Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
jtv
300
300
Viestit: 318
Liittynyt: 19.09.2007 15:13
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja jtv »

Tyytyväinen myös Oldtimerin suodattimeen.
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Jatkoin sitte tuota suodatintestailu, ku kaveri sattu tuomaan tommosen 240 Volvon suodatttimen. Elementti on jonkun verran suurempi ku se u.s.partsin elementti, millä oon ajellu. Korkeutta ja leveyttä on jotain 20mm enemmin,reunoille jäi vähemmin tilaa ku aiemmin, mutta kattilan alareuna tuli tasoihin filtterin kanssa. Aattelin kuiteskin kokeilla sen kattilan kanssa ku tuo syksy alkaa painaa päälle ja alkaa kura lentää näillä sorateillä.

Kuva

Yllätys, yllätys.. pelaa tosi hyvin sen kattilan kanssa.Kulkee hyvin,kulutus tuossa kaupinkireissussa 5,5l/100km (oon aina käyttäny tuota samaa reissua kulutuksen vertailukohtana ja koittanu ajaa semmosta 80). Nyt jos haluis hifistellä ni vois kenties neulaa nostaa. Nyt tää on helppoo, seuraavan kerran ky käy kaupoilla ni ostaa muutaman elementin jemmaan 8e/kpl, ei paha. Hyvä se on se u.s.partsin elementtikin, mutta ku en oikei tiie onko täällä Lpr:ssä nykyään edustusta, hintakin on varmaan enempi ku 8e

Kuva

Tällä filtterillä heitettiin Siikarantareissu, vähä yli 500 km. Eetu ku halko tuulta ni menomatkalla kulutus 4,8, vauhti karvan auki 80, vaunussa noin 80kg kuormaa. Paluumatkalla 5,2, vauhti oli jotai 85 tai vähä yli.

Tuli kyllä noitten tankkausten jälkeen pelko perseeseen, että miltähä ne tulpat näyttää. Pitihä ne kotiin päästyä ruuvata pois ja kattoa. Miust ne oli ok, vähä siellä maitokahvin puolelle. No peesiajo on peesiajoa.

Jotenkin alkanut vaivata mieltä, että onko kulutus epänormaalin alhainen, mutta kun tuo konelan ohjekirja antaa 5,8, ni ei se siitä paljoa oo alle, 6%. Se vaa ku on näitä juttuja lueskellu ja kuunnellu jätkien juttuja, ni 6-7 l/100 ja sillee.. ?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Kyllä se aika kohtuullisesti menee kun kaikki on kohdillaan. Silloin kun säädöt on kohdillaan meno on kevyttä eikä sitä kahvaa tarvitse niin vatkata että normi maantienopeuksilla pärjää. Omassa nepukassa on nyt kulutus noilla 28 dellortoilla 5.6 l/100km kun ajaa sekalaista maantieajoa 80...110 km/h. Mopohan on soolo pitkällä perällä joten kulutushan pitäisi tuota luokkaa ollakkin. Itse olen tykännyt säätää nuo kaasuttimet niin että tavan 80--90 nopeuksilla ollaan juuri "oikeilla" seosvahvuuksilla ja niin laihalla kun nykimättä hyvin kulkee, mutta pääsuutin alueeseen olen sitten hiukka panostanut, eli siellä kun mennään yli 1/2 kaasun niin alkaa tapahtumaan... eli kun haluaa mennä reippaammin tai ohituksissa joutuu kunnolla painaa niin silloin ei saa soppa mennä laihalle, tai ei seuraa hyvää... Kumminkin pääosin ajetaan ehjällä oikein säädetyllä koneella siellä 1/4..1/2 kaasun aluella jolla sopasta pääosin vastaa tyhjäkäyntisuutin ja neulansäätö. Kaasuttimissa ei lopulta niin paljon eroa ole sen kulutuksen suhteen, mutta sen säädettävyyden ja säätöjen pysyvyyden suhteen eroja sitten löytyykin. Nuo k 63/65 on ihan hyviä kaasuttimia ja niiden neulasäädöt on parempia/tarkempia kun k 68 , samoin tuo peltiluisti tuntuu pitkäikäisemmältä , siis ei aiheuta ohivuotoa niin nopeasti kun varsin Kiinan 68:n luisti. Molemmat näistä venäläisistä on ihan kelpo kaasuttimia mutta säätöjen pysyvyys on k 68:ssa mielestäni huonompi, (erityisesti Kiinan kopioissa).
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Mitäs nyt tehää???

Täräytin tuossa illalla tänne työmaalle,muutama sata kilsa. Semmosta suht tasaista baanaa.
Kulutus 4,83 l/100km,eikä ollu tuulen halkojaa keulalla. Nopeus oli siinä 80 välillä vähä yli.

Kulki niin pirun hyvin,että ois mieli tehny kokeilla mitä se kulkee, mutta maltoin mieleni.
Joissain pitkissä loivissa mäissä vähä kokeilin,mukavasti niissä lähti vauhti nousemaan
(ottaen huomioon,että kyseessä on Ural)

Tulpat piti tietysti kattoa,ok

Alkaa joteki ihmetyttää ja huolestuttaa. Tyhjäkäyntineulatkin on normikohilla. Joskus oon peesiajossa
Kiertäny vartin pienemmälle jottei pauku putkessa.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

terps
Nyt sitten vaan hymyillään ja annetaan mennä....säästyneillä polttoainevaroilla voi vaikka ostella hyviä (20-50, 20-60, 50) moottoriöljyjä jotta kone pysyy hyvässä kunnossa näin kuumilla keleillä. Vaikka vaihtaa pikkasen useimmin jotta sonnat tulee pois kierrosta.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terps
Tuo oikeiden seosten säätö on vähän kaksijakoinen juttu .. kun kone menee ja vetää hyvin aika pienillä polttoaineseoksilla suotuisilla olosuhteilla , niin sitä arvuuttaa että mitäs jos olosuhteet muuttuukin matkalla hankalimmiksi ...eli kovaa vastatuulta, ilmat lämpenee , tulee lisäkuormaa, ajo maasto muuttuu..jne. että onko tarpeeksi reserviä "kahvassa" että jos joutuukin teettämään raskaampaa työtä koneelle niin ei tule ongelmaa vedon puutteen tai liiaksi laihan seoksen tuoman lisääntyneen lämmön kanssa. Taasen tuntuu pölhöltä tunkea koneeseen liikaa huttua ihan vaan varoiksi, jos joskus siitä olisi hyötyä. Koneen kuuntelu erilaisissa olosuhteissa kyllä kertoo jo jotain että liikutaanko "punaisella alueella", eli kun pidemmässä ajossa alkaa kuulua vaikka naputusta koneesta , voi kuvitella että nyt alkaa lämmöt nousta liikaa ja männäntappi napsuu laajentuneissa heloissaan...tai vedättäessä kilistää, ennakko sytyttää kuumuuden tai hehkuvien karstanurkkien takia, ja tietysti ensimmäisenä tulee nykiminen tasakaasulla tai poksuminen kaasuttimissa. Jos saa säädettyä koneen niin nokkelasti että siinä kevyessä tavan ajossa pääsee niin edukkaasti ja puhtaasti polttavalla koneella kun ilman ongelmia on mahdollista ja jos ajo olosuhteen muuttuisi ja koneesta pitäisi saada enempi ulos ,kumminkin kohtuu kulutuksella sekin, niin että olisi se reservi...ei aina ihan helppoa , mutta joskus saattaa jopa onnistua. Ajoseokseen vaikuttaa niin monet muutkin asiat kun kaasuttimen perus säädöt. Tuossa varsinaisessa topiikin aiheessa on yksi , eli ilmansaanin vastus, ja toisena selkeänä muuttujana on pakovastus, eli kun muutetaan pakoputkistoa vapaammaksi , eli pakovastus pienenee, muuttuu seos. Pakovastusta ei tarvi turhaan rakentaa ellei halua käyttää pakopuolen "takapotku" täytös ominaisuutta , mutta ei siitä enempää tässä... Kumminkin kun kuuntelee konetta , tutkii tulppien värejä, katselee samalla kun tulpat on irti millaiselta männän laki näyttää, seuraa polttoaineen kulutusta ei siinä paljon enemppää tarvi tehdä ettei mene koko ajonautinto pelkäksi säätelyksi...
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Terve

Hyvä tietää. Kollikkana tuli joskus noita juttua lueskeltua ja niistä jääny mieleen termi ilmapatsaan värähtely. Sitähä tää topikki periaatteessa on,putsaristaha se lähtee ja päättyy pakarin päähä. Jotai voi laskea,mutta paljon pitää kokeilla, nii niissä kerrottiin vuosikymmeniä sitten. Ei siitä enempää (keikalla+lumia)

Miulla on nyt vaa ollu hulluntuuria. Keväällä vaa runttasin k-65:iin normaalia suuremmat suuttimet,ei niitä oo tarvinu sen koommin ropailla. Peesiajosäätö=10 sekunttia. Sitte vaa tuli tehtyä muutama putsaritesti. Konekkii alkaa olla hioutunu, ajettu vajaa kymppitonni.

Noista moottorin lämmöistä,esim eilen siinä 179/185 ?ok?

Joo,ei täs suinkaa olla mitää virityksii hakees, kuha vaa kulkee mukavasti.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terps
Kannen lämpötila siinä tulpan tyvessä kun alkaa olla 185, niin se on aika maksimissa, koska herkimmät venttiilinohjaimet irtoaa siinä 200*C ...ja sitten ei ole enää kivaa.. Jos saa tiputettua kuumalla ilmalla kunnon ajon jälkeen kansien lämmöt 160--175 välille ollaan jo selkeästi turvallisemmilla vesillä. Itse nostasin vaikka neulaa pykälän ihan varoiksi, se ei kumminkaan vielä lohkase pahasti tuota hyvää polttoainetaloutta, mutta rauhoittaisi mieltä... Välttämättä ongelmia ei synny, mutta useita ohjaimia niin ajossa kun pajalla uralista irrottaneena , joissain kansissa on 200 asteisen uunituksen jälkeen riittänyt pieni kolautus ja ohjain on irti, joskus taas on rympit onnistunut selkeästi paremmin koska saa lämmittää 225 ja silloinkin saa kunnolla kopauttaa että lähtee. Sulla taitaa olla hyvät kannet, sillä heikoista olisi jo liikkuneet. Mutta ei siis paniikkia "löysin rantein"...
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Ajelin tuossa eilen iltasella nepukalla , ja oli jo aika viileää paikoin (helvetin kylmä..) siinä ajellessa pintakaasulla alkoin ajoittain tuntua pientä nykytystä. Olin edellisenä päivänä (keskipäivällä) ajellut pitkähkön lenkin eikä mitään ongelmaa ollut...mutta nyt joku veti seosta laihalle. Tänään laskin kaasuttimista kohokammiot tyhjiksi lasipurkkiin ja siellähän oli toisessa kaasuttimessa vesihelmiä..ja nykäsin tuosta pöntöstä huohottimen liittimen auki ja siinähän samaisen kaasuttimen imutorvessa oli öljyistä kylmälimaa. Tuli vaan mieleen että miksiköhän tuli Uralissa jo aikanaan liitettyä tuo huohotinputki siihen putsarin vaippaan pois siitä imuletkun lähdöstä.
Eli jo näillä viileillä alkaa huohotin tiivistää vettä ja jos se huohotin on liitetty putsarin sisäosaan tai imuputkeen niin vesihelmi löytää sen matalimman kohdan neulasuuttimesta siihen pääsuuttimen tyköön...ja seos laihenee. No omaa tyhmyyttä taas , ja ei kun liitos putsarin ulkovaippaan. Tälläistä tällä kertaa Turengista....
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Kuva


Joo, en minäkään mielelläni näitä emulsioita kaasaarin kävis tunkee. Ite seuraillu tuota putken päätä, ni riippuen keleistä sieltä tulee välillä aika pirusti vettä. Joskus aamulla ku polkasee käyntiin, ni putkesta oikein turskahtaa vesipisaroita

Tuosta kuvasta vois luulla, että se mähnä on öljyä,mutta kun se yön yli siinä seisoo, ni siinä on vaa pirun iso vesihelmi

Tuosta vaa näkee nii pirun hyvin tuosta putkesta mitä sieltä oikein tulee, kun se putki toimii ikäänku lauhduttimena...oha täst jskus juttua ollu...
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8039
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Eipä ole ollut noita probleemeja tuossa mun konstruktiossa, siinä huurut ja mähnä tippuu lämpöisen vaihdeboksin päällä olevaan syvänteeseen ja siitä edelleen kiertoon…

Kuva

Ps tuossa 50000 kilometrin huollossa tuli pestyä suodatin ja huoltokäsittely K&N ohjeiden mukaan ja nyt olen ajanut semmoiset kahdeksansataa kilometriä, niin bensan kulutus tipahti kuuden litran pintaan, taisi olla suodatin tukossa

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Pitää tää lätinä pistää tänne oikean otsikon alle, vaikkakin juttu liittyy aika oleellisesti startin asennukseen. Jotkut on vaan niin herkkähipiäisiä, että vetävät porot sieraimiin jos juttu poikkeaa topiikin otsikosta.

No jollain tapaahan sitä ilmanputsausta pitää muuttaa jos asentaa startin, ei riitä tilat. Sitä nepparin tötteröähän moni näköjään käyttää. On se vaan niin saatanan järkyttävän näköinen purkki, ja sitten miten ne on kukakin asentanut... ei riitä sanat. Joku on köyttänyt sen törpelon runkoon pappa-vainaan vanhoilla henkseleillä, joku vähän nohevampi on käyttänyt mustekaloja.... surrilankahan on tosi näppärää. Tosin joku on kylläkin asentanut sen ihan oikeesti. Imuletkut onkin sitten pöllitty muorin pesukoneesta

Alkuunhan mie luulin, että jätkät on alkanu rakentaa rottapyöriä. Sitte mie vähä ihmettelin minkätakia kaikki on aloittanut sen sätöstelyn ilmaputsarista, kunnes karu totuus paljastui. Tosimielellähän siinä oli yritetty putsaria tehä.

Jos se olis edes punainen, niin sitä vois näin joulun aikaan roikuttaa vaikka kuusessa, mutta ei. Tai voihan sen sprayata.

Mutta onneksi tässäkään asiassa ei IMZ jätä pulaan, saa just semmosen putsarin kuin haluaa.
Liitteet
WP_20161209_16_05_49_Rich_LI.jpg
WP_20161209_16_05_20_Rich_LI.jpg
WP_20161209_16_06_20_Rich_LI.jpg
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Oikeen tilaustyönä tehty malli ja hitsillä opeteltu oikeen kirjoittaa.
Hienon näköinen rakennelma :clap: , Mikä materiaali vai onko oikeen rosterista.
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1853
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja karppi »

Juu ku ei osannu kouluja käynyt hytikkamies kumia ja muovia lemmarilla yhistää,niin piti tehä rosterisätös :=}
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro .
Olisko kannatanu opiskella , hitsillähän niitä muoveja nykyään :lol:
kumiakin välillä käytettävä ettei tartuntoja...
Ural M-61 , Ural M-63
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

karppi kirjoitti:Juu ku ei osannu kouluja käynyt hytikkamies kumia ja muovia lemmarilla yhistää,niin piti tehä rosterisätös :=}
Joo, se on aina ollu meikäläiselle pirun paha paikka tuo kumi ja muovi, samoin kankaat. Kerrankin aloin semmosta hattua tekee ja siitä sit ei tullu vittuukaa. Pakko oli tehä kuvan kertomalla tavalla... vähä kylmän kalskeehan se on talvella, olkoon...
Liitteet
WP_20161215_19_13_18_Rich_LI.jpg
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

EFI Uralin filtteri näyttäs olevan yleiskamaa.

AC Delco A974C
Buick 25095333
Fram CA3916
Motorcraft FA1085
Napa 6139
Purolator A33590
Spectre HPR3916
Ural 104015075
WIX 46139

Tommoset tuli vastaan netissä. EFI systeemi on Jenkkien tekemä, niin käyttäneet jotaki yleisfilsua mikä helposti heillä tarjolla.
filsu.jpg
filsu.jpg (14.26 KiB) Katsottu 6429 kertaa
Pinta-alaa tuossa on iha tarpeeksi 750cc koneeseen.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8039
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

K&N suodatin näyttää käyvän >>>>>> K&N 33-2022 Air Filter:

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

EFI ilmanputsarissa ilma saapuu sisään "skoopin" kautta. Poksi kansi on kuuskoloruuveilla tiukasti kiinni ja filsu on tukevasti välissä pänningissä. Metalli holkki on huohottimen sisäänmeno.

poksi.jpg
poksi.jpg (98.45 KiB) Katsottu 5003 kertaa

Kotelo kiinnittyy kulmaraudoilla vaihteiston kiinnityspulteista tukevasti paikalleen. Muutamassa paikassa on tulppaus lähdöille, mitä lienevätkin. 2019 mallissa tais olla polttoaineen haisukaasuillekkin oma kierrätys ja tdn se menee jostaki näistä liittimistä poksiin. Kotelon alimmassa kohtaa on kuminen tippanokka. Pysyy ajaessa aina alipaineella kiinni, mutta salli tiivistyneelle kosteudelle poistumisen kun kone sammuu.

poksialta.jpg
poksialta.jpg (133.42 KiB) Katsottu 5003 kertaa
Huohotin ei moskaa filtteriä, vaan sumut ohjataan T-liitos putkilla laatikon sisällä suoraan imuilmaan. Filtteri on hyvän kokonen ja varmasti tehokas. Metalliset kierrevahvikkeet kannen kiinnityspulteille on valettu kotelon runkoon tukevasti, helppoa.

poksisis.jpg
poksisis.jpg (201.4 KiB) Katsottu 5003 kertaa

Toimii se vanhakin. Öljysiimaa täyteen ja tienpäälle :mrgreen:

uusvanha.jpg
uusvanha.jpg (155.34 KiB) Katsottu 5003 kertaa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8039
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

kalkkuna kirjoitti: 14.05.2019 21:33
Toimii se vanhakin. Öljysiimaa täyteen ja tienpäälle :mrgreen:
:mrgreen: Terve

Voihan sen vanhankin päivittää nykyaikaan ilmansuodatinfoamipaneelin avulla... >>>>>>> ESIM:

Ps vie siimahässäkän ongelmajätelaitokselle

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2484
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Minkäs levyinen tuo uusi on? Mikä on tuo tuloilman reijän koko? Hinta? :eusa-think:
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Filsu on hiukan alle 20cm ja siihe päälle vähän kotelon kannen mittaa. Eli pönttö on 20cm paikkeilla.

Ilmanotto kurottaa laturin yli koneen päälle. Näin se on tavallaan ajoviimassa ja selittää tän oudon jatkon. Kai tuosta 750cc ruokitaan? Koittivat useaa vaihtoehtoa ku tätä EFI putsaria kehittivät.

Hinta. Aapisen mukaan...

IMZ-8.1040-15006-10 Airfilter box assembly branch pipes from 2017, plastic 287,00 + alv 24% eli 350€ nurin

Mikä tässä maksaa???

1. Kyseessä on ns "hexed" komponentti? E12*2002/24*0021*01 madonluku poksin kyljessä takaa EU tyyppihyväksynnän.
2. Nämä tulee ties mistä? Ei Venäjältä. Ollaan ns länsiosa hinnoissa. Mukana tulee myös ilmaletkut molemmin puolin ja ne ei ole kuvassa.
3. Muutenvaan ollaan ahneita? Poksi tulee uuden pyörän mukana ja ne jotka haluaa päivittää niiltä niisteään.

madonluku.jpg
madonluku.jpg (12.79 KiB) Katsottu 4936 kertaa

Mutta jospa EU taika sen tekee :mrgreen:
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Ihanan kallista...
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1030
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Uskila kirjoitti: 15.05.2019 06:58
kalkkuna kirjoitti: 14.05.2019 21:33
Toimii se vanhakin. Öljysiimaa täyteen ja tienpäälle :mrgreen:
:mrgreen: Terve

Voihan sen vanhankin päivittää nykyaikaan ilmansuodatinfoamipaneelin avulla... >>>>>>> ESIM:

Ps vie siimahässäkän ongelmajätelaitokselle

;-)
Hyvin pelaa siimahässäkkä...sen kun ajaa menee...eurot ei kierrä taskusta toiseen
Avatar
OskariR
100
100
Viestit: 154
Liittynyt: 07.06.2020 20:46
Paikkakunta: Kerava

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja OskariR »

Vähän taas tästä aiheesta. Olen tätä pohdiskellut tuolla omassakin viestiketjussani, mutta tästä näytti olevan ketjunsa, löytyy joskus tulevaisuudessa täältä helpommin, kuin minun sekalaisten ja sekavien jaaritteluiden seasta. :lol:

Onko muilla ollut ongelmia tämän kanssa:
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=1119


Mulla Koon kulku parani oleellisesti, kun kokeilin ilman tuota filsua. Vaikutti ahistavan, vaikka kilsoja ei tuolla ole ajettu kuin ehkä jokunen sata. Onkohan ongelma kuitenkin itseaiheutettu, koska olen käyttänyt jotain Motonetin ilmansuodatin -sprayöljyä siinä, joka vaikutti melko tönköltä ja tahmealta. Kokeilisko vaikka brakecleanilla liottaa nuo öljyt pois ja jotain notkeampaa tilalle? Vai liekö parempi luovuttaa tuon suhteen ja tehdä uusi viritys, tai laittaa vanha siimaperuukki kattilaan... :think:
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Oli ongelmia saman Oldtimerin suodattien kanssa. Voi kuulostaa oudolle, mutta kun laitoin vanhat siimat takasten pestynä ja öljyttynä niin ajo sujui paremmin. Samoin kävi ku sulla. Uralin pönttösuodattimeen sopii Minin paperisuodatin ja niistä on ollu huonoja kokemuksia hiekalla ajaneiden keskuudessa. Karvas totuus taitaa olla se että jos ajat päällysteen ulkopuolella niin siimaa pitäs pestä usein tai vaihdella/pestä paperisuodatinta?

Ei oo kuvaa, mutta vaihdoin alle 5000km ajetun paperisuodattimen omaan 2015 koneeseen viimeviikolla ja suodatin oli entinen. Kaikki osat sai pestä. Öljyhiekka oli onneksi pysyny suorattimen oikella puolella.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
OskariR
100
100
Viestit: 154
Liittynyt: 07.06.2020 20:46
Paikkakunta: Kerava

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja OskariR »

Hyvä tietää!
En onneksi ole hukannut siimahässäköitä. Sain ne melko puhtaaksikin vuoroin bräkkärillä ja ravistelulla. :dance: Onko niitä alunperin kaksi? Toinen on vähän tummempi, siksi juolahti mieleen.
20200810_125027.jpg
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Mulla oli tuota blondin karvoitusta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
OskariR
100
100
Viestit: 154
Liittynyt: 07.06.2020 20:46
Paikkakunta: Kerava

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja OskariR »

Nuo oli melko tiiviissä nipuissa. Varmaan sekin vaikuttaa johonkin, että onko pohjalla kaksi läpipääsemätöntä vyyhteä (vastustaa), tai sitten koko purkin täyttävä höttö, josta menee ilma läpi, mutta ehkä epäpuhtauksiakin. No, tuskin tuohon mitään millimetrin tarkkoja speksejä on. Jos sen öljyää ja pöyhii sopivan ilmavaksi palleroksi kotelon sisään, niin hyvä lienee. Mietin lähinnä, että laitanko molemmat, vai vain toisen.
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1266
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Ilmanpuhdistin/ahdistin..

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Aikoinaan pesin urresta tuon peruukin ja yritin survoa nutturaa takaisin...ei onnistunut. Laitoin puolet , toimi hyvin , kaasareina 68:t.
T.hh
Vastaa Viestiin