Dnepr MT10 pakkilaatikon tiivisteet

Voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Konepyöräilijä
50
50
Viestit: 55
Liittynyt: 30.08.2020 16:22

Dnepr MT10 pakkilaatikon tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Konepyöräilijä »

Loota on kasaamisvaiheessa ja iso apu on täällä olleista ohjeista ollut. Tiivistesarjassa on vielä kaksi kumitiivistettä, joiden sijoituskohta ei ole minulle valjennut.

Liittyykö nuo rinkulat kytkimen käyttötankoon? Kartiomaisessa on läpireikä ja pienempi on umpinainen toisesta päästään (voi tietysti olla joku valupurse, joka pitää avata).

Tuossa tangossa on myös ennestään keskellä jokin liukuva kovamuovinen rengas. Liekö se joku omavalmiste?
Liitteet
20201021_175859.jpg
20201021_175859.jpg (82.12 KiB) Katsottu 2032 kertaa
20201021_180028.jpg
20201021_180028.jpg (77.16 KiB) Katsottu 2032 kertaa
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Dnepr MT10 pakkilaatikon tiivisteet

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Tuo kartiomainen ei kuulu laatikkoon vaan on moottorin sentrifuuki öljynsuodattimen asennukseen kuuluva tiiviste. tuo lieriö on tuon painintangon tiiviste /keskitys kumi, joka tulee tuohon tangon ohuempaan välikköön. Tuo muovinen rengas on jonkun oma idea...siihen ei kuulu sellaista.
Konepyöräilijä
50
50
Viestit: 55
Liittynyt: 30.08.2020 16:22

Re: Dnepr MT10 pakkilaatikon tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Konepyöräilijä »

Kiitoksia tiedosta. Räjäytyskuvistakaan ei oikein varmuutta saanut.
Tiukka vaan on tuo pienempi kumi, mutta sinne se varmasti venyy. Kansiin tulevan öljyputken lohkon puolella oleviin reikiin tulevissa kumeissa oli myös valun jäljiltä pois rapsautettava purse.
Tosiaan sillä muovirenkaalla on varmaankin hoidettu tuon painintangon keskitys, kun ei oikeaa osaa ole ollut. Tiivistystähän sillä ei juurikaan tuonne saa.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Dnepr MT10 pakkilaatikon tiivisteet

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Konepyöräilijä kirjoitti: 21.10.2020 21:54 Kiitoksia tiedosta. Räjäytyskuvistakaan ei oikein varmuutta saanut.
Tiukka vaan on tuo pienempi kumi, mutta sinne se varmasti venyy. Kansiin tulevan öljyputken lohkon puolella oleviin reikiin tulevissa kumeissa oli myös valun jäljiltä pois rapsautettava purse.
Se painintapin kumi on hieman kireä asentaa. On käytetty kartiokasta voideltua asetinta (esim.kuulakärkikynän tupesta muokattua) tai sitten raa´asti avaavilla lukkosokka pihdeillä aukastu ja hieman pakotusta jne. mitä mieli milloinkin keksii...Tuollaisella tuotannollisesti tehokkaalla ja tiukkojen 5 vuotis tavoite suunnitelmien velvoittamilla tehtailla ja työläisillä ei ole aikaa puhkoa valujäämiä , vaan ne menee asentajatyöläisten piikkiin :lol:
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Dnepr MT10 pakkilaatikon tiivisteet

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kantopinta on tossa keskellä. Lootassa se purse vaan tiivistää lisää ja hakee paikkansa hetken pyörittyään ;-)
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Vastaa Viestiin