Apuja vaille.
Apuja vaille.
Morot.
Uusi tyyppi kyselee...
Hommasin viime kesänä tällaisen:
https://www.google.fi/search?q=dnepr+mt ... r_M:&vet=1
Ongelmana on pääasiassa se, että jumputtaa saakelisti etupäässä, kun yrittää yli kuuttakymppiä ajella.
Etuvanteessa oli reilunlaisesti heittoa vähän joka suuntaan. Pinnoja kiristelemällä sain tilannetta hiukan parannettua, mutta en taidoillani
poistettua.
Lisäksi yhdessä kohdassa vannetta on aivan saatanasti painoja vanteen molemmin puolin, joten epäilen myös painotuksen olevan pielessä.
Eli kysymykseni kuuluu, olisiko lähistöllä (asun Inkoossa) osaajaa, joka voisi tuolle jotakin tehdä?
Saakelin hieno pyörä muuten, mutta ilkeä ajettava tällä hetkellä... On siinä toki muitakin "ominaisuuksia", mutta tämä ajettavuusdilemma
on akuutein.
Uusi tyyppi kyselee...
Hommasin viime kesänä tällaisen:
https://www.google.fi/search?q=dnepr+mt ... r_M:&vet=1
Ongelmana on pääasiassa se, että jumputtaa saakelisti etupäässä, kun yrittää yli kuuttakymppiä ajella.
Etuvanteessa oli reilunlaisesti heittoa vähän joka suuntaan. Pinnoja kiristelemällä sain tilannetta hiukan parannettua, mutta en taidoillani
poistettua.
Lisäksi yhdessä kohdassa vannetta on aivan saatanasti painoja vanteen molemmin puolin, joten epäilen myös painotuksen olevan pielessä.
Eli kysymykseni kuuluu, olisiko lähistöllä (asun Inkoossa) osaajaa, joka voisi tuolle jotakin tehdä?
Saakelin hieno pyörä muuten, mutta ilkeä ajettava tällä hetkellä... On siinä toki muitakin "ominaisuuksia", mutta tämä ajettavuusdilemma
on akuutein.
Re: Apuja vaille.
Jos siinä on selkeää pystyheittoa ,niin edessä se pompottaa...jos heittoa on vähän , ja rengas on oikeanlainen (iso ilmatilavuuksinen 4"-19) niin tilannetta voi korjata laskemalla edessä ilmanpaineen 1.5 bar tuntumaan. jos pompotus vielä jatkuu voi renkaan kudoksissa olla vaurio tai keula on vaan niin pintakova että se ei jousta pienissä epätasaisuuksissa ..vaan pompottaa.. Tuon etuvanteen renkaineen kun laittaa taakse , niin siellä sen ei pitäisi pompottaa ja jos se takanen olisi paree eteen....mutta kyllä näissäkin olisi hyvä laittaa renkaat ja vanteet hyvään kuntoon..olisi mukavampi ajella
Re: Apuja vaille.
Siis tuossa etuvanteessa on oikeasti ongelma...
Väitän, että se ei johdu jousituksesta tai kumista.
Kumi on käytännössä uusi.
Vanteessa on hieman pystyheittoa ja todennäköisesti painotukset persiillään..
Väitän, että se ei johdu jousituksesta tai kumista.
Kumi on käytännössä uusi.
Vanteessa on hieman pystyheittoa ja todennäköisesti painotukset persiillään..
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 779
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: Apuja vaille.
Minulla oli aiemmin uralissa aito venäläinen piparinapavanne. Siinä oli monta milliä pystyheittoa ja pyörä oli hirveä ajettava. Sitten hommasin eteen uudemman mallisen alumiininavalla olevan vanteen jossa oli paljon suorempi kehä niin sen jälkeen tuntui että pyörä menisi kuin kiskoilla. Vanteissa on eroja. Ainakin venäläisissä.
Re: Apuja vaille.
Heittoa jos on ajellessa suoraa tietä ja Sinulle on ns. teleskooppi keula pyörässäsi, nii viittaisi tuohon vanteen kierouteen tai epätasapainoisuuten.
Mutta jos se ravistelee vain kääntäessä, niin suosittelen ohjaus iskunvaimentajan asennusta etupöyrän akselin ja sivuvaunun väliin vinosti toinen
pää sivuvaunun etukiinnityksen puilivälin kohdalle ja toinen pää etu akselin ylä puolelle iskarin alapäähän. Kaverilla on asennettu eri merkkisten autoja
ohjaus iskunvaimentajia käytössä ja ovat tyytyväisiä ja niitä myyvät autotarvikeliikkeet ja kiinnitykset on tehneen pakoputki lemmareilla ja kulma-
raudan palasilla ja tykkäävät, että toimivat hyvin. Tänään näin viimeksi ko. asennuksen BMW-IC:n vaunu, Teivon rompetorilla ja kaveri oli ajellut sinne Nurmijärveltä tyytyväisyyttä puhkuen.
Mutta jos se ravistelee vain kääntäessä, niin suosittelen ohjaus iskunvaimentajan asennusta etupöyrän akselin ja sivuvaunun väliin vinosti toinen
pää sivuvaunun etukiinnityksen puilivälin kohdalle ja toinen pää etu akselin ylä puolelle iskarin alapäähän. Kaverilla on asennettu eri merkkisten autoja
ohjaus iskunvaimentajia käytössä ja ovat tyytyväisiä ja niitä myyvät autotarvikeliikkeet ja kiinnitykset on tehneen pakoputki lemmareilla ja kulma-
raudan palasilla ja tykkäävät, että toimivat hyvin. Tänään näin viimeksi ko. asennuksen BMW-IC:n vaunu, Teivon rompetorilla ja kaveri oli ajellut sinne Nurmijärveltä tyytyväisyyttä puhkuen.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Apuja vaille.
Juu, teleskooppikeula on. Pyöräni on siis tuo ekan viestin linkissä oleva "Black gold"
Keula täristää/pomputtaa suoraan ajettaessa ja pomputuksen taajuus kasvaa vauhdin kasvaessa.
Ongelma johtuu satavarmasti eturenkaasta, mutta kun minä en osaa sille mitään enää tehdä (en esim omista mitään tasapainotusvehkeitä),
niin siksi täällä auttajan perään kyselin.
Keula täristää/pomputtaa suoraan ajettaessa ja pomputuksen taajuus kasvaa vauhdin kasvaessa.
Ongelma johtuu satavarmasti eturenkaasta, mutta kun minä en osaa sille mitään enää tehdä (en esim omista mitään tasapainotusvehkeitä),
niin siksi täällä auttajan perään kyselin.
Re: Apuja vaille.
No kyllähän renkaan tasapainotukselle melkein jokainen pystyy jotain tekemään?? Joillekin se on helpoin viedä rengasliikkeeseen tasapainotettavaksi..itse nostaisin mopon keulan ylös ja löysäisin etupyörän laakerin niin että rengas pyörii ihan itsekseen herkästi. Katsoisin mikä osa renkaasta laskee alas ja lisäisin rengaspainoja sinne vastaiselle puolelle (vaikka teipillä kiinni renkaaseen) ja kun löytyy lisäpainot (painotuspainot)jossa ihan hipasu herkästi pyörivä rengas jää mielivaltaiseen asentoon, niin se on 90* tasapainossa myös dynaamisesti. Mitatut rengaspainot ,vaikka käytetyt liimapainot; voi liittää oikeaan kohtaan vannetta, puhdistamalla vanne vaan liasta/rasvasta ja liimaamalla kaksiouoleisella teipillä wanha paino takas . Ei tää oo vaikeaa, se vaan pitää tehdä tai teettää. Uuden vanteen pinnaamisen vanhalle navalle voi teettää ,tai ostaa kokonaan uusi/ehjä käytetty vanne. Tällä paslstalla löytyy rihtaajia ja vanteen kokoajia jos sellaisen haluu teettää, se ei ihan ilmasta ole, mutta kun matkahuolto kulkee, niin ei sen pinnaajan tarvi Inkoossa asuu.
Viimeksi muokannut MATTI, 28.04.2019 15:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.