K-68 kaasareista???
Re: K-68 kaasareista???
Terve
Onko lirpake irronnut?
Ps sillon mulla vuoti yli äyrään
Onko lirpake irronnut?
Ps sillon mulla vuoti yli äyrään
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K-68 kaasareista???
No eihän siinä ole muuta mahdollisuutta, kun kohokammioin neulaventtiili laskee läpi, eli koho ei sitä
sulje (on väärin paikoillaan) tai neulaventiilille tulevan messinkinen polttoaineputken päästä puuttuu
jokin osa, johon neulaventtiili nousee sulkemaan bensan tulon. (olikohan siinä 0-rengas)
Katteleppa siitä vikaa ja vertaa toiseen pitävään neulaventtiiliin.
Terveisin: Raikku
sulje (on väärin paikoillaan) tai neulaventiilille tulevan messinkinen polttoaineputken päästä puuttuu
jokin osa, johon neulaventtiili nousee sulkemaan bensan tulon. (olikohan siinä 0-rengas)
Katteleppa siitä vikaa ja vertaa toiseen pitävään neulaventtiiliin.
Terveisin: Raikku
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: K-68 kaasareista???
Asia Korjattu tuossa aiemmin, kiitoksia vinkistä.
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa
― Jeremy Clarkson
Dnepr MT11, 1986
http://trigsu.dy.fi/
Kuvia Dnepr-osiossa
-
- 50
- Viestit: 54
- Liittynyt: 29.11.2015 19:06
Re: Re:
Onko kellään kokemusta twinmaxista? Aikaisemmin tullut säädeltyä vain korvakuulollaDerAlte kirjoitti:Kaivelin vanhan viestin arkistosta. Kokeilin nuita sivulle osoittavia putkia, muttei niissä mitään alipainetta ilmennyt. Eikös niissä pitäisi olla tulpat muuten päässä. Eli tarvii ilmesesti porailla letkunipat kaasariin sylinterin puolelle, notta saa twinmaxin tai vastaavat härpäkkeet toimimaan.triplav kirjoitti:Jostain k68-selosteesta muistan lukeneeni, että niitä pieniä putkia voisi käyttää kaasutinten synkronointiin. Twinmax tms. kiinni letkuilla kiinni ko. portteihin ja säätämään alipaineen mukaan.
Tuosta yksi kaveri ehdotti, että kotitekoisen "twinmaxin" voisi väsätä pitkästä letkusta ja öljytilkasta letkuun. Vähän niinkuin vaaitusletkun tapaan. Onkos tästä kellään kokemuksia???
Re: K-68 kaasareista???
Ural M-61 , Ural M-63
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K-68 kaasareista???
Uskila herätys!!
Asia koskee k68,k65j k63. Kuvassa vasemmalla kolme tonnia paikoillaan olleen pekarin k68 neulanputki, suutinputki vai hajotin vai mikä se liene. Kaasaria en oo kertaakaan aiemmin avannu paitsi eilen kun ei käynti oikein pelannu. No onneksi oli korjaussarja mistä sain osan, osassa numero 270 kuten vanhassakin.
Toisena kuvassa puoliksi poikkinainen k65 neula, kolmantena tod.näk. k63 neula, neljäntenä varmuudella k65 neulan putki nro 265 ja sitten on pari putkea numerot 265 ja 278. Toinen varmuudella k63:sta
Nyt kun näitä miljoonalaatikkoremontteja tekee vanhoihin kaasareihin, niin helposti menee vituiksi, kokemusta on. Nuo k63/k65 osat ovat silmämääräisesti samannäköisiä ja jos osat sotkee niin ketuille menee. Esim k63 neula on sopiva putkeen nro 278 mutta liian tiukka numeroon 265.
Suuttimista ym. oon nähny taulukoita pilvin pimein mutta en oo näistä taulikoita nähny. Asian oon opetellu kantapään kautta. Löytyskö niistä mitään taulukoita, kait asialla jotain merkitystä on kun niihin on numeroita stanssailtu.
Itelle ihan paskan hailee löytyy tai ei, nyt kun tuon homman tietää mutta jollekkin niistä vois olla hyötyä.
Asia koskee k68,k65j k63. Kuvassa vasemmalla kolme tonnia paikoillaan olleen pekarin k68 neulanputki, suutinputki vai hajotin vai mikä se liene. Kaasaria en oo kertaakaan aiemmin avannu paitsi eilen kun ei käynti oikein pelannu. No onneksi oli korjaussarja mistä sain osan, osassa numero 270 kuten vanhassakin.
Toisena kuvassa puoliksi poikkinainen k65 neula, kolmantena tod.näk. k63 neula, neljäntenä varmuudella k65 neulan putki nro 265 ja sitten on pari putkea numerot 265 ja 278. Toinen varmuudella k63:sta
Nyt kun näitä miljoonalaatikkoremontteja tekee vanhoihin kaasareihin, niin helposti menee vituiksi, kokemusta on. Nuo k63/k65 osat ovat silmämääräisesti samannäköisiä ja jos osat sotkee niin ketuille menee. Esim k63 neula on sopiva putkeen nro 278 mutta liian tiukka numeroon 265.
Suuttimista ym. oon nähny taulukoita pilvin pimein mutta en oo näistä taulikoita nähny. Asian oon opetellu kantapään kautta. Löytyskö niistä mitään taulukoita, kait asialla jotain merkitystä on kun niihin on numeroita stanssailtu.
Itelle ihan paskan hailee löytyy tai ei, nyt kun tuon homman tietää mutta jollekkin niistä vois olla hyötyä.
Re: K-68 kaasareista???
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K-68 kaasareista???
Samaa arvelin itekkin, että se on tyyppikohtainen numerointi. Mutta tuo k68 ihmetyttää, taulukko antaa 2,67 ja putkessa on 2,70. No muutama satku sinne tänne, aivan sama??? Välyshän siinä neulassa ja putkessa on jotain 15 satkua.
Ite vaan opin tuon homman pari kolme vuotta sitten kun tappelin yhden illan Uralin kanssa. Oli vanhoja kaasarin reuhkoja, mikä saatu mistäkin ja kuka lie kasaillu. Itekkin niitä sepittelin ja vaihtelin osia. Ei se perkele vään käy jos k63:n neula on tungettu k65e:n putkeen. Eli se niistä miljoonalaatikkoremonteista, tarkkana pitää olla.
No onhan tuo taulukko ollu monesti täällä, ei vaan ole tullu kiinnitettyä asiaan huomiota. Onhan asiasta varmasti lätisty vuosien saatossa, ei oo vaa sattunu juttu silmään.
Ite vaan opin tuon homman pari kolme vuotta sitten kun tappelin yhden illan Uralin kanssa. Oli vanhoja kaasarin reuhkoja, mikä saatu mistäkin ja kuka lie kasaillu. Itekkin niitä sepittelin ja vaihtelin osia. Ei se perkele vään käy jos k63:n neula on tungettu k65e:n putkeen. Eli se niistä miljoonalaatikkoremonteista, tarkkana pitää olla.
No onhan tuo taulukko ollu monesti täällä, ei vaan ole tullu kiinnitettyä asiaan huomiota. Onhan asiasta varmasti lätisty vuosien saatossa, ei oo vaa sattunu juttu silmään.
Re: K-68 kaasareista???
Terve
Joskus oli ämpärillinen kaasareita ja niistä sai koottua yhden toimivan parin...
Joskus oli ämpärillinen kaasareita ja niistä sai koottua yhden toimivan parin...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K-68 kaasareista???
Tervemetsuri Torkkelista kirjoitti:Samaa arvelin itekkin, että se on tyyppikohtainen numerointi. Mutta tuo k68 ihmetyttää, taulukko antaa 2,67 ja putkessa on 2,70. No muutama satku sinne tänne, aivan sama??? Välyshän siinä neulassa ja putkessa on jotain 15 satkua.
K-68 Y on kuuspätkälle ja K-68 T on seiskapätkälle...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K-68 kaasareista???
Katos joo. Laipparungossa on eri poraus pinnapulteille, eli yhdet 68T kaasarit on kerran tullu vastaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K-68 kaasareista???
Eli oisko se 2,70 sitte se k68 T? Ihan mielenkiinnosta mittailin noita neuloja k68y ja k68t. En tiedä onko kuvittelua vai kulumaa mutta helvetin monen mittauksen jälkeen tulin siihen tulokseen, että y:n neula on muutaman satkun ohuempi??? Jos oletuksena pidetään, että kun luisti on pohjassa niin neulan ja putken välys on jotain 15 satkua. Nyt jos nää y:n ja t:n putket ja neulat sotkee sopivasti, niin se välys olisi minimissään jotain 12 satkua ja maksimissaan 18 satkua. Varmaan vois olla vaikutusta alakierroksilla ja vaatis vähän säätöhommia. Kertokaa nyt kokeneemmat miten homma on??
Ei noissa neuloissa oo mitään merkintöjä. Ainut vaan että tuo t:n neula on jotain messinkiä.
Joo Kalkkuna oli tuolla jotain välissä kirjoitellu. Itellä nyt HULLUN TUURILLA kahdessa moottorissa mallia T, ja oikeaoppisesti ne on myös seiskapätkissä. Ne laippojen reiät on helpointa holkittaa 10*1 putkella, niin istuu kohilleen.
Vieläkö sillä on kauheeta merkitystä onko kaasari ja mopo noitten taulukoitten mukaisesti? Tuntuu vaan, että niitä on sotkettu ristiin rastiin, kunhan vaan on kaasari.
Ei noissa neuloissa oo mitään merkintöjä. Ainut vaan että tuo t:n neula on jotain messinkiä.
Joo Kalkkuna oli tuolla jotain välissä kirjoitellu. Itellä nyt HULLUN TUURILLA kahdessa moottorissa mallia T, ja oikeaoppisesti ne on myös seiskapätkissä. Ne laippojen reiät on helpointa holkittaa 10*1 putkella, niin istuu kohilleen.
Vieläkö sillä on kauheeta merkitystä onko kaasari ja mopo noitten taulukoitten mukaisesti? Tuntuu vaan, että niitä on sotkettu ristiin rastiin, kunhan vaan on kaasari.
Re: K-68 kaasareista???
Terve
Kuka harrastaa kurjuutta ja katselee noita vitriinejä, niin osaa sitten napata oikeat kaasarit mukaansa...
Ps muista tarkistaa laatikko ja tavara että vastaavat toisiaan
Kuka harrastaa kurjuutta ja katselee noita vitriinejä, niin osaa sitten napata oikeat kaasarit mukaansa...
Ps muista tarkistaa laatikko ja tavara että vastaavat toisiaan
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K-68 kaasareista???
On vissiin ihan sijaiskärsijä päässy ostoksille... (selin)Uskila kirjoitti: Terve
Kuka harrastaa kurjuutta ja katselee noita vitriinejä, niin osaa sitten napata oikeat kaasarit mukaansa...
Re: K-68 kaasareista???
Oon muuten aikonaan vaihtanu T malliin Y mallin neulan...
Ei tullu mieleen että näissä olis eroja. Sinne se meni luistiin kiinni ja sillä vaan ajettiin vaikka neulojen profiili oli korjaussarjassa eri. Pensa ei sitä tienny. Nyt kyseinen 750cc kone ja kaasarit on jo jossain toisaalla.
Ei tullu mieleen että näissä olis eroja. Sinne se meni luistiin kiinni ja sillä vaan ajettiin vaikka neulojen profiili oli korjaussarjassa eri. Pensa ei sitä tienny. Nyt kyseinen 750cc kone ja kaasarit on jo jossain toisaalla.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K-68 kaasareista???
Korjailin tuossa pirtin pöydältä pois noita 68 neuloja ym. Ne oli vaan oottamassa päivää jolloin tarkistan vielä pari juttua. Joo se taulukkohan ei kerro oikein mitään K68 neulasuuttumesta ja neulasta, 2,67, 2,70, 2,72 . Tuskinpa asialla kauheeta merkitystä jos ristiin menee, korjailee neulan korkeudella. Kiinnostas tietää minkäkokoinen neulasuutin siinä K 68 T:ssä oikeesti on. Voihan se olla, että noihin vanhoihin on tehty vaihtohommeleita ??? Mutta jos vielä löytyy joku suurempi koko, ni sitte ei passaa sotkea pahasti ristiin. Näitten kanssa joutuu kuitenkin varojen puutteen vuoksi ropailemaan.
Re: K-68 kaasareista???
Olisko vinkkejä noitten kaasareiden säätämisestä. Jos lähetään siitä että ilmaruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi on ruuvattu pohjaan, niin paljonko niitä kannattais aukasta ennenku polkee käyntiin???
Re: K-68 kaasareista???
No ei nyt noin voi lähtee...mutta jos kaikki on puhdistettu ja paikoillaan, ja tyhjäkäyntiruuvi on säädetty niin että molemmilla luisteilla on 0.8mm ilmarako kaasuttimen runkoon ja ilmaruuvi on 1/2---1 kierrosta auki täyskiinni asennosta...silloin pitää mopon käydä..ja käykin hieman liian lujaa, eli tyhjäkäyntiä tulee vielä hieman pienentää seoksen (ilmaruuvin) säädön mukaan...mutta jos tuolla perussäädöllä ei löydy reipasta käyntiä ehjällä polttoainetta saavalla K.68 kaasarilla,,niin jossain muualla on vikaa...Pikkela kirjoitti:Olisko vinkkejä noitten kaasareiden säätämisestä. Jos lähetään siitä että ilmaruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi on ruuvattu pohjaan, niin paljonko niitä kannattais aukasta ennenku polkee käyntiin???
Re: K-68 kaasareista???
Ton korkeemmalle ei luisti enään nouse ku tyhjäkäynnin ruuvaa pohjaan. Ei sitä vissiin muulla säädetä
Re: K-68 kaasareista???
Vai onko se sitte sen ilmanoton puoleisesta ku katotaan?
Re: K-68 kaasareista???
No lähti ainaki käyntiin kiitoksia taas neuvoista.
Säädetään huomenna taas lisää
Säädetään huomenna taas lisää
Re: K-68 kaasareista???
Kannattaako se tyhjäkäynti säätää sitte vasta lämpösellä koneella ja vaan siitä seos/ilmaruuvista ja antaa tyhjäkäynti ruuvin olla?
Re: K-68 kaasareista???
Minä en nyt oikein tiedä kuinka tässä hommassa kävi...sain alkuun sellaisen kuvan että siellä ei oikein olla tottuneita tälläistä kaasutinta säätää..ja ajattelin että ei tästä mitään taida tulla..mutta jos se kone nyt kumminkin käy..niin niiden luistien joita vaijerit vetää, ja joiden ilmaväliä rungosta tyhjäkäyntiruuvit säätää, pitää olla "irti" tuossa lahettämästäsi kuvasta näkyvällä puolella pohjasta sen 0.8mm kun perussäätöä aletaan tehdä..muuten tyhjäkäyntipiiriä säädellään neulapiirin kautta ja se ei onnistu,,mutta ei siitä nyt sen enempää...jos se kone käy tyhjäkäyntiä molemmilla sylintereillä, niin tyhjäkäyntiruuvista säädetään niin pieni (matala) tyhjäkäynti kun mahdollista ja kokeillaan seosruuvista kääntäen aina 1/4 kierrosta kiinni/auki ja odotellaan hetki..jos käynti johonkin suuntaa paranee niin jätetään siihen ja taas korjataan tyhjäkäyntiä tarvittaessa matalammaksi kunnes löytyy kohta seosruuvista jolloin käynti on nopeinta/keveintä ja tyhjäkäntiruuvista haetaan sitten sopiva kierrosnopeus.. näin hyvin karkeasti , yksityiskohtiin paneutumatta kirjotettuna.
Re: K-68 kaasareista???
Joo kyllä ihan oikeassa olit, siinä että ei oo tullu tehtyä näitä kaasarihommia tai muitakaan mopohommia, 11vuoteen. Myönnän että jouduin tarkistamaan että mikä se luisti on ennenku sitä rupes säätämään mutta näin sitä kai oppii??? Nyt tuntuu olevan aika kohillaan pyörä käynnistyy melkeen ku vaan kattoo poljinta (toistaiseksi)
Re: K-68 kaasareista???
Terve
Nääkin on K-68, mutta mikä lie malliset...
Ps oli unohtunut laittaa tekijän nimi ja maa kuka lie valmistanut
Nääkin on K-68, mutta mikä lie malliset...
Ps oli unohtunut laittaa tekijän nimi ja maa kuka lie valmistanut
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: K-68 kaasareista???
Se on tuo K 68 niin yliveto kaasari, että sitä kopioidaan ties missä. Kyllä noista tuon merkin sai selville oikeessa päivän valossa. Neulaventtiilitkin ihan oikeella kumikartiolla. Liekkö kiinalaisia???
Muuten joskus kun aukaisin yhden T-mallin kaasarin niin siinä oli neulaventtiili kumikartiolla. Oliko alkuperäinen vai jälkiasennus, en tiedä
Muuten joskus kun aukaisin yhden T-mallin kaasarin niin siinä oli neulaventtiili kumikartiolla. Oliko alkuperäinen vai jälkiasennus, en tiedä
Re: K-68 kaasareista???
Terve
Niin ei nääkään ole Pekarit, mutta uimurin neulaventtiili on kumikartiolla...
Ps täytyykin kokeilla tuossa talvipyörässä miten pelittää
Niin ei nääkään ole Pekarit, mutta uimurin neulaventtiili on kumikartiolla...
Ps täytyykin kokeilla tuossa talvipyörässä miten pelittää
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: K-68 kaasareista???
Se kohon lirpake kannattaa liimata heti uutena kiinni vaikka geelimäisellä pikaliimalla..ja jos viitsii hieman raottaa sitä "liitosta" muoviin , niin antaa tavan ohuen liiman myös kivuta sinne väliin.. Kumminkin se lipare kohta irtoaa ja sen liimaaminen on ilkeämpää kun osat on jo aineissa...
Re: K-68 kaasareista???
Joskus neulavika on sitä ku lipare irtoaa "iha pikkuse" ja alkaa jumittaa neulaa. Kun sitte korjaussarja laiteaan niin alkaa neula pitämään ku samalla vaihtui kohoki. Eli vaikka se lipare on näennäisesti kiinni kohossa , se on voinu jo liikkua ulospäin ja neulan toiminta häiriintyny.
Tää liimaus hyvän sään aikaan on oikeasti hyvä idea.
Tää liimaus hyvän sään aikaan on oikeasti hyvä idea.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: K-68 kaasareista???
Tänään asettelin ja liimailin lajitoverin koneeseen tulevia K-68 pekareita valmiiksi asentaa..onhan tämä Pekar pyrkinyt oman tuotemerkin K-68:sit aika hyvin merkitsemään ja ei tuo laatu niin huojuvaa ole kun selkeissä kiinan tekeleissä... en muista oliko niissä kiinanpoikain kaasareissa tuo kaasarin poraus tehty noin "avarammaksi" kuin näissä näyttää olevan.