Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Ei muuten tullut kuivaa tuosta laatikosta... Kyllä se ennenkin vuoti sieltä kardaanin lähdöstä, se ulostuloakseli vai mikä lie. Mutta nyt vuotaa todella reilusti ja se pyörivä kumilimppu hoitaakin sitten koko vekottimen ja lahkeen voitelun eteenpäin...
Oisko niin, että se ulostuloakseli on niin kulunut ettei osu uuden stefan kanssa yhteen? Eli pitää varmaan uusia se akseli ja samalla taas uusi stefa, right?
Tuosta löytyisi alkuperäinen
http://moto-boxer.com/product_info.php? ... ts_id=2022
Ja tuosta uusiotuotantoa
http://moto-boxer.com/product_info.php? ... ts_id=1196
Ilmeisesti käy tuohon Dnepr MT804 laatikkoon kun tuotteen otsikossa sanotaan että Dnepr…?
Ja kokemuksia onko uusiotuotanto näissä parempaa kuin alkuperäiset?
Oisko niin, että se ulostuloakseli on niin kulunut ettei osu uuden stefan kanssa yhteen? Eli pitää varmaan uusia se akseli ja samalla taas uusi stefa, right?
Tuosta löytyisi alkuperäinen
http://moto-boxer.com/product_info.php? ... ts_id=2022
Ja tuosta uusiotuotantoa
http://moto-boxer.com/product_info.php? ... ts_id=1196
Ilmeisesti käy tuohon Dnepr MT804 laatikkoon kun tuotteen otsikossa sanotaan että Dnepr…?
Ja kokemuksia onko uusiotuotanto näissä parempaa kuin alkuperäiset?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Terve
Tuohan mikä on kuvissa ei ole sitten se vispilä joka laatikkoon tulee vaan tuo tulee kardaaniin... kun se vispilä (joka tulee laatikkoon jossa on se mittarinpyörittimen ratas) laitetaan paikoilleen pääakselin pooreihin, niin siihen vispilän pooreihin kannattaa laittaa hieman tiivistemassaa, joka kuivuttuaan tekee sen vispilän poorit tiiviiksi laatikon akseliin., muuten ne oilit tulee tihkumalla ulos sieltä laatikosta pooriakselia myöten.
Lisäksi ..kun sen laatikon vispilän asentaa paikoilleen, niin kannattaa "täyttää" ne hammaslähdöt ( mittarinpyörittimelle) vaseliinilla ja asentaessa varovasti kierittää vispilää niin ettei kierrelähdöt pullauta stefan jousirengasta irti...niin sattuu luvattoman usein..ja silloin taas oilit on puntilla...
Tuohan mikä on kuvissa ei ole sitten se vispilä joka laatikkoon tulee vaan tuo tulee kardaaniin... kun se vispilä (joka tulee laatikkoon jossa on se mittarinpyörittimen ratas) laitetaan paikoilleen pääakselin pooreihin, niin siihen vispilän pooreihin kannattaa laittaa hieman tiivistemassaa, joka kuivuttuaan tekee sen vispilän poorit tiiviiksi laatikon akseliin., muuten ne oilit tulee tihkumalla ulos sieltä laatikosta pooriakselia myöten.
Lisäksi ..kun sen laatikon vispilän asentaa paikoilleen, niin kannattaa "täyttää" ne hammaslähdöt ( mittarinpyörittimelle) vaseliinilla ja asentaessa varovasti kierittää vispilää niin ettei kierrelähdöt pullauta stefan jousirengasta irti...niin sattuu luvattoman usein..ja silloin taas oilit on puntilla...
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Ai joo, kaivoin näköjään väärän osan linkit. No mutta anyway oot sitä mieltä että se öljy tulee pooriakselia myöten, eikä ongelma johdu siis tuosta vispilästä ja stefasta?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Yleensä jos öljy tulee korjatun laatikon vispilän alta, niin syinä on, tiivistemassa puuttuu poorista, stefan kiristinjousi on irronnut asennuksessa, vispilän stefan liukupinta oli kulunut stefalle sopimattomaan kuntoon, vääränmallinen (kokoinen) stefa, vispilän lukitusmutteri irti/löystynyt...eipä siellä siinä kohdassa juuri yleensä muihin vuodon syihin törmää..
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Mulla oli kolme eri syytä oman vispilän vuotoon:
- En ollu laittanu O-renkaita niihin väleihin, johon kuuluisi
- Mutteri oli löysällä
- Stefan jousi osittain sijoiltaan
Kun laitoin parit O-renkaat eri väleihin, stefan jousen takaisin kohdilleen ja mutterin ammuin kevyseti pyssyllä kiinni, niin ei enää rappaa.
- En ollu laittanu O-renkaita niihin väleihin, johon kuuluisi
- Mutteri oli löysällä
- Stefan jousi osittain sijoiltaan
Kun laitoin parit O-renkaat eri väleihin, stefan jousen takaisin kohdilleen ja mutterin ammuin kevyseti pyssyllä kiinni, niin ei enää rappaa.
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Ja koska laatikkoremppa on niin kivaa, niin saamme tehdä sen uudestaan.
Jokuhan meni siis poskelleen. Oli jotain käyntihäiriöitä niin en ensin tunnistanut mistä oli kysymys, kun pätki vähän muutenkin. Mutta sitten vaiva paheni ja selkeytyi: Tiputtaa 3-vaihteen pois päältä pätkittäin, ikään kuin lyö tyhjää välillä. Eli ei tipu päältä pois kokonaan vaan nykäisee niinkuin tyhjää välissä. Todella omituinen vaiva.
Onko jollain joku kokemus samanlaisesta ja osaa suoraan sanoa mikä meni vikaan?
Jokuhan meni siis poskelleen. Oli jotain käyntihäiriöitä niin en ensin tunnistanut mistä oli kysymys, kun pätki vähän muutenkin. Mutta sitten vaiva paheni ja selkeytyi: Tiputtaa 3-vaihteen pois päältä pätkittäin, ikään kuin lyö tyhjää välillä. Eli ei tipu päältä pois kokonaan vaan nykäisee niinkuin tyhjää välissä. Todella omituinen vaiva.
Onko jollain joku kokemus samanlaisesta ja osaa suoraan sanoa mikä meni vikaan?
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
No..kaikkein yleisin syy tuohon taitaa olla takavanteen navan poorien heikko kunto, jolloin sopivalla vaihteella lyö välillä yli pooreissa..voisihan se kardaaninkin poorikytkentä lyödä läpi..mutta en ole sellaiseen vielä törmännyt..laatikossa sisällä ..en usko, kytkimessä? en ole sellaiseenkaan törmännyt..veikkaan takanavan pooreja.
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Kyllä mulla kulunut kytkentärengas teki juuri kuvatun lailla, kunnes enään ei toiminut ollenkaan, ihankuin olis ollut kenguru bensaa. Mutta sähän varmaan tarkistit ne kun vaidoit nelosen rattaat.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Täysin samat oireet oli omassa pyörässä alkuaikana.Oikein pahaa teki kun kolmonen aina silloin tällöin kiihdyttäessä hypähti pois päältä ja kytkeytyi melkein samantien takaisin.Kolmosen kytkentärenkaan sekä kytkentähaarukan vaihdoin ja samalla lootan aukaisulla pistin laakerit sekä tiivisteet uusiksi.Kyllä kannatti.On toiminut hienosti.Foto kirjoitti:Tiputtaa 3-vaihteen pois päältä pätkittäin, ikään kuin lyö tyhjää välillä. Eli ei tipu päältä pois kokonaan vaan nykäisee niinkuin tyhjää välissä. Todella omituinen vaiva.
Onko jollain joku kokemus samanlaisesta ja osaa suoraan sanoa mikä meni vikaan?
Hattu päähän ja hyvästi !!
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Löytyiskö halukasta roplaajaa laatikolle?
Tämä tilannehan on päällä edelleen. Pari viime vuotta on mennyt tapellessa käyntiongelmien kanssa ja silloin kun pyörä on suostunut ok käymään, niin oon ajaessa jättänyt 3 -vaihteen kokonaan käyttämättä
Tuolla fiksummat mainitsivat mahdollisiksi vaivoiksi kolmosen kytkentärenkaan ja kytkentähaarukan kuluneisuuden.
Itse en osaa kyllä tätä korjata, en uskalla lähteä ominpäin häsläämään. Aiempi kaverikaan ei ole enää jeesimässä. Eli pitäisi keksiä kuka ja missä tän voisi korjata. Pyörä on nyt Klaukkalassa ja ukko Helsingissä.
Tämä tilannehan on päällä edelleen. Pari viime vuotta on mennyt tapellessa käyntiongelmien kanssa ja silloin kun pyörä on suostunut ok käymään, niin oon ajaessa jättänyt 3 -vaihteen kokonaan käyttämättä
Tuolla fiksummat mainitsivat mahdollisiksi vaivoiksi kolmosen kytkentärenkaan ja kytkentähaarukan kuluneisuuden.
Itse en osaa kyllä tätä korjata, en uskalla lähteä ominpäin häsläämään. Aiempi kaverikaan ei ole enää jeesimässä. Eli pitäisi keksiä kuka ja missä tän voisi korjata. Pyörä on nyt Klaukkalassa ja ukko Helsingissä.
Foto kirjoitti: ↑14.10.2014 22:53 Ja koska laatikkoremppa on niin kivaa, niin saamme tehdä sen uudestaan.
Jokuhan meni siis poskelleen. Oli jotain käyntihäiriöitä niin en ensin tunnistanut mistä oli kysymys, kun pätki vähän muutenkin. Mutta sitten vaiva paheni ja selkeytyi: Tiputtaa 3-vaihteen pois päältä pätkittäin, ikään kuin lyö tyhjää välillä. Eli ei tipu päältä pois kokonaan vaan nykäisee niinkuin tyhjää välissä. Todella omituinen vaiva.
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Mikä laatikko se olikaan? Uralin vai nepparin ja pakillinen vai pakiton. Olisiko irtolaatikon korjaus , eli itse irrotat ja asennat paikoilleen?
t. matti
matti.paavela@pp2.inet.fi
t. matti
matti.paavela@pp2.inet.fi
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Sie olet joskus aiemmin tässä ketjussa tuumannut kuvan perusteella, että ”Takaa aukeava näyttäisi olevan...MT 11 loota”
Ja on pakillinen. Vaikka se pakki ei kyllä ole toiminut jonkun korjauskerran jälkeen. Kaksi kertaahan tuota laatikkoa on siis korjattu jo.
Ja voin itse roplailla sen laatikon irti ja asentaa jälleen sitten.
Ja on pakillinen. Vaikka se pakki ei kyllä ole toiminut jonkun korjauskerran jälkeen. Kaksi kertaahan tuota laatikkoa on siis korjattu jo.
Ja voin itse roplailla sen laatikon irti ja asentaa jälleen sitten.
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovista hiihtäminen.
Re: Dnepr vaihdelaatikko korjaukseen tekijää?
Eli voin sen irtolaatikon korjata jos haluat , jatketaan sähköpostilla viestittelyy .