Sekalaista ongelmaa...

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Tilanne on nyt tällainen, että kun laittaa kannen ja sylinterin kiinni ilman tiivistettä, niin 0.1mm liuskaa saa kuljetella saumasta sisään ilman minkäänlaista vastusta. Vähän matkaa saa 0.15mm liuskaakin tungettua sisään. Pytyt tuulettuu hyvin!

Kaipa tämä on tällainen ollut sitten alusta alkaen... kun ei kai nämä romut itsestään mene mutkalle tällaisilla normi momenteilla.
Jotain tälle nyt tarviis tehdä.. :think:
Avatar
Raikku
800
800
Viestit: 837
Liittynyt: 20.10.2004 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Onhan noissa sitten enemmän toleransseissa heittoa, kun laki sallii. Heitto on todennäköisesti kannessa ja sen oikaisussa lättäpäässä onkin haastetta
kerrakseen, ei sitä pulteilla vedättämällä pois saa. Koneistaminenkin tuottaa vaikeuksia. Uudet kannet taitaa olla ainut vaihto ehto. Kansia on kyllä useammalla Koo-miehellä kyllä varastoissa ja varmaan joku on aina valmis niistä luopumaan kun, kun laitat osto ilmoituksen foorumille.
Talvi on suht pitkä ja luulisi ehjiä kansia sen aikana löytyvän.
Vaikeuksien kautta voittoon on kerhon motto, mutta ei niitä vaikeuksia kukaan välttämättä kaipaa silti.
Hyvää talven odotusta ja pitkäjänteisyyttä remontointiin.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Raikku kirjoitti: 24.09.2021 18:25 Onhan noissa sitten enemmän toleransseissa heittoa, kun laki sallii. Heitto on todennäköisesti kannessa ja sen oikaisussa lättäpäässä onkin haastetta
kerrakseen, ei sitä pulteilla vedättämällä pois saa. Koneistaminenkin tuottaa vaikeuksia. Uudet kannet taitaa olla ainut vaihto ehto. Kansia on kyllä useammalla Koo-miehellä kyllä varastoissa ja varmaan joku on aina valmis niistä luopumaan kun, kun laitat osto ilmoituksen foorumille.
Talvi on suht pitkä ja luulisi ehjiä kansia sen aikana löytyvän.
Vaikeuksien kautta voittoon on kerhon motto, mutta ei niitä vaikeuksia kukaan välttämättä kaipaa silti.
Hyvää talven odotusta ja pitkäjänteisyyttä remontointiin.
Minusta tuntuu, että kansissa ei ole ihan niin suuria heittoja. Ei ne viivasuorat tietenkään ole, mutta esim 0.05mm liuska ei mene viivottimen ja kannen väliin.

Minulla oli kyllä vähän sellainen toive, että olisin vienyt nämä sellaisen sepän tykö jolla olisi sopiva jyrsinkone tms. Onkos minkälaista haastetta luvassa, jos kansia yrittäisi koneistaa?
Avatar
Raikku
800
800
Viestit: 837
Liittynyt: 20.10.2004 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Eipä kai mitään ongelmaa, mikäli on on osaava koneistaja ja sellainen kone jolla onnistuu oikaisu, niin mikäs siinä alumiiniahan ne vaan ovat.
Paljoa niistä ei voi ajaa alle millin lastulla nuo oikenee.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Pakko taas kysyä, kun ei ymmärrä.

naarmut.jpg
naarmut.jpg (95.33 KiB) Katsottu 3335 kertaa

Mikähän mahtaisi tuolla tavalla "kiillottaa" sylinterin pintaa?

Ennen kuvassa näkyvän jäljen syntymistä tapahtui seuraavaa:

Pyyhkäisin kevyesti karhunkielellä sylinterin pintaa. Putsasin ja rasvasin sylinterin ja laitoin kannen paikoilleen. Sitten kävin ajamassa pari kilometriä. Koska kannentiivisteet vuosivat, niin kansi taas auki ja tällainen näky siellä odotteli.

Alun alkaenkin tässä pytyssä oli naarmuja, minkä alkuperä on vähintäänkin hämärän peitossa. Siksi kokeilin karhunkielellä putsata pinnan ja katsoa tuleeko jäljet uudestaan takaisin. Näköjään tulee.

Ei ole ikinä leikannut kiinni vaikka kovaa on ajettu.
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1267
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Mites männänrenkaan katkosrako , sattuuko tuolle kohdalle??
Tuntuuko jälki sormella/kynnellä kokeillessa?

T.hh
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

hyvonenh kirjoitti: 29.09.2021 12:40 Mites männänrenkaan katkosrako , sattuuko tuolle kohdalle??
Tuntuuko jälki sormella/kynnellä kokeillessa?

T.hh
Ei pitäisi katkosten sattua tuohon kohtaan, paitsi jos on renkaat pyörineet itsestään.
Joku naarmu tuntuu rakotulkin liuskalla raaputtamalla, mutta juuri nuo kuvassa näkyvät jäljet eivät erityisemmin tunnu missään.
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Käytin kannet paikallisella ammattimiehellä oikaistavana. Ei voi kun todeta, että todella laadukasta jälkeä tuli. Olihan nuo lopulta kierot vähän joka suuntaan.

kannet.jpg
kannet.jpg (96.02 KiB) Katsottu 3231 kertaa
Vasemman sylinterin tiivistepinta on montuilla, mutta nyt kun kannet on suorat niin voi ainakin kokeilla, joko alkaa pitämään.
Avatar
Raikku
800
800
Viestit: 837
Liittynyt: 20.10.2004 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Nyt pitäis kansien pitää paineet sisällään, kunnes pakovena aukeaa. Hienon näköistä työnjälkeä.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

pytty.jpg
pytty.jpg (107.35 KiB) Katsottu 3126 kertaa

Jos nyt ei ala kulkea savut pakoputken kautta, niin en enää ymmärrä tätä maailmaa.
Avatar
Raikku
800
800
Viestit: 837
Liittynyt: 20.10.2004 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Siitä vaan teipit pois venttiileistä ja kansi tiivisteen kanssa paikoilleen, tarkistus, että tiiviste on kohdistunet oikein ja muttereiden kiristys, niin luulis näin äkkiä, että pakokaasut suuntaa reittinsä pakoaukon kautta ulkoilemaan.
Vaikeuksien kautta olet voittoa lähellä tästä remontista.
Terveisin: Raikku
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Toverit odottelevat varikolle pääsyä, kannen ja pytyn oikaisuun...

Kuva

PS Uralismi, kestävä tie – vaikeuksien kautta voittoon
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Laittelin ämmän kasaan. Tässä on nyt menossa jonkinlainen tieteellinen koe, että miten naarmuisella sylinterillä ihminen voi ajaa.

En ole ihan varma, että korjaantuiko kansien vuoto... Jotain kuplimista saumassa näkyi. Mutta toisaalta jos se enemmälti vuotaisi, niin ei varmaan antaisi tällaisia puristuksia.

puristaa.jpg
puristaa.jpg (149.84 KiB) Katsottu 3005 kertaa

Alkaa jo hätyytellä kahdeksaa :o Ihmettelinkin, kun tuntui melko terhakkaalta, kun pihalla kokeilin. Toinen puoli antoi "vain" 7.5 tuliterillä sisäänajamattomilla männänrenkailla. Voisi kuvitella, että se tulee vielä nousemaan.

Varmaan pitäisi nyt ruveta kuulostelemaan detonaation oireita... Ei tuossa pikaisella koeajolla ainakaan kuulunut.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Eipä mennyt kadehtimatta tämäkään päivä, mulla on puristukset 6,5 ja olen tyytyväinen siihen...

Kuva

Ps ei muuta kuin iloisia kilometrejä ja odottelemaan mitä seuraavaksi tulee eteen

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Toivotaan parasta, että huolettomia kilometreja tulisi... mutta kyllä tämä ämmä on jo luontonsa osoittanut, että ei kannata liikoja toivoa. Kohta se on taas auki. Enpä sinänsä ole mitään himo puristuksia yrittänyt tähän saada, mutta nämä K:n kannet on ilmeisesti aika timmit. Nythän tämä motti olisi valmis ottamaan vastaan hengittävämmän sporttinokan... :think: niin pääsis sitten aukomaaan konetta vielä tiheämpään.


[video avautuu klikkaamalla]
Kuva
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Minulla on ollut kansiventtiili uralissa pieni kytkin "ongelma". Se toimii kyllä hyvin, irroittaa kokonaan eikä luista.

Mutta sellainen hankaluus on, että se on äärimmäisen äkkijyrkkä. Ensimmäinen muutaman millin liike kytkinkahvaa painamalla avaa kytkimen jo kokonaan. On siis vaikea lähteä liikkeelle, kun joutuu hivuttamaan kytkintä millin kerrallaan, että ei riuhtaise liian äkisti.

Kytkinvaijerissa voisi olla tyhjää vaikka sentin ja silti vielä irroittaa hyvin.

Nyt on kone pöydällä ja olin varma, että syy tähän käytökseen löytyy, kun puran kytkimen. Veikkailin, että on laitettu vain yksi kitkalevy.

No, eipä syytä löytynyt. Kaikki oli juuri niin kuin pitääkin olla. Kaksi ohutta kitkalevyä ja paksu välilevy. Vauhtipyörän tapit eivät olleet kuluneet lovelle ja osat näytti muutenkin ok kuntoisilta pientä pintaruostetta lukuunottamatta.

Kytkinkahva on ihan alkuperäis M-63 versio.

Olisiko ideoita, että mikähän voisi olla syynä että kytkin ei toimi pehmeästi? Periaatteessa nykyiset osat olisi käyttökelpoisia laittaa takaisin paikalleen, mutta pelkään, että sama tilanne sitten jatkuu.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8044
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Noh, miltäs kytkinlevyt näyttivät noin silmämääräiseti katsottuna?

Kuva

Ps kuvan levyistä voi sanoa ohuet käyttämättömät Uralin ensiasennuslevyt 2000 luvun alusta

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Uskila kirjoitti: 24.10.2021 08:25 :mrgreen: Terve

Noh, miltäs kytkinlevyt näyttivät noin silmämääräiseti katsottuna?

:think:
kitka.jpg
kitka.jpg (185.19 KiB) Katsottu 2729 kertaa

Paksuutta on 4mm.
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

sätös.jpg
sätös.jpg (136.59 KiB) Katsottu 2729 kertaa

En ole ennen nähnyt tällaista sylinterin kiinnitystä. Pytyn ja lohkon välissä ei ollut tiivistettä ollenkaan. Öljyura ja kanava oli tukittu silikonilla. Ei vuotanut öljyä... jos sitä on edes kiertänytkään.

Männällä näyttää olleen syyhy. Lieneekö öljyn puute vaivannut. Tuosta vähän pyyhkäisee tasaisemmaksi ja takaisin ajoon, ellei nyt satu kupumäntiä jostain saamaan.
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

vena.jpg
vena.jpg (189.56 KiB) Katsottu 2640 kertaa

Tällaisilla venttiileillä ajettiin koko kesä. Liemi menee miettimättä läpi. On nämä ihme vehkeitä, kun ei toiminnassa huomannut mitään ongelmaa.
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Tässä taas tämöistä ihmettelyä...
Olen jo kotvan pohtinut, että miksi tässä M-63 Uralissa on tuo sivuvaunu noin paljon kallellaan.

vino.jpg
vino.jpg (138.64 KiB) Katsottu 2328 kertaa
(kuvan huomautus: Pyörä ei ole keskiseisontatuella, vaikka näyttääkin siltä)

Tälle kun ei oikein pysty mitään tekemään eikä säätämään. Sellaista tässä myös mietin, että joskohan on laitettu väärän vehkeen vaunu? Tämä on näitä kirottuja vääntötanko jousitettuja. Melko samanlainen kuin M-72:ssa, mutta ihan pieniä erojakin löytyy. Tässä uralissa on maavara vähän korkeampi kuin ämmässä, joten se voisi selittää vaunun kaltevuuden, kun jos vaunu on matalammalle vehkeelle suuniteltu.

Sellaistakin olen kyllä lueskellut, että varhaisissa M-63 vaunuissa olisi ollut tällainen vääntötankojousitus. Tuntuu vaan kummalliselta, jos ovat tämmöisiä tehtaan ovesta ulos ajaneet...

Eipähän tämä sinällään ajamiseen vaikuta, kun vaunu on säädetty kohdilleen. Mutta kun olen vähän tämmöinen esteetikko, niin häiritseehän tuo ihan pirusti...
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1855
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Missäs kohtaa elintilaansa se sivuvaunun"swingi" noin niiku lepotilassaan on...?
Senhän olis paikallaan ollessaan "levättävä" siinä alastopparin päällä.
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1855
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

IMG-20220131-WA0015.jpg
IMG-20220131-WA0015.jpg (224.71 KiB) Katsottu 2299 kertaa
Ikäänkuin niin kuin noin...
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Terve,

Kun rengas on ilmassa, niin siinä se alastopparin päällä lötköttää. Vastusta alkaa tuntumaan vasta ylä- ja alastopparin puolivälissä. Tää onkin tällainen rempula. Purettua tätä ei saa muutoin kuin vetämällä koko hässäkkä vääntötankoineen ulos. Swingi on näköjään vedetty rautanauloilla vääntötangon päähän kiinni. Siinä sitten on ja pysyy.

Sen takia olen pistänyt kumifyllinkiä siihen swingin ja ylästopparin väliin, että swingi ikäänkuin "lukittuu" siihen liikeradan puoleen väliin. Jousitusta on sitten sen verran minkä kumityyny antaa myöten. Tämmöisiä paskoja nämä on.

Jos laittaisi enemmän kumia väliin, että swingi pysyisi koko ajan alastopparissa kiinni, niin ehkä tuo vaunun vinous pikkuisen tasottuisi.

Sinulla on tuossa kuvassa mielenkiintoinen rakennelma swingin päässä... Onko kyseessä paranneltu jousitus?
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1267
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Säätöhän jousisauvan tiukkuuteen on tuolla kiinnityspäässä. Se kyllä osaa olla tiukassa ja vaatia purkautuakseen runsaasti lekaa , pillejä ja laikkaa sekä lukuisia ääneen lausuttuja karvaisen kutsuhuutoja , semmoisia mitkä alkaa peellä ,veellä ja ässällä...
T.nimimerkki " kerran rempannu"
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1855
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

[quote=Justeeri
Sinulla on tuossa kuvassa mielenkiintoinen rakennelma swingin päässä... Onko kyseessä paranneltu jousitus?
[/quote]

Jees...on lisätty swingiin iskari...on ihan helevetin hyvä.
IMG-20220209-WA0002~2.jpg
IMG-20220209-WA0002~2.jpg (99.49 KiB) Katsottu 2230 kertaa
PS...ei oo miun tekemä...en pysty noin pedanttiin työn jälkeen...olen sötösukko.
Avatar
Hirsiki
100
100
Viestit: 111
Liittynyt: 07.08.2012 09:08
Paikkakunta: Lemi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Hirsiki »

hyvonenh kirjoitti: 22.02.2022 20:28 Säätöhän jousisauvan tiukkuuteen on tuolla kiinnityspäässä. Se kyllä osaa olla tiukassa ja vaatia purkautuakseen runsaasti lekaa , pillejä ja laikkaa sekä lukuisia ääneen lausuttuja karvaisen kutsuhuutoja , semmoisia mitkä alkaa peellä ,veellä ja ässällä...
T.nimimerkki " kerran rempannu"
Harrin toteamus on aivan käytäntöön pohjautuva :dance: nimimerkillä taisin olla mukana :think:
T: Kimmo H
CJ750 M1M Sidecar & CJUral750 Sidecar & CJ750 M1M Solo
Slowly but surely - Like the Long River
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1855
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Justeeri kirjoitti: 22.02.2022 16:47 Terve,

Kun rengas on ilmassa, niin siinä se alastopparin päällä lötköttää. Vastusta alkaa tuntumaan vasta ylä- ja alastopparin puolivälissä. Tää onkin tällainen rempula. Purettua tätä ei saa muutoin kuin vetämällä koko hässäkkä vääntötankoineen ulos. Swingi on näköjään vedetty rautanauloilla vääntötangon päähän kiinni. Siinä sitten on ja pysyy.

Sen takia olen pistänyt kumifyllinkiä siihen swingin ja ylästopparin väliin, että swingi ikäänkuin "lukittuu" siihen liikeradan puoleen väliin. Jousitusta on sitten sen verran minkä kumityyny antaa myöten.
Eihän asia tietysti minulle mitään kuulu..mutta..
Minkä ihmeen takia sie et korjaa tuota vikaa.?? :think:
Tuo on hyvä jämäkkä vaunu ajella...oon jonkun verran tuommosella ajellu.

Jotenkii tässä on deja vu tunne,että tätä on aiemminkii täällä spekuloitu.
Korjaa tuo kunnolla...unoha purukumit ja papernarut..🤪😁

Mut varaudu siihen,että jouvut sadantuhannen kilsan jälkeen tekemään siihe taas huollon..😬
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 661
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Korjaaminen edellyttää uusien osien tilaamista. Uusi vääntötanko, ja ne tötteröt molempiin päihin. Osat maksaa esim. oldtimergaragesta tilaamalla 200 - 250€. Nämä nykyiset on tosiaankin tuhottu noilla rautanaulavirityksillä, että jos tämän purkaa niin samoilla osilla ei mene kasaan. Olet tietenkin täysin oikeassa, että korjata tämä pitää. Mutta osaan ennakoida, että mikään helppo homma se tulisi olemaan, joten ihan suin päin en siihen halua ryhtyä. Etenkään kun en ole mikään kylän etevin seppä. Jos ensi talvena ei olisi kovin paljoa muuta korjattavaa, niin ehkä sitten... toiveissa saa elellä.

Nyt kumminkin mennään vielä näillä virityksillä. Pientä parannusta tilanteeseen.

viritys.jpg
viritys.jpg (207.64 KiB) Katsottu 2162 kertaa
vaunu.jpg
vaunu.jpg (164.31 KiB) Katsottu 2162 kertaa
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1855
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Ookkeiiii...no ainakii on vaunu vaaterissa...hyvä niin..👌
Vastaa Viestiin