Termos
Onko Dneprin k650 vm70 takaiskareissa eroja ? Kun purin iskarit niin niissä oli eripituiset jouset... Kierroksia vieterissä on kyllä yhtä monta mutta toinen on n centin pitempi. ja sitten se alapään putki niin se olake johon jousi vastaa on eri kohdassa noin puoli centtiä .. Tämä on mulla entisöinti projekti ja en nyt muista kumpi oli kummalla puolella takarengasta ... Vaunun iskariin en ole verrannut. Oisko jollain tietoo ?
Iskarit
Re: Iskarit
Terve
Sulla on varmaan nyt ne alkuperäiset 8mm männänvarrella olevat iskarit. Ne alkaa olla hieman hankalat kunnostaa kun niiden osien saanti on niin heikkoa. Seuraava malli(jo 70luvun alusta) oli 12mm männänvarrella ja niitä sitten tuleekin ihan nykypäivään asti. niiden rakenne oli parempi ja varaosia saa...iskarin jouset painuu joten pituusero johtuu usein siitä..5mm vastineen paikassa eroa...menee toleransseihin
Sulla on varmaan nyt ne alkuperäiset 8mm männänvarrella olevat iskarit. Ne alkaa olla hieman hankalat kunnostaa kun niiden osien saanti on niin heikkoa. Seuraava malli(jo 70luvun alusta) oli 12mm männänvarrella ja niitä sitten tuleekin ihan nykypäivään asti. niiden rakenne oli parempi ja varaosia saa...iskarin jouset painuu joten pituusero johtuu usein siitä..5mm vastineen paikassa eroa...menee toleransseihin
Re: Iskarit
Lainataanpa tätä ketjua.
Onkos joku purkanut niitä säädettäviä takaiskareita mitkä joku aika sitten oli osatuonnilla myynnissä? Lähinnä että miten puretaan kun ei oo normaalin näköinen
Onkos joku purkanut niitä säädettäviä takaiskareita mitkä joku aika sitten oli osatuonnilla myynnissä? Lähinnä että miten puretaan kun ei oo normaalin näköinen
Re: Iskarit
Selvitetty miten puretaan
Re: Iskarit
Nyt sitten tuli eteen se entinen ongelma, joka vaikutti jo viime kesänä. Edessä minulla on Ural Volffin Piolini iskunvaimintimet. Niissä on ollut ongelmana, että keula on vähän liian jäykkä. Venäjällä käydessäni otin iskunvaimintimen jousen päässä olevat holkit pois ja kula pehmeni mutta pohjasi isoissa töyssyissä. Kyselin uusia pidempia jousia Sasult mutta ei saa. Nyt oli sitten saatava asia kuntoon. Matti kertoi krossipyörien keulan säädöistä ja ehdotti, että laitappa venäläisen iskarin etujousesta pätkät omien jousien päähän.
Sain jousen ja tein kuuden sentin pätkät jousen jatkoksi. Paikoilleen ja mittaamaan. Ennen oli joustovaraa noin viisi senttiä ja nyt kakaitoista ja kulan kulma meni loivemmaksi koska etupää nousi. Koeajolla vaikutus lisäjousilla oli iso. Nut etuiskarit toimii hienosti kun kulma iskarilla on oikea.
Vanahassa Nepparissa oli takana 8mm akselilla olevat vanhat iskunvaimintimet joissa ei ollut vaimennusta ollenkaan. Kunnostin vanhoista minulla olevista iskareista uudet iskarit. Laskin soolokäytön vuoksi iskareita alemmas ottamalla säätöosat pois ja uusin tiivisteet sja uudet öljyt tietnkin. Nyt laittamaan paikoilleen.
Harmi etten voi lähteä koeajolle, sillä pekarin neulaventtiili o-rengas on hävinny ja kumikartiota ei mistään.
Re: Iskarit
Moro.
Harmi etten voi lähteä koeajolle, sillä pekarin neulaventtiili o-rengas on hävinny ja kumikartiota ei mistään.
Näkyy muillakin katoavan tallin syöväreihin kaiken maailman tavaroita vaikka laittaa osat mielestään hyvään paikkaan ottaa äkkiä kupoliin.
Harmi etten voi lähteä koeajolle, sillä pekarin neulaventtiili o-rengas on hävinny ja kumikartiota ei mistään.
Näkyy muillakin katoavan tallin syöväreihin kaiken maailman tavaroita vaikka laittaa osat mielestään hyvään paikkaan ottaa äkkiä kupoliin.
Ural M-61 , Ural M-63