Tunnistustehtävä
Tunnistustehtävä
No tämä on varmaan helppo nakki asiasta tietäville. Mutta, sain vinkin tässä melkein naapurissa olevasta latolöydöstä. Tällä hetkellä ei ole vielä enempää tietoa vaan nämä hämyiset kuvat ja traficomin seloste, että Ural vm. 1967, museokilvissä.
Niin mikähän malli lie? M-63 taitaa olla halkiotankilla, joten olisiko tämä vielä M-62?
Kovasti houkuttelee... jos vaikka raivaisi vähän tilaa tallin puolelle.
Niin mikähän malli lie? M-63 taitaa olla halkiotankilla, joten olisiko tämä vielä M-62?
Kovasti houkuttelee... jos vaikka raivaisi vähän tilaa tallin puolelle.
Re: Tunnistustehtävä
Terve
Saattaa olla Ural 2 M-63...
Saattaa olla Ural 2 M-63...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Tunnistustehtävä
Stereoperä..ei ainakaa m62 ,se kun on plungeri.
Tuo putsattuna näyttäiskin museopyörältä , eikä uudelleen maalatulta ja lakatulta ylisöpöltä.
T.hh
Tuo putsattuna näyttäiskin museopyörältä , eikä uudelleen maalatulta ja lakatulta ylisöpöltä.
T.hh
Re: Tunnistustehtävä
Nuo renkaat näyttää vähän omituisilta. Saattaisi olla millisiä?
Re: Tunnistustehtävä
Terve
Kuvista on vaikea päätellä onko tehtaan jäljiltä vai onko entisöity...
Kuvista on vaikea päätellä onko tehtaan jäljiltä vai onko entisöity...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Tunnistustehtävä
Näin on. Sitä aina toivoisi, että tulisi vastaan tehtaan ulkoasussa oleva yksilö. Tankin raita näyttää kyllä vähän siltä kuin olisi vodkan kohmelossa tutisevalla kädellä vedetty.
Re: Tunnistustehtävä
Terve
Tankin poskikummit taittaa olla KMZ...
Tankin poskikummit taittaa olla KMZ...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Tunnistustehtävä
Joku millinen rengas ja näyttäis että edessä olis joku kromivanne laitettu...
Re: Tunnistustehtävä
Näyttäisi olevan kuitenkin piparinapa, kun oikein tarkasti katsoo.
Re: Tunnistustehtävä
Jos se tyyppikilpi ja siinä tai sen alla oleva maali kertoisi jotain
eli voisiko se olla ko. pyörään kuuluva kuitenkin ...tai onko se irrotettu esim. rungon uudelleenmaalauksen ajaksi.
..tai sitten kilpi on kokonaan toisesta pyörästä.
Liekö Venäjällä alkuperäisessä, nykäsemättömässä kunnossa olevia juuri lainkaan, kun ne autot ja pyörät ovat menneet käyttöön eikä "hautomoihin".
Varmaan Suomessa on parhaat mahdollisuudet alkuperäiskuntoiseen "latolöytöön"
eli aikoinaan virallisen maahantuojan tuomaan pyörään.
Sotapyörän runkoja mitä minä olen nähnyt, niin MW750 /650 sotapyörissä puuttuu rungon numero rungosta vas. takaiskarin luota.
Jos on siellä, se on stanssattu todennäköisesti Suomessa rekisteröinnin yhteydessä
..näistä siviilirungoista en tiedä onko tehtaalla lyöty runkonumeroa esim vientipyöriin
Moottorin numero näyttää olleen se tärkein juttu neukkulassa.
pekka
eli voisiko se olla ko. pyörään kuuluva kuitenkin ...tai onko se irrotettu esim. rungon uudelleenmaalauksen ajaksi.
..tai sitten kilpi on kokonaan toisesta pyörästä.
Liekö Venäjällä alkuperäisessä, nykäsemättömässä kunnossa olevia juuri lainkaan, kun ne autot ja pyörät ovat menneet käyttöön eikä "hautomoihin".
Varmaan Suomessa on parhaat mahdollisuudet alkuperäiskuntoiseen "latolöytöön"
eli aikoinaan virallisen maahantuojan tuomaan pyörään.
Sotapyörän runkoja mitä minä olen nähnyt, niin MW750 /650 sotapyörissä puuttuu rungon numero rungosta vas. takaiskarin luota.
Jos on siellä, se on stanssattu todennäköisesti Suomessa rekisteröinnin yhteydessä
..näistä siviilirungoista en tiedä onko tehtaalla lyöty runkonumeroa esim vientipyöriin
Moottorin numero näyttää olleen se tärkein juttu neukkulassa.
pekka
Re: Tunnistustehtävä
Neuvostoliitossa moottoripyörän identiteetti oli moottorin numero, runkonumerolla ei ollut mitään merkitystä, sitä ei siis tarvittu.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Tunnistustehtävä
Tuli käytyä itsekin katsomassa kulkinetta. Kuulemma seisonut koskemattomana kolme vuotta ja kunnossa olevana ajot lopetettu.
- Ohajaustanko ja lampun kehyksen kromit ruostuneet piloille.
- Rungossa ei hirveästi ruostetta ja vaunu ehjä.
- Kone pyörii herkästi.. ehkä liiankin. Puristukset tuntui hieman vaisuhkolta jopa minun lättäpäähän verrattuna, mitä ei yhdellä kädellä pyöritellä. Tätä pyöritteli helposti toisella kädellä. Sihahteli ja puhahteli vain.
Kaipa tästä projektin saisi.
- Ohajaustanko ja lampun kehyksen kromit ruostuneet piloille.
- Rungossa ei hirveästi ruostetta ja vaunu ehjä.
- Kone pyörii herkästi.. ehkä liiankin. Puristukset tuntui hieman vaisuhkolta jopa minun lättäpäähän verrattuna, mitä ei yhdellä kädellä pyöritellä. Tätä pyöritteli helposti toisella kädellä. Sihahteli ja puhahteli vain.
Kaipa tästä projektin saisi.
Re: Tunnistustehtävä
Ihan hieno kapistus tulloo, kannattaa taltioida, jos hinta on miellyttävä!
Sehän se näissä on parasta, että kaikkia osia löytyy,.... ainakin ajan kanssa .
Eivätkä ole hinnan kiroissa, kuten vanhojen sakupyörien osat.
Ja tältäkin kanavalta löytyy asiohin rankasti paneutuneita seppiä melko monta.
Joten ei tartte välttämättä tehdä sutta ja sekundaa ensin ja sitten kysyä viisaammilta.
.....yks juttu.....
Tuossa kilpikuvassa näkyy ruostunut neukkupultin kanta!
eli
Musta tuntuu, että hankalimmin löytyvät priima-/hyväkuntoiset alkuperäisosat ovat ehkä pultit ja mutterit (12 ja 14 millin kiintoavaimelle).
Vaikka niitä äkkisiltään luulisi olevan joka paikka täynnä, miltei riesaksi asti
Moni vaan tahtoo heittää vanhat orkkikset roskiin ja laittaa 13 mm kiintoavaimille käyvät kiinalaiset halppispultit ja mutterit tilalle.
Kannattaa kuitenkin pistää ne alkuperäiset talteen, vaikka se purkuhetkellä tuntuu jonniinjoutavalta höpötykseltä.
....joku viimesen päälle entisöivä saattaa tarvita niitä uudelleensinkitys -projektissa jonain päivänä.
pekka
Sehän se näissä on parasta, että kaikkia osia löytyy,.... ainakin ajan kanssa .
Eivätkä ole hinnan kiroissa, kuten vanhojen sakupyörien osat.
Ja tältäkin kanavalta löytyy asiohin rankasti paneutuneita seppiä melko monta.
Joten ei tartte välttämättä tehdä sutta ja sekundaa ensin ja sitten kysyä viisaammilta.
.....yks juttu.....
Tuossa kilpikuvassa näkyy ruostunut neukkupultin kanta!
eli
Musta tuntuu, että hankalimmin löytyvät priima-/hyväkuntoiset alkuperäisosat ovat ehkä pultit ja mutterit (12 ja 14 millin kiintoavaimelle).
Vaikka niitä äkkisiltään luulisi olevan joka paikka täynnä, miltei riesaksi asti
Moni vaan tahtoo heittää vanhat orkkikset roskiin ja laittaa 13 mm kiintoavaimille käyvät kiinalaiset halppispultit ja mutterit tilalle.
Kannattaa kuitenkin pistää ne alkuperäiset talteen, vaikka se purkuhetkellä tuntuu jonniinjoutavalta höpötykseltä.
....joku viimesen päälle entisöivä saattaa tarvita niitä uudelleensinkitys -projektissa jonain päivänä.
pekka
Re: Tunnistustehtävä
Tämmöinen melko triviaali juttu, mutta... Konelan suomenkielisessä ja eräässä englanninkielisessä Ural M63 manuaalissa lukee, että teho on 30hv. Venäjänkielinen manuaali taas sanoo 28hv. Tietääkö kukaan, että kumpaa on uskominen? Vai onko tästä mallista montaa versiota?
Re: Tunnistustehtävä
Terve
Ehdottaisin...
Maksimiteho - 28 hv / 20,6 kW 4800-5200 kierrosta/min
Yksikköteho - 0,04 kW/kg
Suurin vääntömomentti - 4,5 kGm 3000-3500 rpm
Ps mutta kysymys miten toi vaunun jousitus? (vääntötanko ja iskunvaimennin)
Ehdottaisin...
Maksimiteho - 28 hv / 20,6 kW 4800-5200 kierrosta/min
Yksikköteho - 0,04 kW/kg
Suurin vääntömomentti - 4,5 kGm 3000-3500 rpm
Ps mutta kysymys miten toi vaunun jousitus? (vääntötanko ja iskunvaimennin)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Tunnistustehtävä
Sitä on jo kaupat taputeltu? hieno mopo se on, ja ollut soolokäytössäkin kun on oikein sivujalkakin..liekö sen takia paremmat vannekehät ja ehkä nopiampi välityskin?
Re: Tunnistustehtävä
Joo, uusi perheenjäsen saapui taloon.
Nyt kun vehkeen on saanut putsattua paksusta likakerroksesta, niin pystyy tarkemmin havannoimaan rakenteiden kuntoa. Kaikki kromiosat ovat menneet peruuttamattomasti piloille. Myös vanteiden kromit ovat sellainen pullisteleva kalvo siinä pinnalla. Harmi homma, ainakin vanteiden osalta. Ne joutuu vaan vetämään mustaksi. Äänenvaimentimet myös ruosteessa. Taidan laittaa vaihtoon, kun sikari ei miellytä silmää muutenkaan.
Runko on säilynyt yllättävän hyvin. Ainoastaan pultin päät ovat ruosteessa. Peräkontista löytyi korjattava ruostevaurio, mutta ei onneksi puhki vielä.
Positiivinen yllätys että puristukset alkoivat jo palautua elvytysoperaation jälkeen (WD-40 + poljentaa). Lohkossa näytti lukevan 71. Ämmässä tuo lukema vastaa pyörän syntymävuotta, joten tästä voisi ehkä epäillä että ei ole alkuperäinen kone.
Sähköjen kunto tuntematon, pitäisi ostaa akku. Johdot näyttävät ruokottomilta, joten nekin menevät vaihtoon jossakin vaiheessa.
Näytti olevan vääntötanko vaunun jousituksena. Ohjekirja taas näyttää iskaria, joten vaunu saattaa olla jotain vanhempaa erää. Toisaalta onhan tuo tankkikin vielä vanhan mallinen.
Rekisteritietoihin on merkitty 30hv, mutta eipä kai tuolla ole merkitystä. Pyörä on museoitu jo 90 luvulla.
Niin, ja tuo kauhea millerengas edessä saa lähteä.
Nyt kun vehkeen on saanut putsattua paksusta likakerroksesta, niin pystyy tarkemmin havannoimaan rakenteiden kuntoa. Kaikki kromiosat ovat menneet peruuttamattomasti piloille. Myös vanteiden kromit ovat sellainen pullisteleva kalvo siinä pinnalla. Harmi homma, ainakin vanteiden osalta. Ne joutuu vaan vetämään mustaksi. Äänenvaimentimet myös ruosteessa. Taidan laittaa vaihtoon, kun sikari ei miellytä silmää muutenkaan.
Runko on säilynyt yllättävän hyvin. Ainoastaan pultin päät ovat ruosteessa. Peräkontista löytyi korjattava ruostevaurio, mutta ei onneksi puhki vielä.
Positiivinen yllätys että puristukset alkoivat jo palautua elvytysoperaation jälkeen (WD-40 + poljentaa). Lohkossa näytti lukevan 71. Ämmässä tuo lukema vastaa pyörän syntymävuotta, joten tästä voisi ehkä epäillä että ei ole alkuperäinen kone.
Sähköjen kunto tuntematon, pitäisi ostaa akku. Johdot näyttävät ruokottomilta, joten nekin menevät vaihtoon jossakin vaiheessa.
Näytti olevan vääntötanko vaunun jousituksena. Ohjekirja taas näyttää iskaria, joten vaunu saattaa olla jotain vanhempaa erää. Toisaalta onhan tuo tankkikin vielä vanhan mallinen.
Rekisteritietoihin on merkitty 30hv, mutta eipä kai tuolla ole merkitystä. Pyörä on museoitu jo 90 luvulla.
Niin, ja tuo kauhea millerengas edessä saa lähteä.
Re: Tunnistustehtävä
Onkos tuo niitä Konelan maahantuomia pyöriä, kun näyttäisi nuo äänenvaimentajat kapeammalta, kuin myöhemmissä malleissa ja niistäkin osa oli
kaksi yhteen pakoputkilla varustettuna. En varmuudella uskalla sanoa olenko arvannut oikein tuon mallin, onhan tuo lamppukin, tai ainakin
kehys erilainen, kuin myöhemmissä Uraleissa. samoin kuin tankin ns."poskikumit" erilaiset kun esim m 72:ssa-
Hieno latolöytö kumminkin, pölyt pois pinnasta ja ajoon.
kaksi yhteen pakoputkilla varustettuna. En varmuudella uskalla sanoa olenko arvannut oikein tuon mallin, onhan tuo lamppukin, tai ainakin
kehys erilainen, kuin myöhemmissä Uraleissa. samoin kuin tankin ns."poskikumit" erilaiset kun esim m 72:ssa-
Hieno latolöytö kumminkin, pölyt pois pinnasta ja ajoon.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka