Öljy vuotoa etsiessä sain hukattua 4 vaihteen. Vaihteisto toimi hyvin, ainut ongelma oli oikean kengän öljyyntyminen, käytin kuvassa näkyvän lähinnä kaasutinta olevan 17mm kannalla olevan pultin pois kun luulin pelkäksi pultisi jossa reikä keskellä, joillakin tapana porata huohotin reikiä öljykorkkeihin, mutta siellä olikin jousi ja tappi, äkkiä takaisin paikoilleen. tämän mallin laatikkoa en ole koskaan aukassu niin en tiedä tuon pultti/tapin merkitystä.
Miten vaihtteen siirtäjien säätö? polkimen puolella kaks pulttia takaa päin?
Mistähän tämä koko laatikko kun aika outoja ulokkeita tuolla oikealla puolen, vapaan merkkivalon anturi taitaa olla tuoyks pultti/mutteri.
kaikki apu 4 vaihteen löytymiseen on tervetullutta. kiitos
Kadotin 4 vaihteen, apuja sen löytämiseen.
Re: Kadotin 4 vaihteen, apuja sen löytämiseen.
Miliisimallin laatikko, "uudehkoa " vuosikertaa koska näyttää olevan pakkikin. Eli ne ulokkeet oikealla on pedaalille ja vaijerille joilla painetaan mekaanisen sirran kitkapyöra vauhtipyörän päälle .
T.hh
T.hh
Re: Kadotin 4 vaihteen, apuja sen löytämiseen.
Vai miliisi laatikko, eipä ole aikaisemmin sattunut tämmöistä näkemään.
Vaihdoin pakittoman takaisin paikoilleen, jossa 3 rallattaa ja 4 tipahtelee pois päältä, voi kuiten ajaa.
Tämä pakillisen mysteeri pultii/jousi/tapin otin tutkintaan. Pulttin kun jättää löysälle tai pois kokonaan niin 4 toimii. Tappi osuu laatikon sisällä siihen valitsin levyyn jota kuula/jousi stoppailee veihteitten kohille, 4 vaihteen kohilla sylttää väliin eikä vaide mene perille asti. Kuva viel selventään sepostusta. Laatikko on kuvassa naamallaan, eli kytkin alhaalla ja kartaani ylhäällä.
Taidan heittää miljuunalaatikkoon tuon tappi/jousi/pultin ja tilalle lyhyempi normi pultti.
Laatikon purku/kasaus
https://www.youtube.com/watch?v=1ws6GT8KH98
Vaihdoin pakittoman takaisin paikoilleen, jossa 3 rallattaa ja 4 tipahtelee pois päältä, voi kuiten ajaa.
Tämä pakillisen mysteeri pultii/jousi/tapin otin tutkintaan. Pulttin kun jättää löysälle tai pois kokonaan niin 4 toimii. Tappi osuu laatikon sisällä siihen valitsin levyyn jota kuula/jousi stoppailee veihteitten kohille, 4 vaihteen kohilla sylttää väliin eikä vaide mene perille asti. Kuva viel selventään sepostusta. Laatikko on kuvassa naamallaan, eli kytkin alhaalla ja kartaani ylhäällä.
Taidan heittää miljuunalaatikkoon tuon tappi/jousi/pultin ja tilalle lyhyempi normi pultti.
Laatikon purku/kasaus
https://www.youtube.com/watch?v=1ws6GT8KH98
Re: Kadotin 4 vaihteen, apuja sen löytämiseen.
Juu aivan turha kapistus on tuo pultti/jousi/tappi, laitoin pultin reikään ja kaikki stefat uudet, koe ajolla kaikki vaihteet löyty ja ei vuoda öljyä.
Onko vaihteistoissa eri välityksiä? tuntuis 4 olevan hiukan pidempi kun kierroksia kuuntelee 80 vauhdissa. Joskus kuullut olen että olisi tarjolla pidempää välitystä 4 vaihteeksi.
Onko vaihteistoissa eri välityksiä? tuntuis 4 olevan hiukan pidempi kun kierroksia kuuntelee 80 vauhdissa. Joskus kuullut olen että olisi tarjolla pidempää välitystä 4 vaihteeksi.
Re: Kadotin 4 vaihteen, apuja sen löytämiseen.
4 vaihteeksi löytyy kolmea alkuperäistä nopeampaa välitystä.+ 9 , 14 ja 30 % nopeuttavaa