puola ???
- MR. HORSEPOWER
- 25
- Viestit: 38
- Liittynyt: 25.04.2005 22:50
- Paikkakunta: varkaus
puola ???
miten on mites kävis jos tuolaisen 250 rm puoltan laittas koohon
sehän tosin 12 v järjästelmässtä eli antaskos se liijan huonon kipinän 6v
mutta se ois sopiavan pieni ja se ois muovikuorinen eikä sellainen lankarulla kuin omasa koossa....
sehän tosin 12 v järjästelmässtä eli antaskos se liijan huonon kipinän 6v
mutta se ois sopiavan pieni ja se ois muovikuorinen eikä sellainen lankarulla kuin omasa koossa....
-
- 50
- Viestit: 68
- Liittynyt: 30.08.2004 21:34
- Paikkakunta: lohja
-
- 50
- Viestit: 68
- Liittynyt: 30.08.2004 21:34
- Paikkakunta: lohja
-
- 50
- Viestit: 68
- Liittynyt: 30.08.2004 21:34
- Paikkakunta: lohja
www.storm-motor.fi niitä on kun osaa etsiä,motonetissäkin on :evil:
toiset tekee mitä osaa,toiset mitä vaan!
Voi puolittua tai sitten ei.mikko kirjoitti:Puolittuuko 12v puolan teho tulpalta mitattuna jos sen haarottaa menemään samaaaikaan molemmille pytyille
Sähkö on senverran laiskaa tavaraa, ette se viitsi hyppiä pitempiä matkoja jos lyhemmästäkin pääsee. Se hyppelee pääasiassa vain siellä pienemmällä kärkivälillä varustetussa tulpassa.
Tuplalähdöllä varustetussa puolassa kummallekin tulpalle on oma toisiokäämi.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
-
- 100
- Viestit: 156
- Liittynyt: 31.08.2004 19:37
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti:
siis siitä tuplapuolast...
Ei siinä ole tuplakäämejä vaan yksi toisiokäämi, jonka toinen pää menee toiseen tulppaan ja toinen toiseen. Ns maata ei ole ollenkaan vaan kipuna hyppää molempien tulpan rakojen välistä moottorin runkoa hyväksikäyttäen takaisin käämin toiseen päähän......
Tästä johtuu mm. se että jos toisen tulpan johdon irroittaa, sammuu myös periaatteessa toinen pytty. Moinen estetään ns. tuplapuolan suurjänniteulostuloissa olevien hassujen metallipiikkien avulla, josta kipuna pääsee oikaisemaan runkoon ja siitä toisen tulpan rakosen kautta takaisin puolalle.... ja meno jatkuu..... ilman moista oikoreittiä kipuna etsii jonkun muun reitin elikkä yleensä puolan käämin eristeiden välistä ja rikkoo itsensä,. Tosin kone kyllä luultavasti sammuu jo ennen sitä ja puola säästyy.....
Itseinduktiosta voisi kertoa tarinaa vaikka Roikka lehdessä.........artikkelimuodossa.
Ei siinä ole tuplakäämejä vaan yksi toisiokäämi, jonka toinen pää menee toiseen tulppaan ja toinen toiseen. Ns maata ei ole ollenkaan vaan kipuna hyppää molempien tulpan rakojen välistä moottorin runkoa hyväksikäyttäen takaisin käämin toiseen päähän......
Tästä johtuu mm. se että jos toisen tulpan johdon irroittaa, sammuu myös periaatteessa toinen pytty. Moinen estetään ns. tuplapuolan suurjänniteulostuloissa olevien hassujen metallipiikkien avulla, josta kipuna pääsee oikaisemaan runkoon ja siitä toisen tulpan rakosen kautta takaisin puolalle.... ja meno jatkuu..... ilman moista oikoreittiä kipuna etsii jonkun muun reitin elikkä yleensä puolan käämin eristeiden välistä ja rikkoo itsensä,. Tosin kone kyllä luultavasti sammuu jo ennen sitä ja puola säästyy.....
Itseinduktiosta voisi kertoa tarinaa vaikka Roikka lehdessä.........artikkelimuodossa.
En tiedä muista tuplapuolista, mutta kokeilin neppariin Rotax 335 moottorista lainaamaani tuplapuolaa, jossa ainakin Bombardierin kytkentäkaavion mukaan on kaksi toisiota. Moottorikelkalla ei juuri nyt ole oikein aktiivista käyttöä.
Lähti niepri tuolla ihan hyvin käyntiin. Pitempään testaukseen en ole ryhtynyt. Mopo on pieninä osasina pitkin tallin nurkkia, ja runko hiekkapuhalluksessa.
Testataan paremmin sitten joskus.
Lähti niepri tuolla ihan hyvin käyntiin. Pitempään testaukseen en ole ryhtynyt. Mopo on pieninä osasina pitkin tallin nurkkia, ja runko hiekkapuhalluksessa.
Testataan paremmin sitten joskus.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
-
- 100
- Viestit: 156
- Liittynyt: 31.08.2004 19:37
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti: