Minulla oli muutaman vuoden H4 ledipolttimo mutta tänä kesänä se hajosi. Siinä ollut tuuletinflekti oli hajonnut jo aiemmin ja tämän kesän helteet oli viimeinen pisara. Nyt oli aika hankkia uusi polttimo. Tällä kertaa koriin sattui ebaystä tällainen
Noin 35€/pari postitettuna kotiovelle. Tässä polttimomallissa ei ole lainkaan tuuletinta vaan ledin jäähdytys hoidetaan passiivisilla metallijäähdyttymillä. Ne on notkeita ja voi taivuttaa umpion sisään. Tässäkin on oma lediajuri, mutta myös se mahtuu uralin umpion sisään. Ensivaikutelmat valosta. Kirkas on. Valo syttyy heti eikä himmene tai välky vaikka olisi tyhjäkäynnillä tai pelkän akun varassa. Kuvio oli motonetin H4 umpiossa aluksi epämääräinen, mutta kun kääsin polttimon 180 astetta niin sitten siihen tuli selkeät kuviot. Polttimon kanta on käännettävä. Lyhyillä on keilat suurin piirtein molempiin ojiin ja muutama kymmenen metriä eteenpäin. Pitkillä on yksi iso keila keskellä. Kävin ajelemassa metsätiellä ja kyllä tuolla näkee. Maantieajossa vastaantulijat eivät räpytelleet lyhillä ajaessa joten oletettavasti tämä ei häikäise yhtä pahasti kuin aikaisempi ledivalo joka minulla oli.
Pitkissä valoissa on jopa liian kapea keila. Sen verran vielä pitäisi virittää sähköjä että saisi lyhyet ja pitkät päälle samaa aikaa. Pitkillä näkisi kauas ja lyhyillä valoilla saisi samaa aikaa ojat näkyviin läheltä. Tällaista tälläkertaa.
H4 Ledipolttimo 2019
Re: H4 Ledipolttimo 2019
Niimutta , mikävika on ihan tavan H4 lampussa??
Saa tarvittaessa ihan joka paikasta ja valaisee eikä häikäse. Sit jos on tarvetta pimeänajoon tai kahvan katkaisijoiden säästöön niin asentaa releet joita ohjaa nuilla omilla sähköillä ...
T. hh
Saa tarvittaessa ihan joka paikasta ja valaisee eikä häikäse. Sit jos on tarvetta pimeänajoon tai kahvan katkaisijoiden säästöön niin asentaa releet joita ohjaa nuilla omilla sähköillä ...
T. hh
Re: H4 Ledipolttimo 2019
H4 vie enemmän virtaa.
H4 kestää huonommin.
H4 himmenee jos jännite laskee.
H4 valaisee huonommin, juuri eilen illalla tuli huomattua käytännössä.
Miksi siis käyttää H4 enää nykyisin? Ja saahan tuon tilalle H4 jos tien päällä tulee tarve.
Kuvio on hyvin riippuvainen umpiosta, perinteinen tiheästi rihlalasinen on LEDille hyvä.
H4 kestää huonommin.
H4 himmenee jos jännite laskee.
H4 valaisee huonommin, juuri eilen illalla tuli huomattua käytännössä.
Miksi siis käyttää H4 enää nykyisin? Ja saahan tuon tilalle H4 jos tien päällä tulee tarve.
Kuvio on hyvin riippuvainen umpiosta, perinteinen tiheästi rihlalasinen on LEDille hyvä.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: H4 Ledipolttimo 2019
Nipottaja Turengista kysyy...cedricfan kirjoitti: ↑31.08.2019 09:56 H4 vie enemmän virtaa.
H4 kestää huonommin.
H4 himmenee jos jännite laskee.
H4 valaisee huonommin, juuri eilen illalla tuli huomattua käytännössä.
Miksi siis käyttää H4 enää nykyisin? Ja saahan tuon tilalle H4 jos tien päällä tulee tarve.
Kuvio on hyvin riippuvainen umpiosta, perinteinen tiheästi rihlalasinen on LEDille hyvä.
saako H4 keltaisen valon tilalle keltaista Led valoo?