Dnepr mt10 röpöttää
-
- 50
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.05.2009 15:51
- Paikkakunta: Mietoinen
Dnepr mt10 röpöttää
Taas on tullut se aika vuodesta kun on kaivettu dnepri tallista. Tähän tein tekniikan aikalailla uusiksi muutama vuosi sitten ja ajelemaankin pääsin ja kone toimi hyvin. Se vaeltava vika kävi vielä kaikki muutkin paikat läpi ja osan moneen kertaan. Viimeisimpänä meni vanha kärjellinen ja yksi vanhemman mallinen elektroninen sytkä. Nyt asennettuna sellainen uudemman mallin elektroninen. Samalla laitoin uudet k68 kaasarit.
Ongelma on seuraavanlainen: kone käy hyvin tyhjäkayntiä mutta liikkeelle lähtiessä tukehtuu, ei kestä kaasua ja röpöttää.
Sytytyksen säädöillä saa aikaiselle, myöhäiselle ja hyväksi.
Sama homma kaasarin säädöillä. Saa laihalle, rikkaalle ja hyväksi mutta liikkeelle lähtiessä joko ampuu putkessa, aivastelee tai röpöttää mutta koskaan ei vaan jaksa.
Olen kokeillut kaasarin säädöt laidasta laitaan kun sytkä kohdillaan ja koittanut säätää sytkää kun seokset kohdillaan. Ilman kuormitusta kone käy nätisti ja ottaa kierroksia vaihtelevalla menestyksellä. Vaihde päälle ja meinaa hyytyä. Aina sama homma vaikka miten koittaa.
Aina hiukan vierastanut noita sähköhimmeleitä ja alan olemaan sitä mieltä että järjetön on nimenomaan sellainen nyt... Olisiko ideoita? Sen varmaan pitäisi säätää sytytystä kierroksien mukaan mutta jospa se ei osaakaan
Ongelma on seuraavanlainen: kone käy hyvin tyhjäkayntiä mutta liikkeelle lähtiessä tukehtuu, ei kestä kaasua ja röpöttää.
Sytytyksen säädöillä saa aikaiselle, myöhäiselle ja hyväksi.
Sama homma kaasarin säädöillä. Saa laihalle, rikkaalle ja hyväksi mutta liikkeelle lähtiessä joko ampuu putkessa, aivastelee tai röpöttää mutta koskaan ei vaan jaksa.
Olen kokeillut kaasarin säädöt laidasta laitaan kun sytkä kohdillaan ja koittanut säätää sytkää kun seokset kohdillaan. Ilman kuormitusta kone käy nätisti ja ottaa kierroksia vaihtelevalla menestyksellä. Vaihde päälle ja meinaa hyytyä. Aina sama homma vaikka miten koittaa.
Aina hiukan vierastanut noita sähköhimmeleitä ja alan olemaan sitä mieltä että järjetön on nimenomaan sellainen nyt... Olisiko ideoita? Sen varmaan pitäisi säätää sytytystä kierroksien mukaan mutta jospa se ei osaakaan
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Onko siis jäänyt täysin toimivana seisontaan ja nyt seisonnat jälkeen vaan ei toimi?
Minkä mallin sytytyslaite siellä nyt on? puola? onko lataus kunnossa? mikä on sytytysennakko nyt, ja miten säädetty? miltä tulpat näyttää? onko venttiilit säädetty? kun käy nätisti tyhjää käykö molemmilla puolilla erikseen? vetääkö vaijerit luisteja samaan tahtiin? onko kaasuttimet puhdistettu? tässä aluksi...
Minkä mallin sytytyslaite siellä nyt on? puola? onko lataus kunnossa? mikä on sytytysennakko nyt, ja miten säädetty? miltä tulpat näyttää? onko venttiilit säädetty? kun käy nätisti tyhjää käykö molemmilla puolilla erikseen? vetääkö vaijerit luisteja samaan tahtiin? onko kaasuttimet puhdistettu? tässä aluksi...
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Mikäli on epäilys että ennakko ei liiku (eli kärjetön ei osaa), sen voi tarkistaa ajoituslampulla. Vautipyörässä on merkit ja lampulla ennakon liikettä voi tarkkailla. Perinteisesti kaikki digi elektroniikka on semmosta että ne toimi kunnes ne ei toimi ollenkaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
-
- 50
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.05.2009 15:51
- Paikkakunta: Mietoinen
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Yksi vastaus jo katosikin bitti-avaruuteen...
Jäi seisomaan muistaakseni yhden vanhan mallin elekronisen luovutettua, minkä jälkeen vaihdoin vanhan kärjellisen joka luovutti kun keskipakois säätäjästä irtosi jotain ja löi koko laitoksen sopivasti solmuun. Tuli vielä ajamalla kotiin mutta ei enää kärsinyt kaasua juurikaan.
Tilasin uuden elekronisen (led versio) ja samalla uudet kaasarit (k-68) vanhojen k-63 tilalle jotka alkoivat luovuttaa.
Puola uusi.
Tulpat uudet.
Lataa.
Venttiilit ok.
Sytytys säädetty ykk ja led. Säädelty suuntaan ja toiseen. Todettu että saa myöhäiselle ja aikaiselle ja palattu hyvään. Hyytyy ajossa
Kaasarit säädelty aukeamaan samoin. Neula kokeiltu joka asennossa. Saa rikkaalle, laihalle ja hyväksi. Hyytyy ajossa.
Tuo ennakon liikkuminen oli enää ainoa minkä keksin. Pitää katsoa jos löytäisi strobon vaikka lainaan jostain. Sitten olisi sekin koitettu.
Ihanaa tämä uusien osien laatu.
Jäi seisomaan muistaakseni yhden vanhan mallin elekronisen luovutettua, minkä jälkeen vaihdoin vanhan kärjellisen joka luovutti kun keskipakois säätäjästä irtosi jotain ja löi koko laitoksen sopivasti solmuun. Tuli vielä ajamalla kotiin mutta ei enää kärsinyt kaasua juurikaan.
Tilasin uuden elekronisen (led versio) ja samalla uudet kaasarit (k-68) vanhojen k-63 tilalle jotka alkoivat luovuttaa.
Puola uusi.
Tulpat uudet.
Lataa.
Venttiilit ok.
Sytytys säädetty ykk ja led. Säädelty suuntaan ja toiseen. Todettu että saa myöhäiselle ja aikaiselle ja palattu hyvään. Hyytyy ajossa
Kaasarit säädelty aukeamaan samoin. Neula kokeiltu joka asennossa. Saa rikkaalle, laihalle ja hyväksi. Hyytyy ajossa.
Tuo ennakon liikkuminen oli enää ainoa minkä keksin. Pitää katsoa jos löytäisi strobon vaikka lainaan jostain. Sitten olisi sekin koitettu.
Ihanaa tämä uusien osien laatu.
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Kokeileppa niitä vanhoja kaasuttimia takaisin jos tulisi jotain muutosta.
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Olihan ilmanputsari auki ja sulkuryyppy auki ??
t.hh
t.hh
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Miten päin K68 luistit kaasareissa? Outo kysymys, mutta mulla oli väärinpäin ku pöydällä purkasin uudet, tarksitin että kaikki kunnossa ja kasasin. Oli muka sitte kiire ja meni luistit ristiin. Sitte olikin tän mallinen tilanne päällä.
Ja noin muuten. Kun tekee näitä päivitysremppoja ei oo huono idea vaihtaa 1 osa kerrallaan ja kattoa että se toimii. Kun vaihtaa useamman osan kerrallaan niin säätäminen muuttuu vaikeeksi.
Onko nää oikeat K68 kaasarit vai Kiinan kopio K68? Olen myynyt osia nyt vuosia ja voin hieman yllättäen vahvistaa että K68 kinukaillaki ajetaan. Ne lähtee useimmiten toimimaan kun tarkistaa ensin että kaikki on kunnossa. Se aito Pekar on kuitenki aina varmempi valinta. Huom. Vanhan 30x kaasarin kopiota ei saa sitte mennä laittamaan (ompa nyt varoitettu).
Laatu vs hinta?
Keihinit 600€ pari
Dellorot 500€ pari
Pekarit 140€ pari
Kinukit 65€ pari
Mikäli menee ja ostaa Kinukit ahneuksissaan on siinä veroja sekä tullimaksuja kolmannes, rahdit ja tukkurit ja myyjä portaat vetää kolmannen, jolloin kaasariparille jää hintaa apaut 20€
Eli se yksi kaasari maksaa 10€ kappale!!! Sillä osteaan metallit, valetaan, koneistetaan, kasataan ja pakataan. Maksetaan ihmisten palkat ja verot sekä eläkkeet jotka koko homman tekee? Ja tehdaskin haluaa tehdä voittoa kaikkien näiden omien kulujensa jälkeen. Olisko se sitte 5€ kaasutin kyseessä?
Sitte ihmetellään ku Kiinalainen kaasutin on paskaa
Kun joku tehdään minimi hintaan niin se vaatii myös käyttäjältä tarkan kontrollin sekä säädön että kampe voi toimia. Ihme kyllä pensa sumuttuu näistä paskarimpuloistakin ilmavirtaan kohti imuventtiiliä ja ajo sujuu. Pensa ku ei tiedä mistä se menee.
Neukkulan "ilmaiseksi laatua" ajat oli ja meni kauan aikaa sitte. Ken ei usko voi mennä katsomaan. Siellä on Kiinan skeidaa hyllyt täynnä.
Ja noin muuten. Kun tekee näitä päivitysremppoja ei oo huono idea vaihtaa 1 osa kerrallaan ja kattoa että se toimii. Kun vaihtaa useamman osan kerrallaan niin säätäminen muuttuu vaikeeksi.
Ja keskustellaas nyt myös ihanien uusien osien laadusta. Tiedän näistä sattuneesta systä yhtä ja toista
Onko nää oikeat K68 kaasarit vai Kiinan kopio K68? Olen myynyt osia nyt vuosia ja voin hieman yllättäen vahvistaa että K68 kinukaillaki ajetaan. Ne lähtee useimmiten toimimaan kun tarkistaa ensin että kaikki on kunnossa. Se aito Pekar on kuitenki aina varmempi valinta. Huom. Vanhan 30x kaasarin kopiota ei saa sitte mennä laittamaan (ompa nyt varoitettu).
Laatu vs hinta?
Keihinit 600€ pari
Dellorot 500€ pari
Pekarit 140€ pari
Kinukit 65€ pari
Mikäli menee ja ostaa Kinukit ahneuksissaan on siinä veroja sekä tullimaksuja kolmannes, rahdit ja tukkurit ja myyjä portaat vetää kolmannen, jolloin kaasariparille jää hintaa apaut 20€
Eli se yksi kaasari maksaa 10€ kappale!!! Sillä osteaan metallit, valetaan, koneistetaan, kasataan ja pakataan. Maksetaan ihmisten palkat ja verot sekä eläkkeet jotka koko homman tekee? Ja tehdaskin haluaa tehdä voittoa kaikkien näiden omien kulujensa jälkeen. Olisko se sitte 5€ kaasutin kyseessä?
Sitte ihmetellään ku Kiinalainen kaasutin on paskaa
Kun joku tehdään minimi hintaan niin se vaatii myös käyttäjältä tarkan kontrollin sekä säädön että kampe voi toimia. Ihme kyllä pensa sumuttuu näistä paskarimpuloistakin ilmavirtaan kohti imuventtiiliä ja ajo sujuu. Pensa ku ei tiedä mistä se menee.
Neukkulan "ilmaiseksi laatua" ajat oli ja meni kauan aikaa sitte. Ken ei usko voi mennä katsomaan. Siellä on Kiinan skeidaa hyllyt täynnä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Mitä tuo hyytyy ajossa tarkoittaa? sammuu kun saunalyhty....veto heikkeenee mutta ei sammu...nykii..paukkuu...?? mutta lähtee hyvin käyntiin? tuntee kaasuttimen säädöt? KÄY HYVIN MOLEMMILLA PYTYILLÄ YKSISTÄÄN? Jos hieman täsmennät sitä varsinaista vikaa, ja millaisia säätöjä ja testejä olet jo tehnyt. Otsikon mukaan suora vastaus RÖPÖTYKSEEN olisi että neulat ei sulje ..kaasarien polttoaineen pinta liian korkea tai suutin/suutinputki irti , neulaventtiili rikki..
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Meinasin reklamoida noista keinästen/lorttojen hinnoista, mutta nehän onkin pari.
Just noin. Parhaillaan metsästän virtavaivaa touringista. Tähän mennessä vaihdettu kampiakselin asentotunnistin ja tulpanjohdot. Seuraavaksi puola ja sitten kai boksi.Ja noin muuten. Kun tekee näitä päivitysremppoja ei oo huono idea vaihtaa 1 osa kerrallaan ja kattoa että se toimii. Kun vaihtaa useamman osan kerrallaan niin säätäminen muuttuu vaikeeksi.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
-
- 50
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.05.2009 15:51
- Paikkakunta: Mietoinen
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Jahas... Yritän vastailla visaisiin kysymyksiin.
Putsari ei ahdista ja kokeiltu ilman.
Hyytyy ajossa tarkoittaa että ei meinaa lähteä liikkeelle. Ei kestä kaasua ja nykii ja paukkuu. Kaasarin säädöt kokeiltu. Neula joka asennossa. Saa sillä kivoja vivahteita käyntihäiriöihin mutta sama perus ongelma pysyy.
Sama homma sytytyksellä
Lähtee hyvin käymään
Kaasareiden pitäisi olla venäläiset. Ainakin sellaisina ne on mulle myyty. Kaasarit purettu ja kasattu. Luistitkin oikein päin. Ei niissä pitäisi mitään kummallista olla kuin suuret toleranssit. Paskemmillakin toiminut.
Kärjettömän laadussa onkin moitittavaa. Valu oli hehtaarilla eikä mahtunut edes paikkaansa ilman viilailua. Muutenkin melko rimpulan oloinen verrattuna vanhaan. Ei sillä tietenkään väliä jos toimii. Edellinen versio pimeni varsin vähäisen käytön jälkeen ja tilailin uuden "paremman". Olisin ostanut alkuperäisen kärkiversion mutta oli joka paikasta loppu.
Laatu on huomattu ihan liian monesti kun on tilaillut uutta osaa ja huomannut että se vanha hiukan kulunutkin on ollut parempi kuin uusi venäläinen. Hinta onkin ainoa positiivinen asia mutta kun kolmannen kerran ostaa samaa osaa muutaman sadan kilometrin matkalle alkaa äkkiä tulla mieleen että ois voinut kerrallakin onnistua eikä haittaisi vaikka olisi vähän enemmän maksanutkin. Kiinalaisista osista olen yrittänyt pysyä kaukana.
Ja nyt kun tästä laadusta tässä synkkää vuodatusta ulostin, tuli mieleen että jos tosiaan uusi puola onkin kaput. Joskus muinoin on oireillut samoin ja silloin puolassa vika.
Putsari ei ahdista ja kokeiltu ilman.
Hyytyy ajossa tarkoittaa että ei meinaa lähteä liikkeelle. Ei kestä kaasua ja nykii ja paukkuu. Kaasarin säädöt kokeiltu. Neula joka asennossa. Saa sillä kivoja vivahteita käyntihäiriöihin mutta sama perus ongelma pysyy.
Sama homma sytytyksellä
Lähtee hyvin käymään
Kaasareiden pitäisi olla venäläiset. Ainakin sellaisina ne on mulle myyty. Kaasarit purettu ja kasattu. Luistitkin oikein päin. Ei niissä pitäisi mitään kummallista olla kuin suuret toleranssit. Paskemmillakin toiminut.
Kärjettömän laadussa onkin moitittavaa. Valu oli hehtaarilla eikä mahtunut edes paikkaansa ilman viilailua. Muutenkin melko rimpulan oloinen verrattuna vanhaan. Ei sillä tietenkään väliä jos toimii. Edellinen versio pimeni varsin vähäisen käytön jälkeen ja tilailin uuden "paremman". Olisin ostanut alkuperäisen kärkiversion mutta oli joka paikasta loppu.
Laatu on huomattu ihan liian monesti kun on tilaillut uutta osaa ja huomannut että se vanha hiukan kulunutkin on ollut parempi kuin uusi venäläinen. Hinta onkin ainoa positiivinen asia mutta kun kolmannen kerran ostaa samaa osaa muutaman sadan kilometrin matkalle alkaa äkkiä tulla mieleen että ois voinut kerrallakin onnistua eikä haittaisi vaikka olisi vähän enemmän maksanutkin. Kiinalaisista osista olen yrittänyt pysyä kaukana.
Ja nyt kun tästä laadusta tässä synkkää vuodatusta ulostin, tuli mieleen että jos tosiaan uusi puola onkin kaput. Joskus muinoin on oireillut samoin ja silloin puolassa vika.
Viimeksi muokannut j.numminen, 27.05.2019 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 50
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.05.2009 15:51
- Paikkakunta: Mietoinen
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Enkä olisi tehnyt muutoksia muuta kuin yksi kerrallaan mutta kun seuraava paikka porsii heti kun edellisen saa kuntoon. Muistaakseni tapahtumaketju eteni niin että ensin hajosi kärjellinen, vaihdoin kärjettömän joka oli hyllyssä odottamassa. Kun sain käyntiin luovutti toinen kaasari. Korjasin sen ja sitten pimeni kärjetön. Tilailin sitten uuden kärjettömän ja uudet kaasarit ettei tarvitse vanhojen sohlojen kanssa arpoa.
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Mites nuot hammaspyörien merkinnät onko kohillaan? Kuulostaa ongelma vähän siltä
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Bensan saanti heikko, hana tukossa tai mahdolliset suodattimet? Ne on ihan pas*oja sellaiset läpinäkyvät paperiset suotimet.
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Samanlainen vika ollut kaks kertaa. Puolassa oli ensimmäisellä kerralla vika ja toisella kerralla kärkien jousi osui maihin.
Re: Dnepr mt10 röpöttää
Uus puola ollu kerran itellä tämmöne. Käy tyhjää, mutta kipinöi mitä sattuu kun koittaa kierroksille.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.