Moi.
Onko Dneprin voimansiirrosta hyödynnettävissä mitään noin 100Nm moottorin takana ja saako voimansiirtoon vahvempia osia?
Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05.01.2011 20:56
Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana
En tiedä mitä tässä haetaan, mutta näissä ihan vakio 1600 vw koneissa joita näissä mopoissa on jo aika monta, on vakio vääntömomentti 10.2..10.5 kpm. siis vakio koneessa, ja mopoissa monissa on jo tuplakaasuttimia ja korkeampaa puristusta kuin vakiokoneessa,, eikä puhallinlaitteita, eli käytännössä sae. tehoisia vakioinakin.Yleensä nämä on nepparin voimansiirrolla melkein kaikki. Ainoastaan kytkimen jouset vaunukäytössä on hyvä laittaa parempilaatuiset ,joita löytyy ihan itämopo varaosina ja kytkinlevynä ainakin yksi hyvälaatuinen. Ilmeisesti kysyjällä on nyt joku mielessä jonka kestävyyttä tässä aprikoidaan`???
Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana
Räyskälässä pärinää ja pauketta, neppari vakio vw 1600 dyno takapyörästä
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05.01.2011 20:56
Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana
Kiitos nopsasta vastauksesta. Hyvinhän voimansiirrossa siis on reserviä alkuperäiseen verrattuna kun kaikki osat vaan kunnossa.
Tallista on tällä hetkellä parhaat päivänsä nähneet MT9 ja 1150 bemukka, joten kävi mielessä josko noista ois saanu yhen toimivan kulkineen, hyödyntämällä ainakin osittain neprin voimansiirtoa bemukan pannun jatkeena.
Tallista on tällä hetkellä parhaat päivänsä nähneet MT9 ja 1150 bemukka, joten kävi mielessä josko noista ois saanu yhen toimivan kulkineen, hyödyntämällä ainakin osittain neprin voimansiirtoa bemukan pannun jatkeena.
Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana
Onhan noita ainakin 800 bemarien koneita laitettu nepparin laatikolla itämopon runkoon. taitaa olla yhdessä trikessakin.
Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana
Joskus tuota koneswappia selvittelin, luvat oli siihen aikaan tiukemmalla.
Olikohan niin että Bimmerin kardaani pyöri toiseen suuntaan? Että jos laittaa Bimmerin laatikon, niin pitää laittaa myös perä? Tästä on nyt aikaa kulunut niin muisti saattaa heittää.
[offtopiccia]Tuossa ylimääräinen älyissään oleva V2 mylly pyörii nurkissa, käynyt mielessä sellainenkin yhdistelmä kun itä kohtaa lännen. On vaan noita kuutioita ja tehoakin mahtaa olla liikaa.[/offtopikkiloppuu]
Olikohan niin että Bimmerin kardaani pyöri toiseen suuntaan? Että jos laittaa Bimmerin laatikon, niin pitää laittaa myös perä? Tästä on nyt aikaa kulunut niin muisti saattaa heittää.
[offtopiccia]Tuossa ylimääräinen älyissään oleva V2 mylly pyörii nurkissa, käynyt mielessä sellainenkin yhdistelmä kun itä kohtaa lännen. On vaan noita kuutioita ja tehoakin mahtaa olla liikaa.[/offtopikkiloppuu]
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Re: Voimansiirron kestävyys vääntävämmän moottorin takana
Bimmerin laatikko pyörii itämopo perään väärään suuntaan ,eli pitää laittaa vaikka nepparin laatikko, niin homma on hallussa. Näihin itämopoihin saa laittaa (Ohv) koneisiin ainakin kai sen 78 hv:n koneen ilman sen enempiä mutinoita , sivuvaunumopossa on se 0.3kW/kg aika kova tavoite..Uralrane kirjoitti: ↑11.10.2019 19:23 Joskus tuota koneswappia selvittelin, luvat oli siihen aikaan tiukemmalla.
Olikohan niin että Bimmerin kardaani pyöri toiseen suuntaan? Että jos laittaa Bimmerin laatikon, niin pitää laittaa myös perä? Tästä on nyt aikaa kulunut niin muisti saattaa heittää.
[offtopiccia]Tuossa ylimääräinen älyissään oleva V2 mylly pyörii nurkissa, käynyt mielessä sellainenkin yhdistelmä kun itä kohtaa lännen. On vaan noita kuutioita ja tehoakin mahtaa olla liikaa.[/offtopikkiloppuu]