öljyt?
Re: öljyt?
Hyvästä öljystä hyvät tiedot. Kannattaa käyttää, sillä minulla ei kulu öljyä 4000 km ajon aikana kuin ylämerkistä alamerkin lähelle. Öljynpaineet on kuumalla koneella 2,3 kp tyhjäkäynnillä. Ei ole enää ollut öljynpaineen valon vilkkumista kun lisäksi laitoin öljynpaineanturiksi länsimäisen 96 / 99 Saabin anturin. Käy suoraan alkuperäisen tilalle ja on tarkka.
Re: öljyt?
TerveKootteri kirjoitti:Mistä olette hommannut tuota Redlinen 20-60w öljyä?
Mätänetissä olen nähnyt Redlineja vain 1quartin pöntöissä ja hinta on ollut aika kova. Onks tuota siis jossain tarjolla esim gallonan pöntöissä jolloin litrahinta olis huokeampi.
Kuvassa näkyy olevan gallonan pänikkä, mutta kaupoissa vaan tuota varttia...
Redline 20W50 Motorcycle moottoriöljy
Ps kyllä kauppias pakkaa sulle varmaan sixpackin tai mäyräkoiran
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- 25
- Viestit: 30
- Liittynyt: 20.04.2015 18:16
Re: öljyt?
Redlinen moottoriöljyjä on kovasti kehuttu, mutta mites Redlinen vaihteistoöljy MT-90 ja 75W90GL5+ peräöljy?
-
- 400
- Viestit: 418
- Liittynyt: 31.10.2013 18:33
- Paikkakunta: Vihanti
Re: öljyt?
Näiden periin ei taida saada laittaa GL5 peräöljyjä. En ole nyt ihan varma, mutta näin taisi asiat olla.
Dnepr MT-9/10.36 -73 Projekti.
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
Re: öljyt?
Redlinen GL5/GL4 luokiteltu öljy ei sisällä punametalleja syövyttäviä aineita...onhan nuo voimansiirtoöljyt siis hyviä..olihan valikoimassa myös joku 75w 140 -luokankin huippukama ,jos oikein muistan...Redlinen laatikkoöljyllä on saatu elvytettyä heikosti toimivia synkkarenkaita, mikä nyt ei tietysti näitä itäpyöriä koske, mutta kumminkin...
Re: öljyt?
GL5 tason öljyt on hyviä nimenomaan perässä, se EP lisäaineistus tekee hyvää hammaspaineen kestoon. Mutta kääntäen niillä on taipumusta syödä värimetallia.
http://www.roadmachine.fi/redline/75W90NS.html - tämä taitaa olla yksi harvoja turvallisia näihin vanhoihin laitteisiin?
http://www.roadmachine.fi/redline/75W90NS.html - tämä taitaa olla yksi harvoja turvallisia näihin vanhoihin laitteisiin?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
-
- 25
- Viestit: 30
- Liittynyt: 20.04.2015 18:16
Re: öljyt?
Tuo 75W90NS ei sisällä kitkanmuuntimia niinkuin esimerkiksi 75W90 GL-5, eikö niitä saisi kuitenkin olla ainakin perässä pienemmän kitkan takia? Onkohan tuo 75W90 GL-5 liian liukasta taas vaihdelaatikkoon?
Re: öljyt?
toi gl-5 syövyttää pronssi helat.
Re: öljyt?
Vaikka onkin GL-5 öljy, ei aiheuta korroosiota punametalleissa (pronssiset synkrot) normaaleilla lämpötiloilla?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: öljyt?
Mitenköhän tuo risiiniöljy toimis nieprin koneessa?
Onko kukaan testaillut?
Onko kukaan testaillut?
Re: öljyt?
Taitaa olla enempi 2-tahti hommia,
Ja muodostaa koneen sisään lakkamaista möhnää.
Työpaikalla on eräs laite jossa käytetään puhdasta risiiniöljyä hydraulinesteenä, ja olen tuota kovettunutta öljyä
huollon yhteydessä nähnyt kaivettavan irti.
Samanlaista mitä löytyy kuivettuneen lakkapurkin pohjalta...
Ja muodostaa koneen sisään lakkamaista möhnää.
Työpaikalla on eräs laite jossa käytetään puhdasta risiiniöljyä hydraulinesteenä, ja olen tuota kovettunutta öljyä
huollon yhteydessä nähnyt kaivettavan irti.
Samanlaista mitä löytyy kuivettuneen lakkapurkin pohjalta...
Re: öljyt?
Kävin eilen Motonetin hyllystä pakkaamassa kyytiin 4 quart:ia tuota Redlinen 20-60W kamaa sekä pari quarttia tuota 75W90NS laatikko/peräöljyä.Uskila kirjoitti:Ps kyllä kauppias pakkaa sulle varmaan sixpackin tai mäyräkoiran
Koneöljy oli á 21.90EUR ja lootaöljy á 24.90 EUR. Yhteensä siis öljyt kustansi 137,40 EUR.
Laatikon ja Perän osalta jäin vähän miettimään, että mitäkö tuo RedLinen moly-pohjainen Light Weight ShockProof tekisi.
Laatikon nelonen kun vähän ulvoo niin oliskohan tuosta apua?
Samoin uuden perävälityksen osalta niin oliskohan tuo moly hyvä lisäjatke sisäänajoon?
Tuo Shock Proof on Roadmachinen mukaan sellaisenaan liian liukasta esim synckronilaatikkoon ja jäin vähän miettimään alkaisko tässäkin laatikossa vaihteet pomppia pois päältä jos tuota lorauttaa öljyn sekaan tai käyttää vaikka suoraan sellaisenaan. En ostanut vielä pulloa, mutta äkkiähän sitä tuosta kaupasta saa lisää. Lisäksi tuo Shock Proof öljy ei suoraan kerro, että miten se suhtautuu GL-5:sena noihin mahdollisiin pronssiheloihin. 75W90NS kohdalla on erikseen mainittu että ei haittaa, mutta tässä ei ole mainintaa.
lisätietoja vielä tuosta Light Weight Shock Proof öljystä.
http://www.roadmachine.fi/redline/LWshock.html
http://www.roadmachine.fi/redline/Heavy.html (Heavy mallia suositellaan kuitenkin HD-laatikkoon)
Re: öljyt?
Näissä laatikoissa ei ole kytkennnässä jarruttavia synkkarenkaita, vaan rautaa raudalle/hammasta hampaaseen..joten sen puolesta ei hätää liukkaudella..Perässä teoriassa voisi punametallille haitalliset lisäaineet vaikuttaa wanhan (alkuperäisen) tuplalaakerin laakerihäkkeihin ,jotka on jotain punametallia ,mutta aika tuhtia tavaraa, ja siihen pronssiprikkaan joka ei varsinaisesti osallistu laakerointiin vaan toimii rajoittajana..Uudemmat tuplalaakerit on rauta/muovi häkeillä ja uudemmissa perissä ei tuota "rajoitin" prikkaa usein olekkaan..joten olisi kyllä mielenkiintoinen nähdä perä joka olisi vaurioitunut öljyn syövyttämänä..en ole vielä sellaiseen törmännyt...
Re: öljyt?
Matti, mites ois tuo Redlinen Heavy Shock Proof peräöljy?MATTI kirjoitti:Mistä tuollaista rasvaa löysit??karppi kirjoitti:Muurmanskin reissua varten lurautin desin uutta öljyä perään,noin niiku testi mielessä..
PETROCANADA ENDURTEX EP680.
(vastaiskoha tuo jotain SAE 190..?)
Redlinen mukaan vastais 75W250 öljyä.
http://www.roadmachine.fi/redline/HeavySP.html
Re: öljyt?
Ei kai siinä mitään...uralissa kun ei ollut huohotinta niin se oli pirun tarkka öljyn määrästä tai muuten oksensi aina kuumana hieman ulos..laitoin jotain isäukon wanhaa perämoottorin kulmavaihdeöljyä joka piti puristella tuubista ulos, mutta pysyi perässä eikä sitä perää tarvinnut muuten aukoa kun mielenkiinnosta...kyllä voisin hyvinkin tuollaista kokeilla jos sitten talveksi laittais jotain hieman sujuvampaa...
Re: öljyt?
2015 Ural käyttää GL5 öljyä ihan ohjekirjan mukaan. Liekö saatu tuplakuula jossa ei ole värimetallia.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: öljyt?
..punametallit on nykyään niin kallista kamaa että ei paljon enää turhaan käytetä, kun muovit/muut metallit sen pystyy korvaa...
Re: öljyt?
Itseasiassa tuota öljyä tuli käytettyä HD:n laatikossa kun niissä ei meinaa mikään pysyä sisällä.Kootteri kirjoitti:Matti, mites ois tuo Redlinen Heavy Shock Proof peräöljy?MATTI kirjoitti:Mistä tuollaista rasvaa löysit??karppi kirjoitti:Muurmanskin reissua varten lurautin desin uutta öljyä perään,noin niiku testi mielessä..
PETROCANADA ENDURTEX EP680.
(vastaiskoha tuo jotain SAE 190..?)
Redlinen mukaan vastais 75W250 öljyä.
http://www.roadmachine.fi/redline/HeavySP.html
Tuo pysy. Aika jännää kamaa, notkeeta mut suojausominaisuudet aika hyvät. Ei kuulemma meinaa saada pois rattaista edes pesemällä.
Täytyy testata tohon nepparin laatikkoon kans.
Re: öljyt?
Kävin sitten hakeen pari pöntöllistä tota Redlinen Shock Proof Heavya. Tarkoituksena olis lorauttaa laatikkoon ja jos hyvin toimiin niin myös perään ensi öljyjen jälkeen.
Re: öljyt?
Kerrohan sit kokemukset tuosta öljystä laatikossa.
Re: öljyt?
öljynvaihto ja vessin lupaama koneen takuuhuolto tehtiin, kun mittari meni ympäri.
Red linen marjapuuro lootaan ja valvolinea moottoriin.
Red linen marjapuuro lootaan ja valvolinea moottoriin.
Tee sitä tai tätä...älä tekemättä jätä
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
-
- 50
- Viestit: 54
- Liittynyt: 29.11.2015 19:06
Re: öljyt?
Redlinen 20W50 ja Heavy shockproof käytössä. Lootasta tuli huomattavasti hiljasempi heavy shockproofiin siirtyessä, en tosin tiedä millaista kuraa vanha omistaja siellä käytti. Hyvä öljy on aina kannattava sijotus.
-
- 25
- Viestit: 34
- Liittynyt: 17.11.2015 22:43
Re: öljyt?
Näitä viestejä kun on lueskellut, on aivan pihalla mikä öljy näihin koneisiin sitten sopii niin, ettei yski pihalle eikä leikkaa kiinni mielenosoituksena samantien...
Mulla ois valmiina tota Teboilin 4T Superbikee 15W40, jos oikein muistan. Uskallanko lurauttaa sisälle?
Mulla ois valmiina tota Teboilin 4T Superbikee 15W40, jos oikein muistan. Uskallanko lurauttaa sisälle?
Re: öljyt?
Terve
4T moottoripyörä öljyä 20W-50 API: SG, SH
Ps tuota tehdas suosittelee uusiin Uraleihin
4T moottoripyörä öljyä 20W-50 API: SG, SH
Ps tuota tehdas suosittelee uusiin Uraleihin
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: öljyt?
Onko kokemuksia tästä öölistä? Mahtaisiko olla hyvä itäboxeriin kun kuitenkin vanhoihin vekottimiin tarkoitettu? Melko edukas pönikkä olisi.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592062/ ... -20W-50-5l
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592062/ ... -20W-50-5l
Re: öljyt?
Testaappa ite mietein samaa ainetta mutta sitten kallistuin osatuonnin öljyihin
Re: öljyt?
Täytynee testata. Nepparin perään ja lootaan meinasin kyllä redlinet tyrkätä, mutta moottoriin vähän tyyristä ainetta. Uralin rempattuun koneeseen raaskii kyllä sitten laittaa redlinetjopesa kirjoitti:Testaappa ite mietein samaa ainetta mutta sitten kallistuin osatuonnin öljyihin
Re: öljyt?
Terve!Uskila kirjoitti: Terve
4T moottoripyörä öljyä 20W-50 API: SG, SH
Ps tuota tehdas suosittelee uusiin Uraleihin
Pieni lainaus alan informatiosta.
Bensiinimoottoriöljyt
SG: Aiempaa parempia puhtaanapito-, lietteenesto-, käyttöikä- ja kulumisenesto-ominaisuuksia vaativa luokka.Useimpien moottorinvalmistajien laatuvaatimuksena vuodesta 1989 alkaen.
SH: 1993 käyttöönotettu luokitus. Testeiltään ja rajoiltaan sama kuin SG, mutta testien suoritustapa on vaativampi.
rampe - Raimo Rauvola