K-68 kaasareista???

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3642
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-68 kaasareista???

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

karppi kirjoitti: 24.01.2020 18:50 Tuothon Matin vinkkiin viitaten...ainaki tässä halpis-komplektissa näyttäs kumikartiot löytyvän.
https://www.ebay.com/itm/K-68-carbureto ... SwXYtYuW7q
Juu. Kopiossa on kumikartiot. Oikee aito Pekar mene vieläki sillä o-renkaalla neulassa.

https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/18063508 - näitä kartioneullalla olevia nyt tullu viimevuodet Venäjältä ja Ukrainasta. Pekarin omat korjassarjat on kadonnu myynnistä, ei meinaa löytyä ku yksittäisiä.

Vuoto on edelleen siinä ku neula kanittaa kieroon lipareen liikahtamisen jälkeen.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1853
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: K-68 kaasareista???

Viesti Kirjoittaja karppi »

Koitahan Sasu hommata jostain kumikartioita myyntiin..
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3642
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-68 kaasareista???

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Sarjoissa ne on.

Katotaan löytyykö pelkkää kartioneulaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
OskariR
100
100
Viestit: 154
Liittynyt: 07.06.2020 20:46
Paikkakunta: Kerava

Re: K-68 kaasareista???

Viesti Kirjoittaja OskariR »

En ole varma onko ollut jo puhetta (en löytänyt), mutta ainakin mulle viime viikolla tulleissa Pekareissa oli jo kumikartiot uutena.
Avatar
k-ukko
50
50
Viestit: 71
Liittynyt: 02.10.2005 15:01
Paikkakunta: suolahti

Re: K-68 kaasareista???

Viesti Kirjoittaja k-ukko »

MOI
Kyse k-68 kiinamallin kaasarista,luistin ohjaintappi kuluu,ensin nuppineulan teräväksi,lopulta kokonaan pois.Vasemmanpuolen kaasarissa ensin,nyt huomasin että oikeakin on jo ihan ohut! Luulin ensin että tappi pakenee,kun saulalla lyömällä sieltä tuli ok.tappi,liimalla ulkopuolelta estin liikkumista ulospäin,siinähän on joku lakka uutena.Tulin kuitenkin siihen tulokseen että luisti syö tappia.
Onkohan kellekkään muulle käynyt tätä?
Avatar
OskariR
100
100
Viestit: 154
Liittynyt: 07.06.2020 20:46
Paikkakunta: Kerava

Re: K-68 kaasareista???

Viesti Kirjoittaja OskariR »

Millaisia pääsuutin/neulankorkeuskombinaatioita muilla on K:oissa ja millaisilla ilmansuodattimilla? Ilmeisesti kuitenkin joillain muillakin nämä kaasarit käytössä ko pyörissä. Ja kummin päin tyhjäkäynnin seosruuvi näissä vaikuttikaan, kiinni päin laihempi?

Mulla Pekareissa 190 suuttimet ja olen vähän hakenut neulankorkeutta, mutta palapelissä on myös tuo sytkäennakon säätö myös lisänä. Ajattelin, että olisi kiva apinoimismielessä tietää millä säädöillä olette saaneet parhaiten toimimaan. Mä olen jotenkin onnistunut loihtimaan sellaiset säädöt, että tulpat nokeentuu, mutta samaan aikaan on laihuuden oireita. :lol: Ehkä tyhjäkäynti rikkaalla, mutta isommalla kaasulla laihalla. Ja/tai sitten sytkä myöhäisellä. Sen mitä nyt vähän kokeilin, niin ei kulje kuin n. 60-70 km/h ja jos siinä kahvaa kääntää lisää, niin sanoo "booo" ja hyytyy. Eihän sillä paljon kovempaa tartte päästäkään, mutta ei viittis mäntiäkään sulattaa, jos säätöjen vääryydestä johtuu. Uusi kärjetön sytkä ja puola käytössä. Vanhoilla kaasareilla ja sytkällä kulki paremmin, silloin kun nyt pätkimiseltä sattui ylipäätään kulkemaan. :think:
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3642
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: K-68 kaasareista???

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Tänään Pekarin aitoja K68 sarjoja tutkin ja oli kumineula. Aina ei ole ollu. Pekarin sarjassa oli kans vastapala, mitä en muistanu että se tulis sarjassa.
molemmat.jpg
molemmat.jpg (98.05 KiB) Katsottu 946 kertaa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Vastaa Viestiin