Tästähän varmaan onkin jo kirjoitettu, muta ajattelin silti rohkaistua ja kysyä..
Mulla löyty tallin perukoilta tollasia tulppia
Mietiskelin että kuinka tarkkaa toi tulpan pituus tossa -93 vuoden Uralin 650 koneessa on? Kun kierre sattuis ja eikö lämpöarvokin ole kohdallaan? Että pystyisinkö käyttämään noita pois tuolta tallista?
Tossa olis vielä kuvat tallin perukoilta löytyneistä uusista:
Ja sitten koneessa olleista:
Tulpista ja niiden pituudesta
Re: Tulpista ja niiden pituudesta
Pituudesta en tiedä, mutta noi on R-tulpat, joissa häiriönpoistovastus on tulpassa, jolloin pitäis olla vastuksettomat johdot ja tulpanhatut.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Tulpista ja niiden pituudesta
Ok, eli siis hylätään takas tallin perukoille ja odotellaan jos joskus niille löydettäis käyttöä..
Re: Tulpista ja niiden pituudesta
Liian pitkällä tulpalla käy niin että tulpan ylimenevään kierteeseen palaa karsta kiinni ja tulpan vaihdossa tulee tulpan lisäksi myös tulpan kierteet mukana ulos...se ei ole kivaa ollenkaan...
Re: Tulpista ja niiden pituudesta
Tai sitten se lyö mäntään reiän, joka ei ole kivaa sekään.
-eeko
-eeko
Re: Tulpista ja niiden pituudesta
Minulla korkkasi 2015 M63 Uralin tulpankierteet kannesta niin pahasti, ettei niitä saatu Helicoil-sarjalla enää korjattua. Teetin koneistamolla tulpankierteen korjauksen holkituksella ja silloin piti käyttää tuollaista pitkäjenkaista tulppaa.
Mutta eipä se holkki kestänyt neuvosto-paineita, vaan alkoi vuotamaan...
Mutta eipä se holkki kestänyt neuvosto-paineita, vaan alkoi vuotamaan...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...