Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
MW:n Vaihdelaatikosta sattumoisin irtosi se kytkimen vipu vai mikä lie se ”heebeli” viralliselta nimeltään.
Jos jollakin on näitä vanhempia pakittomia lootia niin ehkä kannattaa tarkastaa alkaako
akselin reikä kulua samalla lailla puhki tai murtua 6204 laatikossa taitaa olla ko. vivun akselin reikä muutenkii aika rihvelin olonen,
vai vaan luulenko minä?
Onko mahdollisesti tyyppivika vai johtuuko kenties materiaalin pehmeydestä ja laatuvaihteluista?
MT804 askissa on minusta jo tukevampi ja parempi kiinnitys
Kun tämä vivun irtoaminen tuli nyt koettua, niin katsoin toisesta projektimoposta oisko se ehjä
ja lainakäyttöön sopiva.
Samalla oli tarkoitus tiirata reiän paikka ja nokan muotoa korjaushitsuuta varten.
mutta….
K750B:n laatikossa näyttää olevan samanlainen kulumis- ja irtoamisvika tulossa
kuten kuvasta näkkyy.
Reikä on jo soikea ja seinämävahvuus ei ole kovin kummonen.
Kuvassa se tosin näyttää paremmalta kuin luonnossa. Sen käytössä olleen rikkoontuneen 6204:n vivun täytehitsasin ja lisäsin vielä paksuutta 8:aan milliin.
Tietenkin piti retusoida täytehitsaamalla vielä niitä kiinnityspannassa olevia korvakkeita,
koska vivun paksuuskin kasvoi.
Toivottavasti koko tsydemi on nyt parempi.
Ainakin mieltä rauhoittaa enemmän, kuin sen valmiiksi kulahtaneen vivun vaihtaminen tilalle.
Vaikka sekin olisi saattanut kestää meikäläisen ajoilla vielä vaikka kuinka pitkään.
pekka
Jos jollakin on näitä vanhempia pakittomia lootia niin ehkä kannattaa tarkastaa alkaako
akselin reikä kulua samalla lailla puhki tai murtua 6204 laatikossa taitaa olla ko. vivun akselin reikä muutenkii aika rihvelin olonen,
vai vaan luulenko minä?
Onko mahdollisesti tyyppivika vai johtuuko kenties materiaalin pehmeydestä ja laatuvaihteluista?
MT804 askissa on minusta jo tukevampi ja parempi kiinnitys
Kun tämä vivun irtoaminen tuli nyt koettua, niin katsoin toisesta projektimoposta oisko se ehjä
ja lainakäyttöön sopiva.
Samalla oli tarkoitus tiirata reiän paikka ja nokan muotoa korjaushitsuuta varten.
mutta….
K750B:n laatikossa näyttää olevan samanlainen kulumis- ja irtoamisvika tulossa
kuten kuvasta näkkyy.
Reikä on jo soikea ja seinämävahvuus ei ole kovin kummonen.
Kuvassa se tosin näyttää paremmalta kuin luonnossa. Sen käytössä olleen rikkoontuneen 6204:n vivun täytehitsasin ja lisäsin vielä paksuutta 8:aan milliin.
Tietenkin piti retusoida täytehitsaamalla vielä niitä kiinnityspannassa olevia korvakkeita,
koska vivun paksuuskin kasvoi.
Toivottavasti koko tsydemi on nyt parempi.
Ainakin mieltä rauhoittaa enemmän, kuin sen valmiiksi kulahtaneen vivun vaihtaminen tilalle.
Vaikka sekin olisi saattanut kestää meikäläisen ajoilla vielä vaikka kuinka pitkään.
pekka
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Terve
Uralin orkis vivut on aika jämäkkää taetta ja niihin ei meinaa liukkaat viilat pystyä...
Uralin orkis vivut on aika jämäkkää taetta ja niihin ei meinaa liukkaat viilat pystyä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Kyllä alkuperäiset vivut on sen verran kestäviä, että yleensä kestää ajomiehen viriilin iän....eli ei mikään "tyyppivika" mutta kaikki liikkuvat kuluu...
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
jep!
Kun väljyys lisääntyy, niin varmaan kuluminenkin hiekan avulla moninkertaistuu.
Ja eihän noita reikien kulumisia tule kateltua, jos laatikko muuten toimii.
pekka
Kun väljyys lisääntyy, niin varmaan kuluminenkin hiekan avulla moninkertaistuu.
Ja eihän noita reikien kulumisia tule kateltua, jos laatikko muuten toimii.
pekka
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Terve
Tappina kannattaa käyttää kovaa 12.9 pulttia ja voidella sitkostetulla vaseliinilla, niin ei pääse pöly ja hiekka sisälle...
Tappina kannattaa käyttää kovaa 12.9 pulttia ja voidella sitkostetulla vaseliinilla, niin ei pääse pöly ja hiekka sisälle...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
joo
Semmosen pultin ja rasvat meinasin laittaa, mutta työväenluokka oli
vappuna munkin syönnissä ja %simaa lipittämässä ja pulttikaapat kiinni Kuopiossa.
Jos täytehitsaamisessa olisi halunnut säilyttää alkuperäisen paksuuden ja muodon,
niin sitten olisi pitänyt saada kovuutta hitsaustulokseen.
ESAB:n luettelosta olisi pitänyt opiskella, mutta yksittäisten
erikoispuikkkojen hommoominen pikkuhommaan on oma jopinsa.
Ja käytännössä ehkä ammattimiehellä hitsuuttaa.
...mutta nuukuuttani annoin sen homman kaikista halvimmalle tarjolla olevalle kyläsepälle.
eli
hitsasin ihan ite "mitä lienee" kiinalaisella mikkilangalla
ja siksi tein sen vähän paksummaksi
pekka
Semmosen pultin ja rasvat meinasin laittaa, mutta työväenluokka oli
vappuna munkin syönnissä ja %simaa lipittämässä ja pulttikaapat kiinni Kuopiossa.
Jos täytehitsaamisessa olisi halunnut säilyttää alkuperäisen paksuuden ja muodon,
niin sitten olisi pitänyt saada kovuutta hitsaustulokseen.
ESAB:n luettelosta olisi pitänyt opiskella, mutta yksittäisten
erikoispuikkkojen hommoominen pikkuhommaan on oma jopinsa.
Ja käytännössä ehkä ammattimiehellä hitsuuttaa.
...mutta nuukuuttani annoin sen homman kaikista halvimmalle tarjolla olevalle kyläsepälle.
eli
hitsasin ihan ite "mitä lienee" kiinalaisella mikkilangalla
ja siksi tein sen vähän paksummaksi
pekka
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Kannattaa kysyä myös täältä palstalta Ostaa ilmoituksella , onhan noita kumminkin nurkissa monella harrastajalla. Myös uusia alkuperäislaatuisia voi kysyä vaikka Uralvox (Mika Marttilalta) luulisi löytyvän..kyse on kumminkin muistaakseni alle 20 eur osasta´+toimitus.
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Kyllä tuli hyvä, pultin hankaus pinta kaksin kertaistui.pru426 kirjoitti: ↑02.05.2019 12:41 joo
Semmosen pultin ja rasvat meinasin laittaa, mutta työväenluokka oli
vappuna munkin syönnissä ja %simaa lipittämässä ja pulttikaapat kiinni Kuopiossa.
Jos täytehitsaamisessa olisi halunnut säilyttää alkuperäisen paksuuden ja muodon,
niin sitten olisi pitänyt saada kovuutta hitsaustulokseen.
ESAB:n luettelosta olisi pitänyt opiskella, mutta yksittäisten
erikoispuikkkojen hommoominen pikkuhommaan on oma jopinsa.
Ja käytännössä ehkä ammattimiehellä hitsuuttaa.
...mutta nuukuuttani annoin sen homman kaikista halvimmalle tarjolla olevalle kyläsepälle.
eli
hitsasin ihan ite "mitä lienee" kiinalaisella mikkilangalla
ja siksi tein sen vähän paksummaksi
pekka
Kestää ainakin 50 vuotta... kaikkihan tulee nykyisin kiinasta, rst, hst langat, putket, palkit ja putkien osat jne.
Jos sata päivää vuodessa pyöräilet tällä pyörällä.
Kytkintä käytät 100 kertaa päivässä = 10000 kertaa vuodessa vipu liikkuu ja 50 vuotta = 500 000 kertaa
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Kiitos pojjaat neuvoista ja rohkasusta !
50v laskennallinen elinkaari tuolle tee-se-ihan-ite -hitsaukselle...hehheh !
Onko niin mahtava uu-tuuria, että minä olen se ainut, jolta on ko. vipu irronnut / menny rikki?
Oli muuten aika " hejssan hopsan falleralleraa"- koeajotunnelma kun kaikki tuntui toimivan
ja ennenkuin tajusin mitä tapahtui.
Se irtosi t- risteyksessä ja naapuri oli tulossa oikealta.
Onneksi ajo hiljaa.
Matilla on ihan hyvä idea, jotta helpompi ostaa ehjä rikkinäisen tilalle.
Sitä kun oli niin kiire päästä elvistelemään naapurille, miten itäpyörällä ajellaan vappuna.
..ja mitä opimma tästä!
"ylpeys käy lankeemuksen edellä"
pekka
50v laskennallinen elinkaari tuolle tee-se-ihan-ite -hitsaukselle...hehheh !
Onko niin mahtava uu-tuuria, että minä olen se ainut, jolta on ko. vipu irronnut / menny rikki?
Oli muuten aika " hejssan hopsan falleralleraa"- koeajotunnelma kun kaikki tuntui toimivan
ja ennenkuin tajusin mitä tapahtui.
Se irtosi t- risteyksessä ja naapuri oli tulossa oikealta.
Onneksi ajo hiljaa.
Matilla on ihan hyvä idea, jotta helpompi ostaa ehjä rikkinäisen tilalle.
Sitä kun oli niin kiire päästä elvistelemään naapurille, miten itäpyörällä ajellaan vappuna.
..ja mitä opimma tästä!
"ylpeys käy lankeemuksen edellä"
pekka
-
- 200
- Viestit: 224
- Liittynyt: 10.12.2017 17:51
Re: Kytkimen vipuprobleemi Dneprin 6204 ja 7204/7500 vaihdelaatikossa
Huomasin joskus reijän kovin kuluneeksi muodottomaksi ja siinä kun kädessäni palikkaa pyörittelin... porasin reijän isommax ja törkkäsin putken holkiks.. tuumasin et kai tuo aikansa kestää..
Koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kerralla kuntoon,
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan