Niksi-Roikka
Re: Niksi-Roikka
Niin,ja jos haluu hyvät prätkähousut ettei ala polvia kolottaan niin voi roudata roskalavalta vanhan nahkasohvan tai- lepotuolin,irrottaa siitä nahan ja siitä ommella (tai ompeluttaa jollain) housujen lahkeiden etupuolelle paksumman pinnan,siihen vaan suoraan kankaan päälle. Helppo homma,ei vaadi edes opistotason tutkintoa.
_____________________________
"ISILLÄ ON ULALI!"
_____________________________
"ISILLÄ ON ULALI!"
Re: Niksi-Roikka
Tänä päivänä vaihetin päälimmäisen eturenkaan Koohon. Siinä vaiheesa ku siihen ois pitäny ruveta laittaan atmosvääriä sinne sisäkumin sisäpuolelle, tuli tenkkapoo ja oli neropatti maantiellä poikittain. Shellin kompuralla yritin kitistää henkiä kumin sisäpuolelle vaan ku ei meinannu millään paine siirtyä venttiilin sielun läpi mustaan pimmeyteen. Toisin sanottuna hommasta ei meinannu tulla yhtikäs mittään.
Noh. Kokemus auttaa, aattelin ja tormuutin Romukouran resitenssiin ja se meinas, että on kai se ylleesä onnistunu tuommonenki homma ja siinä ihimeteltiin ja eiku takasi Shhhhellille. Siinä kumminki josaki vaiheesa hoksasin , että venäjäläinen venttiilintappi on liian lyhy tähän euroopalaiseen kompuratantartiin nähen, nii renkaantäyttölaitteen systeemi ei paina venttilintappia tarpeeksi alas. Elikkä niinku Romukoura sano, että "eurooppalainen stantarti ei passaa moterniin venäläiseen taiteeseen". Joo.
Nonii nonnii. Elikkä ratkasu tuli sillä, että jätettiin venttiilintappi pari kolome jengan kierrosta auki ja täytettiin rengas ja kierrettiin joutuisasti venttiili jengoillaan loppuun asti. Tämä ratkasu siis teki sen, että täyttölaitteen tappi ja venttiilin neula tökkäsivät toisiinsa ja sielu päästi hengen kulukeen.
Sitte semmonen huomio, että oon jo aiemmin hankkinu kumpaanki renkaaseen semmosen venttiilihatun, mihinkä on ympätty tämä ventiilin irrotus hahlo siihen hatun päähän kiinni. Helepottaa kummasti tämän sortin värkkäilyä.
Lopuksi joimma korppukahavet.
Röyh.
Noh. Kokemus auttaa, aattelin ja tormuutin Romukouran resitenssiin ja se meinas, että on kai se ylleesä onnistunu tuommonenki homma ja siinä ihimeteltiin ja eiku takasi Shhhhellille. Siinä kumminki josaki vaiheesa hoksasin , että venäjäläinen venttiilintappi on liian lyhy tähän euroopalaiseen kompuratantartiin nähen, nii renkaantäyttölaitteen systeemi ei paina venttilintappia tarpeeksi alas. Elikkä niinku Romukoura sano, että "eurooppalainen stantarti ei passaa moterniin venäläiseen taiteeseen". Joo.
Nonii nonnii. Elikkä ratkasu tuli sillä, että jätettiin venttiilintappi pari kolome jengan kierrosta auki ja täytettiin rengas ja kierrettiin joutuisasti venttiili jengoillaan loppuun asti. Tämä ratkasu siis teki sen, että täyttölaitteen tappi ja venttiilin neula tökkäsivät toisiinsa ja sielu päästi hengen kulukeen.
Sitte semmonen huomio, että oon jo aiemmin hankkinu kumpaanki renkaaseen semmosen venttiilihatun, mihinkä on ympätty tämä ventiilin irrotus hahlo siihen hatun päähän kiinni. Helepottaa kummasti tämän sortin värkkäilyä.
Lopuksi joimma korppukahavet.
Röyh.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Niksi-Roikka
Se haarapääsky-hattu on ollunna mun neukkukumeissa vakiona, ja kun täyttelee kotopihalla tolla pikkusella 12 voltin kompuralla niin ei tartte ajella äshellille. Kaks norttii ky saa poltella ennekun halpa puksutin on pumpannu tarpeeks atmosvääriä, mutta ei sinne huoltsikalle sen nopiampaa täällä syrjäkylällä aja. Ja viimeks vasta kolmannella sulovileenillä oli värkit kunnossa, on aika huonossa hapessa noi ilmanlaitteluvermeet välillä :twisted:
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Niksi-Roikka
Taitaa tosiaan olla itästanrtatit vähän erilaisia.
Samaa onkelmaa esiintyy ainaskin vielä kaheksankymmentäluvun lopun Zetorissa.
Ei taho mennä ilimat Baarumiin neulaa löysäämättä.
Samaa onkelmaa esiintyy ainaskin vielä kaheksankymmentäluvun lopun Zetorissa.
Ei taho mennä ilimat Baarumiin neulaa löysäämättä.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Re: Niksi-Roikka
Moi!kotamasa kirjoitti:Niin,ja jos haluu hyvät prätkähousut ettei ala polvia kolottaan niin voi roudata roskalavalta vanhan nahkasohvan tai- lepotuolin,irrottaa siitä nahan ja siitä ommella (tai ompeluttaa jollain) housujen lahkeiden etupuolelle paksumman pinnan,siihen vaan suoraan kankaan päälle. Helppo homma,ei vaadi edes opistotason tutkintoa.
On tullut samainen kikka tehtyä. Sillä lisäyksellä, että tein lahkeiden päälliset kahdesta palasta. Siten, että polven kohdalle tuli tupla nahat. (Sinne kun ois vielä laittanut routamattoa eristeeksi... )
Samaten; älä anna vaimon heittää vanhoja talvisaappaitansa (nahkaisia) roskiin. Niitten varsista saa lämpöiset ja komiat varret ajohanskoihin.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Niksi-Roikka
Messingin puhdistusta.
Tänä iltana puhdistelin vanhaa messsinkistä puhalluslamppua ja koitin etsiä sopivaa puhdistusainetta. Mikään ei tuntunut toimivan (nokea, hapettumaa, epämääräistä likaa vuosikymmenten ajalta = täysin mattamusta).
Lopulta löytyi toimiva metodi:
1200 vesihiomapaperi + Sampo jauhe + vesi
Omituista oli, että esim Sampo, teräsvilla ja vesi ei toiminut :|
Tänä iltana puhdistelin vanhaa messsinkistä puhalluslamppua ja koitin etsiä sopivaa puhdistusainetta. Mikään ei tuntunut toimivan (nokea, hapettumaa, epämääräistä likaa vuosikymmenten ajalta = täysin mattamusta).
Lopulta löytyi toimiva metodi:
1200 vesihiomapaperi + Sampo jauhe + vesi
Omituista oli, että esim Sampo, teräsvilla ja vesi ei toiminut :|
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Niksi-Roikka
Keisari Aleksanteri Suomenmaan suuuuuuriruhtiiinas, hän pois otii styyrangin, hän pois otti orjuuuuuden, hän kääntää kaataa kaikki vihollisen maat......
Joulutervehystä niinku sinnekki vaan....
Viime joulun alla 22.12.2007 olin kirijottanu vinkin joulukuusen jalan säilytyksestä. Viime joulun jäläkeen olin uhenuttanu kuusen rungon taas siihen kuusen jalakaan ja niinpä löyty tähellinen sesonkiväline taas heleposti. Oli muuten kahen-kolomen metrin pääsä itäpyörästä.
Kuusi on ny koristeltu mutta tämä vinkki on taas parin viikon päästä tähellinen.
Tällä hetkellä ihte kuusi on tähellinen.
Tähti se kulukeepi itäseltä maalta.... (K-125)
Joulutervehystä niinku sinnekki vaan....
Viime joulun alla 22.12.2007 olin kirijottanu vinkin joulukuusen jalan säilytyksestä. Viime joulun jäläkeen olin uhenuttanu kuusen rungon taas siihen kuusen jalakaan ja niinpä löyty tähellinen sesonkiväline taas heleposti. Oli muuten kahen-kolomen metrin pääsä itäpyörästä.
Kuusi on ny koristeltu mutta tämä vinkki on taas parin viikon päästä tähellinen.
Tällä hetkellä ihte kuusi on tähellinen.
Tähti se kulukeepi itäseltä maalta.... (K-125)
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Niksi-Roikka
Tämmönenkö se sun kuusenjalkas ol, pyörän vieressä...
Ja se vaiva mikä koristeitten hankkimisessakin oli :-D
Ja se vaiva mikä koristeitten hankkimisessakin oli :-D
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Niksi-Roikka
Joo ei ollu. Ois kyllä yks tuommonen varastotavarana aivan, mutta siinä ei mahollisesti pysy vesi ja tuo laminaatti ei tykkää laineista.
Tietenki tuon "jalan" ois voinu laittaa pesufatihin....
(Ehotus hylätty "huutoänestyksesä". Äänet meni tasan 1-1 vaan isompi ääni, taloyhtiön hallituksen puhheejjohtajan nimittäin, voitti. Ja vieläpä meleko selevällä enemmistöllä. Käsittääkseni. Korvat soi vieläki.)
Tietenki tuon "jalan" ois voinu laittaa pesufatihin....
(Ehotus hylätty "huutoänestyksesä". Äänet meni tasan 1-1 vaan isompi ääni, taloyhtiön hallituksen puhheejjohtajan nimittäin, voitti. Ja vieläpä meleko selevällä enemmistöllä. Käsittääkseni. Korvat soi vieläki.)
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Niksi-Roikka
Tämän niksin moni varmaan tietääkin,mutta kerronpa silti:
Jos haluaa laskea etulokarin alas,niin silloinhan se osottautuu liian leveeksi,(teleskooppiin kiinnittämisenkin suhteen),joten ei kannata alkaa etsiskellä uutta lokaria,vaan tekee vanhalle lokarille niin että vetää 19mm maalarinteipin just keskikohtaa pitkin päästä päähän,rälläköi ohuella parin millin katkasulaikalla teipin reunoja pitkin,ja kas,siinä on parikymmentä milliä leveä soiro keskeltä irti,ja tasaisesti kans. Sitten vaan hitsaa puoliskot toisiinsa kii migillä,alapuolelta tietty. Ja sitten pientä viimeistelyä,ja maalia päälle. A-vot!
__________________
"ISILLÄ ON ULALI!"
Jos haluaa laskea etulokarin alas,niin silloinhan se osottautuu liian leveeksi,(teleskooppiin kiinnittämisenkin suhteen),joten ei kannata alkaa etsiskellä uutta lokaria,vaan tekee vanhalle lokarille niin että vetää 19mm maalarinteipin just keskikohtaa pitkin päästä päähän,rälläköi ohuella parin millin katkasulaikalla teipin reunoja pitkin,ja kas,siinä on parikymmentä milliä leveä soiro keskeltä irti,ja tasaisesti kans. Sitten vaan hitsaa puoliskot toisiinsa kii migillä,alapuolelta tietty. Ja sitten pientä viimeistelyä,ja maalia päälle. A-vot!
__________________
"ISILLÄ ON ULALI!"
Re: Niksi-Roikka
Tulin ostaneeksi tuollaisen halpis crossikypärän kun kelkkailemaan piti päästä, no huomasin että ilman kunnollisia ajolaseja jäätyypi nenä, kun ensin oli lainassa hyvät lasit joissa oli ilmanohjain nenän edessä ja sitten tuollaisilla halvoilla laskettelulaseilla yritin lähteä liikkeelle.
Piti jotain äkkiä keksiä niin silitin nahanpalan parin leivinpaperin välissä suoraksi, leikkasin siitä sellasen päättömän lepakon muotoisen palan ja liimasin kontaktiliimalla tuonne pehmisteen ja kypärän kuoren väliin..
Kokeilin sen verran että 120kmh ja 10 pakkasta, niin ei palele nenää eikä leukaa, pitää heittää huomenissa pidempi lenkki ja kokeilla miten tuo palvelee tarkoitusta.
Piti jotain äkkiä keksiä niin silitin nahanpalan parin leivinpaperin välissä suoraksi, leikkasin siitä sellasen päättömän lepakon muotoisen palan ja liimasin kontaktiliimalla tuonne pehmisteen ja kypärän kuoren väliin..
Kokeilin sen verran että 120kmh ja 10 pakkasta, niin ei palele nenää eikä leukaa, pitää heittää huomenissa pidempi lenkki ja kokeilla miten tuo palvelee tarkoitusta.
Teoria kun on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun ne yhdistää niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
"Turbiini"
"Turbiini"
Re: Niksi-Roikka
Eikös tuo "nahkanaamio" mene jo vähän SM puolelle!
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Niksi-Roikka
Niin.. no oli lähellä etten leikannut tuota kumisaappaan varresta, jotenkin tuntui että jokin tässä ei nyt käy :?timo999 kirjoitti:Eikös tuo "nahkanaamio" mene jo vähän SM puolelle!
Teoria kun on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun ne yhdistää niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
"Turbiini"
"Turbiini"
Re: Niksi-Roikka
Noniin, joku reilu 35km tänään emännän kanssa käytiin ajamassa ja maski on hyvä.
Ei tuo emäntä siitä nahkanaamarista näyttänyt lämpenevän, joten taitaa olla se "SM" Snow Motocross.. :?
Ei tuo emäntä siitä nahkanaamarista näyttänyt lämpenevän, joten taitaa olla se "SM" Snow Motocross.. :?
Teoria kun on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun ne yhdistää niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
"Turbiini"
"Turbiini"
Re: Niksi-Roikka
Tuosa älijähti mieleen äsken, että ku tämä ajokausi taas pikkuhilijaa hiipii kohti nii väkisinki tullee semmosia tilanteita, että pyörä pittää laittaa peräkärryn kyytiin pikkuautoon. Nimittäin jos vaikka on hankkinu uuven ja ulijaan ajokin jostaki aivan muusta läänistä ja tykkänään toisaalta, nii sitä ei jaksa tai tarkene yhtäkkiä sitte ajjaakkaan kotia asti. Muita syitä ei ny yhtäkkiä tuu mielehen.
Tähän tilanteeseen varsinki sivuvaunullisten pyörien osalta aiheuttaa hankaluutta semmonen seikka, että pyörä ei meinaa mahtua pikkuauton kärryn kyytiin. Varsinki kotomainen peräkärryteollisuus on ottanu syvämen asiakseen sen, että rakennuslevy (lev 1200 mm, pit 2450-.... mm) mahtuu kyytiin ja laitojen sisäpuolelle. Ja semmoseen tilahan ei kuulemma urraali sovi.
Nyssitte se ajatus, ku posahti tuonne mun pärekorin peräseinään, käsitteleeki semmosta perävaunun lisälaitetta ku sivuvaunun rengashylly. Rengashyllyn tarkotuksena olis kannatella sivarin kumia sielä kärryn OIKEAN puoleisen laijan TAKAosan ulukopuolella. Mitotukseltaan hyllyn tulis mielellään olla semmonen, että kärryn äärimitat ei ylittys. Hyllyn vois rakentaa kiintiäksi tai sitte irrotettavaksi malliksi. Hyllyyn vois tietenki näppärä uralisi sitte kantata sinne ojanpuolelle jonkumoisen reunuksen sitävarten, että sivuvaunun rengas pysys paremmin paikollaan sivuttaissuunnasa. Ja eikä tässä kaikki. Lisäksi siihen hyllyn takareunaan vois laittaa irrotettavan rampin, jota pitkin lullan kumi hyrräis nätisti kyytiin. (Tietenki pyörän puoleisillekki renkaille ois hyvä olla joku laakonki)
Ja tämä kaikki ja minkä tähen. Syitä löytyy; mm. vasemmanpuoleisen pakoputken sais jättää paikolleen. Sivuvaunun rungon alta ei raapiutus maalit huuthelekkariin. Eikä kärrykään naarmuttus. Ja oispahan jotaki värkkäämistä tuon hyllynki tekemisesä, ettei tarttis aina pyörää rapata.
Tähän tilanteeseen varsinki sivuvaunullisten pyörien osalta aiheuttaa hankaluutta semmonen seikka, että pyörä ei meinaa mahtua pikkuauton kärryn kyytiin. Varsinki kotomainen peräkärryteollisuus on ottanu syvämen asiakseen sen, että rakennuslevy (lev 1200 mm, pit 2450-.... mm) mahtuu kyytiin ja laitojen sisäpuolelle. Ja semmoseen tilahan ei kuulemma urraali sovi.
Nyssitte se ajatus, ku posahti tuonne mun pärekorin peräseinään, käsitteleeki semmosta perävaunun lisälaitetta ku sivuvaunun rengashylly. Rengashyllyn tarkotuksena olis kannatella sivarin kumia sielä kärryn OIKEAN puoleisen laijan TAKAosan ulukopuolella. Mitotukseltaan hyllyn tulis mielellään olla semmonen, että kärryn äärimitat ei ylittys. Hyllyn vois rakentaa kiintiäksi tai sitte irrotettavaksi malliksi. Hyllyyn vois tietenki näppärä uralisi sitte kantata sinne ojanpuolelle jonkumoisen reunuksen sitävarten, että sivuvaunun rengas pysys paremmin paikollaan sivuttaissuunnasa. Ja eikä tässä kaikki. Lisäksi siihen hyllyn takareunaan vois laittaa irrotettavan rampin, jota pitkin lullan kumi hyrräis nätisti kyytiin. (Tietenki pyörän puoleisillekki renkaille ois hyvä olla joku laakonki)
Ja tämä kaikki ja minkä tähen. Syitä löytyy; mm. vasemmanpuoleisen pakoputken sais jättää paikolleen. Sivuvaunun rungon alta ei raapiutus maalit huuthelekkariin. Eikä kärrykään naarmuttus. Ja oispahan jotaki värkkäämistä tuon hyllynki tekemisesä, ettei tarttis aina pyörää rapata.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Niksi-Roikka
Samantyylistä hommaa olen ajatellut,on mulla isokin kärry mutta se on tyhjänäkin raskas vetää.Tuomoinen pikkukärry minkä päällä tuo trike on olis *jouten*.Tuomoisessa kaposessa kärryssähän on poliisien mielesta tärkeintä että kuorma ei oo leveämpi kuin kärry eli lokasuojat.Jos kärry tuntuu kaposalta niin kourut kummankin laitojen ulkopuolelle ja mopeti liinoilla kiinni.Eriasia on sitten miten jossain esm.Muulin kärryssä riittää kantavuus :?
Viimeksi muokannut juippi, 10.03.2009 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pukkaa, pukkaa, kyllä se syttyy???
Re: Niksi-Roikka
Kaverilla on lava yhtä leveä kuin lokasuojat, ja lokasuojien päällä rampit. Pyörä nousee aika korkealle, mutta entäs sitten?
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Niksi-Roikka
Tulipahan tehyksi yks maailmaa pelastava keksintö.
Nurkkien siivouksen yhteyvesä löysin maalipensseleitä, jotka olivat sattumoisin jämähtäneet tönköksi kehenon puhistuksen takia. Sitte löysin sattumoisin muutamia viiloja, joihinka ei oltu maallisiin kiireisiin vejoten laitettu kahavaa ees toiseen päähän. Otinpa sahan ja katkasin maalipensselit poikki ja porasin reiän sinne katkasukohtaan ja nimen ommaan siihen puoleen pensseliä jolla ei oo tarkotus maalata. Sitte tökkäsin viilan piikkipään reikään ja viilasa oliki hantaaki paikollaan. Homma toimi sekä puisilla, että muovisilla pensselinpätkillä.
Sitte aploteerasin peilin eesä ja tein ihtelleni aaltoliikettä.
Nurkkien siivouksen yhteyvesä löysin maalipensseleitä, jotka olivat sattumoisin jämähtäneet tönköksi kehenon puhistuksen takia. Sitte löysin sattumoisin muutamia viiloja, joihinka ei oltu maallisiin kiireisiin vejoten laitettu kahavaa ees toiseen päähän. Otinpa sahan ja katkasin maalipensselit poikki ja porasin reiän sinne katkasukohtaan ja nimen ommaan siihen puoleen pensseliä jolla ei oo tarkotus maalata. Sitte tökkäsin viilan piikkipään reikään ja viilasa oliki hantaaki paikollaan. Homma toimi sekä puisilla, että muovisilla pensselinpätkillä.
Sitte aploteerasin peilin eesä ja tein ihtelleni aaltoliikettä.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Niksi-Roikka
Selasinpa läpi minäki nämä roikkaniksit.
Joku ehotteli poloven kolotukseen nahkapaikkoja housuihin vähä ninku ennen pussihousujen ratsupaikkojen malliin. Minä laiskempana lykkäsin ajoviiman puhurikohalle tarpeeksi sanomalehtiä housuihin sisäpuolelle. Rupes tarkenemmaan.
Sitte ku rikastuin niin sain oikein 4 pyörää alle, pompannapin. Vain siittähän kerran kesken matkan väsähti pensapumpun kalavo, ja matkanteko lopahti. Olipa mukana onneksi kuulakärkikynä ja kengännauhaa. Valutin pissapojan pussin tyhjäksi ja pensaletkusta täyttö tilalle. Nauhalla asensin pussin konehuoneen kattoon ja kynä korkiksi tankista tulevan letkun päähän. Ja eiku ajamaan. Päivätankin täyttö piti kuitenki tehä aika ussein.. Ja jos joku ei muista, niin se pompannappi on sama ku Federativo Italiano Automobilo Torino 600. Tai jotaki sinne päin.
Kerronko vielä. Luulin elintason vielä sillä nousevan, että Mersu alle. Kauniina kesäpäivänä se puhalsi vesihöyryt pihalle. Ojavettä kun lorotin syyläriin, niin plokin kylestä tuli se vesi ulos ninku pikkupojan pilistä. Pistemäinen ruostunu reikä siinä oli. Kaks tulitikkua siihen remonttiin tarvittiin. Toinen korkiksi reikään ja toinen syylärin korkin alle systeemin painetason alentamiseksi. Jonku ajan päästä konneen kylyki oli ninku siilin selekä. Tikku tikun vieressä. Ennen myyntiä ne oli katkottava ja kyhynytettävä sormen päällä vierestä möhönää tikkujen päihin.
Nämä nyt ei semmosennaan Ulalin nikseiksi sovi, mutta ku näyttää siltä, että yks tarpeellinen varaosa Ulalistille on peräkärry, niin menköön ny sitte sitä kautta.
Joku ehotteli poloven kolotukseen nahkapaikkoja housuihin vähä ninku ennen pussihousujen ratsupaikkojen malliin. Minä laiskempana lykkäsin ajoviiman puhurikohalle tarpeeksi sanomalehtiä housuihin sisäpuolelle. Rupes tarkenemmaan.
Sitte ku rikastuin niin sain oikein 4 pyörää alle, pompannapin. Vain siittähän kerran kesken matkan väsähti pensapumpun kalavo, ja matkanteko lopahti. Olipa mukana onneksi kuulakärkikynä ja kengännauhaa. Valutin pissapojan pussin tyhjäksi ja pensaletkusta täyttö tilalle. Nauhalla asensin pussin konehuoneen kattoon ja kynä korkiksi tankista tulevan letkun päähän. Ja eiku ajamaan. Päivätankin täyttö piti kuitenki tehä aika ussein.. Ja jos joku ei muista, niin se pompannappi on sama ku Federativo Italiano Automobilo Torino 600. Tai jotaki sinne päin.
Kerronko vielä. Luulin elintason vielä sillä nousevan, että Mersu alle. Kauniina kesäpäivänä se puhalsi vesihöyryt pihalle. Ojavettä kun lorotin syyläriin, niin plokin kylestä tuli se vesi ulos ninku pikkupojan pilistä. Pistemäinen ruostunu reikä siinä oli. Kaks tulitikkua siihen remonttiin tarvittiin. Toinen korkiksi reikään ja toinen syylärin korkin alle systeemin painetason alentamiseksi. Jonku ajan päästä konneen kylyki oli ninku siilin selekä. Tikku tikun vieressä. Ennen myyntiä ne oli katkottava ja kyhynytettävä sormen päällä vierestä möhönää tikkujen päihin.
Nämä nyt ei semmosennaan Ulalin nikseiksi sovi, mutta ku näyttää siltä, että yks tarpeellinen varaosa Ulalistille on peräkärry, niin menköön ny sitte sitä kautta.
Tappokytkin ledillä
No keksimpä minäkin kätevän niksin, laitetaan tappokytkin maan ja puolan navan väliin (kärjille menevään).
Tähän laitetaan ledi rinnakytkennällä, tietysti sopivalla etuvastuksella ja oikein päin. Nyt kun konetta polkee käyntiin, niin ledi vilkkuu polkiessa.
Näkee heti että toimiiko kärjet, saako puola jännitettä.
Jos ledi on pimeänä polkiessa, niin joko puola ei saa jännitettä, kärjet ei sulkeudu tai puolan ensiökäämi on poikki.
Lisäksi käynnistyskohta on helppo hakea, kun ledi ei pala on hyvä kohta polkaisulle.
Timo
Tähän laitetaan ledi rinnakytkennällä, tietysti sopivalla etuvastuksella ja oikein päin. Nyt kun konetta polkee käyntiin, niin ledi vilkkuu polkiessa.
Näkee heti että toimiiko kärjet, saako puola jännitettä.
Jos ledi on pimeänä polkiessa, niin joko puola ei saa jännitettä, kärjet ei sulkeudu tai puolan ensiökäämi on poikki.
Lisäksi käynnistyskohta on helppo hakea, kun ledi ei pala on hyvä kohta polkaisulle.
Timo
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Niksi-Roikka
:D Terve
Olen rakentanut vastaavan sydeemin merkkilampulla ja abikoliittimillä. Hyvä systeemi ja toimii ...
Olen rakentanut vastaavan sydeemin merkkilampulla ja abikoliittimillä. Hyvä systeemi ja toimii ...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Niksi-Roikka
No tässä taas ihan eri asiasta:
108.3:n koneen ja laatikon välissä alapuolella olevalle "hyllylle" alkoi ilmestyä öljyä. Määrä kasvoi vähitellen,ja pian oli aina lätäkkö parkkipaikassa. Haistelin öljyä: vaihteistoöljyä oli. (Kumartuessani parkkipaikalla haistamaan öljyläikkää paikallinen vitsiniekka huomautti ohimennessään että Mekka on aivan eri suunnassa).
Laatikko irti ja siellähän oli käynnistinakselin sen "pyöritettävän" kannen ruuvit löystyneet.
Kyllä pitää aina aina muistaa "niitata" nuo PEIJAKKAAN uppokantaruuvit,muualtakin kuin vaan kytkinlevystä!
Vetoakselin stefakin tihku,ja revin sen irti. Eihän siinä ollut edes sitä jousta. Kaksi uutta oli tallessa,ja vain toisessa jousi. Olivatko jouset varisseet pitkällä matkallaaan tehtaalta tänne,vai toimitetaanko niitä jousella ja ilman. No,se jousellinen tuntuu nyt pitävän öljyt laatikossa.
__________________________
"ISILLÄ ON ULALI!"
108.3:n koneen ja laatikon välissä alapuolella olevalle "hyllylle" alkoi ilmestyä öljyä. Määrä kasvoi vähitellen,ja pian oli aina lätäkkö parkkipaikassa. Haistelin öljyä: vaihteistoöljyä oli. (Kumartuessani parkkipaikalla haistamaan öljyläikkää paikallinen vitsiniekka huomautti ohimennessään että Mekka on aivan eri suunnassa).
Laatikko irti ja siellähän oli käynnistinakselin sen "pyöritettävän" kannen ruuvit löystyneet.
Kyllä pitää aina aina muistaa "niitata" nuo PEIJAKKAAN uppokantaruuvit,muualtakin kuin vaan kytkinlevystä!
Vetoakselin stefakin tihku,ja revin sen irti. Eihän siinä ollut edes sitä jousta. Kaksi uutta oli tallessa,ja vain toisessa jousi. Olivatko jouset varisseet pitkällä matkallaaan tehtaalta tänne,vai toimitetaanko niitä jousella ja ilman. No,se jousellinen tuntuu nyt pitävän öljyt laatikossa.
__________________________
"ISILLÄ ON ULALI!"
Fenno-uralium
Re: Niksi-Roikka
CCCP huomioon ottaen voi olla jopa että sai ilman joustakin.
Saahan laakerin koolejakin ilman neuloja ja kaikkea muuta sai ainakin joskus, kun kaikki maksoi ja ei ollut varaa "turhaan".
Nykyäänkin saa ostettua auton sisäkumeja venäjältä ilman venttiilejä
Saahan laakerin koolejakin ilman neuloja ja kaikkea muuta sai ainakin joskus, kun kaikki maksoi ja ei ollut varaa "turhaan".
Nykyäänkin saa ostettua auton sisäkumeja venäjältä ilman venttiilejä
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Niksi-Roikka
:-D Terve
Stolichnaya Vodka oiva aine kytkinremontissa.
Tuolla aineella voi säädellä kytkinremontin onnistumisen.
Vai tätä kiinnitysrautaako se Juippi tarkoittaa?
NS työkalun käyttö rajan takana.
Stolichnaya Vodka oiva aine kytkinremontissa.
Tuolla aineella voi säädellä kytkinremontin onnistumisen.
Vai tätä kiinnitysrautaako se Juippi tarkoittaa?
NS työkalun käyttö rajan takana.
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Niksi-Roikka
:shock: Terve
Matkailu avartaa, tänään tuli nähtyä kotikutoiset tuulisuojat ohjaustankoon.
Ei muuta kuin vanhat ämpärit käyttöön ja ottaa tienposkesta noita muovisia aurauskeppejä.
Matkailu avartaa, tänään tuli nähtyä kotikutoiset tuulisuojat ohjaustankoon.
Ei muuta kuin vanhat ämpärit käyttöön ja ottaa tienposkesta noita muovisia aurauskeppejä.
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Niksi-Roikka
Jos haluaa pienemmät askartelee suoraan sellaisesta liitymän heijastin tolpasta. Siis sellainen puoli putkenmallinen valkoinen.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
- Timpa
- 1500
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Re: Niksi-Roikka
Justiinsa kattelin puutarhan muovihirvityspöydän jalkoja, että on aika lähellä optimia se profiili.
Jos vaikka saisi luvan kanssa kerrankin rikkoa jotain?
Jos vaikka saisi luvan kanssa kerrankin rikkoa jotain?
kopase tosta: 0440928192
Re: Niksi-Roikka
Ei liity moottoripyöräilyyn tämä kikka vaan moottorisahhailuun. Ja sen ketjuun. Karttaniahan siinä ei tosin ookkaan.
Eilen kaatelin muutamat pihapuut ja piti viilata moottorisahan terä. Eellisellä viikolla harrastin sammaa hommaa ja sillonki piti viilata sitä teräketjua. Vaan ku ei tuu monesti sitä hommaa tehtyä, niisiinähän tullee peukalonhanka kipiäksi, ku täytyy pittää viilasta tiukasti ja toisella käpälällä siittä sahan laipasta. Toisin sanottuna ns. viilauslihasta alakaa aristaa.
Noh. Oli sitte laiskuutta tai hulluutta tai molempia, nii otin päättömän moottorisahaviilan ja ruuvasin sen akkumulaattoriporakonneeseeen kiinni ja mylly pyöriin ja pikkusen eestakasta liikettä ja siittä sahan terästä tuli meleko äkkiä oikia puunvihhaaja. Sitte vielä velipojjan neuvosta muutaman kerran pukkasin niitä puruhampaita viilalla matalammaksi, nii johan alako mekkaanisen mehtäteollisuuen keskus (luje; sirkkeli liiterin takana) saaja raaka-ainetta.
Kiitokset Kalakutan Sepälle sahan lainasta. Husovarnasta. Tyhyjäkäynti joutu hukkaan vaan eipähän tuu niin suurta nokista kengänpohojan kuvvaa luontoon. Ja eipähän ne koivutkaan ennää tuuhetu.
Eilen kaatelin muutamat pihapuut ja piti viilata moottorisahan terä. Eellisellä viikolla harrastin sammaa hommaa ja sillonki piti viilata sitä teräketjua. Vaan ku ei tuu monesti sitä hommaa tehtyä, niisiinähän tullee peukalonhanka kipiäksi, ku täytyy pittää viilasta tiukasti ja toisella käpälällä siittä sahan laipasta. Toisin sanottuna ns. viilauslihasta alakaa aristaa.
Noh. Oli sitte laiskuutta tai hulluutta tai molempia, nii otin päättömän moottorisahaviilan ja ruuvasin sen akkumulaattoriporakonneeseeen kiinni ja mylly pyöriin ja pikkusen eestakasta liikettä ja siittä sahan terästä tuli meleko äkkiä oikia puunvihhaaja. Sitte vielä velipojjan neuvosta muutaman kerran pukkasin niitä puruhampaita viilalla matalammaksi, nii johan alako mekkaanisen mehtäteollisuuen keskus (luje; sirkkeli liiterin takana) saaja raaka-ainetta.
Kiitokset Kalakutan Sepälle sahan lainasta. Husovarnasta. Tyhyjäkäynti joutu hukkaan vaan eipähän tuu niin suurta nokista kengänpohojan kuvvaa luontoon. Ja eipähän ne koivutkaan ennää tuuhetu.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Re: Niksi-Roikka
Yleensä ne kyllä viilaa vaan työntöliikkeellä, itse kokeilin jotain jyrsiä mutta ei ollut viila halukas pyörimällä työhön.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.