Kinan Pekar K-68/Russian Pekar K-68

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Jussi Alec
100
100
Viestit: 107
Liittynyt: 18.05.2006 21:27

Kinan Pekar K-68/Russian Pekar K-68

Viesti Kirjoittaja Jussi Alec »

Pekari K-68 "aito Kiina Skeidan " oikkuilut kuriin. :lol:
DSC00586.JPG
DSC00586.JPG (877.62 KiB) Katsottu 2838 kertaa
DSC00584.JPG
DSC00584.JPG (821.5 KiB) Katsottu 2838 kertaa
DSC00583.JPG
DSC00583.JPG (805.44 KiB) Katsottu 2838 kertaa
DSC00579.JPG
DSC00579.JPG (886.48 KiB) Katsottu 2838 kertaa
DSC00578.JPG
DSC00578.JPG (1.04 MiB) Katsottu 2838 kertaa
Pieniä korjauksia ja harmillinen ylivuoto saadaan kuriin. Aluksi pitää olla aidot kohot,neulat,istukat,suuttimet(pääsuutin 190 ja tyhjäkäynti 55) minulla tuo länsimaisen mittajärjestelmän mukaan pääsuutin 110. Minulla hyllyllä 2-tahti Pekarit jotka toimivat "Donaattorina" Kinan Skeidoihin.

Aluksi--minulla aidot Pekarit K-68 Ural 650:ssä, pikkusen vinossa sylinteriin nähden. Ne toimii, ei vuoda yli. Tein itse niihin leveämmät tiivisteet kun tuo rungon leikkauslinjan ja kohokammion seinän paksuus ei anna paljon erehtymisen marginaaleja.Voipi nuo kumitiivisteet saada pisaralla pikaliimaa paikoilleen, mutta varmista ettei rungon leikkauslinja hudi tyhjää kun se kohtaa kohokammion seinän yläosan.

No asiaan. Minun tuli ostettua "aidot Pekarit" jotka heti alusta alko kusee kun Niagaran putous.
Missä vika, vikaa? Kuvasarja puhukoon puolestaan.
Enstex---Rungossa oleva aukko tuolle kohon liikkumiselle oli jäännyt liian pieneksi. Piti madaltaa 2mm, että koho pääsi liikkumaan!
Toisex---Kohossa oleva messinkilirpukka missä neula liikkuu oli Kinan Skeidassa 2mm liian ylhäällä keskilinjasta! Oikeassa Pekarissa tuo messinkilirpukka linjaa tuon akselin keskilinjan kanssa. Minulla on tuollainen vanha Pekarin korjaus-sarja ja siinä tuo messinkilirpukka on jopa tuota keskilinjaa alempana---on säätövaraa.
Kolmanneksi----Neula ja istukka---aidossa neula ja neulan kärki hivenen paksumpi ja tietysti parempi istuvuus tuohon istukkaan.Aidossa istukassa jenkaus tarkempi(jäykkä) kun taas Kina Skeidassa jengat löysät,sekä istukka varustettu kuitutiivisteellä.

Tein kevyen hoonauksen tuohon istukkaan tavallisella bambutikulla ja perään kiillotus puolikkaalla pumpulitopsilla Dremmelin kanssa.Avot harasoo!
Tulihan tiivistä.
Muutamia kuvia ja näitä tekovirheitä varmaan on muitakin, mutta kyllä noista "epä aidoistakin" saa toimivat jos on aitoja varaosia ja kärsivällisyyttä. :dance:
Avatar
NeuVöru
300
300
Viestit: 328
Liittynyt: 24.10.2010 20:12
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kinan Pekar K-68/Russian Pekar K-68

Viesti Kirjoittaja NeuVöru »

Neulaventtili bekar.jpg
Neulaventtili bekar.jpg (660 KiB) Katsottu 1877 kertaa
Minulla Nepparin seistessä tallissa oli siitä hapettunut neulaventtiilin kumilieri pois. Yhden kumikartio venttilin sain hommattua, mutta toiseen ei meinannut mistään saaada uutta neulaventtiliä. Kerroin huolesta mm Uskilalle joka reippaana "nörtinä" löysi Briggs&Strattonin ruohonleikkurin neulaventtiilin. Selvittelin asiaa ja löysin Hyvinkäältä Konetalosta kumikartiolla varustetun ja Lahdesta Kärkkäiseltä O-renkaalla varustetun mallin. Siinä pannaa o-rengaas suutimen pohjalle ja siihen sitten kartiolla oleva venttiili päälle.
Ongelmana oli, että neulaventtili on milliä liian paksu, joten ei kun viilaamaan. Pienen askartelun jälkeen homma pelaa. Suuttimen pohjasta vanhan o-renkaan jämät pois ja kaasari kasaan ja kokeilemaan ja hyvin pelittää. Kannattaa kokeilla molempia versioita.
Konepyöräilijä
50
50
Viestit: 55
Liittynyt: 30.08.2020 16:22

Re: Kinan Pekar K-68/Russian Pekar K-68

Viesti Kirjoittaja Konepyöräilijä »

Kiinan pekarit tuli postissa. Kaikkineen 27,37€ pari (ei toimituskuluja).
Saas nähä miten pelaa. Äkkiä tutkien ei ihan skeidaa kuitenkaan.
Näyttää samalle kuin ketjun aloituksen aito.
Ei vaan vielä pääse hetkeen kokeilemaan, kun on muut asiat kesken.
Liitteet
20201212_123431.jpg
20201212_115833.jpg
Vastaa Viestiin