Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Uralin pätkimisen syytä metsästän. Nätisti lähtee käyntiin ja toimii alun matkaa. Mutta varsinkin kiihdyttelyn jälkeen alkaa nykimään kun palaa pintakaasulle. Ja sen jälkeen kun kiihdyttää, niin jälleen nykii.
Tarkemmin kun tsekkasi ja kuunteli tyhjäkäynnillä, niin toinen pytty jättää kyllä jotain räjähdyksiä väliin.
Vaihdoin ensin uudet tulpat uusiin. Ei auttanu.
Ongelmapuolen kaasaria avattiin ja aika hapettuneessa ja heikossa kunnossa tuntui olevan.
Joten tuumin että sama uusia kaasarit, satasella kait saisi molemmat uudet. Vaiko parempi tilata korjaussarja? Vaiko jotkut muut kaasarit?
Kaasarin kyljessä seisoo K63 (T?). Tuolta Moto-Boxerilta enkä East Highwaylta moisia löytynyt. Mistä semmoset voi ostaa? K65 mallia löytyi Moto-Boxeriltakin kyllä, mikä noiden ero on?
Samalla meinasin että virranjakajayksikön voisi uusia. Eipä se varmaan pahaa tekisi. Mistäs nämä löytää?
Tarkemmin kun tsekkasi ja kuunteli tyhjäkäynnillä, niin toinen pytty jättää kyllä jotain räjähdyksiä väliin.
Vaihdoin ensin uudet tulpat uusiin. Ei auttanu.
Ongelmapuolen kaasaria avattiin ja aika hapettuneessa ja heikossa kunnossa tuntui olevan.
Joten tuumin että sama uusia kaasarit, satasella kait saisi molemmat uudet. Vaiko parempi tilata korjaussarja? Vaiko jotkut muut kaasarit?
Kaasarin kyljessä seisoo K63 (T?). Tuolta Moto-Boxerilta enkä East Highwaylta moisia löytynyt. Mistä semmoset voi ostaa? K65 mallia löytyi Moto-Boxeriltakin kyllä, mikä noiden ero on?
Samalla meinasin että virranjakajayksikön voisi uusia. Eipä se varmaan pahaa tekisi. Mistäs nämä löytää?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
K-63 on K-65 mallin edeltäjä, joka on muistaakseni 26 mm poraukseltaan, ja 65 on n, 28mm. Muuten periaatteessa samat. 26 mm kaasutin sopii paremmin wanhempiin pienikanavaisiin (60 .luvun alku mm.) kansiventtiili uraleihin. Mutta en kyllä uutena ostaisi kumpaisiakaan...Kärjetön tuollaiseen yleensä kannattaa laittaa , eikä se maksa kun jotain 60..80 eur täältä kotimaasta. Uusia/uudenveroisia kärjellisiä virtapäitä löytyy vaikka Matilta, jos jostain syystä sellaisen haluaisi...
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Terve
Mitens toi korvausilma tankkiin?
Niin ja Uraliin sopiin paremmin K-63 U, K-65 U ja K-68 U
Mitens toi korvausilma tankkiin?
Niin ja Uraliin sopiin paremmin K-63 U, K-65 U ja K-68 U
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Kyllähän nuo omat kannattaisi vielä puhdistaa ja säätää. Korjaussarjoja noihin saa hyvin, ja ihan kotimaasta. Jos uudet ihan venäläiset ajattelee hankkia, niin sitten pitäis melkein ostaa K-68 ja silloinkin vain nuo alkuperäiset Pekar merkkiset. Kiinan pekar kopioissa on suurempi riski saada heikkoja yksilöitä kun alkuperäismallissa. K-68 on kumminkin jo parempi kaasutin kun k-65/63, mutta veikkaisin että nyt on vaan tehtävä polttoainelinjojen puhdistus ja kaasuttimien puhdistus ja huolellinen säätö, niin homma pelaa ilman suurempia hankintoja....
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Tässä tuumaillut ja jutellut ystävän kanssa, joka tässäkin mua auttaa. Ja vähän siihen tulokseen tulin, että sama sitten vaihtaa koko kaasarit kun sen verran kehnossa kunnossa näyttivät olevan. Kuluu ne kaasareiden rungotkin, luistirungot kuluu ym. Ja uudet kaasarit kun kerran saa satasella. Paitsi nuo K-68 ei ihan sillä hinnalla. Mikä hyöty on päivittää tuohon K68 malliin ja käykö suoraan tilalle? Ja mistä ostaa? Nuo Moto-Boxerin taitaa olla kiinan tuotantoa?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Terve
Kotimaisella varaosatoimittajalla Osatuonti näyttää olevan K65 ja K68 kaasuttimet n. 70 eur. Jos noista pitäisi valita niin kyllähän tuon k68 kaasuttimen valitsisin, enkä ainakaan enää muinaista k63 kaasutinta tilaisi mistään, ellei jonkin museoinnin tms. syyn takia sellaista tarvitsisi.Se että nuo k68 kaasuttimet on yleensä kiinalaisia, ei kumminkaan vaikuta siihen että ne on kumminkin parempia/nykyaikaisempia kuin 65/63 sarjan kaasuttimet, ja ne laatuongelmat mitä niissä saattaa olla pystyy kyllä huolellisella säädöllä /asetuksella korjaamaan niin että niillä potkii 15..20tkm hyvinkin ennen kun voi vaikka laittaa korjaussarjan jossa vaihtuu melkein kaikki kuluvat osat.Sulla näyttäisi tuossa olevan jo kääntölaipat kansissa joten nämä kaikki kaasuttimet käy siihen heittämällä. Mielestäni sinun ei kannata tilata mitään muinaismuistokaasutinta maailman turuilta, vaan mene siitä missä aita on matalin...Säätö ja asetus ohjeita tai helppiä saat kätevästi foorumilta tai tarvittaesssa vaikka multa face to face.
Kotimaisella varaosatoimittajalla Osatuonti näyttää olevan K65 ja K68 kaasuttimet n. 70 eur. Jos noista pitäisi valita niin kyllähän tuon k68 kaasuttimen valitsisin, enkä ainakaan enää muinaista k63 kaasutinta tilaisi mistään, ellei jonkin museoinnin tms. syyn takia sellaista tarvitsisi.Se että nuo k68 kaasuttimet on yleensä kiinalaisia, ei kumminkaan vaikuta siihen että ne on kumminkin parempia/nykyaikaisempia kuin 65/63 sarjan kaasuttimet, ja ne laatuongelmat mitä niissä saattaa olla pystyy kyllä huolellisella säädöllä /asetuksella korjaamaan niin että niillä potkii 15..20tkm hyvinkin ennen kun voi vaikka laittaa korjaussarjan jossa vaihtuu melkein kaikki kuluvat osat.Sulla näyttäisi tuossa olevan jo kääntölaipat kansissa joten nämä kaikki kaasuttimet käy siihen heittämällä. Mielestäni sinun ei kannata tilata mitään muinaismuistokaasutinta maailman turuilta, vaan mene siitä missä aita on matalin...Säätö ja asetus ohjeita tai helppiä saat kätevästi foorumilta tai tarvittaesssa vaikka multa face to face.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Terve
Näinhän se meidän vehkeiden kaasareiden evoluutio menee...
Edit: Uskila
Ps niin ja vielä voi ottaa osaa äänestykseen >>>>>> Mitkä kaasuttimet ovat mielestäsi parhaat?
Näinhän se meidän vehkeiden kaasareiden evoluutio menee...
Edit: Uskila
Ps niin ja vielä voi ottaa osaa äänestykseen >>>>>> Mitkä kaasuttimet ovat mielestäsi parhaat?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Jahaps. Tällaista löytyi sytytyspuolelta, en ajatellut tuohon vielä nyt sitten koskea. Katsotaan josko kaasareiden uusimisella tokenisi. Ei nämä venäläiset (eikä kyllä muutkaan) mulle mitään sano, tokko nuo on ihan kelpo osaa? Anyway, josko tuo kärjetön ei nyt olisi se vika kuitenkaan.
Muttamutta. Oonkos nyt ymmärtänyt jotain väärin? Kun nuo kannet näyttäisi olevan "eri paria". Oikealla puolella on tuo kaasarin paikka vaakasuorassa ja sekoitin siinä suoraan kiinni. Vasemmalla taasen on tuo paikka pystysuorassa ja siinä tuollainen kääntölaippa. Mie kun luulin ettei samassa konetyypissä voi olla erilaisia lähtöjä.
Ja sitten semmoinen vielä, notta näyttäisi vähän tuosta vasemmalta puolelta aavistuksen hikoilevan tuosta jostain kääntölaipan ja tiivisteen välistä. Voisiko se aiheuttaa tuon nykimisen, jos menee seokset siinä väärin?
Muttamutta. Oonkos nyt ymmärtänyt jotain väärin? Kun nuo kannet näyttäisi olevan "eri paria". Oikealla puolella on tuo kaasarin paikka vaakasuorassa ja sekoitin siinä suoraan kiinni. Vasemmalla taasen on tuo paikka pystysuorassa ja siinä tuollainen kääntölaippa. Mie kun luulin ettei samassa konetyypissä voi olla erilaisia lähtöjä.
Ja sitten semmoinen vielä, notta näyttäisi vähän tuosta vasemmalta puolelta aavistuksen hikoilevan tuosta jostain kääntölaipan ja tiivisteen välistä. Voisiko se aiheuttaa tuon nykimisen, jos menee seokset siinä väärin?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Moro.
Toinen kansi vanhaa mallia, johon tarvittu sovite saadakseen kaasari kiinni.
Sovite käy molempiin kansiin jolloin saadaan tarvittaessa kaasarin kiinnityslaippa
Kiinni.
Toinen kansi vanhaa mallia, johon tarvittu sovite saadakseen kaasari kiinni.
Sovite käy molempiin kansiin jolloin saadaan tarvittaessa kaasarin kiinnityslaippa
Kiinni.
Ural M-61 , Ural M-63
-
- 400
- Viestit: 418
- Liittynyt: 31.10.2013 18:33
- Paikkakunta: Vihanti
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Eripari kannet sulla on, Toi on joku Igorin patentti Näyttää hitsatulta kääntö systeemiltä.
Ei ne eripari kannet mitään haittaa. Tuskin niissä on venttiilien ko'oilla eroa.
Jos seokset menee miten sattuu, voi syynä olla imuvuoto. Ja se vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin
Testaa jollaki CRC/WD-40, kaasarinpuhistaja aineilla yms. vaikuttaako ne tyhjäkäyntiin kun ruiskuttelet imukaulojen lähettyville, jos vaikuttaa sulla on imuvuotoa, jos ei niin ei ole ongelma siellä
Ei ne eripari kannet mitään haittaa. Tuskin niissä on venttiilien ko'oilla eroa.
Jos seokset menee miten sattuu, voi syynä olla imuvuoto. Ja se vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin
Testaa jollaki CRC/WD-40, kaasarinpuhistaja aineilla yms. vaikuttaako ne tyhjäkäyntiin kun ruiskuttelet imukaulojen lähettyville, jos vaikuttaa sulla on imuvuotoa, jos ei niin ei ole ongelma siellä
Dnepr MT-9/10.36 -73 Projekti.
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Tuota....kuulostaa hieman oudolta, että mikään ruosteenirrotusaina olisi ihan se paras imuvuodon paljastaja suht huonon leimahduspisteen takia, mutta puhdistusspray (brakeclean) tai ihan starttipilotti suihkittuna epäilyttäviin kohtiin paljastaa erittäin herkästi vuodon.Konkistadori kirjoitti:
Testaa jollaki CRC/WD-40, kaasarinpuhistaja aineilla yms. vaikuttaako ne tyhjäkäyntiin kun ruiskuttelet imukaulojen lähettyville, jos vaikuttaa sulla on imuvuotoa, jos ei niin ei ole ongelma siellä
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Terve
Ettei räpsis kipinät etukoppaan, kun sulla on hyvä 135.3705 suurteho puola ja siinä on tulpille lähtevät liitännät aika näkyvillä...
Ps paas käytiin ilman etukoppaa
Ettei räpsis kipinät etukoppaan, kun sulla on hyvä 135.3705 suurteho puola ja siinä on tulpille lähtevät liitännät aika näkyvillä...
Ps paas käytiin ilman etukoppaa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Tähän liittyen, niin onhan itse tulpanjohdot myös kunnossa?Uskila kirjoitti:Ettei räpsis kipinät etukoppaan, kun sulla on hyvä 135.3705 suurteho puola ja siinä on tulpille lähtevät liitännät aika näkyvillä...
Jos on vanha huonot kaapelit, niin saattaa rätkiä kipinän johonkin rungon kylkeen ennen kuin sähkö ehtii tuonne tulpalle asti. Monesti ihan ehjältä näyttäväkin kaapeli on voinut vaurioitua siten, että suurjännite iskee kipunan jostain kohtaa eristeen läpi.
-
- 400
- Viestit: 418
- Liittynyt: 31.10.2013 18:33
- Paikkakunta: Vihanti
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Toimii noi ruoste mönjät, nimittäin kone sammuu sillon kun niitä ruiskutellaan imuvuodon kohdalleTuota....kuulostaa hieman oudolta, että mikään ruosteenirrotusaina olisi ihan se paras imuvuodon paljastaja suht huonon leimahduspisteen takia, mutta puhdistusspray (brakeclean) tai ihan starttipilotti suihkittuna epäilyttäviin kohtiin paljastaa erittäin herkästi vuodon.
Mutta joo bråkcleen ja sun muut toimii myös Voi olla, että ne toimii paremminkin.
Dnepr MT-9/10.36 -73 Projekti.
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Ite vuorasin sytkäkopan lakalla iha suosiolla, räpsi tai ei
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Joo-o. Tämähän on edennyt niin, että koko kesän olen miettinyt jaksaisinko joku yö työntää tuon laitteen täältä Alppilasta satama-altaaseen tai jonnekin tyhjälle tontille murhapoltettavaksi. Meni jo vähän tunteisiin.
Ensin vaihdoin tulpat. Sitten varmuuden vuoksi uuden puolan. Sitten uudet Pekar K68y kaasarit. Tuolla toisessa topicissa jo Mattia kiittelinkin hyvästä ohjeistuksesta tähän liittyen.
Keskellä kämmentä sojottava peukaloni törkkäsi vissiin jonkun kerran vahingossa oikein, koska sain nuo kaasarit maalattua ja säädettyä oikein hyvin. Mopolla tuntui olevan oikein nätisti menohaluja!
Tätä iloa kesti pari päivää. Sitten alkoi pätkimään. Ajoin nykivällä vehjeksellä kotiin. Yritin käyntiin seuraavana päivänä polkemalla ja työntämällä varmaan tunnin ajan. Ei mitään eloa.
Että sellaista. Tämä oli alkukesästä ja siitä lähtien tuo on seissyt tuossa pihassa hupun alla.
Multa itseltäni loppuu osaaminen. Löytyisköhän joku, joka metsästäisi vian ja korjaisi sen? Köyhähän mie oon, mutta pitäähän toki vaivannäöstä jotain maksaakin.
Mietin, että kun latvian ukko on tuon alunperin rakentanut, niin ne sähköt näyttää aika leikkaa-liimaa -mallisilta. Jotta olisiko fiksua tehdä about koko sähköt uusiksi, niin poistaa ainakin siitä yhden mahdollisen ongelmakohdan. Eikös tuohon valmiita johtosarjoja ym saa. Jotain mielelläni teen mukanakin, kunhan joku fiksumpi näyttää että Tee näin. Itse osaamattomana on aika hankala väkertää.
Jos nyt saisi tuon moottoripuolen rokkaamaan ensin, niin katsellaan sitä jo kaksi kertaa perseelleen mennyttä laatikkoremppaa vasta sitten…
Ensin vaihdoin tulpat. Sitten varmuuden vuoksi uuden puolan. Sitten uudet Pekar K68y kaasarit. Tuolla toisessa topicissa jo Mattia kiittelinkin hyvästä ohjeistuksesta tähän liittyen.
Keskellä kämmentä sojottava peukaloni törkkäsi vissiin jonkun kerran vahingossa oikein, koska sain nuo kaasarit maalattua ja säädettyä oikein hyvin. Mopolla tuntui olevan oikein nätisti menohaluja!
Tätä iloa kesti pari päivää. Sitten alkoi pätkimään. Ajoin nykivällä vehjeksellä kotiin. Yritin käyntiin seuraavana päivänä polkemalla ja työntämällä varmaan tunnin ajan. Ei mitään eloa.
Että sellaista. Tämä oli alkukesästä ja siitä lähtien tuo on seissyt tuossa pihassa hupun alla.
Multa itseltäni loppuu osaaminen. Löytyisköhän joku, joka metsästäisi vian ja korjaisi sen? Köyhähän mie oon, mutta pitäähän toki vaivannäöstä jotain maksaakin.
Mietin, että kun latvian ukko on tuon alunperin rakentanut, niin ne sähköt näyttää aika leikkaa-liimaa -mallisilta. Jotta olisiko fiksua tehdä about koko sähköt uusiksi, niin poistaa ainakin siitä yhden mahdollisen ongelmakohdan. Eikös tuohon valmiita johtosarjoja ym saa. Jotain mielelläni teen mukanakin, kunhan joku fiksumpi näyttää että Tee näin. Itse osaamattomana on aika hankala väkertää.
Jos nyt saisi tuon moottoripuolen rokkaamaan ensin, niin katsellaan sitä jo kaksi kertaa perseelleen mennyttä laatikkoremppaa vasta sitten…
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Heh roskaa bensaletkussa tai kaasarissa tankissa kokeile miten tulee bensaa esim tankissa voi olla roska joka aina imusta menee tukkoon ja alkaa pätkimään oulunsalon kaveri vois käydä jelppimässä
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Oliko tämä mopo hesan alppilassa vai jossain muualla alppilassa?
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Juurikin. Meiran paahtimon käry nenässä ja Linnanmäen laitteiden huudot korvissa.MATTI kirjoitti:Oliko tämä mopo hesan alppilassa vai jossain muualla alppilassa?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Eli hesassa ei täältäpäin löydy apuja sinne asti
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Moottoripyörä käynnistyy kun Pensaa, Puristusta ja Kipinää saadaan paikalle.
Kun pyörä käy huonosti jotain elemenntiä annostellaan huonosti.
Kun pyörä käy hyvin kaikkia elemettejä annostellaan hyvin.
Eli kun kampe kävi hetken hyvin oli kaikki kunnossa. Vika on nyt yhden osatekijän hyytymisen seurausta. Uskosin.
Kun pyörä käy huonosti jotain elemenntiä annostellaan huonosti.
Kun pyörä käy hyvin kaikkia elemettejä annostellaan hyvin.
Eli kun kampe kävi hetken hyvin oli kaikki kunnossa. Vika on nyt yhden osatekijän hyytymisen seurausta. Uskosin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Laita vähän pohjatietoja siitä moposta.kaasuttimet onkin jo selvillä..
-millainen sytkä siellä nyt on..kärjetön/kärjellinen..jos kärjetön niin mikä malli ja millainen puola. jos kärjetön niin onko sytkän koppa myös vaihdettu?
- tulpan johdot/hatut? vanhat vai vaihdettu
-onko mahdollista että kaasarit olisi saanut vettä?
-eikö se yrittänytkään käynnistyä kun sitten uudelleen sitä poljit ja työntelit?
-oletko tarkastanut tulppia noiden käynnistys yritysten jälkeen? märät vai kuivat..nokiset vai puhtaat?
-oletko kokeillut irtotulpalla tms. tuleeko sinne kipinää?
kokeilaan aloittaa etäparannus....
-
-millainen sytkä siellä nyt on..kärjetön/kärjellinen..jos kärjetön niin mikä malli ja millainen puola. jos kärjetön niin onko sytkän koppa myös vaihdettu?
- tulpan johdot/hatut? vanhat vai vaihdettu
-onko mahdollista että kaasarit olisi saanut vettä?
-eikö se yrittänytkään käynnistyä kun sitten uudelleen sitä poljit ja työntelit?
-oletko tarkastanut tulppia noiden käynnistys yritysten jälkeen? märät vai kuivat..nokiset vai puhtaat?
-oletko kokeillut irtotulpalla tms. tuleeko sinne kipinää?
kokeilaan aloittaa etäparannus....
-
- separaattori
- 2000
- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Jos sulla alkuperäinen virtalukko lampun kuupassa kannattaa sekin tarkistaa. On vähän onneton se alkuperäinen peltilipare joka saattaa vääntyä niin että alkaa esim tärinästä pätkii sähköjä
Rust in piece
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Vedä johto suoraan akun +navalta sytkän liittimeen, tämä eliminoi virtalukko ym.muut sähkö ongelmat, paitsi puolaa ja kärjetöntä.
Itse veikkaisin sähkövikaa, jos uudet tai vanhat Pekarit ( 63 ja 65 myös Pekareita ) paikallaan, harvoin menevät tukkoon yhtäaikaa ja yhdelläkin pytyllä pitäisi lähteä käyntiin jos kipinä vaan tulee.
Viimeksi muokannut IMZ-8, 21.09.2016 16:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Minä voisin jossain vaiheessa poiketa, kun tulee siitä ohi ajeltua. Työnnnetään se yhdessä mereen. no ei vainenskaan. Eiköhän se käyntiin lähe. Jos vaikka viikonloppuna tai ensviikolla?Laitatko vaikka puhelinnumeroa yv:nä
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Vastauksia ja ajatuksia:
Ei edes lupaillut kun yritin käynnistellä.
Kaasarit eivät saaneet vettä silloin kun oireet alkoivat eikä myös sen jälkeen.
Sytkästä löytyy kuva tuosta vähän aiempaa tästä viestiketjusta.
Puolan vaihdoin vuosi sitten uuteen suurtehopuolaan.
Milläs tuo sytkän koppa siis olis hyvä käsitellä, jos se sinne saattaa kipinän räpsiä? Vai onko muovinen ainut hyvä ratkaisu?
Ei ole alkuperäinen virtalukko vaan joku erikoisviritys.
Viime kesänä kun oli jo vähän käyntihäröä, niin kokeilin että tuli kipinää tulppiin. En kokeillut nyt uudestaan. Pitääpä taas.
Jospa kokeilen tulpanjohdot nyt ensin vaihtaa. Jos ne ois tullu tiensä päähän. Niitä en ole vaihtanut. Nämä varmaan ihan asialliset? http://www.osatuonti.fi/fi/tuote/2526205-tulpanjohdot
Ja kiitos huuha. Laitan viestiä. Olen ollut tässä reissussa, palailen kotiin taas alkuviikosta.
Ei edes lupaillut kun yritin käynnistellä.
Kaasarit eivät saaneet vettä silloin kun oireet alkoivat eikä myös sen jälkeen.
Sytkästä löytyy kuva tuosta vähän aiempaa tästä viestiketjusta.
Puolan vaihdoin vuosi sitten uuteen suurtehopuolaan.
Milläs tuo sytkän koppa siis olis hyvä käsitellä, jos se sinne saattaa kipinän räpsiä? Vai onko muovinen ainut hyvä ratkaisu?
Ei ole alkuperäinen virtalukko vaan joku erikoisviritys.
Viime kesänä kun oli jo vähän käyntihäröä, niin kokeilin että tuli kipinää tulppiin. En kokeillut nyt uudestaan. Pitääpä taas.
Jospa kokeilen tulpanjohdot nyt ensin vaihtaa. Jos ne ois tullu tiensä päähän. Niitä en ole vaihtanut. Nämä varmaan ihan asialliset? http://www.osatuonti.fi/fi/tuote/2526205-tulpanjohdot
Ja kiitos huuha. Laitan viestiä. Olen ollut tässä reissussa, palailen kotiin taas alkuviikosta.
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Päivitystä: Kävin tsekkaa vielä ja eihän se kipinää anna. Eli nyt on eri vika kuin viimeksi. Tosin akku on aika vähissä jo, mutta kyllä esim etuvalo vähän hehkuu. Joten kuvittelen että pitäisi se vähäiselläkin akulla jonkunlaisen kipinän poljettaessa antaa?
Se puola tosiaan varsin tuore, erikoista jos se olisi heti hajonnut?
Mites mie nyt metsästän sitä vikaa?
Se puola tosiaan varsin tuore, erikoista jos se olisi heti hajonnut?
Mites mie nyt metsästän sitä vikaa?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Laita akkuun akkulaturi kiinni ja lataa se, tai jos on 12V mopo niin vaikka kytke toisesta akusta(ajoneuvosta) apuvirtaa. Jos tuoreella sähkölläkään ei kipinää tule, niin laita akulta suora väliaikaisjohto akun + navasta siihen johtoon joka menee sinne mopon sytkäpoksiin..eli kärjettömässä menee puolalle ja siitä poksiin ,punanen johto. Yleensä alkuperäisessä johdotuksessa sen sytkäjohdon liitin on siinä kopan läheisyydessä jossa siihen tulee virta virtalukolta johtosarjasta..eli irrota se liitin ja kytke siihen suora + virta akulta ja kokeile tuleeko kipinä..en vielä usko puolan hajonneen..jos tuuolla kipinä löytyy , niin silloin on kosketushäikkää virtalukossa..sulakkeessa tms.riippuen millainen se johdotus siellä nyt onkaan. Kokeilun jälkeen muista irrottaa tuo testijohto, ettei jää virta kokoajaksi päälle...
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Ja homma etenee... tavallaan... Kävin tänään ostaa Biltemasta akkulaturin (koska en muista kelle entisen oon lainannu..), purin akun moposta irti ja iskin lataukseen. Noh. Se laturihan ilmoittaa sen akun vialliseksi. Yrittää ensin muutaman sekunnin "korjata" ja sit siirtyy lataustilaan ja muutaman sekunnin jälkeen virhevalo syttyy.
Eli akku ehkä entinen. Edellinen taisi olla about tällainen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000029846/. Liekö ihan sopiva kuitenkin? Ja eikös noiden nyt jonkin aikaa pitäisi kestääkin?
Edit: Näköjään toissa kesänä ostanut tuon edellisen akun ja eipä sillä juuri ajettu ole. Liekö juuri siksi entinen nyt. Noidenhan pitäisi mukamas kohtalaisen huoltovapaita olla jne.
Eli akku ehkä entinen. Edellinen taisi olla about tällainen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000029846/. Liekö ihan sopiva kuitenkin? Ja eikös noiden nyt jonkin aikaa pitäisi kestääkin?
Edit: Näköjään toissa kesänä ostanut tuon edellisen akun ja eipä sillä juuri ajettu ole. Liekö juuri siksi entinen nyt. Noidenhan pitäisi mukamas kohtalaisen huoltovapaita olla jne.
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Käyntihäiriöitä / Uudet kaasarit ja virranjakaja
Kyllä ne yleensä hyvin kestää..mutta käyttö tekee hyvää ja sitten kun jää seisomaan niin hyvin ladattuna jättää irrotettuna kytkennästä, (vaikka maajohto akusta irti) viileään mopon kanssa talvehtimaan. Halpis akkulaturit kyllä saattaa herjata akkua vaikka akku ei oliskaan sökö..eli jos siellä jotain kisua on niin laittaisin sen vaikka akkukaapeleilla hetkeksi kiinni autonakun rinnalle ja sitten kokeilisin ladata uudelleen..tai sitten vaan laturin kanssa mopoon ..tai jos on ihan kaput niin uus.. paha sanoo näkemättä...