Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Kiertäväkanki
Viestit: 3
Liittynyt: 05.01.2011 20:56

Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Viesti Kirjoittaja Kiertäväkanki »

Moi.

Onko Dneprin voimansiirrosta hyödynnettävissä mitään noin 100Nm moottorin takana ja saako voimansiirtoon vahvempia osia?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Viesti Kirjoittaja MATTI »

En tiedä mitä tässä haetaan, mutta näissä ihan vakio 1600 vw koneissa joita näissä mopoissa on jo aika monta, on vakio vääntömomentti 10.2..10.5 kpm. siis vakio koneessa, ja mopoissa monissa on jo tuplakaasuttimia ja korkeampaa puristusta kuin vakiokoneessa,, eikä puhallinlaitteita, eli käytännössä sae. tehoisia vakioinakin.Yleensä nämä on nepparin voimansiirrolla melkein kaikki. Ainoastaan kytkimen jouset vaunukäytössä on hyvä laittaa parempilaatuiset ,joita löytyy ihan itämopo varaosina ja kytkinlevynä ainakin yksi hyvälaatuinen. Ilmeisesti kysyjällä on nyt joku mielessä jonka kestävyyttä tässä aprikoidaan`???
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Viesti Kirjoittaja MATTI »



Räyskälässä pärinää ja pauketta, neppari vakio vw 1600 dyno takapyörästä
Dyno 2016.jpg
Dyno 2016.jpg (141.29 KiB) Katsottu 3571 kertaa
Kiertäväkanki
Viestit: 3
Liittynyt: 05.01.2011 20:56

Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Viesti Kirjoittaja Kiertäväkanki »

Kiitos nopsasta vastauksesta. Hyvinhän voimansiirrossa siis on reserviä alkuperäiseen verrattuna kun kaikki osat vaan kunnossa.

Tallista on tällä hetkellä parhaat päivänsä nähneet MT9 ja 1150 bemukka, joten kävi mielessä josko noista ois saanu yhen toimivan kulkineen, hyödyntämällä ainakin osittain neprin voimansiirtoa bemukan pannun jatkeena.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Onhan noita ainakin 800 bemarien koneita laitettu nepparin laatikolla itämopon runkoon. taitaa olla yhdessä trikessakin.
Avatar
Uralrane
1000
1000
Viestit: 1127
Liittynyt: 31.08.2004 14:53
Paikkakunta: Pohjoisen oppositio

Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Joskus tuota koneswappia selvittelin, luvat oli siihen aikaan tiukemmalla.

Olikohan niin että Bimmerin kardaani pyöri toiseen suuntaan? Että jos laittaa Bimmerin laatikon, niin pitää laittaa myös perä? Tästä on nyt aikaa kulunut niin muisti saattaa heittää.

[offtopiccia]Tuossa ylimääräinen älyissään oleva V2 mylly pyörii nurkissa, käynyt mielessä sellainenkin yhdistelmä kun itä kohtaa lännen. On vaan noita kuutioita ja tehoakin mahtaa olla liikaa.[/offtopikkiloppuu] :think:
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Uralrane kirjoitti: 11.10.2019 19:23 Joskus tuota koneswappia selvittelin, luvat oli siihen aikaan tiukemmalla.

Olikohan niin että Bimmerin kardaani pyöri toiseen suuntaan? Että jos laittaa Bimmerin laatikon, niin pitää laittaa myös perä? Tästä on nyt aikaa kulunut niin muisti saattaa heittää.

[offtopiccia]Tuossa ylimääräinen älyissään oleva V2 mylly pyörii nurkissa, käynyt mielessä sellainenkin yhdistelmä kun itä kohtaa lännen. On vaan noita kuutioita ja tehoakin mahtaa olla liikaa.[/offtopikkiloppuu] :think:
Bimmerin laatikko pyörii itämopo perään väärään suuntaan ,eli pitää laittaa vaikka nepparin laatikko, niin homma on hallussa. Näihin itämopoihin saa laittaa (Ohv) koneisiin ainakin kai sen 78 hv:n koneen ilman sen enempiä mutinoita , sivuvaunumopossa on se 0.3kW/kg aika kova tavoite.. :mrgreen:
Vastaa Viestiin