Turengin peräpäivät..
Turengin peräpäivät..
Uutisia Piirikunnallisilta Turengin peräpäiviltä!
Vierailevana tähtösenä ei niinkään tuo uudenkarhee 750 perä, vaikka upea sekin..vaan arvatkaapa mikä harvinaisuus löyty huoltoon tulleen "arpa perän" sisältä?? [attachment=1]DSCN0482.JPG
Vierailevana tähtösenä ei niinkään tuo uudenkarhee 750 perä, vaikka upea sekin..vaan arvatkaapa mikä harvinaisuus löyty huoltoon tulleen "arpa perän" sisältä?? [attachment=1]DSCN0482.JPG
- Liitteet
-
- DSCN0483.JPG (161.78 KiB) Katsottu 5761 kertaa
Re: Turengin peräpäivät..
10/33 ?
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Turengin peräpäivät..
Kyllä! nyt pääsen näkee tämän tarunhohtoisen 10/33 välityksen ihan livenä....siitä on hurjia huhuja , mutta se että sellainen on nyt Turengin peräpäivillä ihan fyysisesti läsnä!!
Re: Turengin peräpäivät..
on jo niin pitkä perä et varmaan pitää liikennevaloissa potkia jaloilla alkuvauhti tavan itäkoneilla
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Turengin peräpäivät..
No nyt uskoo kai jo epäilevät Tuomaatkin, että ei ole satua tämä harvahammas
Re: Turengin peräpäivät..
Näyttää uudessa uralissa olevan alkujaan jo SKF laakerit perässä...
Re: Turengin peräpäivät..
Nämä alkuperäset kuvan IMZ 9 rattaat on sitte syöty. Tehdas tekee enää sivuvaunumalleja ja sooloperiä ei tarvita. Jos jossain Venäjällä lasikaapissa näette aitoja niin ostakaa. Nää Matin pöydällä olevat on nyt viimeset mitä sain EU kautta hankittua.
SKF on EFI kamppeissa ajossa. Uudet Uralit kasataan tuontiosista. Tehdas vaalaa lohkon ja laatikon kuoret, hitsaa rungon ja prässäilee peltiosat. Kaikki koneistusta vaativat kohteet tuotaan laatu OEM alihankkijoilla ja osat saapuvat kokoonpanolinjoille pääosin Venäjän ulkopuolelta. Muuten. IMZ EI käytä Kitai alihankkijoita. Taiwan on tasavaltakiinana kelpuutettu. Sieltä tulee mm se irtopoori ja sivuvaunun silmäpultit.
...kun nyt vauhtiin päästiin peräpäivien tiimoilta, niin Ural konserin kolmas ja pienin Taiwanin osa on Ural Aasia (Ural EU ja Ural IMWA ovat kaks muuta konsernin palaa). Ural Aasia hoitaa mm ND laturihommat ja pari muuta juttua.
SKF on EFI kamppeissa ajossa. Uudet Uralit kasataan tuontiosista. Tehdas vaalaa lohkon ja laatikon kuoret, hitsaa rungon ja prässäilee peltiosat. Kaikki koneistusta vaativat kohteet tuotaan laatu OEM alihankkijoilla ja osat saapuvat kokoonpanolinjoille pääosin Venäjän ulkopuolelta. Muuten. IMZ EI käytä Kitai alihankkijoita. Taiwan on tasavaltakiinana kelpuutettu. Sieltä tulee mm se irtopoori ja sivuvaunun silmäpultit.
...kun nyt vauhtiin päästiin peräpäivien tiimoilta, niin Ural konserin kolmas ja pienin Taiwanin osa on Ural Aasia (Ural EU ja Ural IMWA ovat kaks muuta konsernin palaa). Ural Aasia hoitaa mm ND laturihommat ja pari muuta juttua.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Turengin peräpäivät..
Onhan tuo uusi efi-perä jo aika laadukasta , niin kotelon valun ja muutenkin työn laadun suhteen. Tuossa kun tuota koteloa ihastelin niin kuinkahan vaikeaa olisi noita koteloita ostaa...siis pelkkiä koteloita..sehän ei valutuotteena maksa tehdä kun n. 5 eur...mutta mitähän se maksaa ostaa varaosana...??
Re: Turengin peräpäivät..
Ongelma tulee siinä että näitä valetaan sen verran mitä tuotanto ja viralliset varastot tarvii. Tehtaalla ei ole varaa teettää lännestä tuotavista osista perää pimeille markkinoille. Kovin halvalla ainakaan. Saattaa olla että perän valuosatki ostetaan jostain muualta kuin IMZ valimosta... Alla EU hinnat joissa Alvi 24% mukana
Kokonainen
EFI-750 5349 IMZ-8.1040-05001 Final drive complete 1WD, silver 892,80€
Tyhjä koppa + kansi
EFI-750 5351 IMZ-8.1040-05016 Final drive case, silver 207,08€
EFI-750 4720 IMZ-8.103-05020-20 Final drive case cover assembly from 2011 125,24€
Eli kannattaa korjuuttaa se vanha perä vaikkapa jossain missä homma tulee kerrasta kuntoon
Kokonainen
EFI-750 5349 IMZ-8.1040-05001 Final drive complete 1WD, silver 892,80€
Tyhjä koppa + kansi
EFI-750 5351 IMZ-8.1040-05016 Final drive case, silver 207,08€
EFI-750 4720 IMZ-8.103-05020-20 Final drive case cover assembly from 2011 125,24€
Eli kannattaa korjuuttaa se vanha perä vaikkapa jossain missä homma tulee kerrasta kuntoon
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Turengin peräpäivät..
Kylläpä tyhjä pesä on hinnoissaan
Re: Turengin peräpäivät..
Joo ..hyvin on hintaa,,,se olisi pirun näpsäkkä "pesä" tehdä levyjarru vanteella ja kevyellä irtopoorinavalla (esim HD),,mutta hinta ja saatavuus...pitäis tuntee joku riehakas alumiinivaluri....
Re: Turengin peräpäivät..
Tai sitten vaan rälläköi vanhastaperästä ylimääräiset pois ja vähän siistii muotoa
Re: Turengin peräpäivät..
Terve
Laarista löyty alkuperäinen venäläinen 45x59x7 stefa lajitoverin hienoon wanhaan liukulaakeriperään..joka päivitettiin joutuisampaan menoon sopivaksi...
Laarista löyty alkuperäinen venäläinen 45x59x7 stefa lajitoverin hienoon wanhaan liukulaakeriperään..joka päivitettiin joutuisampaan menoon sopivaksi...
Re: Turengin peräpäivät..
No niin..valmis peppu lyhytrunkoiseen Uraliin ja nopian pojan hampailla...
Huomiona nm.Harrikin hommaamat kovat panssarivaunun pinnapultit "kylä lähtee"...
Huomiona nm.Harrikin hommaamat kovat panssarivaunun pinnapultit "kylä lähtee"...
Re: Turengin peräpäivät..
Moro.kalkkuna kirjoitti: ↑23.01.2018 11:49 Nämä alkuperäset kuvan IMZ 9 rattaat on sitte syöty. Tehdas tekee enää sivuvaunumalleja ja sooloperiä ei tarvita. Jos jossain Venäjällä lasikaapissa näette aitoja niin ostakaa. Nää Matin pöydällä olevat on nyt viimeset mitä sain EU kautta hankittua.
SKF on EFI kamppeissa ajossa. Uudet Uralit kasataan tuontiosista. Tehdas vaalaa lohkon ja laatikon kuoret, hitsaa rungon ja prässäilee peltiosat. Kaikki koneistusta vaativat kohteet tuotaan laatu OEM alihankkijoilla ja osat saapuvat kokoonpanolinjoille pääosin Venäjän ulkopuolelta. Muuten. IMZ EI käytä Kitai alihankkijoita. Taiwan on tasavaltakiinana kelpuutettu. Sieltä tulee mm se irtopoori ja sivuvaunun silmäpultit.
...kun nyt vauhtiin päästiin peräpäivien tiimoilta, niin Ural konserin kolmas ja pienin Taiwanin osa on Ural Aasia (Ural EU ja Ural IMWA ovat kaks muuta konsernin palaa). Ural Aasia hoitaa mm ND laturihommat ja pari muuta juttua.
Töissä ollessa käytettiin noita SKF laakereita aikaspaljon , ja kuinka ollakaan niissähän luki USSR . Hyvä kun käyttävät omiaan Uralissa...
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Turengin peräpäivät..
Nyt on Turengin peräpäivillä harvinainen vieras ...live äksön! tuiki harvinainen harvahammas! 10/33 menossa lajitoverin "liukkaaseen" perään.
huom. oikeaoppisesti tehty kiilapultin veto aukko..ei mikään päissään sohlattu soikio hole, vaan juuri kiilapultille tehty. Missäköhän nämä rattaat aikoinaan valmistettiin? Jes...
huom. oikeaoppisesti tehty kiilapultin veto aukko..ei mikään päissään sohlattu soikio hole, vaan juuri kiilapultille tehty. Missäköhän nämä rattaat aikoinaan valmistettiin? Jes...
Re: Turengin peräpäivät..
Harvahammas kaipaa vähän enemmän elintilaa....no sitähän syntyy...