Vasen kansi kuumenee
Re: Vasen kansi kuumenee
Terve
Uskon vahvistusta sytkän säätöön...
Uskon vahvistusta sytkän säätöön...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vasen kansi kuumenee
Terve
Niin ja jos on sytytys strobo käytettävissä, niin liimaa heijastavan teipin vauhtipyörään sytytysennakon paikkaan on sitten helppo tarkistaa toimiiko sytytysennakon säätö oikein...
Ps esim. teipin etureuna 38 astetta ja takareuna 32 astetta
Niin ja jos on sytytys strobo käytettävissä, niin liimaa heijastavan teipin vauhtipyörään sytytysennakon paikkaan on sitten helppo tarkistaa toimiiko sytytysennakon säätö oikein...
Ps esim. teipin etureuna 38 astetta ja takareuna 32 astetta
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vasen kansi kuumenee
Koeajo: oli jotai uutta nykimisen tyyppistä tunnetta vähän aluksi. Kotia päästessä vasen n. 150 astetta ja oikea 130astetta.
Ainakin oikeaan suuntaa on homma vissii menny. Tuo oli lyhyt ajo ja näkee paremmin ku ehtii ajaa pitemmälle.
Ainakin oikeaan suuntaa on homma vissii menny. Tuo oli lyhyt ajo ja näkee paremmin ku ehtii ajaa pitemmälle.
Re: Vasen kansi kuumenee
Normi tilanteessa kun kaataa hieman vettä kylmien sylinterien päälle ja käynnistää koneen, niin toinen sylinteri alkaa keittää lähellä kantta olevassa poterossa vettä n. 30 sekuntia ennen kun toinen sylinteri. Jos ero alkaa olla vaikka 1 min . on sylinterien työmäärässä jo eroa. Normi ajossa toinen sylinterin kansi on tulpanjuuresta esim. n. 30km maantieajon jäkeen heti käydessä mitattuna n. 150..160 astetta ja toinen +/- 15 astetta.
Re: Vasen kansi kuumenee
Selvä. Kiitoksia ohjeista! Paljo patempi tilanne ehkä nyt:)
- Hermanni57
- 300
- Viestit: 302
- Liittynyt: 13.07.2017 18:15
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Vasen kansi kuumenee
Minä taistelin vastaavan ongelman kanssa,että toinen pytty kävi vaihtelevasti kylmänä, hyvin, heikosti ja sitten vain toisella. Tulpan hattu oli sökö.
Joo, kyllä tämä toimii, mutta en tiedä miksi!
Re: Vasen kansi kuumenee
Tulpanjohdot just vaihdettu motonetistä ostettuihi uusiin. Yks reissu jo oli taistelua tälle kessää tuon takia:D
Re: Vasen kansi kuumenee
Päivitystä: Lämmöt pysyneet hyvinä ja kyllähän tuo on ilmeisesti ollut ihan kaasarisäädöistä kiinni. Nyt pytyt lämpiää noin 165-175 ja eroa n.30astetta. Vasen lämpiää edelleen enemmän.
Re: Vasen kansi kuumenee
Vähän samoin oirehtivan seiskapätkä rangerin kanssa tullu tässä ihmeteltyä. Tänään sitten tein kunnolla kuumalle koneelle ohivuotomittauksen ja tulos oli että imuventtiili vuotaa. Oireet just samanlaiset ei oikein meinaa löytyä säätöjä ja vasen puoli kuumenee enempi ja sieltä se vuoto löytyi.
Re: Vasen kansi kuumenee
Terve, Joo jotain samantyyppistä voisi olla. Eilen ja tänää ajaessa on alkanut tulee pätkimistä käynnistämisen jälkeen ja se katoaa kun koneen ajaa lämpimäksi. Jännä juttu kuitenkin on että kun tulpanhattuja käyttää pois ajon jälkeen niin oikea pytty käy yksinään hyvin ja vasemmalla sammuu melkein heti vaikka se käy kuumempana.juhanvon kirjoitti: ↑23.07.2019 17:54Vähän samoin oirehtivan seiskapätkä rangerin kanssa tullu tässä ihmeteltyä. Tänään sitten tein kunnolla kuumalle koneelle ohivuotomittauksen ja tulos oli että imuventtiili vuotaa. Oireet just samanlaiset ei oikein meinaa löytyä säätöjä ja vasen puoli kuumenee enempi ja sieltä se vuoto löytyi.
Pitänee käydä noita venttiilisäätöjä läpi, vaihtaa tulppa ja kaasarisäädöt tarkistuttaa jos kahdella ekalla ei auta.
Re: Vasen kansi kuumenee
Noniin, Eilen kahvitauolla kävin aukasemassa vasemman kannen ja säädin venttiilit pako n.0,15mm ja tulo n.0,10 sekä vaihdoin tulpan. Töistä lähtiessä ei enää kuulunut aikaisemmin ollut rahinaa, paukuttelu poissa ja muutenkin hyvä veto koneella.
Ihme homma:)
Ihme homma:)
Re: Vasen kansi kuumenee
Nyt taas kulkee ja lämmöt hanskassa, kaasarin vaihto ja venttiilien säätö. Tiedä sitten kumpi auttoi.
IR-lämpömittarin mittausepävarmuus on vähän alkanut mietityttämään. Sehän mittaa lämpötilän IR-säteilystä jonka määrä on taasen kovasti riippuvainen pinnan laadusta ja ominaisuuksista. Halvoissa IR-mittareissa on kiinteä heijastuskerroin joka on arvottu jonnekkin keskimäärin sopivaksi. Nyt kun siihen kanteen tähtäilee niin ruosteisesta tulpanjuuresta saa ihan eri lukemat kuin kannen alumiinipinnasta varsinkin jos se on puhdas ja kiiltävä. Äkkiä saattaa käydä niin että kansista saa IR-mittarilla eri lukemat jos pinnat on erilailla hapettuneet tms. vaikka lämpötilaero ei oikeasti niin suuri olekkaan.
IR-lämpömittarin mittausepävarmuus on vähän alkanut mietityttämään. Sehän mittaa lämpötilän IR-säteilystä jonka määrä on taasen kovasti riippuvainen pinnan laadusta ja ominaisuuksista. Halvoissa IR-mittareissa on kiinteä heijastuskerroin joka on arvottu jonnekkin keskimäärin sopivaksi. Nyt kun siihen kanteen tähtäilee niin ruosteisesta tulpanjuuresta saa ihan eri lukemat kuin kannen alumiinipinnasta varsinkin jos se on puhdas ja kiiltävä. Äkkiä saattaa käydä niin että kansista saa IR-mittarilla eri lukemat jos pinnat on erilailla hapettuneet tms. vaikka lämpötilaero ei oikeasti niin suuri olekkaan.
Re: Vasen kansi kuumenee
Joo en tiedä kui tarkka tuo IR-mittaus oikiasti on mutta sillä kuitenkin havaittu alkuperäinen 240/60(Vasen/oikea) astetta suhde ja siitä on päästy n.175/n.150 lämpötiloihin niin hyvin antaa ainakin osviittaa.juhanvon kirjoitti: ↑25.07.2019 11:34 Nyt taas kulkee ja lämmöt hanskassa, kaasarin vaihto ja venttiilien säätö. Tiedä sitten kumpi auttoi.
IR-lämpömittarin mittausepävarmuus on vähän alkanut mietityttämään. Sehän mittaa lämpötilän IR-säteilystä jonka määrä on taasen kovasti riippuvainen pinnan laadusta ja ominaisuuksista. Halvoissa IR-mittareissa on kiinteä heijastuskerroin joka on arvottu jonnekkin keskimäärin sopivaksi. Nyt kun siihen kanteen tähtäilee niin ruosteisesta tulpanjuuresta saa ihan eri lukemat kuin kannen alumiinipinnasta varsinkin jos se on puhdas ja kiiltävä. Äkkiä saattaa käydä niin että kansista saa IR-mittarilla eri lukemat jos pinnat on erilailla hapettuneet tms. vaikka lämpötilaero ei oikeasti niin suuri olekkaan.
Yleensä ammun sitä laaseria tulpan juureen ja siitä vähän lohkoa kohti ja katon mistä antaa kuumimman arvon.