Rekisteröinti (paperiton)

Vastaa Viestiin
Ezo
Viestit: 8
Liittynyt: 24.10.2019 15:27

Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja Ezo »

Onko mitään keinoa saada paperiton vm. 1992 sivuvaunu Ural kilpiin?
Vähän tarinaa kyseisestä pyörästä:
Elikkä tuotu uutena ilmeisesti 1992 ei ole ollut kilvissä Venäjällä, rajan yli peräkärryssä, pyörä ollut koekilvissä Suomessa hetken, jonka jälkeen jäänyt seisomaan. Mitään papereita ei ole tallessa tullauksesta eikä koekilvistä. Pitääkö paikkansa että jos löytyisi tullista todiste siitä että on tullattu Suomeen ennen vuotta 2003, ongelmaa ei olisi?
Eipä vaan taida olla heilläkään mitään...

Kyllä on tehty vaikeaksi harrastaminen, keneltä se olisi pois jos pyörän vaan saisi kilpiin kun ei kerran ole mikään uniikki kapistus...

vuosimalli oletus rungossa olevasta kilvestä.

Vai onko ainut tie paperillinen runko?
Mistä sellainen?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Mielestäni helpoin ja halvin tie on ostaa suomikilpinen ural . Rekisteröinti+kilvet on toimenpiteenä jo pelkästään n. 200 eur ja tuossa 92 mallissa on jo rasitteena päästöluokituksia. Väsyneitä ja loppuun ajettuja uraleita suomikilvillä saa ostettua 200--400 eur hintaan , jolloin ongelmat on ratkaistu ja saa vielä ehkä varaosia pyörällisen mukaan. Kunnostamalla näistä kahdesta yhden hyvän et aiheuta kenellekään mielestäni mitään harmia, ja mopot on kumminkin ihan samaa huttua 70-luvulta 90-luvun alkuun asti. Laittamalla ostoilmoituksen vaikka tänne foorumiin ja seuraamalla tunnettuja kauppakanavia+ facebookin itäpyörä ryhmiä saat varmasti asian hoidettua. Tämä on minun oma mielipide, joku on varmasti toista mieltä ,ja tuomitsee tämän polun.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2326
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Juuri niin kuten Matti kirjoitti.
images.jpg
images.jpg (6.22 KiB) Katsottu 3091 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
Gabo
Ural Roikka nettivastaava
Ural Roikka nettivastaava
Viestit: 776
Liittynyt: 28.05.2011 14:57
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja Gabo »

MATTI kirjoitti: 24.10.2019 22:02 Väsyneitä ja loppuun ajettuja uraleita suomikilvillä saa ostettua 200--400 eur hintaan, jolloin ongelmat on ratkaistu ja saa vielä ehkä varaosia pyörällisen mukaan.
Mistä löytyy nykyään suomikilvillä olevia uraleita tuohon hintaan?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Kyllä niitä löytyy, täälläkin tallissa on sellaisia kilpiä, ja hinnat lähempänä tuota 2 kun 4 sataa, mutta näissä ei usein kannata hakea sitä ajokelvotonta moponraatoa lainkaan ,jollei sitä runkoa halua, vaan lähettää vaan kilven ja varmenteen . :mrgreen:
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Kyllä niitä löytyy kun vaan jaksaa kysellä. Sitä vaan ihmettelen kun välillä on myynnissä pyöriä missä ei ole muuta alkuperäistä kun tyyppikilpi ja on museokatsastettu mutta on malliltaan aivan jotain muuta kun mitä papereissa lukee.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Asiasta vielä..nytkin on facessa itäpyöräosiossa myytävänä Ural -76 suomikilvissä hp 450 eur....pikkusen tinkimistä ja se on jo aika sopiva.
Ezo
Viestit: 8
Liittynyt: 24.10.2019 15:27

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja Ezo »

Konttorilla vielä käyty ja vaikeata on ellei jopa mahdotonta.
Pyörähän on tavallaan uusi mutta kauan seissyt. Ja nyt se seisoo omassa tallissa.... olisikohan pitänyt jättää hommaamatta.
Mikäs nyt sitten olisi kivuttomin tie tuon rekisteröintiin?
Rälläkällä runkonumero pois ja uutta tilalle, rungosta jossa on paperit?
Vai jopa rungon vaihto toiseen?
Pyörähän on lähes ajamaton (200km) joten en viitsisi tätä suht siistiä purkamaankaan alkaa, toki jos ei muuta vaihtoehtoa niin ehkä talvi-iltojen ratoksi...
Onko Matilla mahdollisesti papereita myynnissä/tiedossa?
Minkä vuotiseen ei enää nuo päästö höpötykset koske, vai onko sillä merkitystä jos on jo paperit?
Toki jos museokilpiä olisi parinvuoden päästä ajatellut niin se mahdollisuus tässä varmaan menee vai?
Mitäs muuten noin niin kun, noin luokkaa on vakuutukset näissä vehkeissä vuodessa?
Kuinka tarkkoja rekisteröinnissä ollaan pitääkö etsiä jostain vastaavanlaiset lyöntityökalut runkonumeroa varten vai onko sen niin väliä?
Tyyppikilpi pitää tietysti hävittää...
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7044
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Jos itse olisin tuossa tilanteessa niin ostaisin sen vanhemman suomipyörän. Siistisin siitä rungon ja laittaisin siihen "varaosina" siitä uudesta hyvät osat ja menoks. Tuohon omaan runkoon nakutettavaan uuteen numeroon en ota kantaa, jos siinä on jo runkonumero. Vanhoissa mopoissa vakuutukset on kai 150..250 luokkaa/vuosi. riippuen ryöstävästä firmasta, että vakuutuksien takia ei mikään museojumppa kannata. Tuon 90 lukusen rekisteröinnissä tulee vaikeutena se päästö. ym sertifikaatit joita aletaan jo vonkaa...siksi se että paperittomia voi rekisteröidä ei oikein näissä uudemmissa mopoissa kokonaan auta.
Minulla ei ylimääräisiä suomipyöriä(papereita) ole, mutta kuten aiemmin kirjotin niitä pyöriä on kyllä myytävänä ja niistä esim. puretuista /epäkuntoisista pyöristä saattaa joutuu maksaa sen max. 400 eur, keskihinta kaiketi 250..300 eur. Vielä paripäivää takaperin oli ainakin yksi purettu suomipyörä vielä facessa (itäpyörät) myynnissä hp. taisi olla 450 eur.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8039
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Eikös täällä ole ohjeet >>>> Traficom: Lataa lomake:

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3641
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

-92 on sen ikunen että ei mee enää normi rekisteröintinä, vaikka olis ulkomaan kilvissä ja luovarit ja tullaus paperit kunnossa.

Hassusti Suomessa 92- 94 Uralit on yleisimpiä. Niitä ei sais enää kilpiin samate ku aikoinaan. Laman aikana näitä luiskahti rekisteriin puolivahingossa satamäärin ennenku AKE sai tukittua rekisterönnit.

Matin kannalla että ajamaton 92 pyörä on mitä mainioin kampe pilkkoa ja koota uudelleen kilvissä olevaan runkoon. Samalla aukoo ja poistaa koneistuslastut sekä tiivistää vuotopaikat.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3072
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Ja sitten se pakollinen virallinen juttu, eli runkonumeroa ei saa vaihtaa eikä sitä saa muuttaa. Eikä ottaa papereita toisesta pyörästä. Jos kilvissä olevaan pyörään vaihdetaan osia, niin täytyy pitää vaihdettujen osien määrä kurissa.
Tätä palstaa saattaa lukeaa muutkin, joten eihän me neuvota ketään tekemään sellaista, mitä ei saa :angry-tappingfoot:
Eli joo, liian uusi kilpiin, joten varaosiksi huonoon jo kilvissä olevaan :shhh:
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Ezo
Viestit: 8
Liittynyt: 24.10.2019 15:27

Re: Rekisteröinti (paperiton)

Viesti Kirjoittaja Ezo »

Täytyy aktivoitua jossain kohtaa etsimään kilvellinen, ja ”siunata” tämä elinten luovuttajaksi. Toki tässä kohtaa kun en kyseistä pyörää edes vielä omista niin taidan jättää sen jopa hankkimatta, kunnes löytyy sopiva pyörä tämän pariksi. Seiskööt samassa paikkaa kuin tähänkin asti...
Vastaa Viestiin