Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Noin viiden päivän dnepr kokemuksella hirvee kyselyikä. Kyseessä siis Madon entinen mt9 750 sivuvenakoneella. Laitteessa on vodkaruuvi ja just luin että sen käyttö sooloilussa aiheuttaisi jarrutusjälkiä kalsareihin. Mihin vaikuttaa? Toinen juttu ku etuhaarukan ja jarrurummun välillä melkoinen välys. Millä tilkitsen? Kolmas olis ku molemmat jarrut on tosi herkät ja menee joka jarrutuksella lukkoon vaikka kuinka hellästi koittaa hiljentää. Melko ikävää sorapätkällä, jota täytyy ajaa melkoisesti jos aikoo kotoa poistua. Löysäänkö vaan siitä rummun kyljestä sitä ruuvia vai? Täs ei oo vielä hirveesti ehtiny roplata ja korttikin on vasta ensviikolla plakkaris, toivottavasti.
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Ota kuva siitä etuhaarukan ja pyörän/jarrukilven kohdilta, niin uskon että asia selviää..ota hyvä kuva! saattaa olla että jarrukenkien jousi on mennyt poikki tai siellä on jotain muuta irti joka kiilautuu ..ei se saisi hirttää noin ..nyt siellä on jotain irti uskoisin..Ohjauksen pitää olla erityisen herkkä , koska mutkissa/kaarroksissa liikeet ohjauksessa on äärimmäisen pieniä ja ohjauksen liike kallistuksen lisäksi on niin "herkkä" pieni että siinä ei saa olla pykällystä tai kitkaa..muuten tulee tuntu että tämä mopo ei käänny eikä oikee!! eli ohjauksen pitää olla herkkä soolona ajettaessa, ota koko vodkaruuvi sydeemi irti.
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Otan kuvaa ehtoolla ku pääsen kotia. Ruuvvaan vaan votkoruuvin irtipois ja täts it?
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Terve
Joo joko ruuvi ihan löysälle tai sitten kaikki siihen liittyvät hilut irti ..alta kitkalevyt ja runkopanta + ruuvi.
Joo joko ruuvi ihan löysälle tai sitten kaikki siihen liittyvät hilut irti ..alta kitkalevyt ja runkopanta + ruuvi.
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Oukei..tarkoitat varmaan nyt tuota jarrukilven ja teleskooppiputken välystä...no siinä on aina välys ja sovituksen pitääkin olla sellainen ettei tuo ole se kohta mikä oikean jarrukilven asennon määrää. Mutta tuo välys saattaa olla joskus sen verta suuri että se aiheuttaa ääntä tai jarrutettaessa pientä kolahteluu, niin silloin välyksestä riippuen siihen teleskooppiin kietastaan tuohon kohtaan ..lätkäteippirengas..isonpaan välykseen vaikka viipale fillarin sisäkumista tms. jotta liika liike saadaan kuriin.
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Jovain. Mä jo ajattelinki että mitähän tuosta kuvasta vois selvitä mutta en kyseenailaistanu. Joo ja varsin ikävältä tuntuu ja kuulostaa se kolahdus. Onkos siihen lukkiutuvaan jarruun jotain lääkettä. Kenties tuota suoraan vaijerin alapuolella olevaa ruuvia hölläämällä? Kyselen nyt vähän tyhmiä mutta oon vasta alkaja näiden kans.
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Tarkista myös etuakselin kireys. Jos se on löysällä se aiheuttaa myös kilven kolinaa. Muista se, että etuakselissa on VÄÄRNPÄIN OLEVAT KIERTEET.
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Terve
Jos se lukkiintuminen on yhtäkkistä eikä jarrunpainamisen määrään selkeästi riippuvaista..niin siihen välttämättä (todennäköisesti) säätö ei auta ,vaan se jarru pitää ottaa auki..se on pikku homma.. ja siellä on jotain väärin tai irti. ja kun otat pyörät irti niin ota taas hyvä kuva niistä jarruista...älä pura tai sekoita niiden jarrukenkien paikkoja...vaan katsotaan ensin...
Tietysti voi myös kokeilla niin että laskee vaijerivedon ja tankovedon(takana) löysäksi..siis ei vedä jarrua näillä lainkaan, ja hiljaa napsu kerrallaan kirii sitä jarrukilven jarrun säätö ruuvia(se 8mm neliö tappi joka jarrukilvestä pilkistää)kinni päin pyörää pyöritellen niin kauan kunnes jarru alkaa hipoa kiinni..sitten alkaa kiristää vaijeria (asettaa tangon kiinni /kirii sääätöä)niin että jarrukahvan /polkimen liikerata on oikea..ja jos jarru tuntuu napakalta kiertää säätöruuvia (sitä neliö kantaista) 3..4 napsua aukipäin..ja kokeilee jarruja. Jatkossa oikein toimivia jarruja sitten voi säätää kääntämällä silloin tällöin yhden napsun säätöruuvia kiinni päin , mutta oikein asetetuissa jarruissa on säätötarvr n.max. 1 napsu /1000..2000km!
Jos se lukkiintuminen on yhtäkkistä eikä jarrunpainamisen määrään selkeästi riippuvaista..niin siihen välttämättä (todennäköisesti) säätö ei auta ,vaan se jarru pitää ottaa auki..se on pikku homma.. ja siellä on jotain väärin tai irti. ja kun otat pyörät irti niin ota taas hyvä kuva niistä jarruista...älä pura tai sekoita niiden jarrukenkien paikkoja...vaan katsotaan ensin...
Tietysti voi myös kokeilla niin että laskee vaijerivedon ja tankovedon(takana) löysäksi..siis ei vedä jarrua näillä lainkaan, ja hiljaa napsu kerrallaan kirii sitä jarrukilven jarrun säätö ruuvia(se 8mm neliö tappi joka jarrukilvestä pilkistää)kinni päin pyörää pyöritellen niin kauan kunnes jarru alkaa hipoa kiinni..sitten alkaa kiristää vaijeria (asettaa tangon kiinni /kirii sääätöä)niin että jarrukahvan /polkimen liikerata on oikea..ja jos jarru tuntuu napakalta kiertää säätöruuvia (sitä neliö kantaista) 3..4 napsua aukipäin..ja kokeilee jarruja. Jatkossa oikein toimivia jarruja sitten voi säätää kääntämällä silloin tällöin yhden napsun säätöruuvia kiinni päin , mutta oikein asetetuissa jarruissa on säätötarvr n.max. 1 napsu /1000..2000km!
Re: Vodkaruuvi + muuta ropleemaa
Madon mt keskustelun alla on keskustelussa mainittu jarrukenkien pinnottamisesta. Millaistahan pintaa oli ko noin lujasti nappaa? Hiekkapaperia