Niksi-Roikka

Vastaa Viestiin
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Niksi-Roikka

Viesti Kirjoittaja sropov »

Ehottasin ylläpitopuolellle seuraavaa; Perustakaa uus osio johonka voi jokahinen lähettää omia hyväksihavvaittuja omituisia keksintöjä tai työskentelytapoja harrastukseen liittyen.

Pistänpä malliksi pari tähän. Jatkakoon kuka haluaa.

1. Jos on menosa roikkaralliin Imatralle ja laturia pyörittävästä kynsi/sakara kytkimestä puuttuu se piparkakun muotonen kumi, nii ei kannata ostaa Ylivieskasta sikaleks-liimaa ja kittipistoolia ja turruuttaa sitä mönijää sinne kummin paikalle. Liima sotkii jo ennen Rauvaskylän ristillistä kansanopistua moottorin ja kuskin housut ja vielä housuista tarttuu tankkiin. Tämä sattu vaikka oli Hesusteippi liimauksen päällä. Reisjärven ristillisen kansanopiston kohalla oli jo kaikki sika(ilu)leksit loppu. Onneksi oli työnantajan antamat pöksyt päällimmäisenä.

Imatralla puolestaan samahan paikkaan laitettu kohtalaisen kokonen paketti purukumia vaimensi kilinät palijo paremmin. Joski kotia tullesa systeemi oli jauhanu purkan loppuun. Mahto itärauta kumminki liennytyksestä huolimatta hylykiä jenkkiä.

2. Jos oot joskus turruuttanu renkaanpaikkaus pullon johonki renkaaseen, nii elä hyvä ihiminen heitä sitä putelia hukan teille. Siittä pullosta ku ottaa sen vaaksan mittasen letkun talteen, nii jopa on verraton avustustyökalu venttiilitapin ujuttamiseen paikolleen rengashommia tehesä. Elikkä ruuvataan se letkun pääsä oleva liitinskruuvi venttiiliin kiinni ja se letku tyyrätään vanteen ulukopuolelta (niinku sisäkumin kohalta) venttiilin reikään ja venttiili nykästään paikalleen. Venttiili ei pääse karkuun myöhemmisäkään vaiheisa.

Taloudellinen ja miellyttävä ratkaisu. Ja kaiken lisäksi helppoa kuin sian kivittäminen.

3. Jos oot nälisäs ja janonen ja satut omistamaan itäpyörän, niin aja sillä Uralroikan kokkoontumis ajohin vaikka ny Imatralle. Sielä sua ymmärretään ja sinut otetaan vastaan ku tuhlaajapoika. Parin tunnin päästä perille saapumisesta huomaat olevas kylläinen ja iloisella mielellä. Ystävällismieliset tavaritsit antavat sinulle yösijan mökissään nelijäntoista tunnin remonttirikkaan reissaamisen jäliltä. (Uus teltta olis ollu mahoton koota pimiäsä, liikaa liikkuvia osia)

Myrtyneitä ilimeitä et nää missään ku korkeintaan seuraavana aamuna.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Lasse
600
600
Viestit: 698
Liittynyt: 23.08.2004 14:30
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Mä tein tästä tämmösen tiedotuksen, niin pysyypähän ainakin listan kärkipäässä. Sropov voi tänne noita niksejään kirjoitella ja ansaita uutta pokaalia.

Mutta semmonen niksi tuli mieleen Imatralla, että jos haluaa kokeilla pimeässä ajamista ja on keskikesä, eikä ole pimeää missään, niin laittaa mustat sukahousut päähän kypärän alle, niin johan pimenee ja valot näyttää silti yhtä huonosti, mitä syksyn pimeydessäkin. Haarapalalla saa sitten pimeyttä vielä lisää.

Ja kerran korjasin Koon nahkatakin vuorilla. kardaanin päältä se kuppi lähti kilistelemään, kun kierteet oli huonona. Kangasta povarin päältä jengalle ja matka jatkui. Villasukasta otin joskus tiivistettä, kun pyörijän kiristimen ruuvista petti jenka.
M1800R
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Viesti Kirjoittaja separaattori »

mä kans tuon pyörijän sain akuutisti pyysyy paikallaan purukumilla :-D
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Viesti Kirjoittaja separaattori »

tää niksipalsta mielestäni hyvä idea
..tiedetään sit kaikki pitää jatkos purukumit ja villasukat messissä!
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Sen unohin laittaa, meleko tärkiäki vielä. Maksalaatikkua ku ottaa reisuhun evähäksi, nii sillä vuoan alumiinisella vooliolla voi tiettyhyn rajahan asti meleko heleposti korijata esim. ny tulupan jengat. Pari kessää sitte korijasin yhen saksalaiskaverin Passatin tulupan jengan tällä konstilla. Sopiva suikale sinne ikkänkuin putkiteipiksi. Sitäpaitsi saksalaiset tykkää purkkiruuasta.

Nimim. Betaala Looda
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Avatar
Veikko
25
25
Viestit: 43
Liittynyt: 04.09.2004 21:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Veikko »

Saksalaisista puheenollen, ovat ihan mukavia, kuten sropovkin tietää: yritettiin tainnuttaa niitä saunassa, mutta eipäs siinä hyvin käyny, melekein meni taju. Pari vuotta sitten oli vanhempi saksalainen pariskunta lähteny Uralilla matkalle tarkotuksenaan ajjaa Suomesta Pohjois- Norjaan ja Ruottin kautta takas. Pyörä oli sammunu parinkymmenen kilometrin päähä tästä meiltä Hankotielle. Siitäpä sitten soitti Ural-roikan kansainvälisten asioiden hoitaja (taisipa olla Kemistä), että voitkos mennä katsomaan. Ja niinpä sit mentiin. Pyörä oli ihan täyteen lastattu, niinko saatto olettaa - pitempää matkaa varten. Oli lisäks helevetin kuuma päivä. Siinä sit kateltiin, kun kone oli ihan juntturissa. Aattelin, että oisko niin onnellisesti sattunu, että vain kytkimen senkkiruuvit olis ruvennu hannaamaan. Hinattiin vekotin meijan pihalle ja irrotettiin senverran lootaa,jotta näky - eipä oo vika siinä. Alapään laakerit oli siis menny ja kone kaput. Vietettiin siinä sitten kolome-nelja päivää yhesä. Hinausauto sitten tuli hakemaan Uralin ja vei satamaan ja tieteskin samantien sen Liedlindin ja Nissenin. Sen verran jäi ystävyyssuhteita, että Hampurin lähellä on kylässä käyty ko ihmisten luona. Mukavia ihmsiä ovat ne. Jotta se niistä saksalaisistakin.
markus1
50
50
Viestit: 51
Liittynyt: 30.04.2006 15:22
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja markus1 »

Tämähän lienee kaikille Uralisteille tuttu juttu. Kun käynnistät päivän retkeä varten Uralisi niin laita molempiin sylintereihin rautsikalla kiinni alumiinifoliioon kierretyt lihapiirakat! Ajat n. 100km ja on sopiva tauon paikka niin kyllä maistuu.
Mutta jos haluata hämmästyttää ja yllättää ystäväsi niin tee näin;
Kun saavut kesämökillesi niin samalla kun laitat saunankiukaan alle tulet niin laita myös avaamaton vaikka kabanossipaketti (kaikki makkaramerkit käy) kiukaalle kiville ihan muovi foliossa avaamattomana, aina kun käyt lisäämässä puita voit kääntää paketin! (EI TODELLAKAAN SULA MUOVIT)Kun sauna on lämmin niin makkarat ovat todella makoisia muhineet omissa liemissään eikä saunassa tuoksu mikään rasvan käry, ehkä pullo aslakin heilaa maistuu niiden kera
hyvää kesää kaikille Uralisteille t. markus kirkkonummelta
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8039
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:D
Illat pimenee varaa mukaan sukkahousut ja patterilamppu niistä saa tehtyä kätevästi otsalampun
jos joutuu tienpäällä tekemään säätötoimenpiteitä ja jää molemmat kädet vapaiksi.
:wink:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1805
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Tämä ei ole niksi!

Vaan armoton totuus!!! Ne ketkä ajelee 6V koneella, niin ottakaa siitä laturista se peltipanta ja bituminauha pois ja antakaa laturin takapäälle kylmää ilmaa!!!
Toinen niksi on se, että heittäkää sieltä sivuvaunusta pois se vanha puimurin akku ja ajelkaa noin 6AH akulla ilman valoja!

nimim. sama laturi 22 vuotta
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
markus1
50
50
Viestit: 51
Liittynyt: 30.04.2006 15:22
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja markus1 »

kyllä timo999 annoit nyt ihan väärän niksin!! Jos ajelet 6 tai 12 voltin vehkeillä ja jos kaikki on niin kuin tehtaalla on costin normien mukaan suunniteltu, valmistettu ja huollettu. Kyllä Urali ja K-pyörä kestää ajella myös ajovalot päällä. Voihan takapaksiin laittaa kuten minä varoiksi ison 100Ah akun, sillähän ajaa aika pitkään vaikka laturi hajoaisikin.
Ihme että olet vielä hengissä 22 pimeän vuoden jälkeen! Pimeä pyöräilijä on aikamoinen riski saati pimeä moottoripyöräilijä, viikatemies kyllä korjaa timon kaltaiset pyöräilijät aika nopeasti.
ps. ei ne suunnittelijat sitä pantaa ja bituminauhaa turhaan sinne laturiin suunnitelleet. Ei ne niin tyhmiä olleet edes Neuvostoliiton insinöörit! t. 42vuotta motskarilla pyöräillyt!
Vmkv

Viesti Kirjoittaja Vmkv »

timo999 kirjoitti:Tämä ei ole niksi!

Vaan armoton totuus!!! Ne ketkä ajelee 6V koneella, niin ottakaa siitä laturista se peltipanta ja bituminauha pois ja antakaa laturin takapäälle kylmää ilmaa!!!

nimim. sama laturi 22 vuotta
Kyllä "Timo 999" asiaa puhut vanhana uralkonkarina. :-) .
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Plaa..... hmmmm.... muti muti.... ähhhhh... röyh.... prups... hohhoijaaaaa

...periajatuksena oli semmonen niksi, keino, älyvvälläys, konsti, vippaskonsti, kikkakakkonen ja seleviytymis apuja antava juttu.

Evoluutio jyllää ja homma meinaa väkisellä muuttua juupas eipäs jutuksi (ns. malli Saarioinen)

Pitäkää hyvät ihimiset ne valot päällä. Sitte ku on seittemän akselia kahalannu yli mopomiehen, tullee se lopullinen valo vaan mopo on nii vihtaksella, että ei yhen talaven illat riitä oikomiseen.

Terv. Jättiläiskiitolinijamies Rooppovits
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8039
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:D
Kyllä valot pitää olla, tässä niksi oiva jos laturista ei tule tarpeeksi sähköä.
Halpahallit myy Tilleyn kopioita, kiitos kiinalaiset.
Kuva
:wink:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Timpa
1500
1500
Viestit: 1663
Liittynyt: 30.03.2006 11:25
Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timpa »

Tilleyllä ei ainakaan ole näkyvyysongelmaa, kunhan valo näkyy kunnolla takaapäin kaasutteleville. Miten sen sukan muuten saa kyydissä pidettyä ehyenä, vai onko varauduttava useammalla varasukalla?


Eikä se varoituskolmiokaan takaritsillä varmaan mitään pahaa tee.

nimimerkillä: "kerran syksyiselle tielle sähköpulaan juuttuneena"
kopase tosta: 0440928192
Vmkv

Viesti Kirjoittaja Vmkv »

Uskila kirjoitti::D
Kyllä valot pitää olla, tässä niksi oiva jos laturista ei tule tarpeeksi sähköä.
Halpahallit myy Tilleyn kopioita, kiitos kiinalaiset.
Kuva
:wink:
Tuli mieleen 60-luvulta ne mukavat tuulastusreissut Tilleyn loisteessa, ku haukea nousi atraimella "kuin sikaa" :D . Taas meni vähän asiasta sivuun, mutta mukavia muistoja jäi niiltä kalareissuilta :smt016 .
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1805
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Joo nin noin... eiköhän tämä valokeskustelu riitä ja palataan siihen varsinaiseen eli Nikseihin!

- Sytkän säätö helpottuu kummasti kun maalaat näkyvällä maalilla vauhtipyörään kaikki tarvittavat merkit ja myös pienet varoitus pisteet milloin kriittiset merkit ovat tulollaan
- Lampun kopan sisällä on "varastotilaa" vaihto polttimoille!
- Eräs mainitsi aikaisemmin sen korjausvaahto letkun käytön venttiilin onkimisessa! Mutta kun yhdistää kaksi korjausvaaahtopurkin letkua, niin saa ns. paineentasaajan jolla voi ottaa ilmaa paikattuun renkaaseen. Näillä ilmoilla voi jatkaa matkaa seuraavalle huoltoasemalle saakka :wink:
- Kaasarit jäähtyy pikkaisen paremmin kun pitää ne kaasuvaijereissa olevat kumitutit irti kaasareista. Ne voi nykäistä paikoilleen sitten kun sataa!
- Auton kuin auton ylä/ala-vesiletkuista saa hyvät imukanavat!? Kunhan katkaisee sopivasta kohdasta. (Minulla on nyt Mersun letkunpätkät menossa; ovat muuten vähemmän arat bensalle kuin Uralin omat!)

t.Timo
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Joulukuusen jalakavinkki.

Joulukuusenjalaka on semmone kapistus, että tahtoo joutua sesonkien välillä hukkaan. (Vähä niinku uimahousutki) Joo. Tämä vinkki liittyy sitte niinku tuohon kuusenjalan paikantamisvaikeuven helepottamiseen. Jos nyt kumminki sattu löytyyn se kuusejjalaka täksi tulevaksi jouluksi,nii hyvä on.

Homma mennee näin. Aikansa ku on tanssattu piripienipyöriitä kuusen ympärillä elikkä ylleesähän se loppijaisen jäläkeen hommataan ulos huushollista, nii toimi seuraavasti; Karsi kuusi sisällä valamiiksi. Karsimiseen on parempi käyttää esim. oksasaksia ku vesuria. (Säästyy nimittäin vaikka ny kattoruunun uusimiselta) Sisällä karsimisen etu on myöski siinä, että kuusentarriskosta ei leviä kuivuneita neulasia, olohuoneeseen, soffalle, matolle, sukanpohojaan, käytävälle, keittiöön eikä lusikkalaatikkoon ku nostelee oksat paffilaatikkoon tai lastiikkisäkkihin.Ts. vähemmän imurointia ja muuta rasittavaa hommaa, mikä saattaa aiheuttaa katkoksia luovaan uralismiin.

Nojoo. Kuusi on saatu ulos ja runko on kiinni siinä kuusenjalasa. Seuraava homma on viijä kuusenraato rantteelle liiterintaka, ettei näy vierailijoitten silimiin pihalle.(Liiterin takus on kyllä valtatiellepäin, mutta ku ei asusta varsinaisesti matkailupitäjäsä, nii julukisivulautakunta on antanu sen vielä olla) Nyt tullee se tärkein kohta. KUUSEN RUNKO JÄTETÄÄN KUUSENJALAKAAN PAIKOILLEEN! Tällä konstilla säilytetään kuusenjalaka ikkäänku isompana kokonaisuutena ja helepommin havvaittavana opjektina. Jos ny niinku vaikka koko kesän kertää tätä menneen joulun tannepaumia ruoholleikkurilla, nii meleko jäärä on se, joka ei muista kiusankappaleen sijaintia.

Ihte otin tuosa lokakuulla jalan puusta irti ja vein sen liiterinseinälle yhen revalauvan mutkaan ja sieltä se sitte löyty. Ja se miksi sen jalan sieltä löysin, johtuu siittä, että nykyään miesmuisti on kolome kuukautta. Yks kuukausi oli vielä siis niinku jemmasa.

Nii. Ne uimahousut ovat vielä hakusalla.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
timoteus
50
50
Viestit: 52
Liittynyt: 26.07.2006 11:18
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja timoteus »

Erittäin hyvä vinkki tuo kuusenjalan säilyttäminen runkossa.
Näin jouluna kun syyään ja juuaan paljon ja nauretaan yhressä koko suvun kans, voi hikka yllättää heikoimmat.
Täs ,olis hyvä hikan pooisto konsti jok toimii mul aina.
Raanaasta otetaan klassiin vettä ja seisallaan ollaan ja kumarretaan etteenpäin niin paljo et pää on alaspäin.ollaan niinku kaksinkerroin.
Sit klasi ylähuulelle(on ny alahuuli heh) ja hittaasti juuaan vesi lasista.
Kyl on joka kerta mul ainaski lähtenny hikka täl keinol. :D
born to be wild,paitti himas.
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1805
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Moi!
Tässä tullut tehtyä saunaremppaa ja huomasin, että...

alumiiniteippi muistuttaa kauempaa katsottuna kromausta.

Eli kun laitat pyörää juhlakuntoon niin vedä foliot "kromiosien" päälle (siinä on liimakin valmiina) :wink:
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Viesti Kirjoittaja separaattori »

tuli täs mieleeni...kun aikaisemmin kyselin että voiko esim kännykän laturia käyttää hätätilanteessa mopon (6v) käynnistykseen. se idea ainakin kumottiin äkkiseltään, mutta onko jotain patteri ym. viritystä mahollista käyttää virran saamiseksi.
aattelin vain kun tuo releboksi vaatii aina sammutuksen jälkeen pienen napautuksen ettei jää kanittaa kärjet. voi siis vielä joskus tulla ylläripylläri ja olla sähköt kadoksissa.

Nimim: ei oikein ymmärrä sähkön periaatteita :lol:
Avatar
jasu
400
400
Viestit: 420
Liittynyt: 21.09.2004 12:20
Paikkakunta: Korpilahti

Viesti Kirjoittaja jasu »

Ei sillä ole väliä mistä se sähkö pyörälle tulee, kunhan vaan tulee riittävästi myös virtaa (ampeereita) jotta kipunaa jaksaa syntyä... Kännykän laturissa ongelmaksi syntyy turhan pieni teho, ei jaksa syöttää tarpeeksi sähköä jottaa kipunaa syntyisi, jännite siis notkahtaa kun kärjet kiinni menevät...

Nimim. kännykän akulla pari sataa kilometriä IC:llä...
IC on itäpyöristä paras...
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Oman IC:n laittanu joskus käyntiin nelijällä 1,5v patterilla jotka tungettu pölynimurin putkesta tehtyyn "mulaattorikoteloon" peräkkäin. Patteri kestää kauemmin tyhyjentyä mitä akku käsittääkseni. Valoja ei kyllä kestä kauan poltella. Eikä mee musejokatsastuksesta läpi.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Avatar
MopoMään
400
400
Viestit: 489
Liittynyt: 02.08.2007 12:55
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula
Viesti:

Omakohtainen kokemus kesällä 2007

Viesti Kirjoittaja MopoMään »

Erilaisia kokemuksia näiden itäihmeiden kanssa kertyy kyllä rutkasti...Sähköön liittyen oma kokemus ja samalla hyvä havainto oli seuraava tapus.
Rele ylilatasi uuden geeliakun joka komiasti halkesi julmetusti paukahtaen...
Ensin luulin vain että jopas iski kipunan kaasariin.
Eli ajelin tietämättäni eteenpäin pelkän latauksen voimalla joka poltti ajovalot.Levähdyspaikalla huilatessa vasta huomasin ettei ole virtaa talossa.
Koska ei ollut akkua jolla käynnistys olisi suoritettu...Otin litteän 4,5v patterin ja kytkin sen ja polkaisin käyntiin...
Mulla oli muutama ledivalo mittarissa jonka siirsin parkkivaloksi.
Huoltoasemilla ei ollut 6v akkuja...joten piti kotio mennä pelkän laturin voimalla. Leivonmäestä-Tuusulaan.
ja jälleen kohti uusia seikkailuja...
Tee sitä tai tätä...älä tekemättä jätä
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1805
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Omakohtainen kokemus kesällä 2007

Viesti Kirjoittaja timo999 »

MopoMään kirjoitti:Koska ei ollut akkua jolla käynnistys olisi suoritettu...Otin litteän 4,5v patterin ja kytkin sen ja polkaisin käyntiin...
Uskokoon ken uskoo, mutta kauan sitten ajoin Parikkalasta Porvooseen ilman laturin (6v) virtaa. Aluksi riiitti akussa (6Ah) puhtia, mutta loppumatkan tulin litteillä 4,5v pattereilla.

Arvatkaa oliko lystiä, kun lähes jokainen vastaan tuleva autoilija muisti väläyttää valoja :evil:
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
MopoMään
400
400
Viestit: 489
Liittynyt: 02.08.2007 12:55
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula
Viesti:

lisäten...keskusteluu.

Viesti Kirjoittaja MopoMään »

"Arvatkaa oliko lystiä, kun lähes jokainen vastaan tuleva autoilija muisti väläyttää valoja."
Siihen juuri oivalsin tuon ledipolttimon parkiksi mittarivalosta napata....se kesti laturin runsaskätistä virtaa...parempi vaikka parkilla ajella kun hilmannilla vai mitensemenee vai missäse onkaan...
siis kohti uusia huikeita kokemuksia...
Tee sitä tai tätä...älä tekemättä jätä
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
Lasse
600
600
Viestit: 698
Liittynyt: 23.08.2004 14:30
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Re: lisäten...keskusteluu.

Viesti Kirjoittaja Lasse »

MopoMään kirjoitti:parempi vaikka parkilla ajella kun hilmannilla vai mitensemenee vai missäse onkaan...
Mielummin ilman, kuin Hillman. Katsastus 1988.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/f ... sastus.jpg
M1800R
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Viesti Kirjoittaja sropov »

"Pikkuvikoja, heleppo korijata"
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Aivan älyttömän vinkin kuulin tuosa naapurilta. Ei oikiastaan kuulu tänne ilimajäähytys puolelle mutta joutuu aina välillä ajeleen nuilla vesijäähytteisilläki vehkeillä. Sillä nimittäin tuolla naapurilla alako Jetan syyläri tihhuuttaan vettä vaikkei autolla oo ajettu ko 640.000 kilometriä. Sitä siinä toissailtana tutkittiin ja eilen se oli sitte soitellu uutta syyläriä ja niitäki on kuulemma vielä saatavilla.

Olipahan asia tullu jonku sen tuttavan kans puhheeksi ja se tuttava oli meinannu, etä ku laittaa kaks lusikallista INKIVÄÄRIJAUHETTA jähytys nesteen sekahan, nii reikä mennee tukkohon ja toimii kuulemma paremmin ku sementijauheet, joita kauppaavat tarvikeliikkeesä.

Naapuri oli käyny pippurihyllyllä ja maustanu Jettansa uuestaan ja meinas, että ei vuoja ennää. En tarkistanu asiaa ku on tuttu ja luotettava mies.

Mahtaako kellään muulla olla tietua tästä asiasta?

Voiko kartemummalla paikata renkaan tai ny sitte vaikka rosmariinilla hivasta venttiilit?
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Re: Niksi-Roikka

Viesti Kirjoittaja separaattori »

kaverin autoon kun tuli syyläriin reikä ni toine kaveri kävi jääkaapilla ja haki palan juustoo ja paikkas sillä reiän ;-) ...anto vielä lopun matkaevvääks!
Rust in piece
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1805
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Niksi-Roikka

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Ja eikö niitä vuotavia auton bensatankkeja paikattu mäntysuovalla.
Siis sillä kiiteällä saippualla... :wink:
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Vastaa Viestiin