Ural M61 runko
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Ural M61 runko
Moi,
osaisko joku sanoa tuota mikähän maantai kappale tämä runko on, eikös tuossa primäärin vaakaputken alapuolella pitäisi mennä vaakatasossa putki rungon pituussuunnan mukaisesti?
Jäi hieman kaivelemaan kun yritin selvitellä napojen osalta että mitkä navat alunperin pyörässä olleet ja muissa m61 rungoissa on tuo putki jota itsellä ei ole. Runkoa hiotessa ei käynyt ilmi, että sellaista olisi koskaan ollutkaan, ellei sitten joku poistanut erittäin siististi tuon putken.
Jos ei ole havaintoja tällaisista plungerirungoista niin jääköön tähän tuleville uralisteille ihmeteltäväksi
osaisko joku sanoa tuota mikähän maantai kappale tämä runko on, eikös tuossa primäärin vaakaputken alapuolella pitäisi mennä vaakatasossa putki rungon pituussuunnan mukaisesti?
Jäi hieman kaivelemaan kun yritin selvitellä napojen osalta että mitkä navat alunperin pyörässä olleet ja muissa m61 rungoissa on tuo putki jota itsellä ei ole. Runkoa hiotessa ei käynyt ilmi, että sellaista olisi koskaan ollutkaan, ellei sitten joku poistanut erittäin siististi tuon putken.
Jos ei ole havaintoja tällaisista plungerirungoista niin jääköön tähän tuleville uralisteille ihmeteltäväksi
Re: Ural M61 runko
Hei. Kyseessä on (kaiketi) varhainen M-61. Vuonna 59 näissä oli jo piparkakkuvanteet, mutta 58ssa sileäreunaiset puolinavat. Keulana oli joko M-52 tyyppinen tai sitten se uusi endurokeula. Kaikissa näkemissäni M-72 ja M-61 ja M-62 -rungoissa on alaputki. Tuli mieleeni juuri tässä kohtaa, että onkohan tässä M-61ssa ollut alkujaan magneettosytytys. Ja siitä johtuen alaputki olisi tilan puutteen takia pois. Runkonumero näissä 58-59 pyörissä on pieni, alta 1000 suunnilleen. Myös perämurikassa on sarjanumero. Näitä vanhoja M-61a on Suomessa aika vähän. Ei varmaankaan edes kymmeniä. Tarkastin runkonumeroasian. Numerointi meni vuonna 59 yli 2000n ja vuonna 60 reippaasti yli 10000n.
Viimeksi muokannut HTH, 29.04.2020 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ural M61 runko
Moro.
Tässä löysin vanhan kuvan omasta M-61 rungosta vuosilukua en muista.
Moottori mun on kansiventtiili malli.
Tässä löysin vanhan kuvan omasta M-61 rungosta vuosilukua en muista.
Moottori mun on kansiventtiili malli.
Ural M-61 , Ural M-63
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ural M61 runko
HTH kirjoitti: ↑29.04.2020 20:34 Hei. Kyseessä on (kaiketi) varhainen M-61. Vuonna 59 näissä oli jo piparkakkuvanteet, mutta 58ssa sileäreunaiset puolinavat. Keulana oli joko M-52 tyyppinen tai sitten se uusi endurokeula. Kaikissa näkemissäni M-72 ja M-61 ja M-62 -rungoissa on alaputki. Tuli mieleeni juuri tässä kohtaa, että onkohan tässä M-61ssa ollut alkujaan magneettosytytys. Ja siitä johtuen alaputki olisi tilan puutteen takia pois. Runkonumero näissä 58-59 pyörissä on pieni, alta 1000 suunnilleen. Myös perämurikassa on sarjanumero. Näitä vanhoja M-61a on Suomessa aika vähän. Ei varmaankaan edes kymmeniä. Tarkastin runkonumeroasian. Numerointi meni vuonna 59 yli 2000n ja vuonna 60 reippaasti yli 10000n.
Hei,
runko on 00117 numeroltaan, m52 tyylinen keula oli paikallaa. Sivuventtiilikone oli neuvostoviron passissa merkittynä ja tuli pyörän mukana, pitää nuo muut sarjanumerot kaivella vielä pyörästä (laatikko ja moottori).
Onko sulla HTH laisinkaan kuvaa tms josta selviäisi miltä tuollainen 650 magneetto sytytyksellä oleva moottori näyttäisi ja millainen etukoppa näissä varhaisissa ollut?
Perämutikan sarjanumero oli 129XXX, m72 tyylinen ja liukulaakeroitu. Edessä oli tuo puolinapa ja taakse oli ilmeisesti napattu pipari varaosana.
Yritän tosiaan saada vähän kaiveltua tietoa tulevaisuutta varten kun pitäisi alkuperäiskuntoon saattaa ja tällä hetkellä pyörää kunnostelen siihen kuntoon että saa katsastettua ja tarkoituksena on ensitalvena tehdä uralin 650cc 6v lohkollinen moottori tähän yksilöön.
Tässä kuva ennen purkua:
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ural M61 runko
Niin sellainen vielä että toisessa ketjussa tuosta keulasta kirjoittelinkin ja nuo alaputket on aikalailla finaalissa syöpymien vuoksi, tarkoitus on tehdä uudet putket sorvaten, menee kyllä tovi vielä että saan työkalut hankittua. Askel kerrallaan täytyy kyllä mennä ja yrittää bongata jostain noi alaputket ettei tarvis alkaa itse työstämään.
Re: Ural M61 runko
Hei. Pyöräsi on siis sitä ensimmäistä M-61 -mallia, suunnilleen 57-59. Etupää ok, paitsi lyhty, joka on uudemmasta. Moottori ja vaihdelaatikko ovat toisesta mallista. Moottori M-72sta ja vaihdelaatikko M-62sta. Takapyörä M-72sta, uudemmasta M-61sta tai uudemmasta Urailista. Takastula ok. Siinä on erikoinen säätölenkki takana. Kelju63:n pyörässä on samanlainen, eikö olekin? Tankki ok, eli siinä on alumiininen pyöreä IMZ-tankkimerkki. Myös M-72Mssä oli tällainen. Mutta jo 59ssä kummassakin oli Irbit-tarra tankissaan. Sekä sivu- että kansiventtiilimoottorissa käytettiin myös magneettoa joissain erityistarkoituksissa, kuten rata-ajossa. Vaihdelaatikoksi tähän mallin tulee se vanhin M-72 -mallinen ulkoisella vitkuttimella varustettu malli.
Re: Ural M61 runko
Moro.
Takasatula juurikin tollanen THT sanoma ja ural kansiventtiili kone jossa sytytyksen säätö samalla tavalla kuin M-72 käsivivulla.
Takasatula juurikin tollanen THT sanoma ja ural kansiventtiili kone jossa sytytyksen säätö samalla tavalla kuin M-72 käsivivulla.
Ural M-61 , Ural M-63
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ural M61 runko
Hei,
kiitos paljon tiedoista, pääsen sitten metsästämään osia tähän kunhan saan vain rekisteriin tämän.
Jos tässä mahdollisesti ollut magneto niin mistäköhän sellaisen metsästäisi
Vielä tuo 650 moottorin etukoppa kiinnostaisi että minkälainen näissä on mahtanut olla, ilmeisesti sellainen jossa ei öljynsuodatinta ole.
kiitos paljon tiedoista, pääsen sitten metsästämään osia tähän kunhan saan vain rekisteriin tämän.
Jos tässä mahdollisesti ollut magneto niin mistäköhän sellaisen metsästäisi
Vielä tuo 650 moottorin etukoppa kiinnostaisi että minkälainen näissä on mahtanut olla, ilmeisesti sellainen jossa ei öljynsuodatinta ole.
Re: Ural M61 runko
Moro.
Kuvasta näät paljon ja taitaa ollakin kokolailla samanlainen kuin omasi. Tästä löytyy käsisäätöinen sytytyksen säätö.
Kuvasta näät paljon ja taitaa ollakin kokolailla samanlainen kuin omasi. Tästä löytyy käsisäätöinen sytytyksen säätö.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Ural M61 runko
Ehkä kannattaisi tehdä aluksi entisöinti Kelju63n kuvan mukaisesti. Tuo mustan alta pilkottava sininen on alkuperäinen väri. Lyhty mustaksi ja punaiset raidat niin hieno tulee. Magneettoja on vähän liikkeellä ja koko krossimoottori myös on harvinainen. Oma pyörä on entisöimätön vanhaa mallia. Myös magneetto on malliksi.
Re: Ural M61 runko
Kuvan pyörä on hieno paraatimalli, M-52n malli. Kansanmallissa on maalatut etuputket ja vanteet. Ja suorat putket. Sarvet kromatut. Täysosuma muotoilun näkökulmasta, sivuvaunu sopii tähän hienosti. On siinä miliisin vaimo ollut yhtä hymyä siellä vaunussa.
Re: Ural M61 runko
Jatkuu. Pyörästäsi tein vielä sen havainnon, että takapään rungosta puuttuu kulmavahvistukset. Kelju63n rungossa ne näkyy selvästi, ja näissä ne yleensä on. Tässä voisi olla kyse IMZ M-52Cstä, mutta ei ole, koska tässä on korkeat plungerit, niinkuin M-61ssä on. Hakusanoilla IMZ M-52 ja Ural M-52 löytyy kuvia mm magneetosta. Onko pyöräsi tyyppikilpi tallessa? Jos on, niin älä vaan hio sitä. Vapun aiheeseen sopii nimetä pyöräsi IMZ M-61Vksi. Sellaista ei ollut, mutta kuka näistä loppuviimeksi tietää.
Re: Ural M61 runko
Moro.
Tässä netin kuvassa samanlainen runko takaa. [attachment=0]PSX_20200501_135703.jpg[/attachment]
Tässä netin kuvassa samanlainen runko takaa. [attachment=0]PSX_20200501_135703.jpg[/attachment]
- Liitteet
-
- PSX_20200501_135703.jpg (18.62 KiB) Katsottu 5155 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Ural M61 runko
Vapun tunnelmassa kallistutaan päätelmään, että Uralinmalmin pyorä on M-61 edition 1, missä on korkeat plungerit, ei rungon vahvikkeita, ei rungon alaputkea. Heti syntyessään Uralilla. Mitä mieltä ollaan?
M-61 -editioita tuli vielä edition 2 ja edition 3. Sen jälkeen vasta tulivat Uralit, Ural M-62, Ural M-63... Edition 2ssa oli M-72Mn kaltaiset piparivanteet ja vahvistettu runko, takalokasuoja ja etupää vielä M-52 mallia. Edition 3een tuli M-72Mn kaltainen endurokeula ja M-72M -mallinen takalokasuoja. Kaikki Irbit M-61 mallia, vaikka ulkonäkö muuttui. Moottori, vaihdelaatikko ja perä pysyi kaikissa editioissa samana. Sopusuhtainen muodoltaan. Luulen kaikkien editioiden valmistuneen samaan numerosarjaan.
Luulen vielä senverran, että Edition 2een ja Edition 3een vaan käytettiin loput M-52 ja M-72 - jämät. Kun ne loppuivat, valmistettiin Ural M-62sta niin kuan kun plungerrunkoja löytyi.
Ural M-62 eli Ural-1 on plungerpyörien viimeinen mohikaani Neuvostoliitossa.
Sen jälkeen vasta alkoi keinuhaarukallisten valmistus. Se olikin sitten sitä massatuotantoa loppuun asti.
M-61 -editioita tuli vielä edition 2 ja edition 3. Sen jälkeen vasta tulivat Uralit, Ural M-62, Ural M-63... Edition 2ssa oli M-72Mn kaltaiset piparivanteet ja vahvistettu runko, takalokasuoja ja etupää vielä M-52 mallia. Edition 3een tuli M-72Mn kaltainen endurokeula ja M-72M -mallinen takalokasuoja. Kaikki Irbit M-61 mallia, vaikka ulkonäkö muuttui. Moottori, vaihdelaatikko ja perä pysyi kaikissa editioissa samana. Sopusuhtainen muodoltaan. Luulen kaikkien editioiden valmistuneen samaan numerosarjaan.
Luulen vielä senverran, että Edition 2een ja Edition 3een vaan käytettiin loput M-52 ja M-72 - jämät. Kun ne loppuivat, valmistettiin Ural M-62sta niin kuan kun plungerrunkoja löytyi.
Ural M-62 eli Ural-1 on plungerpyörien viimeinen mohikaani Neuvostoliitossa.
Sen jälkeen vasta alkoi keinuhaarukallisten valmistus. Se olikin sitten sitä massatuotantoa loppuun asti.
Viimeksi muokannut HTH, 01.05.2020 16:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Ural M61 runko
Terve
Tuosta M-61:stä löytyy kovin vähän kirjallista dokumentaatiota, niin on aika vaikea tietää mitä Irbitin insinöörien päässä liikkunut...
Ps niin ja tuo eka kuuspätkä pata herättää kysymyksiä miksi tämmönen
Tuosta M-61:stä löytyy kovin vähän kirjallista dokumentaatiota, niin on aika vaikea tietää mitä Irbitin insinöörien päässä liikkunut...
Ps niin ja tuo eka kuuspätkä pata herättää kysymyksiä miksi tämmönen
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Ural M61 runko
Uralin 650-kone taisi olla aika hyvä kuitenkin, koska sitä käytettiin noin 40 vuotta. Vuosien varrella sitä kyllä kehitettiin. Plungerrunkokin kuului ohjelmaan noin 25 vuotta, mutta sen korvaminen keinuhaarukalla oli ilmiselvä parannusloikka.
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ural M61 runko
Moi,HTH kirjoitti: ↑01.05.2020 13:01 Jatkuu. Pyörästäsi tein vielä sen havainnon, että takapään rungosta puuttuu kulmavahvistukset. Kelju63n rungossa ne näkyy selvästi, ja näissä ne yleensä on. Tässä voisi olla kyse IMZ M-52Cstä, mutta ei ole, koska tässä on korkeat plungerit, niinkuin M-61ssä on. Hakusanoilla IMZ M-52 ja Ural M-52 löytyy kuvia mm magneetosta. Onko pyöräsi tyyppikilpi tallessa? Jos on, niin älä vaan hio sitä. Vapun aiheeseen sopii nimetä pyöräsi IMZ M-61Vksi. Sellaista ei ollut, mutta kuka näistä loppuviimeksi tietää.
valitettavasti tyyppikilvestä ei ollut mitään jäljellä. Se neuvostoliiton passi mulla kyllä on ja tosiaan vasemmassa korvassa passia vastaava sarjanumero. Onhan tämä tietysti surullista ettei ole kilpeä, moottoria ja lootaa jotta olisi oikein mukava aihio museointiin.
Huoli pois, tätä en ole modaamassa. Rekisteröinnin jälkeen olisi tämä kesä tarkoitus ajella vähäsen ja laittaa syksyllä pyörä uudelleen osiin, korjata vanhat rikkoutuneet osat ja viedä runko yms osat maalarille. Samalla pitää sivuvaunu korjata, joka ei ole myöskään tämän pyörän oma.
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ural M61 runko
Noniin kiitoksia HTH vinkeistä, googlettelin tässä pidemmän tovin ja oppozit.ru:ssa on keskusteluketju näille m-52 motot + m61 pyörät m52 lokasuojilla
https://oppozit.ru/post_96265.html?page=1
Ja sen verran sain kaiveltua että:
57-58 kesäkuu saakka ollu noi vanhat peltinavat + nuo m-52 tyyliset etuiskarit.
Lokasuojat yms hilppeet olleet m52 tyylisiä. (runkokin osittain, takakorvat korkeammat m61)
Lampun kupu täysin omansa ja samoin mittari/mittarin kormirinkula.
Moottorissa kannessa ilmeisesti imuaukon koko 23mm
Kaasukahva 1 kaapelinen ja tankin alla jakautunut, tankki ilmeisesti eri kumminkin kuin m52? Ei tuo google translate ihan kaikkea sujuvasti käännä englanniksi jota osaan erittäin hyvin.
Alla muutama poiminta kuvista, täytyy arkistoida tuo sivu itselle talteen jatkoa varten :
https://oppozit.ru/post_96265.html?page=1
Ja sen verran sain kaiveltua että:
57-58 kesäkuu saakka ollu noi vanhat peltinavat + nuo m-52 tyyliset etuiskarit.
Lokasuojat yms hilppeet olleet m52 tyylisiä. (runkokin osittain, takakorvat korkeammat m61)
Lampun kupu täysin omansa ja samoin mittari/mittarin kormirinkula.
Moottorissa kannessa ilmeisesti imuaukon koko 23mm
Kaasukahva 1 kaapelinen ja tankin alla jakautunut, tankki ilmeisesti eri kumminkin kuin m52? Ei tuo google translate ihan kaikkea sujuvasti käännä englanniksi jota osaan erittäin hyvin.
Alla muutama poiminta kuvista, täytyy arkistoida tuo sivu itselle talteen jatkoa varten :
Re: Ural M61 runko
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta ja relekin myöhemmästä mallista. Muuten se kelpaa hyvin entisöinnin malliksi. Nyt onnistuu myös typpikilven teettäminen kun on hyvä malli. Sinivalkoinen on joko E2 tai E3, koska siinä on vanvistettu runko. Siihen kuuluisi piparkakkuvanteet. Lampunkuuppa on E1ssä ja E2ssa se vanha M-72n kuuppa vinolla nopeusmittarilla. E3een tulee uudenmallinen lampunkoppa ja isompi mittari.
lisäksi huomasin perässä pienen eron E1-E2-E3 -versoiden välillä. Tässä E1ssä näyttää olevan samanlainen perämurikka kuin on M-72ssa. E2ssa ja E3ssa on peräöljyn täyttökorvake siirretty sivulle kanteen. Onkohan syynä uuden piparkakkuvanteen pienempi tila sivulla.
Irbit M-61 on hankala tutkittava, kun aineistoa on vähän ja se on murusina eri paikoissa. Tästä voisi tehdä yhteenvedon Uralroikka-lehteen.
lisäksi huomasin perässä pienen eron E1-E2-E3 -versoiden välillä. Tässä E1ssä näyttää olevan samanlainen perämurikka kuin on M-72ssa. E2ssa ja E3ssa on peräöljyn täyttökorvake siirretty sivulle kanteen. Onkohan syynä uuden piparkakkuvanteen pienempi tila sivulla.
Irbit M-61 on hankala tutkittava, kun aineistoa on vähän ja se on murusina eri paikoissa. Tästä voisi tehdä yhteenvedon Uralroikka-lehteen.
Re: Ural M61 runko
Moro.
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta.??
Tiedä mistä mallista on mutta pakillinen laatikko, M-63 esim v. 71 kuuluu pakiton.
Hieno että jotain netistä löytyy, vielä kun löytyisi kaasarin Ilma putket metalliset
Yhden puolen olen löytänyt toinen puuttuu..
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta.??
Tiedä mistä mallista on mutta pakillinen laatikko, M-63 esim v. 71 kuuluu pakiton.
Hieno että jotain netistä löytyy, vielä kun löytyisi kaasarin Ilma putket metalliset
Yhden puolen olen löytänyt toinen puuttuu..
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Ural M61 runko
Kelju m63 on oikeassa. E1n vaihdelaatikko on uudemmasta kuin M-63.
M-61n imuputket ovat hankalia kaksoismutkien takia. Katsoin heti ebaysta, mutta ei ole tällä hetkellä myynnissä kellään.
M-61n imuputket ovat hankalia kaksoismutkien takia. Katsoin heti ebaysta, mutta ei ole tällä hetkellä myynnissä kellään.
Re: Ural M61 runko
Moro.
Löysin tollasen kuvan... Löytyi vielä yks kuva missä teksti oli...
IMZ M-52 menee massatuotantoon, 494cc. 1957-1960
Löysin tollasen kuvan... Löytyi vielä yks kuva missä teksti oli...
IMZ M-52 menee massatuotantoon, 494cc. 1957-1960
Ural M-61 , Ural M-63
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ural M61 runko
Onko noissa imuputkissa siis sellainen notkahdus alaspäin lisäksi vaiko ns ilmanputsarin luona pieni taitto, tuolla oppozitin sivuilla oli muutamaa eri mallia.kelju m63 kirjoitti: ↑01.05.2020 23:15 Moro.
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta.??
Tiedä mistä mallista on mutta pakillinen laatikko, M-63 esim v. 71 kuuluu pakiton.
Hieno että jotain netistä löytyy, vielä kun löytyisi kaasarin Ilma putket metalliset
Yhden puolen olen löytänyt toinen puuttuu.. PSX_20200501_231335.jpg
Itsellä on vain nuo suorat imuputket. :/
Muokkaus:
Noniin, tuo oppozit on kyllä kultakaivos tähän hommaan https://oppozit.ru/post_87481.html
M61 ja M52 imuputket ja kaasuttimet eivät ole "normaaleja", katsokaapa kaasuttimien kohokammioiden asentoa! osat 1-4 m61/m52. Kertakaikkiaan hämmentävää lukea tästä mallista että kuinka paljon mahtuu tuohon alkuun erilaisia osia ja ratkaisuja samaan malliin. Ilmeisesti testailtu tuotannossa toimivuutta.
Re: Ural M61 runko
Terve
Eiköhän jäljet johda sylttytehtaalle kun haettiin kansiventiiliili koneelle vaihtoehtoja...
Eiköhän jäljet johda sylttytehtaalle kun haettiin kansiventiiliili koneelle vaihtoehtoja...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Ural M61 runko
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Ural M61 runko
Aivan selvästi IMZ on BMWn velipuoli. Isänsä näköä kummassakin. Noin vuosi sitten joku myi Nettimotossa hienosti entisöityä M-61stä. Harmi että oli poistettu jo myynnistä siinä vaiheessa kun ilmoituksen näin. Olisin voinut kysyä pyörästä tarkemmin. Muistaakseni pyörä oli sininen piparkakkuvantein. Runko oli varmuudella M-52 -mallia. Tyylikäs se oli, sen muistan.
- Uralinmalmi
- 10
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.12.2018 19:53
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ural M61 runko
Hyvä kun vinkkasit tuosta myynnistä olleesta, en muistanut laisinkaan että olin arkistoinut nuo kuvat ainakin, voi olla et myynti-ilmoitus on tallennettuna myös. Taisin arkistoida sen vuoksi että saisin kyseltyä kanssa tuosta värikoodista + muista tiedoista. Pitäisi trafilta tilaa omistaja historia ja soitella sitten läpi edelliset omistajat.HTH kirjoitti: ↑02.05.2020 11:47 Aivan selvästi IMZ on BMWn velipuoli. Isänsä näköä kummassakin. Noin vuosi sitten joku myi Nettimotossa hienosti entisöityä M-61stä. Harmi että oli poistettu jo myynnistä siinä vaiheessa kun ilmoituksen näin. Olisin voinut kysyä pyörästä tarkemmin. Muistaakseni pyörä oli sininen piparkakkuvantein. Runko oli varmuudella M-52 -mallia. Tyylikäs se oli, sen muistan.
Tässä:
Runkonumero 00259
Viimeksi muokannut Uralinmalmi, 03.05.2020 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ural M61 runko
kumpi puoli keljulta puuttuu?kelju m63 kirjoitti: ↑01.05.2020 23:15 Moro.
Hienoa. Vihreä pyörä on se "Edition 1". Vaihdelaatikko siinä on M-63sta.??
Tiedä mistä mallista on mutta pakillinen laatikko, M-63 esim v. 71 kuuluu pakiton.
Hieno että jotain netistä löytyy, vielä kun löytyisi kaasarin Ilma putket metalliset
Yhden puolen olen löytänyt toinen puuttuu.. PSX_20200501_231335.jpg
Mulla on kyllä täydellinen setti yhdessä pyörässä kiinni
Re: Ural M61 runko
Just tätä katselin ehkä vuosi sitten. Eikä siinä olekaan piparkakkuvanteita, vaan sileäreunaiset. Hieno alkujaan, hienosti entisöity. Siinä on jopa rungossa suoja käynnistinpolkimen topparina. Polvikumeiksi jos vielä vaihtaisi symmmetriset tuplaraitaiset M-61 polvikumit ja matkustajan istuimeen vääntäisi rajoitinlenkin. Runkonumerokin on oikein oikea. Jos vielä on tyyppikilpi-matching numbers runko + moottori + vaihdelaatikko + perä, niin hipoo jo täydellisyyttä.