Pakoputket ja -käyrät Dnepr/Ural

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Konepyöräilijä
50
50
Viestit: 55
Liittynyt: 30.08.2020 16:22

Pakoputket ja -käyrät Dnepr/Ural

Viesti Kirjoittaja Konepyöräilijä »

Dnepr MT10:stä alkaa olla putket jo vähän lahonneet.
Aattelin seuraaviksi pitkillä käyrillä sisähuiluilla ilman vaimentimia tai sitten jotku lyhyet kalanpyrstö- tai sikarimalliset vaimentimet.
Ainakin Harrikan Shoveliin sain ihan säädylliset äänet pelkillä huiluillakin.

Vähän olen katellu, että mistä päin noita alkaisi hommaamaan.
Mutta mites nuo yhteensopivuudet? Käykö Uralin käyrät Dnepriin kiinnikkeiltään?
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Pakoputket ja -käyrät Dnepr/Ural

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

SV koneissa on samat käyrät.

Dnepr 650 koneissa on omat käyrät, jossa pakomutteria varten prässätty kohouma. Nykyään myytäviä saa varautua taivuttamaan hieman lisää ite ettei putkenpää raavi tienpintaa. Joku kumma vammasuus joka saatanan käyrässä mitä uustuotantona prässäävät.

Ural 650 koneet omat käyränsä 2006 saakka ja 2007 tuli laippakiinnitys.

650 nepri on aika raaka käyntinen omaan korvaan ilman kunnon vaimenninta. SV koeet on "pehmeempiä" kun pakokanavassa on tarjolla jallistusta heti alussa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
robin
1000
1000
Viestit: 1097
Liittynyt: 12.04.2015 00:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pakoputket ja -käyrät Dnepr/Ural

Viesti Kirjoittaja robin »

Mää ajelin Dneprillä aikoinaan jotain kuukauden päivät suorilla pitkillä käyrillä. Sitten naapurin rouva alkoi vihjailemaan, että mopo pitää vähän turhan kovaa ääntä :lol: Ja kyllähän se totuuden nimissä mukavammaksi omaankin korvaan muuttui, kun käyrien päihin tökkäsi trumpetit.
Vastaa Viestiin