Öljypohja
Öljypohja
Näähän on ihan kuolleet sivut! Onko nämä lopetettu? Ei näy kun narinaa siitä, että vanha on parempi kuin uusi tai toisinpäin. Ja että kuinka äänestetään. Eikös sen takia ihmisillä ole mukulat? Minäkin kölviltä kysyin, ja heti onnistui äänestäminen. Vaikka ihan yks hailee onko vanha vai uusi malli; minä en itse osaisi tehdä minkäänlaisia, joten se mikä eteen tarjotaan, se on hyvä. .
Mutta asiaan.
Tarviikohan kukaan enää niitä isompia öljypohjia? Se oli se 7 desiä isompi, löytyy Uraliin (ja lättäpäähän) ja Dnepriin. Siis sitten kun olen tehnyt niitä.
Pankaas kertoen olisko menekkiä. Turhan takia en viitti mennä valimoon könyämään.
0400 830 050
hk
Mutta asiaan.
Tarviikohan kukaan enää niitä isompia öljypohjia? Se oli se 7 desiä isompi, löytyy Uraliin (ja lättäpäähän) ja Dnepriin. Siis sitten kun olen tehnyt niitä.
Pankaas kertoen olisko menekkiä. Turhan takia en viitti mennä valimoon könyämään.
0400 830 050
hk
Ja HAKU tuottaa tuloksen...
Öljypohjaa on kysytty ja kehuttu mm. täällä:
http://www.uralroikka.fi/pulinat/viewto ... F6ljypohja
Näillä (turhaan) parjatuilla sivuilla on mm. tuo mainio hakuominaisuus, käyttäkäämme sitä!
http://www.uralroikka.fi/pulinat/viewto ... F6ljypohja
Näillä (turhaan) parjatuilla sivuilla on mm. tuo mainio hakuominaisuus, käyttäkäämme sitä!
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Kiinnostaa
Kyllä vain kiinnostusta löytyy! Eipä kuulemma kansiventtiilikoneiseen dniepriin muualta valmista isompaa öljypohjaa saiskaa.
Öljypohjan korotus
Moskovasta saa ainakin Dnepriin sopivaa korokepalaa joka pannaan vanhan öljypohjan ja mootorin väliin. Se on siis semmoinen aluvalettu rinkula jossa samat reiät kuin alkuperäisessä pohjassakin, ja jolla pohja putoaa n. 40 mm alespäin elikkä n. litran verran.
Ostin itse sellaisen ja sensin uusien korkkitiivisteiden (2 kpl) kera åpaikoilleen. Hyvin toimii. Ainoa miinuspuoli on tässä se että ko rqtkaisu vaan lisää öljytilavuutta, mutta ei paranna juurikaan jäähdytystä sillä sekä vanha pohja että rinkula ei ole rivoitettua mallia. Elikkä öljyn lämpiäminen kestää vain kauemmin mutta samaan ongelmaan joudutaan vaan hiukan myöhemmin elikkä kuuman öljyn ohuudesta johtuvaan öljynpaineen laskuun.
Täten suurempi öljyphja ei ole autuaaksitekevä, öljynlauhdutin kylläkin.
Elikkä porakoneella reikiä öljysolakkoon ja siitä letkuilla öljyt esim vanhaan WV:n lauhduttimeen jonka pulttaa jompaan kumpan kehtoputkeen tms paikkaan. En ole moista viritystä vielä kellään nähnyt, mutta ei liene kovin kaksinen rakentaa.
Ko lauhdutin jäähdyttää konetta hyvin, sillä volkkarissani ko lauhdutin antaa hyvin lämpöä oikeaan sääreen ajoviiman avulla. Pitäisi varmaan laittaa toinen lauhdutin vasemmalle jalalle.
Pytythän lämmittää kivasti varpaita mutta oikeä sääri kaipaa lämmitystä, kun ajelee shortseilla ja sandaaleilla kirpeässä syyssäässä.....
Ostin itse sellaisen ja sensin uusien korkkitiivisteiden (2 kpl) kera åpaikoilleen. Hyvin toimii. Ainoa miinuspuoli on tässä se että ko rqtkaisu vaan lisää öljytilavuutta, mutta ei paranna juurikaan jäähdytystä sillä sekä vanha pohja että rinkula ei ole rivoitettua mallia. Elikkä öljyn lämpiäminen kestää vain kauemmin mutta samaan ongelmaan joudutaan vaan hiukan myöhemmin elikkä kuuman öljyn ohuudesta johtuvaan öljynpaineen laskuun.
Täten suurempi öljyphja ei ole autuaaksitekevä, öljynlauhdutin kylläkin.
Elikkä porakoneella reikiä öljysolakkoon ja siitä letkuilla öljyt esim vanhaan WV:n lauhduttimeen jonka pulttaa jompaan kumpan kehtoputkeen tms paikkaan. En ole moista viritystä vielä kellään nähnyt, mutta ei liene kovin kaksinen rakentaa.
Ko lauhdutin jäähdyttää konetta hyvin, sillä volkkarissani ko lauhdutin antaa hyvin lämpöä oikeaan sääreen ajoviiman avulla. Pitäisi varmaan laittaa toinen lauhdutin vasemmalle jalalle.
Pytythän lämmittää kivasti varpaita mutta oikeä sääri kaipaa lämmitystä, kun ajelee shortseilla ja sandaaleilla kirpeässä syyssäässä.....
Muttapa mun pohjat onkin rivoitettuja ja lisäksi alumiinia ylt'yleensä. Että lämmönjohtokyky on ihan eri kertaluokkaa kuin esittämässäsi peltipohja-alumiinikorokerinkula -vaihtoehdossa. Joka sitäpaitsi tuo yhden vuotomahdollisuuden (=sauman) lisää.
Toisaalta, niin paljon helpommalla pääsisin, kun menisitte kaikki jonossa Moskovaan ostamaan korokerinkulaa. Ei tarvitsis touhuta valimossa, koneistamolla, pulttikaupassa ym. Suunnaton ajan- ja bensansäästö!
hk
Toisaalta, niin paljon helpommalla pääsisin, kun menisitte kaikki jonossa Moskovaan ostamaan korokerinkulaa. Ei tarvitsis touhuta valimossa, koneistamolla, pulttikaupassa ym. Suunnaton ajan- ja bensansäästö!
hk
Mullapas on kaikki...
No niin, mulla on Urre -650 -93 isompi öljypohja. Alunperin siinä oli n. 0,8 L rivoitettu alumiininen. Nettiviesti Saksaan, niin nyt siinä on n. 1,7 L rivoitettu alumiininen magneetti tulpalla. Samalla tuli uusi öljypumppu jossa on 15mm hampaat, alkuperäiset taitaa olla n. 9mm. Lisäksi siinä on imuputki, joka hörppii öljyä syvemmältä. Kun kerran on isompi palju.
Lisäksi tuli öljynsuodattimen alatulppa, jossa on ulosotot öljynlauhduttimelle, joka tuli romikselta, Suzuki -750 -82.
Lauhdutin kiinni oikeaan runkoputkeen pytyn eteen.
Kootessa hoonasin, avarsin ja senkkasin niitä öljyreikiä mitä pystyin ja varmistin etteivät tiivisteet plokkaa reikien sopivuutta kohdalleen.
Hyvin on pelannut.
Huomioita:
-nyt öljyä kun tuntuu kulkevan runsaasti, niin vasen pytty johon tulee se öljykanava juurelle savuttaa hieman 0,10 porauksella kylmänä, ennenkuin lämpiää. Ja logiikallani kun öljyä tunkee moottorin sisällä tarpeeksi, sitä myös roiskuu oikealle tarpeeksi ilman eri virityksiä.
Koska Uralissa on lähinnä virtaus/roiskevoitelu paineilla ei väliä kunhan öljyä vaan kulkee ja sumuuntuu kampiakselin vauhdissa.
-kestää tapittaa harvalla 9% perällä täältä ikuisuuteen kelillä kuin kelillä ainakin sellaista 80 km/h vauhtia
-toiminut koko kesän kuin enkeli
-olis kuviakin, mutta kun ei osaa laittaa
Lisäksi tuli öljynsuodattimen alatulppa, jossa on ulosotot öljynlauhduttimelle, joka tuli romikselta, Suzuki -750 -82.
Lauhdutin kiinni oikeaan runkoputkeen pytyn eteen.
Kootessa hoonasin, avarsin ja senkkasin niitä öljyreikiä mitä pystyin ja varmistin etteivät tiivisteet plokkaa reikien sopivuutta kohdalleen.
Hyvin on pelannut.
Huomioita:
-nyt öljyä kun tuntuu kulkevan runsaasti, niin vasen pytty johon tulee se öljykanava juurelle savuttaa hieman 0,10 porauksella kylmänä, ennenkuin lämpiää. Ja logiikallani kun öljyä tunkee moottorin sisällä tarpeeksi, sitä myös roiskuu oikealle tarpeeksi ilman eri virityksiä.
Koska Uralissa on lähinnä virtaus/roiskevoitelu paineilla ei väliä kunhan öljyä vaan kulkee ja sumuuntuu kampiakselin vauhdissa.
-kestää tapittaa harvalla 9% perällä täältä ikuisuuteen kelillä kuin kelillä ainakin sellaista 80 km/h vauhtia
-toiminut koko kesän kuin enkeli
-olis kuviakin, mutta kun ei osaa laittaa
http://home.t-online.de/home/DataTec-Kr ... /dnepr.htm
Öljypumpun ja öljylauhduttimen adapterin ostin ko. kaverilta, mutta taitaa olla lopettanut CNC-sorvihommat kun en löytänyt enää osaluetteloa...
Tais pumppu maksaa 75 € ja adapteri saman verran. Kannattaa kirjoittaa, osaa hyvin englantia, saksan lisäksi.....
Öljypaljun tilasin satasella kotipostiin asti tappeineen. Osaavat kanssa englantia...
http://www.ural.de/index.html
Öljypumpun ja öljylauhduttimen adapterin ostin ko. kaverilta, mutta taitaa olla lopettanut CNC-sorvihommat kun en löytänyt enää osaluetteloa...
Tais pumppu maksaa 75 € ja adapteri saman verran. Kannattaa kirjoittaa, osaa hyvin englantia, saksan lisäksi.....
Öljypaljun tilasin satasella kotipostiin asti tappeineen. Osaavat kanssa englantia...
http://www.ural.de/index.html