiset on tosiaankin tuhottu noilla rautanaulavirityksillä, että jos tämän purkaa niin samoilla osilla ei mene kasaan. Olet tietenkin täysin oikeassa, että korjata tämä pitää. Mutta osaan ennakoida, että mikään helppo homma se tulisi olemaan, joten ihan suin päin en siihen halua ryhtyä. Etenkään kun en ole mikään kylän etevin seppä. Jos ensi talvena ei olisi kovin paljoa muuta korjattavaa, niin ehkä sitten... toiveissa saa elellä.
Nyt kumminkin mennään vielä näillä virityksillä. Pientä parannusta tilanteeseen.
Nyt kumminkin mennään vielä näillä virityksillä. Pientä parannusta tilanteeseen.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Ookkeiiii...no ainakii on vaunu vaaterissa...hyvä niin..