Eettinen kysymys: saako rakennella?
Eettinen kysymys: saako rakennella?
Minulla on ongelma. Ostin lättäpää-Dneprin joka on laakin peli starttaamaan ja se olisi käsitykseni mukaan mainio aihio vaikka käyttöentisöidyksi museokamppeeksi. Ruostetta on, ja kuluneisuutta, mutta ei ole pahemmin modailtu. Sillä olen ajellut onnellisena nyt toista kuukautta niin että oikein v…uttaa maksaa dieselveroja autosta joka vaan seisoo parkkiksella.
Mutta.
Tunnen itseni. Minulla se ei pysy semmoisena. Kohta siinä on apet ja ankanpyrstöloksu ja vaikka mitä “tarpeellista” muutettuna.
Kysymys 1: onko nämä aihioina niin harvinaisia, että orkkiskuosiin kajoamisesta joutuu helvettiin?
Kysymys 2: jos vastaus edelliseen on “kyllä”, niin tahtooko joku vaihtaa tämmöisen vähemmän originaaliin, mutta toimivaan kamppeeseen?
Osia osaan kyllä laittaa myyntiin sitä mukaa kun niitä irtoaa, mutta jotenkin kaivelee tuon kokonaisuuden särkyminen.
Tyhmä kun edes mietin.
Mutta.
Tunnen itseni. Minulla se ei pysy semmoisena. Kohta siinä on apet ja ankanpyrstöloksu ja vaikka mitä “tarpeellista” muutettuna.
Kysymys 1: onko nämä aihioina niin harvinaisia, että orkkiskuosiin kajoamisesta joutuu helvettiin?
Kysymys 2: jos vastaus edelliseen on “kyllä”, niin tahtooko joku vaihtaa tämmöisen vähemmän originaaliin, mutta toimivaan kamppeeseen?
Osia osaan kyllä laittaa myyntiin sitä mukaa kun niitä irtoaa, mutta jotenkin kaivelee tuon kokonaisuuden särkyminen.
Tyhmä kun edes mietin.
Tallissa lättäpää-Dnepro, Cezeta, rautapää-Harrikka ja uuden liiton Bonneville.
Re: Eettinen kysymys: saako rakennella?
Se on sellanen henkilökohtanen kysymys, mistä kukakin tykkää. Ja jos laite on oma , nii sillehän saa tehä mitä haluaa tai pystyy. Liikennettä varten on jotain pykäliä , eli niiden kanssa kannattaa olla sovussa.
Entisöityinä ja museoreksterissäkii näitä on runsaasti ja alkuperäsiä patinapyöriäkii vaikka kuin paljon.
Eli eipä tästä höpinästä tainnu mitää apua toisen pähkäilyille olla , koha vaan höpäjän...
Itellä on vähä joka lajia , orggista , pikkasen päivitettyä , enempi nakerreltua ja sitte rojektit....eli en kait itekkää osaa päättää mikä ois pop.
Menestystä,t.hh.
Entisöityinä ja museoreksterissäkii näitä on runsaasti ja alkuperäsiä patinapyöriäkii vaikka kuin paljon.
Eli eipä tästä höpinästä tainnu mitää apua toisen pähkäilyille olla , koha vaan höpäjän...
Itellä on vähä joka lajia , orggista , pikkasen päivitettyä , enempi nakerreltua ja sitte rojektit....eli en kait itekkää osaa päättää mikä ois pop.
Menestystä,t.hh.
Re: Eettinen kysymys: saako rakennella?
Vapaa maa ja vapaat kansalaiset.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Eettinen kysymys: saako rakennella?
Terve
Mitä on kiertänyt noita Roikkaralleja, niin kahta samanlaista ei ole vielä osunut silmiin...
Ps jos koittais tehä identtisen kopion
Mitä on kiertänyt noita Roikkaralleja, niin kahta samanlaista ei ole vielä osunut silmiin...
Ps jos koittais tehä identtisen kopion
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Eettinen kysymys: saako rakennella?
Kiitos osallistujille. Koitan rauhoittaa mieltäni ja olla itkemättä myöhemmin kun katselen kuvia siitä, miltä pyörä näytti mulle tullessaan.hyvonenh kirjoitti: ↑16.04.2021 10:30 Se on sellanen henkilökohtanen kysymys, mistä kukakin tykkää. Ja jos laite on oma , nii sillehän saa tehä mitä haluaa tai pystyy. Liikennettä varten on jotain pykäliä , eli niiden kanssa kannattaa olla sovussa.
Entisöityinä ja museoreksterissäkii näitä on runsaasti ja alkuperäsiä patinapyöriäkii vaikka kuin paljon.
Eli eipä tästä höpinästä tainnu mitää apua toisen pähkäilyille olla , koha vaan höpäjän...
Itellä on vähä joka lajia , orggista , pikkasen päivitettyä , enempi nakerreltua ja sitte rojektit....eli en kait itekkää osaa päättää mikä ois pop.
Menestystä,t.hh.
Tai sitten suhtaudun kuten venäläinen että kaadan vodkanapsun ja itken suureen ääneen että mitä on tullut tehtyä!
Tallissa lättäpää-Dnepro, Cezeta, rautapää-Harrikka ja uuden liiton Bonneville.
Re: Eettinen kysymys: saako rakennella?
No tämä on vähä niinkuin p...reikä, jokaisella on omansa, eikä varmaan kahta samanlaista. En osaa kuin sanoa mikä itseäni viehättää tai ärsyttää. Minun mielestä on ehkä hölmöä tehdä näistä höyrykoneista ns. modernin tai jotenkin ns. "hienon" näköisiä, kun siinä on yhtälönä lopultakin vain paljon melua tyhjästä. Jos laite näyttää kulkevalta, niin silloin sen olisi syytä kulkeakkin. Minua myöskin ärsyttää nämä vanhojen jenkkipyörien överi pröystäilevät muotoilut, kuten vaikka vanhoissa inkkareissa usein näkee. Itäpyörä on esteettinen alkuperäisessä asussaan. Kuluneena ja ruosteisena melkein vielä parempi. Kiinalaisten häikäisevät kromi CJ:t oksettaa.
En myöskään ymmärrä tätä suomalaista museointi ideologiaa, missä laiteen on oltava paremmassa kunnossa kuin ikinä tehtaalta ulos tullessaan. Vanhan täytyy näyttää vanhalta, ei uudelta. No eipä muuta tähän aiheeseen. Pistä vaan hihat heilumaan
En myöskään ymmärrä tätä suomalaista museointi ideologiaa, missä laiteen on oltava paremmassa kunnossa kuin ikinä tehtaalta ulos tullessaan. Vanhan täytyy näyttää vanhalta, ei uudelta. No eipä muuta tähän aiheeseen. Pistä vaan hihat heilumaan
Re: Eettinen kysymys: saako rakennella?
No siitä se läks. Kummiset norsunkorvat tangentin suuntaan ja isolle persielle iso tarjotin. On muuten nerokkaan hyvä tuo Ukrainan pojan kumijousi-patentti tuossa satulassa. Jekkasin vanhan satulan kiinnikkeisiin tuon uuden niin ei ole näin pehmeätä kyytiä saanut ikkään.
Ja näyttäähän se melkein Indianille näin.
Ja näyttäähän se melkein Indianille näin.
Tallissa lättäpää-Dnepro, Cezeta, rautapää-Harrikka ja uuden liiton Bonneville.