K-68 kaasareista???
-
- 25
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.12.2006 20:39
- Paikkakunta: Kiero savolainen
K-68 kaasareista???
Eli kyseessä nuo k-68 kaasarit sain kaverilta koekäyttöön uudet paketissaan olevat kun omissa k-65 rupes toinen vuotaan oikein urakalla.(näillä kuitenkin pyörällä pystyi ajamaan) Noh mitään säätöohjeita ei tietenkään mukana ollut tai jos oli niin venäjäks tietenkin pulttasin suoraan paketista kiinni sen enempää tutkimatta kun oletin olevan jonkinlaisissa "tehdas" säädöissä. Neulat käytetty sittemmin keskeltä ylimpään hahloon=lähtee huonosti käyntiin runsaan polkemisen jälkeen tyhjäkäyntialue tuntuis toimivan mutta ei kestä kaasua yhtään?. Sokka alimpaan=taas runsaan polkemisen jälkeen käyntiin tyhjäkäyntiä pystyy taas säätämään mutta kaasua ei kestä yhtään?. Sokka toiseksiylinpään hahloon= saanut ilmeisesti liikaa tai jotain ei lähde enää edes käyntiin posahtelee ensin kartio mallisissa ilmanputsareissa ja sen jälkeen putkissa. Ja ps mitkä on ne pienet putket jotka tulee noista k-68 keskikohdalta oikealla puolelle???
Ei kestä kaasua on yleensä laihan merkki.
Tyhjäkäyntiseoksesta veikkaan että noissakin ruuvi menee "väärinpäin" eli kiinnipäin rikastaa.
Tyhjäkäyntiseoksesta veikkaan että noissakin ruuvi menee "väärinpäin" eli kiinnipäin rikastaa.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
-
- 25
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.12.2006 20:39
- Paikkakunta: Kiero savolainen
Juu näin minäkin arvelin kun sokat ylimmissä hahloissa ilmanputsareista kuulin selkeä imuääni. Vaan kun ei toimi sokat alimmissakaan? suuttimet on katottu eikä ullut tukossa eikä roskia. Kohojen säädöistä kun ei ole mitään käsitystä mutta pohjai irti bensaa rupee tulemaan jo pikkuisen kohoa laskemalla :shock: . Mikä on niiden pienten putkien tarkoitus tulppaanko???
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- 25
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.12.2006 20:39
- Paikkakunta: Kiero savolainen
Kun oli yläasteella se lyhyt lontoo niin eipä kerro toi taulukko mulle yhtään mitään. Jos joku paremmin ymmärtää niin kertokaa käykä se k-68 dnepriin mt 10-36 tais olla. tuossa kuvassa ei näy se mutta näissä on ne tuolla ryyppynupin takana melkolailla keskellä kaasaria osoittaa loivasti oikealle. voisin toki noista omistakin kuvan käydä napsaseen mutta tuskin saisin sitä tänne näkymään.
Tarkotatko sitä messinkiä olevaa pilliä, johon vois laittaa vaikka letkunpätkän... Se on ylivuotoletkulle tarkotettu, itellä laitoin polkupyörän venttiilihatun, siittä pääsee vielä tulviessa vuotamaan jos tarvis.
Säädöistä senverta, kannattaa tarkistaa että molemmissa kaasareissa on suutinputket ja suuttimet samaa kokoa. Mulla seosruuvit on auki 2-kierrosta, bensanpinta niin ylhäällä kuin mahdollista ettei koho ota runkoon ennen neulaventtiilin sulkeutumista, neulat on keskimmäisessä lovessa ja neulanlukon ja sen vaijerinkiinnitysmutterin väliin tulee se alumiiniprikka. Mutteri kiinni kiristettynä neula jää uivaksi jousitettu kuula painaa neulan toiseenlaitaan luistin reikää. Ja liitokset hyvin tiiviiksi, ettei ime välistä raakaa ilmaa.
Säädöistä senverta, kannattaa tarkistaa että molemmissa kaasareissa on suutinputket ja suuttimet samaa kokoa. Mulla seosruuvit on auki 2-kierrosta, bensanpinta niin ylhäällä kuin mahdollista ettei koho ota runkoon ennen neulaventtiilin sulkeutumista, neulat on keskimmäisessä lovessa ja neulanlukon ja sen vaijerinkiinnitysmutterin väliin tulee se alumiiniprikka. Mutteri kiinni kiristettynä neula jää uivaksi jousitettu kuula painaa neulan toiseenlaitaan luistin reikää. Ja liitokset hyvin tiiviiksi, ettei ime välistä raakaa ilmaa.
-
- 25
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.12.2006 20:39
- Paikkakunta: Kiero savolainen
Juu juuri sitä messinkipilliä tarkoitin, hyvä tietää että ei siis vaikuta tähän sen enempää. Vika on tällähetkellä paikallistettu ja korjattu ja uskokaa tai älkää vikana oli tulpat kipinöi kyllä irti ollessa poljettaessä heikosti mutta ei sitten kiinni olessaan toiminut :shock: ? Joka tapauksessa nyt toimii vanhoilla ja väärillä lämpöarvoilla olevilla tulpilla hyvin . Sitten pakollinen lisäkysymys: vaihdelaatikon kardaaninpuoli näköjää vuotaa ajossa öljyä roiskeesta päätellen eli mistä vois kysellä uutta stefaa ja minkälainen homma vaihtaa? kiitos taas kaikille vastaajille helpottaa hel..ti kun voi aina näitä hommia joltain kysellä kun meinaa uus harrastus välillä tökkiä :-D
Tais olla kerran kastuneet tulpat, niillä käy juuri noin
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
-
- 25
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.12.2006 20:39
- Paikkakunta: Kiero savolainen
Siis on niissä vikaa, ei toimi enää kun on puristuksen alla. Eli menevät pilalle vaikka näyttää hyvältä, jollet sitten polta kunnolla hehkuvan puhtaaksi, mikään sytkärillä lämmitys ei riitä!
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Jostain k68-selosteesta muistan lukeneeni, että niitä pieniä putkia voisi käyttää kaasutinten synkronointiin. Twinmax tms. kiinni letkuilla kiinni ko. portteihin ja säätämään alipaineen mukaan.
Tuosta yksi kaveri ehdotti, että kotitekoisen "twinmaxin" voisi väsätä pitkästä letkusta ja öljytilkasta letkuun. Vähän niinkuin vaaitusletkun tapaan. Onkos tästä kellään kokemuksia???
Tuosta yksi kaveri ehdotti, että kotitekoisen "twinmaxin" voisi väsätä pitkästä letkusta ja öljytilkasta letkuun. Vähän niinkuin vaaitusletkun tapaan. Onkos tästä kellään kokemuksia???
Kaasarien tyhjäkäynnin synkronointi onnistuu kivasti näinä kosteina kylminä aamuina siten että säätää kaasarit siten että jäätää imukurkun pintaan yhtenevän kerroksen jäätä.....
Hyvin onnistuu n. 3-5 asteen aamukasteen aikana jolloin kaasarin kauloihin kasvaa alipaineen ansioista komea jääkuori. Se pytty joka käy hiljenpaa, eli missä on rajumpi alipaine jäätyy enempi.
Eilen aamulla kokeilin.... Toimii hyvin. Tarkastin vielä eilen illalla, kun pyörää pesin. Käynnistyksen jälkeen rivoista haihtuva kosteus toimi kasteen omaisena sumuna joka jäätyi hauskasti tyhjäkäynnillä olevan koneen kaasarinkauloihin... ja tasaisesti tällä kertaa, kiitos aamukastesäätöni......
Se on kyllä pikkupakkasaamuina joskus hurjan näköistä kun molemmat kaasarit on kuin lumipallot jonkun matkaa ajettua hissunkissunkaasulla mutta aika haipakkaa , jolloin imua on rajuhkosti ennen kaasarin luistia.....
Tien pinnasta irtoaa auringon sublimoimaa vesihöyryä, ilma on vielä kylmä ja kaasarit pahasti pakkasella, ja siihen on vesihöyryn kiva härmistyä.
Hyvin onnistuu n. 3-5 asteen aamukasteen aikana jolloin kaasarin kauloihin kasvaa alipaineen ansioista komea jääkuori. Se pytty joka käy hiljenpaa, eli missä on rajumpi alipaine jäätyy enempi.
Eilen aamulla kokeilin.... Toimii hyvin. Tarkastin vielä eilen illalla, kun pyörää pesin. Käynnistyksen jälkeen rivoista haihtuva kosteus toimi kasteen omaisena sumuna joka jäätyi hauskasti tyhjäkäynnillä olevan koneen kaasarinkauloihin... ja tasaisesti tällä kertaa, kiitos aamukastesäätöni......
Se on kyllä pikkupakkasaamuina joskus hurjan näköistä kun molemmat kaasarit on kuin lumipallot jonkun matkaa ajettua hissunkissunkaasulla mutta aika haipakkaa , jolloin imua on rajuhkosti ennen kaasarin luistia.....
Tien pinnasta irtoaa auringon sublimoimaa vesihöyryä, ilma on vielä kylmä ja kaasarit pahasti pakkasella, ja siihen on vesihöyryn kiva härmistyä.
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
- separaattori
- 2000
- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
MT kirjoitti:neulanlukon ja sen vaijerinkiinnitysmutterin väliin tulee se alumiiniprikka. Mutteri kiinni kiristettynä neula jää uivaksi jousitettu kuula painaa neulan toiseenlaitaan luistin reikää.
kuis on? vai onko?
mulla uudet mehumaijat ja niissä ainakin oletuksena se prikka on naulankiinnikkeen alla! ei siis neulankiinnikkeen ja lukitusmutterin välissä. onkohan merkitystä?
- separaattori
- 2000
- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re:
Kaivelin vanhan viestin arkistosta. Kokeilin nuita sivulle osoittavia putkia, muttei niissä mitään alipainetta ilmennyt. Eikös niissä pitäisi olla tulpat muuten päässä. Eli tarvii ilmesesti porailla letkunipat kaasariin sylinterin puolelle, notta saa twinmaxin tai vastaavat härpäkkeet toimimaan.triplav kirjoitti:Jostain k68-selosteesta muistan lukeneeni, että niitä pieniä putkia voisi käyttää kaasutinten synkronointiin. Twinmax tms. kiinni letkuilla kiinni ko. portteihin ja säätämään alipaineen mukaan.
Tuosta yksi kaveri ehdotti, että kotitekoisen "twinmaxin" voisi väsätä pitkästä letkusta ja öljytilkasta letkuun. Vähän niinkuin vaaitusletkun tapaan. Onkos tästä kellään kokemuksia???
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa
Re: K-68 kaasareista???
Kyllä ne putket pitäisi porailla siihen kaasarin ja sylinterin väliseen imukanavaan. Ne kaasareiden sivussa
olevat putket johtaa vaan kaasarin kohokammioon, toimien varmaankin ns. ylivuodon ylivuotoputkina.
Terveisin: Raikku
olevat putket johtaa vaan kaasarin kohokammioon, toimien varmaankin ns. ylivuodon ylivuotoputkina.
Terveisin: Raikku
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: K-68 kaasareista???
Kusetus putkina niitä pitäny. En tulppais. Letku siihen nysän päähän ja tipat menee siististi toisaalle, ku starttivalmisteluja tekee.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K-68 kaasareista???
No, tuommoiset 200km ajetut kuuskasit löytyy lakutehtaanvierestä , jos haluu viritellä...
Re: K-68 kaasareista???
pitäskö varata nuo ku näkkyy oleva ilimaset ku ei oo hintoo näkyvilläautimies kirjoitti:No, tuommoiset 200km ajetut kuuskasit löytyy lakutehtaanvierestä , jos haluu viritellä...
joka toiselle kuoppaa kaivaa joka toiselle ei
Re: K-68 kaasareista???
Näin on. Toiselta puolelta kusee putken kautta ja toiselta suoraan sille osoitetusta aukosta. Nyt on hakusessa tarpeeksi pienet letkunipat tms messinkiputkenpätkä, josta saan nuo värkättyä.kalkkuna kirjoitti:Kusetus putkina niitä pitäny. En tulppais. Letku siihen nysän päähän ja tipat menee siististi toisaalle, ku starttivalmisteluja tekee.
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa
Re: K-68 kaasareista???
No perhana.... laatikko asennusjuomaa ja ne ovat sinun.... kunhan ei ole pirkkaaarttu kirjoitti:pitäskö varata nuo ku näkkyy oleva ilimaset ku ei oo hintoo näkyvilläautimies kirjoitti:No, tuommoiset 200km ajetut kuuskasit löytyy lakutehtaanvierestä , jos haluu viritellä...
Re: K-68 kaasareista???
Yksilöitä nämäkin on alkuperäinen pääsuutin Puolasta tilattu ilmansuodatin ja neulat alimmassa asennossa tahtoo saada käynnistäessä liikaa. Kylmänä saa jotenkin käyntiin mutta kuumana vaatii jo niinpaljon polkemista että meinaa puhti loppua.
Re: K-68 kaasareista???
autimies kirjoitti:No perhana.... laatikko asennusjuomaa ja ne ovat sinun.... kunhan ei ole pirkkaaarttu kirjoitti:pitäskö varata nuo ku näkkyy oleva ilimaset ku ei oo hintoo näkyvilläautimies kirjoitti:No, tuommoiset 200km ajetut kuuskasit löytyy lakutehtaanvierestä , jos haluu viritellä...
Kelpaako olvi?
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: K-68 kaasareista???
No, tuota nämä kasarit on menossa "artulle" , soitteli tuossa loppuviikosta ja halus kovin juuri kuuskaseja
Re: K-68 kaasareista???
juuri näin se meniautimies kirjoitti:No, tuota nämä kasarit on menossa "artulle" , soitteli tuossa loppuviikosta ja halus kovin juuri kuuskaseja
joka toiselle kuoppaa kaivaa joka toiselle ei
Re: K-68 kaasareista???
En ole kaasarien tarpeessa vaan kun olvi ja pirkka on samaa tavaraa.
Euroshopper on kuulemma ainakin tanskassa heinekeniä, mitä se suomessa on en tiedä.
Euroshopper on kuulemma ainakin tanskassa heinekeniä, mitä se suomessa on en tiedä.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: K-68 kaasareista???
Terve
Oliko orginaalit?
Oliko orginaalit?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K-68 kaasareista???
No, kyllä niissä nekar lukee ,tiedä sit alkuperäisistä ja oisko (y) tms siinä luistimen kotelossa.
Re: K-68 kaasareista???
Akuutti ongelma!
Mitähän minä tein väärin viime kerralla kaasareita putsatessani?
Kun nyt aukasen bensahanan, tulvitan, niin tankki valuu tyhjiin toisen kaasarin kautta, jos en sulje tankkia
Avasin äskön kaasarin, mutta ne nähnyt mitään oudosta poikkeavaa sisällä..kasasin ja löin kiinni. Edelleen valuttaa.
Tänään pitäisi päästä ajoon!
Taitaa valua ylivuodon kautta ilman tulvittamistakin, kunhan odottelee. Ei tän näin pitäny toimia..
Ei valu tiivisteen kautta, vaan molempien ylivuotojen.
Mitähän minä tein väärin viime kerralla kaasareita putsatessani?
Kun nyt aukasen bensahanan, tulvitan, niin tankki valuu tyhjiin toisen kaasarin kautta, jos en sulje tankkia
Avasin äskön kaasarin, mutta ne nähnyt mitään oudosta poikkeavaa sisällä..kasasin ja löin kiinni. Edelleen valuttaa.
Tänään pitäisi päästä ajoon!
Taitaa valua ylivuodon kautta ilman tulvittamistakin, kunhan odottelee. Ei tän näin pitäny toimia..
Ei valu tiivisteen kautta, vaan molempien ylivuotojen.
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa