Halvahko tuplapuolatuttavuus
Halvahko tuplapuolatuttavuus
Tossa likan Puntoon vaihdoin epäilyttävän sytytyspuolan uuteen.... vanhakin varmaan oikeasti ehjä..... nykiminen satunnaista, niin kaikkea pitää haarukoida.
Mutta vaihtaessani moista, aattelin että tässähän olisi tuplapuola moneen muuhunkin sovellukseen. Puola modulimainen kahdellä tulpanjohdolla ja yhteisellä ensiöllä. Kivat kiinnitysreiät nurkissa, josta runkoon saa helposti kiinni. Tämä varmaan pelaa kivasti kärjettömän, miksei kärjellisenkin syttysydeemin kera. Täytyypi jossain vaiheessa trebata.
Hinta oli kyllä suolaset 20 €, Motonet.
Varmaan löytyy vastaavia muitakin, useita, halvempiakin.
Mutta vaihtaessani moista, aattelin että tässähän olisi tuplapuola moneen muuhunkin sovellukseen. Puola modulimainen kahdellä tulpanjohdolla ja yhteisellä ensiöllä. Kivat kiinnitysreiät nurkissa, josta runkoon saa helposti kiinni. Tämä varmaan pelaa kivasti kärjettömän, miksei kärjellisenkin syttysydeemin kera. Täytyypi jossain vaiheessa trebata.
Hinta oli kyllä suolaset 20 €, Motonet.
Varmaan löytyy vastaavia muitakin, useita, halvempiakin.
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Terve! Huomasitko mitata paljonko oli ensiö- ja toisiopuolen vastus?
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
En, mutta voin sen tuossa kohta tehdä, vaikka ei kait sillä niin väliä, 12 VDC systeemin puola. Käyn mittaamanssa ja palaan.
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Ensio vastus todennäköisesti liian pieni kärkivehkeisiin.... Liikaa ensiovirtaa, ei katkoja kestä.
12v puola 6v pyörään, niin sitten ehkä...
12v puola 6v pyörään, niin sitten ehkä...
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Asiaa ajatellen.. lieneekö soveltuva GM HEI sytkäkivelle?
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Terve! Ostinpa tuollaisen harrastuksen vuoksi ja tässä mittausarvoja:
Ensiö 0,5 ohmia ja toisio 7,3 kilo-ohmia
Mikäli nyt oikein osaan päätellä niin kärkivehkeisiin tuo ei käy mutta tuohon venäläiseen elektroniseen ( bC3) joissa puola 135.3705 mahdollisesti koska siinä on arvot näin: ensiö 0,9 ohmia ja toisio 10 kilo-ohmia. En tiedä onko tuo ensiöpuoli sittenkään sopiva , meneekö siinä kumminkin liikaa virtaa, mene ja tiedä eli kun kokeilee niin se selviää. Kärähtääkö bC3:n jos laittaisi tuon Fiat/Lancian puolan?
Ensiö 0,5 ohmia ja toisio 7,3 kilo-ohmia
Mikäli nyt oikein osaan päätellä niin kärkivehkeisiin tuo ei käy mutta tuohon venäläiseen elektroniseen ( bC3) joissa puola 135.3705 mahdollisesti koska siinä on arvot näin: ensiö 0,9 ohmia ja toisio 10 kilo-ohmia. En tiedä onko tuo ensiöpuoli sittenkään sopiva , meneekö siinä kumminkin liikaa virtaa, mene ja tiedä eli kun kokeilee niin se selviää. Kärähtääkö bC3:n jos laittaisi tuon Fiat/Lancian puolan?
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Ukrainalaisten 12V tulapuola kärjettömälle sytkäpoksille. Vaihtoehto perinteiselle narukeräpuolalle jos ei halua puolaa hautoa siellä moottorin etuosan kuumassa tilassa.
Tulpanjohdot SV koneen jakajan tyyppisesti kierrehatuilla kirimällä. Syöttö ja katkonta liittimet abikoilla. Neliöpuola on valettu kovaan muoviin säänkestäväksi. Puolan kehys toimii kiinnirysrautana. Silti suojata joutuu ainakin tulplanjohtojen lähdöt jollaki silikonilla tms mikäli aikoo pitää rapaveden ulottuvissa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
jos ei halua puolaa hautoa siellä moottorin etuosan kuumassa tilassa.
Tähän kommenttiin/kysymykseen törmää aina silloin tällöin,mutta onks puolia ihan niiku oikeesti sen takia särkyny,ku se sijaitsee siel kopan sisällä,vai jos se on särkynyt,niin oiko se särkynyt,vaik ois ollu jossain kopan ulkopuolella.
Ku miul on aina ollu puola siel omassa pesässään,eikä oo ykskää puola milloinkaan kömähtänyt.Ja oon käyttänyt ainoastaan ns.itäpuolia,ja ajellu välillä aika hiton lämpimissä olosuhteissa...nii..ja jo moonia moonia vuosia .
Tähän kommenttiin/kysymykseen törmää aina silloin tällöin,mutta onks puolia ihan niiku oikeesti sen takia särkyny,ku se sijaitsee siel kopan sisällä,vai jos se on särkynyt,niin oiko se särkynyt,vaik ois ollu jossain kopan ulkopuolella.
Ku miul on aina ollu puola siel omassa pesässään,eikä oo ykskää puola milloinkaan kömähtänyt.Ja oon käyttänyt ainoastaan ns.itäpuolia,ja ajellu välillä aika hiton lämpimissä olosuhteissa...nii..ja jo moonia moonia vuosia .
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Terve
Joo nää orkkis kärjettömän sytkän puolat on parhaita...
Ps harvinaisia ja uusia on vaikea löytää
Joo nää orkkis kärjettömän sytkän puolat on parhaita...
Ps harvinaisia ja uusia on vaikea löytää
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Joo tuo ylempi versio on miulla ollu varmuudella käytössä vuodesta 2005,ja silloinkin vaan siirsin sen kuuspuokista seiskapätkään.
Mut tuota ylempää on saatavana myös kitaitski-kopiona,jonka kestokyky on luvalla sanoen surkea..muistelen kuulleeni että vain joitakin satoja kilsoja ois vaan kestänyt.Sen muuten tunnistaa kevyehköstä painosta.
Mut tuota ylempää on saatavana myös kitaitski-kopiona,jonka kestokyky on luvalla sanoen surkea..muistelen kuulleeni että vain joitakin satoja kilsoja ois vaan kestänyt.Sen muuten tunnistaa kevyehköstä painosta.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Hyvä puola kestää kuumaakin. Huono ei. Mun käsittääkseni puola kuolee siihen kun käämin eriste alkaa vuotaa (liikakuumenemisen jäljiltä). Etukoppa on puolalle hyvä paikka kosteussuojan takia. Pysyy kuivana. Puola ja sen johdotukset eivät vedestä tykkää.
Ukrainan normi mallin suurteho kärjettömän puolaa on seki osoittatunu mun kokemuksen perusteella kelvolliseksi. Ainoastaan tulpanjohtojen liitännät on perinteisen narukerän tyyliin vaikeat.
Nuo ylemmät on joka kaikin osin hyviä. Saatavuus vaikee. Epäilyttää että Venäjällä toiminut valmistaja on lopettanu tuotannon? Venäläisetkin on alkanu myymään Ukrainalaisia puolia kaikesta eripurasta huolimatta.
Ukrainan normi mallin suurteho kärjettömän puolaa on seki osoittatunu mun kokemuksen perusteella kelvolliseksi. Ainoastaan tulpanjohtojen liitännät on perinteisen narukerän tyyliin vaikeat.
Nuo ylemmät on joka kaikin osin hyviä. Saatavuus vaikee. Epäilyttää että Venäjällä toiminut valmistaja on lopettanu tuotannon? Venäläisetkin on alkanu myymään Ukrainalaisia puolia kaikesta eripurasta huolimatta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Tossa "sammakon" dataa... Tulee osatuonnille myyntiin vaihtoehtoisena mallina sille perinteiselle kärjettömän puolalle.
Technical data
1. voltage coil power with the addition of the minus pole of the DC source to the motorcycle body:
- minimum - 8;
- nominal - 12;
- the maximum - 16 V.
2. Secondary voltage at a current gap 4A, the shunt resistance of 3 milliohms, the shunt capacitance of 50 pF:
- at a temperature of 25 ° C, at least - 18kV;
- at a temperature of 85 ° C, at least - 16KB;
3. Breaking current - 4A.
4. Primary resistance, Ohm - 0,45 ± 0,04;
5. The weight of the coil, kg, not more than - 0.39;
6. Overall dimensions, mm, max - 102 × 58 × 77
The manufacturer guarantees the reliable operation of the ignition coil 1135.3705 subject to the conditions of use for 24 months from date of manufacture.
Technical data
1. voltage coil power with the addition of the minus pole of the DC source to the motorcycle body:
- minimum - 8;
- nominal - 12;
- the maximum - 16 V.
2. Secondary voltage at a current gap 4A, the shunt resistance of 3 milliohms, the shunt capacitance of 50 pF:
- at a temperature of 25 ° C, at least - 18kV;
- at a temperature of 85 ° C, at least - 16KB;
3. Breaking current - 4A.
4. Primary resistance, Ohm - 0,45 ± 0,04;
5. The weight of the coil, kg, not more than - 0.39;
6. Overall dimensions, mm, max - 102 × 58 × 77
The manufacturer guarantees the reliable operation of the ignition coil 1135.3705 subject to the conditions of use for 24 months from date of manufacture.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Tuo karpin/Uskillan puola oli sitä hyvää puolaa, jota sai mm. Uktus sytkän mukana...en ole noita vahvoja puolia enää juuri mistään löytänyt..tuo ei siis ole mikään tavan itämaan puola, vaan erityisen hyvä sellainen...ja hankalasti löydettävä.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Moro.
Tohon puola juttuun ittellä Uralissa on
niitä erkalla tai mitä teippiä onkaan teipattuna.
6 ja 12 v eikä yhtään puolaa menny sököks.
Joskus yhdestä alko teipit irtoileen laitoin
pojan jääkiekko erkkaa päälle ja sillä mennään.
Noista Uskilan kuvan malleista päässy nauttimaan vaan valokuvista .
Niin ja pelaa näköjään oli sitten kärjetön tai kärjellinen, oli vielä sekasin voltit ihan sama
minkä volttisen puolan laitto.
Hyvät puolat noi vanhat alkuperäset.
Tohon puola juttuun ittellä Uralissa on
niitä erkalla tai mitä teippiä onkaan teipattuna.
6 ja 12 v eikä yhtään puolaa menny sököks.
Joskus yhdestä alko teipit irtoileen laitoin
pojan jääkiekko erkkaa päälle ja sillä mennään.
Noista Uskilan kuvan malleista päässy nauttimaan vaan valokuvista .
Niin ja pelaa näköjään oli sitten kärjetön tai kärjellinen, oli vielä sekasin voltit ihan sama
minkä volttisen puolan laitto.
Hyvät puolat noi vanhat alkuperäset.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Nii,ja siellähän ne lämpimäs pesässään on keljunkin puolat..vai.
Mut tosiaankin..vaikka aika paljon oon liikkunut,ja reissuja järjestänyt,niin en muista että yhtään"turrepuolaa"olisi keneltäkään palanut siellä omassa pesässään..Ainoa puolan simahtaminen sattui laatokan karjalan Ruskealassa,ja sekin oli pesän ulkopuolelle sijoitettu sitikan puola..myös niiden ukranalaisten kärjettömien mukana tulevien kutistesukalla eristettyjen puolien kärähtäminen on hyvin yleistä..sen ku viel tietäs,että kestääkö se pitempään pesässään vai pesän ulkopuolella..muistelen olleeni todistamassa yhden tälläisen puolan simahtamisen omassa pesässään,ja muut käryt perustuvat siihen niin luotettavaan kuulopuheeseen.
Nii ja vielä sen verran,että ne nykyään venäjän lasivitriineissä myytävät uudet"erkkarieristepuolat"ei ole turrepuolia,vaan ihan aitoa kitai-skeidaa.
Eli vielä kerran..onko keneltäkään simahtanut puola sen takia,kun se on sijainnut siellä omassa pesässään.??
Mut tosiaankin..vaikka aika paljon oon liikkunut,ja reissuja järjestänyt,niin en muista että yhtään"turrepuolaa"olisi keneltäkään palanut siellä omassa pesässään..Ainoa puolan simahtaminen sattui laatokan karjalan Ruskealassa,ja sekin oli pesän ulkopuolelle sijoitettu sitikan puola..myös niiden ukranalaisten kärjettömien mukana tulevien kutistesukalla eristettyjen puolien kärähtäminen on hyvin yleistä..sen ku viel tietäs,että kestääkö se pitempään pesässään vai pesän ulkopuolella..muistelen olleeni todistamassa yhden tälläisen puolan simahtamisen omassa pesässään,ja muut käryt perustuvat siihen niin luotettavaan kuulopuheeseen.
Nii ja vielä sen verran,että ne nykyään venäjän lasivitriineissä myytävät uudet"erkkarieristepuolat"ei ole turrepuolia,vaan ihan aitoa kitai-skeidaa.
Eli vielä kerran..onko keneltäkään simahtanut puola sen takia,kun se on sijainnut siellä omassa pesässään.??
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Terve
Kyllä tuli kyykittyä erkkapuolan takia Uralismin alkuaikoina, mutta lähinnä mekaanisten ongelmien vuoksi ruuvit varisivat tärinästä auki ja sitten liika kiristäminen rikkoi johtoliitoksen…
Ps en kaipaa enää niitä aikoja
Kyllä tuli kyykittyä erkkapuolan takia Uralismin alkuaikoina, mutta lähinnä mekaanisten ongelmien vuoksi ruuvit varisivat tärinästä auki ja sitten liika kiristäminen rikkoi johtoliitoksen…
Ps en kaipaa enää niitä aikoja
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Tervekarppi kirjoitti:Ainoa puolan simahtaminen sattui laatokan karjalan Ruskealassa,ja sekin oli pesän ulkopuolelle sijoitettu sitikan puola..
Niin ja matka jatkui, kun sivuvaunuun teipattiin erkkapuola muovipussiin...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
...heh, kun tuossa eiemmin testailin sitä kipinägeneraattoriani, kokeilin ensin upiuutta 12V erkkaripuolaa, suoraan Mockban putiikista.... niin eihän se toiminut..... ennenkuin kytkin sen toisin) ja sain kipunaa aikaiseksi kepulikonstein. Ko puolassa oli ensiökäämin toinen pää lipsahtanut varmaan eristeen alle... ja oikosessahan se oli rautasydämen kanssa. Toisin kytkemällä sain sen pelaamaan kun pidin sydämen irti muusta systeemistä ( maista ). Testit toimi, vaan hylkyyn laitoin moisen ja korvasin ko testerin suurjänniteosion vanhalla kuplan puolalla. Bosch, se kestää ja säästää.....
Testeri se vaan jaksaa rotanhäntää leimuttaa.
On siinä kipunassa jonnin verra energiaa, kun kipunaa leimuttamalla n.3000 rpm ( 50 Hz ) vauhdilla jokusen minuutin, ei kärsi kättä pitää tulpan rungolla. Lämpiää..... ja otsonin käryä ilmassa, niinkuin ukonilmalla, tai kopiokoneen sisältä onkaava jännä tuoksu.
Testeri se vaan jaksaa rotanhäntää leimuttaa.
On siinä kipunassa jonnin verra energiaa, kun kipunaa leimuttamalla n.3000 rpm ( 50 Hz ) vauhdilla jokusen minuutin, ei kärsi kättä pitää tulpan rungolla. Lämpiää..... ja otsonin käryä ilmassa, niinkuin ukonilmalla, tai kopiokoneen sisältä onkaava jännä tuoksu.
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Aika harvoin se wanha kääryle puola sinne pesäänsä kypsyy..mutta mekaanisesti se ei noista liitännöistään ole vahva. Sellaista kääryle tai kutistesukka puolaahan ei voi ulkoistaa kun sen liitännät ei ole eristetty..eli se pitää olla "pesässä". Kärjettömien(venäläiset) sytkien lämpötilankesto on se kriittisempi asia...jos valmistaja lupaa max. lämpötilaksi +85*C ja siihen löydään kunnon mekaaniset remolot päälle..niin silloin alkaa useimmin kynttilä sammuu, kun puolan takia..Hyvät ulkoiset moottoripyörän puolat (tuplana tai ei) on kyllä pirun vahvoja..eikä ne helpolla kypsy.. puolien olisi kumminkin oltava sytkälle sopivilla arvoilla..jos niistä ei välitä vaan mätkiin syttyä ja puolaa sikin sokin niin silloin saa huomattavan riskin käräyttää puolan /sytyn tai ainakin hiekon kipinän / suuren virran kulutuksen..karppi kirjoitti:Nii,ja siellähän ne lämpimäs pesässään on keljunkin puolat..vai.
Mut tosiaankin..vaikka aika paljon oon liikkunut,ja reissuja järjestänyt,niin en muista että yhtään"turrepuolaa"olisi keneltäkään palanut siellä omassa pesässään..Ainoa puolan simahtaminen sattui laatokan karjalan Ruskealassa,ja sekin oli pesän ulkopuolelle sijoitettu sitikan puola..myös niiden ukranalaisten kärjettömien mukana tulevien kutistesukalla eristettyjen puolien kärähtäminen on hyvin yleistä..sen ku viel tietäs,että kestääkö se pitempään pesässään vai pesän ulkopuolella..muistelen olleeni todistamassa yhden tälläisen puolan simahtamisen omassa pesässään,ja muut käryt perustuvat siihen niin luotettavaan kuulopuheeseen.
Nii ja vielä sen verran,että ne nykyään venäjän lasivitriineissä myytävät uudet"erkkarieristepuolat"ei ole turrepuolia,vaan ihan aitoa kitai-skeidaa.
Eli vielä kerran..onko keneltäkään simahtanut puola sen takia,kun se on sijainnut siellä omassa pesässään.??
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Moro.karppi kirjoitti:Nii,ja siellähän ne lämpimäs pesässään on keljunkin puolat..vai.
Eli vielä kerran..onko keneltäkään simahtanut puola sen takia,kun se on sijainnut siellä omassa pesässään.??
Siellähän puolat on lämpönsessä pesässä senverran muutosta että laitoin muovisen kannen .
Muttei yhtäkään puolaa ole rikkoutunu kuumassa pesässä.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Teps
Mulla on mopossa tuollainen Yamahan tuplapuola ulkoisella kiinnityksellä (niihän se alkujaankin on), noissa on valmiina tarpeeksi pitkät tulpanjohdot ja niitä löytyy eri vastusarvoilla. Oman etukopan sisällä mahtuu olee hyvin alkuperäinen venäläinen puola (syttyyn sopiva) jonka voi sitten kytkeä käyttöön jos ulkoinen jostain syystä vaurioituu..tarvikelaatikossa vaan tulpanjohdot siihen mukana. Noita Japanin puolia löytyy vielä Hitachin tekemiä jotka on parhaan puolan maineessa...
Mulla on mopossa tuollainen Yamahan tuplapuola ulkoisella kiinnityksellä (niihän se alkujaankin on), noissa on valmiina tarpeeksi pitkät tulpanjohdot ja niitä löytyy eri vastusarvoilla. Oman etukopan sisällä mahtuu olee hyvin alkuperäinen venäläinen puola (syttyyn sopiva) jonka voi sitten kytkeä käyttöön jos ulkoinen jostain syystä vaurioituu..tarvikelaatikossa vaan tulpanjohdot siihen mukana. Noita Japanin puolia löytyy vielä Hitachin tekemiä jotka on parhaan puolan maineessa...
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Joo, näihin tuli tutustuttua 90 -luvun puolivälissä. Repan Uralin kanssa. Useampi tuommoinen hänellä lopetti toiminnan, milloin mistäkin syystä. Joitakin niistä mittailtiinkin, yleensä oli katkos jossakin. Sitten kokeiltiin jos-vaikka-mitä tarvikepuolaa, mm. kromattu Harrikan tarvikepuola kesti muuten mutta ravisti itsensä irti kiinnikkeistään...Uskila kirjoitti: Terve
Kyllä tuli kyykittyä erkkapuolan takia Uralismin alkuaikoina, mutta lähinnä mekaanisten ongelmien vuoksi ruuvit varisivat tärinästä auki ja sitten liika kiristäminen rikkoi johtoliitoksen…
Ps en kaipaa enää niitä aikoja
Sit "jostain syystä" kokeiltiin Sitikan puolaa, niitä kun hänellä oli tallissa enemmänkin. Ehkä jo 70 -luvulla alkaneella Rättärikaudella oli tuohon osuutta..? Ja siitä lähtien, kipinässä olleet häiriöt ovat olleet muualla kuin puolassa. Siis menneen parin vuosikymmenen aikana. Puolakin oli valmiiksi jo sen pari vuosikymmentä sisäänajettu...
Sittemmin kun itelle tuli Dnepriä viritettyä, niin siihenkin vastaavasta syystä tulin tällänneeksi Sitikan puolan. Varmasti 70 -luvun tuotantoa sekin yksilö, eikä tarvinnut tapella kipinän kanssa. Koekäyttöä tosin meinasin tuommoisella lankarullalla, mutta paljoa ei viitsinyt painia kun kipinän sai vain toiseen tulppaan moisesta...
Ja sitten semmoinen huomio noista Sitikan puolista. Nykyään, uustuotatoon kulta-aikana, välttäkää semmoisia. On tullut vastaan aivan luokatonta kuraa, suoraan paketista toimimattomia. Menneenä kesänäkin, varmuuden vuoksi vaihdettu, uusi puola, antoi vain toiselle pytylle kipinää, toisen mennessä rungon jostain kolosesta suoraan maihin. Vanha, paristakin kohtaa halki oleva, liittimet vinossa oleva puola sittemmin kuljetti senkin Rättärin uskollisesti Puolaan ja takaisin, siellä olleen kokoontumisen johdosta...
On toki yksi kuollut sattunut omalle kohdalle, kun oli ikää nelisen vuosikymmentä, ja kilometrimäärä pitkälle yli puolen miljoonan. Vielä illalla oli ilman yskähtelyjä tuonut kotiin, seuraavana aamuna liikkeellelähtiessä toinen pytty jäi kipinää vajaaksi. Tämän sitten korvasin kontista löytyneellä vähintään samanikäisellä varaosalla, ja se on edelleen asennettuna. Joskus vuosituhanteen vaihteessa tämmöinen pääsi tapahtumaan...
Vanhassa vara parempi, Sitikan puolan yhteydessä.
IC on itäpyöristä paras...
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Kun erkkaripuolaa käyttää tinatkaa ne johtojen kuparisäikeet yhteen. Hyvä tapa muutenki, mutta tässä eritoten tarpeen. On "mukavampi" kiristää johtoja paikoileen. Tilaa kun on vähän ja ei nää kunnolla. Oma kokemus...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Mie eppäilen... että 6V tuplaneukkupuolaa ei saa ajamalla rikki. Minulla on ollu sama puola 33 vuotta ja ilmeisesti se on myös alkuperäinen, eli 44 vuotta on antanut kipinää kynttilöihin. Ne mitä nyt myydään uusina ovat sitten eri asia...karppi kirjoitti:Nii,ja siellähän ne lämpimäs pesässään on keljunkin puolat..vai.
Mut tosiaankin..vaikka aika paljon oon liikkunut,ja reissuja järjestänyt,niin en muista että yhtään"turrepuolaa"olisi keneltäkään palanut siellä omassa pesässään..
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Dynatecin tuplapuola toiminut hyvin ainakin toistaiseksi. Suunniteltu oikeille jännitealueille ja liittimiä lukuunottamatta keksintö täysin suojattu (=valettu umpeen). Hinnaltaankin edullinen.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Näin mitenkään elektroniikka guruna tuumien,,eikös tuo ole jo aika "vihanen" puola..luinko oikein että ensiö alle 0.5 ohmia...mitäs tietäjät sanoo..?kalkkuna kirjoitti:Tossa "sammakon" dataa... Tulee osatuonnille myyntiin vaihtoehtoisena mallina sille perinteiselle kärjettömän puolalle.
Technical data
1. voltage coil power with the addition of the minus pole of the DC source to the motorcycle body:
- minimum - 8;
- nominal - 12;
- the maximum - 16 V.
2. Secondary voltage at a current gap 4A, the shunt resistance of 3 milliohms, the shunt capacitance of 50 pF:
- at a temperature of 25 ° C, at least - 18kV;
- at a temperature of 85 ° C, at least - 16KB;
3. Breaking current - 4A.
4. Primary resistance, Ohm - 0,45 ± 0,04;
5. The weight of the coil, kg, not more than - 0.39;
6. Overall dimensions, mm, max - 102 × 58 × 77
The manufacturer guarantees the reliable operation of the ignition coil 1135.3705 subject to the conditions of use for 24 months from date of manufacture.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Mielenkiinnosrta. Mitäs tuota sammakkoa mittois? Data on valmistajan oma ilmoitus. Vois selvittää mitä tuo oikeasti on. Näitä ku on nyt hyllyssä jo muutama kappale.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
..niin täälläkin matti on jo sormi "tilaa Sasulta näppäimessä", mutta hieman kummeksuttaa tuo pieni ensiövastus..kun näissä puolissa mitä olen venäläisiin ja auton sytytysmodulilla modattuihin itäpyörän kärjettömiin käyttänyt ,on ensiön vastus suositus ollut n. 1 ohmin luokkaa..että siksi tuota kysyin viisaammilta, että onko tuossa datasheetissä mennyt mun oikoluvussa jotain ohi hilseen...kalkkuna kirjoitti:Mielenkiinnosrta. Mitäs tuota sammakkoa mittois? Data on valmistajan oma ilmoitus. Vois selvittää mitä tuo oikeasti on. Näitä ku on nyt hyllyssä jo muutama kappale.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Onko se vaan että paljonko vastusta löytyy + ja - napojen välillä? Eikös tuo oo se ensiö?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Halvahko tuplapuolatuttavuus
Terps
Sehän se on...ensiön vastus on.
Sehän se on...ensiön vastus on.